
Nuo šių metų gruodžio 20 dienos iki kitų metų sausio 19 dienos tapytojo Kosto Dereškevičiaus jubiliejui Modernaus meno centras parengė parodą, kurioje siūloma prisiminti, kaip atrodė sutikta gatvėje ar autobuse moteris prieš 30–40 metų. Vilniaus „Titaniko“ ekspozicijų salėse – ryškūs, skeptiškai sovietmetį stebėjusio menininko darbai.
Kostas Dereškevičius XX a. 7 – ajame ir 8 – ajame dešimtmetyje kartu su bičiuliais iš „Ketveriukės“ grupės Algimantu Kuru, Arvydu Šalteniu ir Algimantu Švėgžda ideologinių suvaržymų sąlygomis pirmieji pradėjo vaizduoti nepagražintus to meto žmones, besikeičiančią aplinką ir naujus banalius, net brutalius jos ženklus.
Viena svarbiausių temų Dereškevičiui šiuo periodu tapo moterų atvaizdai. Per juos menininkas atsiskleidžia, kaip skeptiškas, sovietmečio realybės stebėtojas.
Dereškevičius tapo ne portretus, bet atsitiktinai mieste, kurorte, laukuose ar kelyje sutiktas moteris. Mažesnė, bet glaudžiai su šia tema susijusi jo kūrybos dalis – moterų aktai. Įdomūs ir paveikslai metonimijomis per daiktus perteikiantys moters metaforą.
Į moteris menininkas žvelgia su linksmu humoru, kuris įgauna net grotesko, kai siekiama atskleisti jų „troškimų“ disonansą su sovietmečio socialine tikrove. Bet tapytojo žvilgsnis gali būti ir susižavėjęs, erotiškas.
Parodoje rodomi darbai iš Vilniaus dailės Akademijos muziejaus ir Modernaus meno centro rinkinių, kaip ir iš privačių kolekcijų.