Šiandien, spalio 2 dieną, Radviliškyje oficialiai pradėjo veikti „Sodros“ informacijos centras. Jo paskirtis – kuo efektyviau suteikti informaciją apie socialinį draudimą gyventojams ir draudėjams, kurie kreipiasi telefonu.
Iki šiol konsultacijas teikdavo visi „Sodros“ valdybos ir teritorinių skyrių specialistai. Interesantai ne visada žinojo, į kurį darbuotoją geriausia būtų kreiptis, dėl to pastarieji ne visada galėjo atsakyti į interesantų klausimus. Taigi, kartais nepavykdavo išvengti nesusipratimų, informavimas užtrukdavo.
Naujame centre įdiegta programinė ir techninė leis telefoninius pokalbius įrašyti ir vėliau perklausyti. Be to, laikantis asmens duomenų apsaugos reikalavimų, bus fiksuojama, per kiek laiko į skambutį atsiliepiama, kiek trunka kiekviena konsultacija, į kiek skambučių neatsakoma, kokiais klausimais skambinama dažniausiai ir daugelis kitų duomenų.
„Dirbdamas Seime ir ministerijoje puikiai žinau, kad teisės aktai keičiasi. Tačiau ne visi atitinkamą informaciją iš karto gali rasti internete. Taigi specialistų konsultacijos telefonu bus labai naudingos. Džiugu, kad toks centras pagaliau įsteigtas ir informacija gyventojus pasieks operatyviau“, – atidarydamas centrą kalbėjo Donatas Jankauskas, Socialinės apsaugos ir darbo ministras.
„Atsižvelgdami į tai galėsime greičiau ir tiksliau spręsti kylančius klausimus, operatyviau atnaujinti informaciją internete, geriau paskirstyti konsultantų darbo laiką. Taigi, esame įsitikinę, kad naujovė leis pagerinti paslaugų kokybę ir efektyviau išnaudoti turimus išteklius“, – kalbėjo Mindaugas Sinkevičius, „Sodros“ direktorius.
Informacijos centras įsikūrė atnaujintose Radviliškio „Sodros“ skyriaus patalpose. Jame
Kol kas informacijos centras į jį besikreipiančius asmenis konsultuos bendro pobūdžio klausimais. Tačiau svarstoma galimybė ateityje draudėjams bei apdraustiesiems telefonu teikti ir individualią informaciją (panašiai kaip tą daro bankai).
„Sodros“ informacijos centras dirbs kasdien išskyrus savaitgalius nuo 8 iki 17 val. (penktadieniais – iki 15:45). Centro trumpasis numeris – 1883, skambinantiems iš užsienio – (+370) 5 250 0883.
Perkant trumpojo numerio 1883 skambučių paslaugas buvo atliktos įstatymų reikalaujamos viešųjų pirkimų procedūros. Jų metu telefono ryšio operatoriai nustatė tokias skambučių kainas:
Operatorius | Pokalbio 1 min. kaina | Sujungimo mokestis |
UAB „Tele2“ | 0,15 Lt | 0 Lt |
AB „Teo“ | 0,27 Lt | 0,15 Lt |
UAB „Omnitel“ | 0,29 Lt | 0,15 Lt |
UAB „Bitė Lietuva“ | 0,30 Lt | 0,15 Lt |
Mažuose miesteliuose (Širvintos, Pakruojis, Molėtai ir t.t.) nuo 2012 sausio pirmosios atleido po keletą žmonių, kurie buvo įsisavinę įstatymus, liečiančius Sodros veiklą. Miesteliuose tas pats žmogus atsiliepdavo ir konsultuodavo telefonu ir atsakydavo į iškilusius klausimus į skyrių atvykusiam klientui. Tie darbuotojai dabar dirba kitus darbus, o naujam skambučių centrui buvo renkami nauji žmonės…Darbas yra išmokstamas, kas norės dirbti išmoks…Bet ar nebuvo galima tų žmonių palikti rajonuose, konsultuotų telefonu ir dar “gyvą” žmogų pakalbintų.