Kodėl bet kuri sveika visuomenė jaunimą, o ypač merginas auklėjo skaisčiai? Kodėl griežtai buvo draudžiama paleistuvystė? Kodėl buvo draudžiami ikivedybiniai lytiniai santykiai? Todėl, kad susitelkimas į fiziologiją, į seksualinius malonumus sekina gyvybinę energiją. Tai tas pats, kas žiemos atsargas sunaudoti rudenį. Iš pradžių malonumas, o vėliau išsigimimai ir žlugimas.
Giminės pratęsimo instinkto sulaikymas, skaistūs ir romantiški tarpusavio santykiai stiprina fizinę ir dvasinę sveikatą. Susilaikantiems žmonėms gimsta vaikai, kuriems lengviau patikėti Dievu, lengviau gyventi šviesiais jausmais, sukurti šeimą ir auginti savus sveikus vaikus. Bet kuri visuomenė, kuri panaikindavo seksualinius apribojimus, išsigimdavo ir žlugdavo.
Zigmundas Froidas (Sigmund Freud) savo „Įvadinėse paskaitose į psichoanalizę“ rašė: Mes tikime, kad civilizacija yra sukurta primityvių impulsų teikiamo malonumo paaukojimo kaina. Jos kūrimas reikšmingai tęsiamas, bet kuriam individui atkartojant primityvių malonumų auką visuotinio gėrio labui. Šioje trumpoje citatoje iš Froido raštų net du kartus pakartoti žodžiai auka, paaukojimas.
Noriu atkreipti dėmesį į du dalykus. Z.Froidui auka, pasiaukojimas, kaip matyti iš citatos buvo savaime suprantami dalykai, be kurių normali visuomenė negali egzistuoti. Ir antra, tai ką šiandien iškeliame kaip aukščiausią malonumą, Z. Froidas dar tebevadina primityvių impulsų teikiamu malonumu.
Kitoje vietoje Z.Froidas rašė: Civilizacija yra sukuriama išskirtinai ant instinktų įveikimo pagrindo, ir kiekvienas individas savo kelyje iš vaikystės į brandumą šį žmonijos pasiekimą turi pakartoti pats. Psichoanalizė parodė, jog būtent seksualinio instinkto suvaldymas labiausiai pasitarnavo kultūros kilimui.
O štai modernus JAV seksologas Alfredas Kinsi (Alfred Kinsey) rašo: Seksualiai išsilaisvinęs vyras gali patirti šešias lygiavertes seksualines „iškrovas“ (outlets). Viena iš jų – seksualinių poreikių tenkinimas su kitų rūšių gyvūnais. Froidas tai išgirdęs, ko gero, karste apsiverstų.
A.Kinsi savo veikalus rašė 5-me ir 6-me XX a. dešimtmečiuose. Žmogų jis vadino human male –„vyriškos lyties žmogaus rūšies patinas“ ir human female – „moteriškos lyties žmogaus rūšies patelė“. Ideologija akivaizdi – sulyginti žmogų su gyvuliu. Ideologija, kuria vadovaujasi mokslininkas, dažnai yra viršesnė už faktus ar akivaizdžius įrodymus. Tai ypač tinka A. Kinsi parašytoms knygoms.
Kembridžo universiteto etnologas ir antropologas Juozapas Danielius Unvinas (Joseph Daniel Unwin) norėjo įsitikinti minėto Froido teiginio teisingumu. Jis atliko platų įvairių žmonijos civilizacijų seksualinės moralės tyrinėjimą.
1934 metais pasirodė jo veikalas Seksas ir kultūra. J.D.Unvinas tyrinėjo 16-ka aukštai išsivysčiusių civilizacijų tokių kaip šumerų, babiloniečių, egiptiečių, asirų, graikų, persų, romėnų, japonų ir kitas bei 86-ių primityvių kultūrų istoriją.
Tyrimo rezultatai labai įspūdingi. Mokslininkas atrado, kad visose jo tyrinėtose kultūrose, tiek primityviose, tiek aukštai išsivysčiusiose – santykių tarp vyrų ir moterų kultūros kilimas (moralumas) siejosi su tos civilizacijos ekonomine, moksline ir kultūrine pažanga. Nors šios visuomenės gyveno skirtingose geografinėse aplinkose, priklausė skirtingoms rasėms, tačiau jų vedybinių papročių istorija tokia pati.
Kiekviena jų savo vystymosi pradžioje turėjo panašias lytinį elgesį reguliuojančias normas – susilaikymą nuo lytinių santykių iki vedybų ir ištikimybę santuokiniame gyvenime.
Kai visuomenė sumažindavo savo seksualinių poreikių tenkinimą iki minimumo, jų civilizacija ir kultūra sužydėdavo. Vėliau, kai ji praplėsdavo seksualines galimybes, jos energija sumažėdavo ir visai išblėsdavo. Iš pradžių ant laurų užmigdavo vyrai, tapdami neištikimi savo savo žmonoms, truputį vėliau tuo pasekdavo moterys ir jaunimas. Kai įsigalėdavo seksualinis palaidumas – jų energija nusilpdavo ir išblėsdavo.
Pagrindinis visų civilizacijų ir kultūrų bruožas, sako J.D.Unvinas – yra stebėtinas vienodumas, su kuriuo šis dėsningumas pasikartodavo.
J.D.Unvinas rašė, kad kartais žmonės deklaruoja norą ir išlaikyti aukštos kultūros privalumus, ir nevaldyti seksualinio instinkto. Tačiau žmogiškosios būtybės esmė yra tokia, kad šie du troškimai yra nesuderinami ir prieštaraujantys vienas kitam. To siekantis „reformatorius“ yra panašus į kvailą berniuką, kuris vienu metu nori ir išsaugoti, ir suvalgyti savo pyragaitį. Bet kuri žmonių visuomenė yra laisva arba demonstruoti didelę energiją, arba mėgautis seksualine laisve. Tyrimų duomenys rodo, kad ji negali tuo pačiu daryti abiejų dalykų ilgiau, negu vienoje generacijoje (kartoje).
J.D.Unvinas pastebėjo ir kiek reikia laiko visuomenei iškilti ar sužlugti. Pasirodė, kad civilizacija gali maždaug per 100 metų iškilti ar sužlugti, priklausomai nuo to kaip ji naudoja savo gyvybinę (seksualinę) energiją.
Nuo XX amžiuje prasidėjusios seksualinės revoliucijos prabėgo šiek tiek daugiau kaip 40 metų. Neseniai buvo atžymėtas kontraceptinės tabletės 40-metis. Pasekmės: 2003 metais Briuselyje, Europos sostinėje musulmonų vaikų gimė daugiau nei visų kitų vaikų kartu paėmus; 2006 metais Briuselyje musulmonų vaikai jau sudarė 57%. Anglijoje dažniausiai parenkamas gimstantiems vardas jau nebe Džekas, bet Muchamadas.
Kitas žymus anglų istorikas Kristoferis Dausonas (Christopher Henry Dawson) pastebėjo didelį panašumą tarp mūsų kultūros ir Senovės Graikijos civilizacijos jos žlugimo metu. Tiek Romos imperijos, tiek graikų miestų gyvenimo sąlygos buvo palankios vyrui, galėjusiam visas savo galias nukreipti į malonumus. Vėlyvos vedybos, mažos šeimos tapo taisykle. Vyrai patenkindavo savo seksualinius instinktus homoseksualiais santykiais arba su vergėmis ir prostitutėmis. Šis nusisukimas nuo šeimos ir santuokos bei sąmoningas šeimos apribojimas, kaip rašė graikų istorikas Polybijus II a. prieš Kristų, neabejotinai buvo pagrindinė senovės Graikijos nuosmukio priežastis.
Įvedusi labai griežtus apribojimus seksualiniame gyvenime, žydų tauta išliko per ilgus tūkstantmečius. Sukaupta energija realizavosi įvairiais talentais ir gebėjimais. Tai, kad žydai išliko, yra griežtų draudimų laikymosi pasekmė. Ir tą savidiscipliną žydai-ortodoksai užlaikė ne vieną tūkstantį metų. Žinome griežtus Mozės įstatymų draudimus: paleistuvę užmėtyti akmenimis.
Tačiau žydai-ortodoksai ne tik griežtai draudė paleistuvystę, bet, kas dar svarbiau, seksualinį gyvenimą ribojo ir šeimoje. Šeimyniniame gyvenime galiojo griežtas kasmėnesinis susilaikymas nuo vyro ir žmonos santykių – nida. Šio laikotarpio metu žmona, verčiant pažodžiui, yra nutolusi. Nutolimo laikotarpis yra visos mėnesinių (kraujoplūdžio) dienos, plius septynios švarios dienos ir mikva – ritualinis apsiplovimas (Kun 15, 22). Nida laikotarpis, priklausomai nuo mėnesių trukmės, svyravo nuo dešimties iki keturiolikos dienų per mėnesį. Nidos metu draudžiama kartu gulėti, liesti vienas kitą, perduoti daiktus, sėdėti ar gulėti ant žmonos lovos, kartu sėdėti ant vieno suolo. Paskaičiuokime – šiek tiek mažiau nei pusę gyvenimo, vyras ir žmona negalėjo liesti vienas kito. Šeimyninio gyvenimo švara, kaip sako rabinai, vienas iš svarbiausių žydų įstatymų. Jeigu kas nors prievarta verstų žydą pažeisti šį įstatymą grasindamas mirtimi, žydas privalo mirti, bet nepažeisti šio įstatymo. Sueitis per mėnesines užtraukia bausmę – pašalinimas iš tautos (Kun 20, 18).
Tuo tarpu kai kurie šiuolaikiniai „specialistai“, nepaisydami net elementarių higienos reikalavimų, nedraudžia susieiti su moterimi menstruacijų metu, nes tada ji nevaisinga. Tokiu būdu moteris tampa prieinama, bet kuriuo metu.
Kodėl lietuviai atsilaikė prieš vokiečius, kuriems talkino visa Vakarų Europa? Per beveik 200 metų trukusį karą mūsų protėviai, nors pusiau nukraujavę, ne tik sugebėjo atsilaikyti, bet ir laimėti. Knygoje „Septyni šimtmečiai vokiečių ir lietuvių santykių“ Vydūnas rašo: Tai turėjo būti tokie didvyriai, kokių vargiai kada mažoje tautoje buvo pasirodę. Jie turėjo būti gimę ypatingai aukšto dorovingumo šeimose. Taip sako ir vokiečių mokslininkas K. Lohmayeris savo „Rytų ir Vakarų Prūsijos istorijoje“ jog prūsų ir lietuvių šeimos santykiai turėjo būti ypač dori, kad „galėjo išugdyti tokius didvyrius, kurie dar ir šiandien verti pasigėrėjimo“.
Taipogi galima klausti: kodėl lietuvių valstiečių vaikai iš karto nuo žagrės tapdavo inteligentais, šviesuoliais, eruditais, tuo tarpu kai Prancūzijoje tokį lygį pasiekdavo tik per tris kartas? Vėlgi atsakymas tas pats – dėka sudrausmintos ir perkeistos gyvybinės energijos. Tai ką jau pamiršome, pastebėjo kitataučiai. Pamokslininkas iš Berlyno D. Jenišas (1799 m.) K. G. Milkaus žodyno pratarmėje rašė, kad lietuvių moterys ir merginos nuo seno itin giriamos už skaistybę, ir joms daro garbę, kad jų kalboje nėra žodžio, reiškiančio neištikimybę. Todėl šeštas Dievo įsakymas, kurį mes šiandien verčiame Nepaleistuvauk, kaip pastebi D. Jenišas, gali būti išverstas tik aprašymu. Pvz., M. Mažvydo katekizme (1547 m.) 6-is Dievo įsakymas išverstas Neišžaki svetimos moters; M. Petkevičiaus katekizme (1598 m.) – Su svetima negyvensi.
Nors tai gana akivaizdūs dalykai, tačiau jie ignoruojami. Dažniausiai viską lemia įsitikinimai ir ideologija. Pastebėkite, koks yra fizinis ir protinis pajėgumas nuo paauglystės lytiškai aktyvių asmenų, ir patys įsitikinsime tuo, ką ideologiškai orientuota žiniasklaida nutyli.
Išvada labai paprasta – norint ką nors pasiekti, reikia save apriboti, suvaržyti, pasiaukoti. Gyvenimas nuolatos ją patvirtina. Ji tinka ir atskiram asmeniui, ir visuomenei. Kiekviena kultūra, religija ar civilizacija prasideda nuo draudimų. Religijų, kuriose gausu draudimų, paskirtis – būti nukreiptoms į žmonijos išsaugojimą ir vystymąsi. Ir atvirkščiai: kai draudimai naikinami – prasideda išsigimimas ir neišvengiama griūtis.
Tikra tiesa parašyta. Ačiū.
Stebiu mokinius (beje, ne Lietuvoje) ir baisiuosi… kas mūsų laukia, ką mes auginame? Ir tai tik pirmokai, antrokai. Mergaitės tiesiog puola berniukus, guldo juos po savimi ir galmonėja, bučiuoja, siekia liesti net jų lytinius organus. Ir tai daro be jokios gėdos. Žodis “seksas” nenueina nuo jų lūpų, rodo visokius ženklus ir vis kikena, o akys paklaikusios nuo aistros. Ir nieko negali sakyti, nieko auklėti, nes … vaikų tėvai, seneliai nuolat piktinasi, kad vaikams taikoma tiek daug taisyklių, tiek daug draudimų, kurie net draudimais negali būti vadinami, nes tai elementarus, atrodytų, mandagumas: neatsikalbinėti, padėkoti, atsiprašyti, nerėkti ir pan. Dar gražesnių “teatrų” gali pamatyti, kai tie modernūs tėveliai, seneliai ateina tų vaikų pasiimti iš mokyklos, kokias “scenas” tie vaikeliai jiems iškelia, o jie tik šypsosi ir laukia, kol vaikelis nors kiek nurims ir jau eis namo.
Tokių vaikų nėra daug. Bet jų yra. ta mokykla yra drausme pasižyminti mokykla, bet todėl tų tėvų ir nemėgiama, nuolat piktinamasi mokytojais, kurie, atseit, “tik viską draudžia” ir tiek mažai žaidžia su vaikais pamokų metu.
Kai tokia aplinka, sunku tėvams griežčiau auklėti savus vaikus, jiems perteikti tautinės ar krikščioniškos moralės normas. Bet prie ko veda toks pasileidimas moko žmonijos istorija. Tik ar norime tas istorijos pamokas išmokti?
Žarskus man patinka 🙂 Aš dar, kad jau proga, nuo savęs, gal kas norės paskaityt iš tokio kampo…
Visos žmogaus kūno dalys turi savo funkcijas, jei jos nevykdomos, žmogaus laukia ligos. Valgymo reikšmė yra apsirūpinti kūno statybos medžiagomis, dar gauti energijos. Jei valgome visokius šokoladus, picas, cepelinus, geriame alų ar kokius limonadus, t.y. valgome (liečiame, triname, dirginame sau gomurius) tik dėl malonumo, greit pradedame sirgti, nes ten nėra statybinių medžiagų, o energijos dar papildomai išeikvojama tam maistui padaryt maistu arba ieškojimui saugyklos kokiuose sąnariuose. Vieni iškart suserga, kiti vėliau, vieniem oda negraži, kitiem vėžys, kiti kažkodėl negali su nervais susitvarkyti.
Tas pats su seksu. Jei nėra pagrindinė funkcija atliekama, kūnas serga visokiomis ligomis. Tik jos dažnai dar nepastebimesnės ir labiau įtakoja ne tik mūsų gyvenimą, bet ir tai, ar vaikai turės bėdų, ar gražiai su jais susišnekėsim. Vydūnas tai rašė, kad žmonės, ypač moterys tiesiog iš proto išeina. Vyrai daugiau fiziškai nusilpsta. Būna taip… Iš principo, sėklos ‘kelias’ kūne panašus į šlapimo, ar eina lauk, o jei prisipildo, ir negali išeiti, grįžta į kraują ir jį nuodija (‘šlapimas spaudžia smegenis’). Tai sėkla irgi kraujo nešama yra, iš jo susidaro, ir arba išeina lauk, arba grįžta į kraują, tik skirtingai nuo šlapimo, kraujo nenuodija, o jį stiprina. Iš to išeina, kad kuo ilgiau vyras susilaiko, tuo jo kraujas ‘stipresnis’, ir iš to pastiprinto kraujo vėl nauja sėkla bus gaminama. Ir dabar ji irgi bus stipresnė, sveikesnė ir vaikas iš tokios sėklos išaugęs, bus žymiai sveikesnis, protingesnis ir t.t. O jei vyrukas per metus kartą ( 🙂 ), tai negauna šito gero papildo, tai ne tik vaikai gali silpni būt, bet ir pačiam nekas. Ir po to spėlios, kas gi jam yra. Su moterimis kitaip viskas, bet irgi negerai. kiaušialąstės ar kaip jos vadinasi būna pas kiekvieną jau gimus. Per mėnesines kažkiek pasišalina natūraliai, tikriausiai čia atranka, o kartu ir valymąsis viso kūno, nes viskas ten nuo mitybos labai priklauso… Žodžiu, moteriai, per seksą kūnas laukia, kada vyks apvaisinimas, visas kūnas pasiruošia būtent vaikui, ne kitkam. O gaunasi, kaip gumos kramtymas. Atseit valgai, bet iš tiesų apgauni skrandį. Vieną kartą, ir jei skrandis stiprus, nieko tokio, bet jei kasdien taip kramtysi po metų jau atsiras problemų, ir ne tik skrandžiui ar dantų emaliui (nes rūgštys skiriasi). Visa organizme yra susiję, ir visai gali būti, kad skrandžio apgaudinėjimas (arba nuolatinis bereikalingas skrandžio skysčių ir seilių nutekėjimas į žarnas, bei skrandžio atsivėrimas) turės įtakos kokiems nervams. Tai čia moterims lytinių organų apgaudinėjimas irgi gali atsieiti bet kokiomis ligomis. Aišku tada, kad ir abortas moteriai yra tik ligos.
Bet čia dar ne viskas, ir net nereikia dar į dvasinį pasaulį skristi 🙂 Nuo to, kokiomis mintimis pradedamas vaikas, priklauso jo sveikata ir dar daug kas. O čia būna taip. Mūsų jausmai kūne reiškiasi visokiais hormonais, kurie patenka į kraują ir yra išnešiojami po visą kūną. Vieni jų, kaip džiaugsmo ar juoko hormonai, tai liaudyje ne veltui vadinami vitaminu C 🙂 Jie iš tikro pastiprina kūną. O pavyzdžiui, pykstant, pavydint ir pan. skiriasi kitokie hormonai, kurie veikia kaip nuodai. Pyktis yra siejamas su tulžimi, nes tuos nuodus kepenims reikia neutralizuoti, kaip kokį alkoholį. Pastoviai pykstant ar pavydint, galima ne tik kepenis susigadint, bet ir vėžiu ar diabetu susirgti, ir dar bet kuom, nes viskas kūne yra susiję.
O kai pradeda du žmonės vaiką, įvairiai jaučiasi, dėl to įvairūs hormonai veikia. Jei tėvai susieina galvodami apie būsimą vaiką, norėdami jo, tai jausmai bus malonūs, jų kraujas bus pastiprintas to pradėjimo metu, ir vaikas sveikesnis bus. O jei tėvai susieis tik dėl malonumo, tai pas juos jausmai gali visai juodi būti, išvis jie gali nerimauti, kaip to vaiko išvengti, tas dar daugiau nuodys jų kraują. Tas kraujas paveiks kūno ląsteles ir vaikas gims silpnesnis. Arba jie tiesiog vienas kitą silpnins.
Labai daug gavosi, ir klaidų daug, bet iš esmės tai teisingai, galima lengvai patikrinti.
Nesitikėjau, kad Žarskus taip žemai smuko. Kalba apie Froidą, bet nutyli apie jo kolegą Vilhelmą Reichą, kuris teigė visai priešingus dalykus ir taikydamas juos praktikoje pasiekė puikių rezultatų. Ir tarp kitko, šarlatane Žarskau, primityviose tautose daugumoje atvejų lytiniai santykiai buvo leidžiami ar net skatinami po lytinės brandos (ir atitinkamos iniciacijos), o ne po vedybų. Primityvios tautos išliko tūkstančius ar net dešimtis tūkstančių metų ir bet kokiai pasipūtėliškai civilizacijai su savo moralizuotojais būtų sunku net prilygti tų žmonių sugebėjimams, jutimams, moralei, laimės pojūčiui ir sveikatai. Autorius prisimelavo, ir, galų gale, tiesiog nusišnekėjo, todėl beveik ir nebūtų prasmės ginčytis, bet žiūriu, kad ir smegenų plovėjai turi savo fanų klubą, tai, sakau, paatstovausiu kiek sveikesnę Lt gyventojų dalį.
…vestuvės ir yra iniciacija, gerbiamasis.
Mielas Audriau, na, jūs iš dalies esate teisus. Vestuvės yra VIENAS iš iniciacijos ritualų, tačiau pagrindinės (beje, bendros iš esmės visoms tautoms) buvo ir yra šios iniciacijos: gimimo, lytinės brandos, vestuvių ir mirties. Kalbant apie lytinės brandos iniciaciją, ji skyrėsi priklausomai nuo regiono: vienur, pavyzdžiui, mergina negalėdavo pratarti nė žodžio savaitę, kitur, na, kaip ir minėjo Einasau, įvykdavo jos pirmasis lytinis aktas. Tačiau santykiai iki vedybų dažniausiai būdavo daugiau, nei santykiai: tai buvo susijungimas su dievais ar Dievu, duoklė, mat lytinis aktas paprastai yra siejamas su sėja, kur moteris ar mergina reiškia žemę, o vyras paprastai dangų ar žemės įdirbimo įrankius. Vestuvės šiuo atveju yra kita iniciacijos rūšis, apie kurią, manau, Einasau nekalbėjo. 🙂 tačiau teigti, kaip teigė pirmojo komentaro autorius, kad ,,primityvios” tautos užsiiminėjo lytiniais santykiais iki vedybų absoliučiai negalima. Vėl, tai labai skyrėsi nuo regionų.
Tuoj tolerastai-liberastai supuls ir prades zviegti 🙂
Teksto esme tesinga- visame reikalinga jausti saika, kas per daug- tas nesveika.
Tai kad negirdėti žviegimo, reiškia ir tavo tolerastų problematika išsigalvota. Dėl saiko sutinku, bet šitas dėdulė kalba ne apie saiką, o apie susilaikymą nuo sekso ir mato tame civilizacijos išsigelbėjimą. Jam pritaria davatkėlių gauja, o visi kiti pagarbiai tyli. Gal ir gerai daro, gi negražu burnot ant seno žmogaus, paskendusio savo iliuzijų pasaulyje.
Jus labai reikalingas Lietuvai, gerb. Zarskau. Skleiskite dorine kultura kuo placiau. Aciu.
Anksciau teko lankytis gerb.Zarskaus paskaitose, tikrai labai sviesus zmogus. Manau, kad viskas musu gyvenime yra labai susije. Todel ir idedu nuoroda naujo dok.filmo nuoroda “Neisgalvotos istorijos” (rez.Cariova), tai idomios patirtys iv.zmoniu, pabuvojusiu klinik.mirty, bet po vel sugrizusiu i gyvenima… Tai vienaip ar kitaip siejasi su musu civilizacija, islikimu:
http://www.youtube.com/watch?v=m3XETyP2eDQ
Nors aš nė kiek neabejoju moralės svarba civilizacijai, vis dėlto esu linkęs manyti, kad viską suvesti tik į lytinius santykius nevertėtų – galų gale, lytinė elgsena tėra tik tarpasmeninių santykių dalis. Juk civilizacija nei remiasi lytiniais santykiais, nei jais apsiriboja. Apskritai, visuotinės paleistuvystės skatinimą ir lytinių iškrypimų prilyginimą normai aš būčiau linkęs laikyti civilizacijos nuosmukio, išsigimimo (ir gresiančio žlugimo?) POŽYMIU (vienu iš daugelio), bet ne PRIEŽASTIMI.
o kas, jei ne civilizacija veda prie malonumų, o paskui ir iškrypimų. Juk pasitenkinimo slenkstis vis kyla, o paskui ir į šoną nukrypsta.
Tada – velniop civilizaciją? 🙂 Jei rimtai, aš esu optimistas ir linkęs manyti, kad įmanoma civilizaciją suderinti su moralės normomis. Vis dėlto, mes ne visai į temą kalbam, nes straipsnyje akcentai kiek kitaip sudėlioti – t.y. kad civilizacijos raida priklauso nuo lytinių santykių pobūdžio, o su tuo aš nebūčiau linkęs be išlygų sutikti – ką ir parašiau ankstesniame komentare.
Po krikščionybės kankinių epochos atėjimo, celibatas štai suprantamas kaip viena iš kankinystės formų, o toji celibatinė kankinystė tapo siejama su dvasinės santuokos ženklu – savęs dovanojimo ir atsidavimo Kristui “švaria” forma.
—
Šimtai tūkstančių biblija teologizuotų lietuvių – per 600 metų nukekiavę į kunigų seminarijas ir vienuolynus – štai ženkliai nunykino ir taip apgailėtiną LT populiaciją.
Nebuvo tiek daug, manau.
Purvinas darbas tas sexas, bet kazkas turi tai daryti…o tai paskui bus kaip ta platoniska meile – Kai jis ja myli, o desruoja ja koks tai Platonas…:D
Kažkada per kažkokį TėVė kanalą mačiau kanalinę apklausą – kažkokia žurnalistė stabdė gatvėje praeivius (ir praeives) ir klausinėjo, kiek kartų per dieną jie pagalvoja apie sexą. Daugelis atsakė, kad vieną, keletą ar keliolika kartų pagalvoja… O štai vienas nuoširdžiai prisipažino, kad galvoja tiesiog ištisai.
Koks klausimas – tokie ir atsakymai… 🙂
labai geras sraipsnis. Skaičiau su malonumu. Man pačiai buvo kai kas naujo. Va, kad tokie geri straipsniai pasiektų jaunimą…
Susipažinčiau su simpatiška, išmintinga, skaisčia, t.y. harmoninga tiek – vidumi, tiek – išore, 20-35 m. mergina eiti per gyvenimą kartu ir realizuoti teoriją praktikoje. 🙂 Lauksiu Tavo laiškučio adresu – neprastasETAgmail.com. Galbūt tokiu būdu pavyks mums susitikti.. 🙂
Simpatišką
Išmintingą
Skaisčią
Harmoningą
—————
Oho, daug nori. Tokių nebūna.
Kartais, kas vienam atrodo daug – kitam gali būti natūraliai paprasta. Ir – atvirkščiai.. 🙂
T. y. tokios viename nebūna.
Daug nebūna, bet – būna.. 🙂 O čia tik vienos reikia – gal pasiseks.. 🙂
Pasi seks.
Ačiū, už straipsnį.
Šitas “ponulis”, Aleksandras Žarskus, ypatigai šlykščiai bjauroja lietuvių kalbą svetimžodžiais. Kažkada, klausydamas jo paskaitą, “sužinojau”, kad mamos įsčiose vaisių supa KVANTINIS APVALKALAS 😀 😀
Aišku,kad palaidas žmonių gyvenimas yra netoleruotinas.Tačiau straipsnio autorius kažkodėl neįvertina labai svarbaus fakto,kad kuo didesni seksualiniai draudimai visuomenėje,tai kaip tik tuo visuomenė darosi seksualesnė,tuo labiau į žmonių galvas braunasi slaptos seksualinės fantazijos,tuo saldesnis darosi seksas.Gaunasi,kad išoriškai žmonės tarsi laikosi griežtų seksualinių papročių,tačiau slaptai ir ypač savo mintimis visai kas kita.Daug kas visa tai vadina šventeiviškumu arba davatkiškumu.Ir dažnai vargas ištinka tą,kuris šventai patiki,kad iš tikrųjų visuomenė gyvena praktiškai be sekso.Atsiranda pavojus,kad tokiam žmogui gali išsivystyti nepilnavertiškumo kompleksas,o tai yra labai ritas žmogaus psichologinis sutrikimas.Sutinku su straipsnio autoriumi,kad seksualinio gyvenimo suvaržymas ir griežti šios srities papročiai skatina dvasinės kultūros vystymąsi.Tačiau kyla klausimas,ar ta dvasinės kultūros vystymo paskata nėra kaip rezultatas noro pabėgti nuo to nuolat puoluolamo “kudloto” sekso? Esu labai linkęs manyti,kad būtent taip ir yra.Todėl,viską įvertinus,galima pasakyti,kad ir čia “lazda turi du galus” ir optimalus variantas turėtų būti kažkur per vidurį.
Super, dekui Aleksandrui Žarskui 🙂 Tegyvuoja Skaistybe ir Istikimybe ! 🙂
Daugiau straipsniu sia tema:
Skaistybe – raktas i gera seksa
http://bendraukime.lrytas.lt/-13468537931345488332-kuo-daugiau-lovos-partneri%C5%B3-moteris-turi-tuo-ma%C5%BEiau-atsiduoda.htm#
Seksas tik po vestuviu. Retenybe ar butinybe?
http://bendraukime.lrytas.lt/-13432219301342321077-seksas-tik-po-vestuvi%C5%B3-retenyb%C4%97-ar-b%C5%ABtinyb%C4%97.htm
Seksas – medalis uz pergale
http://bendraukime.lrytas.lt/isklausykite/vyras-pasamoneje-ima-myletis-su-moterimi-vos-ja-sutikes.htm
Daugiau straipsniu sia tema:
Skaistybe – raktas i gera seksa
http://bendraukime.lrytas.lt/-13468537931345488332-kuo-daugiau-lovos-partneri%C5%B3-moteris-turi-tuo-ma%C5%BEiau-atsiduoda.htm#
Seksas tik po vestuviu. Retenybe ar butinybe?
http://bendraukime.lrytas.lt/-13432219301342321077-seksas-tik-po-vestuvi%C5%B3-retenyb%C4%97-ar-b%C5%ABtinyb%C4%97.htm
Seksas – medalis uz pergale
http://bendraukime.lrytas.lt/isklausykite/vyras-pasamoneje-ima-myletis-su-moterimi-vos-ja-sutikes.htm
Žemai lenkių galvą prieš šį Mastytoją. tai pati tikriausia Vedinė išmintis – kuriai neįmanoma pasipriešinti, nes tai Absoliutinė Tiesa, kuri nesiskiria nuo paties Aukščiausiojo – Krsnos (Pradžiapačio) p. Žarckų ir jo dar tokias melsvas plonas knygutes atsimenu iš vaikystės – skaičiau mokyklos laikais – ir galvojau, kad to folkloro man niekaip nesuprasti. bet dabar suprantu – kad mano mažam proteliui – tuomet nebuvo lemta suprasti šio didžio išminčiaus idėjų. Įdomu, ar jis dar šioj žemėj vaikščioja? gal kas žinot? Man jis kaip antras Vydūnas. OM