Gruodžio ir sausio mėnesiais pirmoji mokytojų grupė jau išklausė Europos socialinio fondo finansuojamo projekto „Gabių mokinių ugdymo efektyvumo didinimas švietimo sistemoje“ paskaitų ciklą. Projekto tikslas – sukurti gabių vaikų ugdymo modelį, kuris mokytojams padėtų dirbti su gabiais vaikais bendrojo lavinimo mokykloje, atsižvelgiant į tų moksleivių išskirtinius poreikius.
Projekto metu bus vystomos trys pagrindinės veiklos – kuriamas gabių vaikų ugdymo modelis, tobulinamos pedagogų specialios ir profesinės kompetencijos bei praktiškai išbandomas, o vėliau ir plačiau taikomas, sukurtas gabių vaikų ugdymo modelis.
Vilniuje vykusiuose mokymuose 26 Lietuvos mokytojai iš Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio, Pakruojo, Lazdijų išklausė specialųjį kursą apie gabius vaikus, jų ugdymą, atpažinimą, taip pat buvo pristatytas gabių vaikų ugdymomodelis, jo metodika, taikymas. Palangoje vykusiuose užsiėmimuose mokytojai jau gilino specialiąsias ir profesines žinias pagal savo mokomąjį dalyką: chemija, biologija, fizika, istorija, matematika, lietuvių k., informatika.
Paskaitas šalies mokytojams skaitė: asoc. m. dr. B. Narkevičienė, dokt. J. Misiūnienė, doc. Dr. V. Stanišauskienė, prof. Dr. G. Mažeikis, L. Narkevičius, Z. Šiaulienė, doc. Dr. D. Kuolys, A. Karaliūtė – Briedienė, N. Poderienė, dr. D Karvelis, dr. M. Tamošaitis, doc. dr. Ž. Rutkūnienė, dokt. K. Bočkutė, prof. E. Butkus, dr. V. Tubelytė, dr. V. Baublys, prof. V. Mildažienė, doc. S. Šatkauskas.
Visi dalyvavę pedagogai palankiai atsiliepia apie projektą bei jo naudą, tikina įgavę naudingų žinių.
„Tokių mokymų neatsimenu, kada turėjusi. Visų pirma – tema labai aktuali. Lektoriai visi buvo asmenybės, tai ir praktikai, ir puikiai gebantys sudominti savo dėstomu dalyku. Mums mokytojams, ypač provincijoje, labai sunku gauti metodinę medžiagą, labai džiaugiuosi dovanota knygute „Rinktiniai matematikos skyriai“. Su savo 3g klasės mokiniu jau pradėjom ją studijuoti. Aš manau, kad savo darbe pritaikysiu labai daug ką, o tokius dėstytojus išgirsti siūlyčiau kiekvienam kolegai”, – apie paskaitų turinį pasakojo mokytoja Jolanta Dimšienė.
Projekto metu numatyta apmokyti 61 pedagogą taikyti sukurtą modelį. Tačiau projekto realią naudą turės visos šalies gabūs mokiniai ir jų mokytojai, nes projekto metu sukurtoje el. sistemoje bus galima susipažinti ir naudotis ugdymo modeliu, metodine medžiaga.
„Universitetų dėstytojų požiūriu, šis projektas yra labai prasmingas. Gabūs vaikai yra neįkainojamas Lietuvos ateities potencialas, ir jiems skirtas projektas yra ženklas, kad valstybė yra nusiteikusi jį puoselėti. Parengti tokią programą turėtų universitetų pedagogai, dirbdami kartu su mokytojais praktikais, ir tai yra gana nelengva kūrybinė užduotis abiems pusėms. Džiugu, kad šis procesas jau prasidėjo. Bendravome su keturiomis itin gabių auklėtinių turinčiomis biologijos mokytojomis iš įvairių miestų, diskusijos apie praktines projekto įgyvendinimo galimybes buvo labai vertingos“, – apie projekto naudą pasakojo Vytauto Didžiojo universiteto prof. Vida Mildažienė.
Pasak Vilniaus licėjaus istorijos mokytojo Algio Sindaravičiaus, Vilniaus licėjaus mokytojai, dalyvaujantys šiame projekte, jau nutarė įsteigti klubą, skirtą gabių vaikų ugdymui.
„Jau buvome susirinkę, diskutavome apie tai, kaip atsirinksime gabius vaikus, kaip organizuosime darbą, sugalvojome mūsų sambūrio (klubo) pavadinimą – „Labora”. Kitame posėdyje pasidalinsime jau savo pirmąja patirtimi, dirbant su gabiais vaikais, numatysime mūsų klubo veiklos planą ir pan.“, – dalinosi įspūdžiais po išklausytų paskaitų ciklo Vilniaus licėjaus mokytojas A. Sindaravičius.
Nuo seniausių laikų buvo teigiama, kad visi vaikai(žinoma, jei sveiki) gimsta GENIJAIS. Tik ne visų tautų šeimos ir pedagogai augina ir ugdo vaikučius GENIJAIS. Turime labai daug pasiekusios protinio ugdymo srityje tautą, kuri jau tūkstančius metų saviems vaikams net nuo įsčių pradeda teigti, kad jie IŠRINKTIEJI, kad jie NETURI DIRBTI FIZINIO DARBO,kad jie prievalo gerai ir daug mokytis, kad taptų protingais ir išmintingais- Talentingais ir GENIJAIS, kad jie turi valdyti pasaulio tautas, jų turtus ir tapti pasaulio valdovais. Nuo klajonių smėlio dykumose prieš 3500metu , kai jų išliko vos 40 Dievo išsirinkusiųjų, dabar ju tauta išaugo ligi 17,5 milijono NETURĖDAMAS SAVO TĖVYNĖS, SAVO ŽŽEMIŲ, GYVENDAMA IR GENERUODAMA KITOSE TAUTOSE; jie jau valdo visą Š.Ameriką su visais turtais, Visos Rusijos turtus, pradėjo statyti moderniausią savo valstybę Dievo ir Stalino paskirtoje žemėje… Ir visa jų savųjų vaikų ugdymo sistema remiasi: labai tvirta religija ir jos net žiauriomis tradicijomis, labai tvirta ir kryptinga pedagogika šeimose ir nuo lopšelinio amžiaus prasidedančia labai kryptinga GENIJŲ UGDYMO pedagogika ir kryptingomis dalykinėmis- pedagoginėmis programomis, KRYPTINGAI auginančios GENIJUS, o ne bet kokius darbininkus. Ir svarbiausia: jie turi TAUTOS IŠSAUGOJIMO FONDĄ, kuriam privalo aukoti visi tautiniai- religinės bendruomenės nariai. Jie iš to fondo ir apčiuopiamai remiami: jei tuokiasi vientautės jų tautos šeimos – po 800,000 premija, gimusių vaikų auginimui po 300,000 dol paramos, plius įdarbinimai prestižiniuose darbuose, tarp savųjų- bankuose, žinisklaidoje, politikkoje, kompiuterijoje, pelniniausiuose versluose. Turtingasis Šventikų valdomas Tautos išsaugojimo Fondas tapo GALINGIAUSIA visos religinės- tautos suvienijimo priemone. Tad kuriant ir tobulinant lietuvių tautos ugdymo sistemą, būtina imti geriausią patirtį iš jau matomų pavyzdinių tautų, įsitvirtinančių pasaulio ELITOJE, o nesidairyti į “demokratines” palaido auklėjimo sistemėles. Nemažiau turėtų būti įdomi Japonų Ugdymo sistema, kurioje vyrauja didžiulės pagarbos ir dėkingumo, nuolankaus paklusnumo Tėvams ir Mokytojams tradicijų ugdymo sistemos, leidžiančios pedagogams, drauge su tėvais pasiekti ir įgyvendinti GENIJŲ ugdymo programas. Svarbiausia, kad nuo mažų dienų mažyliai drauge su religniu ugdymu gauna ir pastovų ir gilų patriotinį ugdymą,tautos išskirtinumo ir pasididžiavimo savąja tauta ir savimi diegimą. Kartais net stebiesi, kad suaugusi motina , kalbėdama radijo laidoje atvirai ir drąsiai teigiai, kad ji DIEVO IŠRINKTOS TAUTOS ATSTOVĖ, KAD IR JOS VAIKAI DIEVO IŠRINTIEJI. Save IŠSIRINKUSIEJI IR SUREIKŠMINUSIEJI, PRITAIKĘ SAVIUGDOS IR SAVIAUKLOS PROGRAMAS JAU PASIEKĖ SAVO VIETĄ PASAULIO TAUTŲ TARPE- JIE VISKĄ VALDANTI ELITA – TARTUM KITAPLANEČIAI. Jie sukūrė Globalizacijos ir kitokias mažųjų tautų naikinimo sistemas…dėl maistos stokos ar Lietuvos žemių geidimo…Mažai kalbame apie pareigingųjų- tvarkingųjų ir save gerbiančiųjų germanų pedagoginę – ugdymo sistemą , kuri net ir po žiauriausių sunaikinimų kiekvieną kartą pakylą ir pradeda valdyti Europą…jie ir toliau tęsia savo VI amžiaus idėją: užvaldyti visą rytinę Baltijos pakrantę ligi Nevos upės ir toliau – ligi Uralo kalnynų, o gal irRamiiojo vandenyno. Jie jau valdo Euro sąjungą ir diegia mažųjų tautų naiknimo sistemą. Gal ir mūsų mažėjančios tautos Išminčiams derėtų kuo greičiau išstudijavus ELITOS gerąją pedagoginę patirtį permiti ir mūsų GENIJŲ AUGINIMUI.
Vargu, ar skaidymas Lietuvių tautos vaikų į gabiausius, mažiau gabesnius ir negabiuosius yra teisingas požiūris. Taip atsiras PASMERKTŲJŲ. ir to neturėtų būti. Visiems gerai žinoma, kad geresnėje – gabiųjų aplinkoje sparčiau vystosis ir tobulėja ir sulėtinto mąstymo vaika, kurie ilgainiui pasiveja gabiuosius. Pedagogika reikalauja kantrybės ir išradingumo, kad nebūtų skriaudžiami vaikai, jausdami skirtingus požiūrius į juos, nų nuvertinimus. Suteikimas VILTIES IR PASITIKĖJIMO padeda pakelti ir menkiausiai gabius. Mūsų vaikai – VISI GIMSTA GENIJAIS.