Grįžau iš vakaro, skirto pagerbti Basanavičiaus premijos laureatus su prieštaringomis mintimis ir didele graužatimi.
Ėjau į iškilmes, norėdama pasidžiaugti ir pasveikinti Ireną Čepienę. Gerbiu ją už jos nuopelnus etninei kultūrai ir Lietuvai. Nešiau jai dovaną – apeigų folkloro grupės „Kūlgrindos“ kompaktinę plokštelę „Giesmės valdovui Gediminui“. Tą pačią dovaną ketinau įteikti ir kitai laureatei, apie kurią iki šiol nebuvau nieko girdėjusi, nors etnine kultūra ir veikla bei publikacijomis šia tema labai domiuosi.
Pasveikinau Ireną Čepienę, palinkėjau sveikatos ir įteikiau „Giesmes“, kurias ji mielai priėmė.
Tuomet priėjau pie kitos laureatės – Marijos Remienės, prisistačiau esanti Romuvos – Senosios Baltų religijos atstovė ir jau įteikinėjau dovaną, kai išgirdau ko visai nesitikėjau. Ponia Remienė įširdusi piktai atsakė, kad aš kalbu visiškas nesamones, ji nieko nenorinti apie tai girdėti ir mano, kad tik krikščionybė išgelbės Lietuvą ir lietuvybę.
Tada man beliko paaiškinti, kad mes su krikščionybe nekovojame, o kompaktinę plokštelę įrašė J.Basanavičiaus premijos laureatas Romuvos Krivis Jonas Trinkūnas.
Pasakiau, kad jis gavo premiją už etninės kultūros puoselėjimą, o Baltų religija yra jos dalis, taip pat kaip ir didžioji etninės kultūros dalis, kurią kūrė mūsų protėviai per amžių amžius. Be to, turbūt pusė susirinkusiųjų pagerbti laureačių yra išpažįstantys senąjį tikėjimą arba jam simpatizuojantys.
Kompaktinės plokštelės ji griežtai atsisakė. Atrodo, giesmės valdovui Gediminui ją labai išgąsdino ir papiktino. Taip kaip ir pasakymas apie etninę kultūrą ir jos pagoniškąsias šaknis.
Plokštelės paprašė jauna moteris, kuri stovėjo šalia ir girdėjo mūsų pokalbį. Manau, kad „Giesmės valdovui Gediminui“ pateko į geras rankas žmogaus, kuris vertina mūsų kultūrą – visą, neskirstydamas ir nepriešindamas.
nieko keisto, kai paskaitai tos moters biografiją: http://www.diena.lt/naujienos/menas/i-lietuva-atvyksta-meno-mecenate-m-remiene-289287
deja ne visi garbaus amžiaus žmonės per gyvenimą įgyja išminties, išsiugdo supratingumo, jautrumo, pagarbos žmogui savybes.
koks pavyzdys tuomet rodomas jaunimui, ateinančiai kartai, jei vyresnieji, kurie turėtų būti šviesuliai ir idealai taip elgiasi?
jei viešajame transporte jaunimas kam nors neužleis vietos, pašieps ar atsikalbinės tai žinokite gerbiamieji, kad patys tokią jaunuomenę išauginote mokydami elgesio savo pavyzdžiu.
liūdna taip, kad norisi linkėti tik šviesos ir darnos šitame tamsiame išsibalansavusiame pasaulyje.
Labai graži Remienės biografija. Labai daug ypatingai didelių darbų padaryta. Taigi – labai keista, kad šitaip įsižeidė Romuviečiai. Nebūkite tokie tuomet, kai patys pasensite ir gerbkite kitatikius… Tada Jums paspausiu ranką, o kai plūstatės ant senutės – man dėl jūsų gėda…
Nepergyvenk, Inija, laureatė parodė savo amerikonišką toleranciją ir mandagumo lygį…
Inija, geriau įsižiūrėk į tos ponios bruožus ir potraukį dirbti su pinigais))) Ir bus aišku, kodėl ją išgąsdino lietuviška pagonybė)))
Kauno Vytauto Didžiojo Universiteto Rasos gimnazijos folkloro grupės vienas vadovų Jonas Misevičius taip pat nežinojo apie mūsų Romuvos bendruomenę, kol nepasikalbėjau su juom.
Pasiklausykim Lygaudės kūrinių:
http://www.youtube.com/watch?v=2SnTZJw_LEQ
http://www.youtube.com/watch?v=rxf-NmLQknQ
ir
http://www.youtube.com/watch?v=lw_1GdBFKwg
Pirmasis jų CD bus artimiausiu metu, sakė vadovas Jonas Misevičius.
Folkloro virpesių kiekviena banga glosto visus mus, ramiai besiglaudžiančius po Romuvos mielai sava skraiste. Artėja božnycų tuštėjimo metas. Nes …
Galingasis nėra patrauklus, patrauklusis yra galingas.
Sveiki, kur galima gauti Kulgrindos shita albuma ? ? zhiauriai noretusi bet nerandu atsisiusti ! ;//
Baly, man atrodo kad galima rasti muzikinėse prekėse, o jei nerastumėt galite pasiklausti Inijos: inija@romuva.lt
Kad Amerikėj gyvenantys žmonės tampa kristonimis-maniakais, nė kiek nenuostabu…. Kartais tokių minčių iš jų galima išgirsti, kad nežinai, juoktis ar verkti… :))
O kodėl stebitės, Inija? Juk panašiai neetiškai pasielgėt prieš metus, kau jums dailininkė iš Kauno Rita Dora padovanojo paveikslą-nei padėkos, nei kito mandagumo, tik nušnekėjot kad sienų neturit. Buvo bjauru žiūrėt ir klausyt. O dovanota buvo iš širdies, vežta Trinkūnams, Romuvai,iš toli…
Argumentum ad hominem, Barbora. Todėl Jūsų pasisakymas yra ne vietoje ir visiškai nekeičia reikalo esmės – iš tikro iš Inijos straipsnyje nupasakoto įvykio matosi, kad Basanavičiaus Premijos laureatė nevertina Baltų kultūros. Ir tai yra problema, verčianti susimąstyti, kas mes esame ir kur einame.
Aš irgi taip manau. Ar Jonas Basanavičius nebūtų apsidžiaugęs kompaktu “Giesmės Valdovui Gediminui”?
Deja, tenka tam tikru atžvilgiu (ir gana stipriai) pritarti Barborai… Gaila, kad nėra veidrodžių, kurie rodytų ne tik mūsų išorę, bet ir vidų, kuris, daugeliu atvejų, nelabai skiriasi nuo šalia esančių žmonių… Gal tada nebūtų poreikio viešai dergti kitų, kad ir nelabai gražiai pasielgusių… Apie kitus niuansus patylėsiu….
Na ir pikti žmonės. Inija, čia ne Jūsų bėda, o siauro akiračio “laureatės”… Keista, kad tokio požiūrio žmogus gavo nominaciją…
na na..koks susireikšminimas, pasaulinis įvykis, ar rašyt nėr ko daugiau?
Ne pyktyje esmė… 🙂 Nieks čia ant nieko dėl nieko nepyksta, tiesiog reiškia savo nuomonę arba, Barboros atveju, išsako faktus.. Lygiareikšmius tiems, kuriuos bando išafišuot teta Inija… 🙂 Jei “smerkiam” vieną asmenį, nors patys toje situacijoje nedalyvavom, nematėm ir susidarom nuomonę tik iš “nuogirdų”, tai “smerkime” ir kitą, taip pat pasielgusį… Dvigubiems standartams ne!.. Tik Rita Dora turbūt turėjo daugiau vidinės kultūros ir nepradėjo pilti pamazgų bei vaidinti aukos.. 🙂 🙂 Jokio pykčio.. Visiškai
Liudna, kai liaudies kultura, dainas, pradedama naudoti kazkokiai antikompanijai pries baznycia. Visiem savi keliai i dvasinguma: NORI EIK I MISKA, NORI I BAZNYCIA, NORI VAZIUOK I INDIJA PAMEDITUOTI. KAZKODEL AS NEMACIAU NE VIENO ZMOGAUS SU UZRASU ANT MARSKINELIU “NEO PAGONYS LIETUVOJE NEPAGEIDAUJAMI” AR KAZKO PANASAUS. O jaunuoliu su marskineliais “Krikscionybe Lietuvoje Okupacine” maciau ne viena… Viena mano drauge, kuri pati myli liaudies dainas, folklora, mielai jas dainuoja, domisi tradicijomis, pasijuto giliai izeista tokios nepagarbos kitu zmoniu isitikinimams, mat yra gilai tikinti krikscione. Gerbk kitus, tada ir tave gerbs… kaip sakoma.
Kukuti, aš tuos marškinėlius mačiau nuotraukose, ant jų NEPARAŠYTA ‘krikščionys Lietuvoje nepageidaujami’! Užrašas ‘Krikščionybė Lietuvoje okupacilė’ mano manymu yra viešas pareiškimas kad yra žmonių kurie nesitaikys su krikščionybės vienvaldyste.
Visiškai sutinku su šiuo jūsų teiginiu: ‘Visiem savi keliai i dvasinguma: NORI EIK I MISKA, NORI I BAZNYCIA, NORI VAZIUOK I INDIJA PAMEDITUOTI.’
Jei visų tikėjimų Lietuviams būtų suteiktos vienodos sąlygos, žmoniems nekiltų noras rengtis tokiais marškinėliais,deja, taip nėra. Nesutinkate? Pvz: ar vaikai Lietuvoje gali pasirinkti nekrikščioniškas tikybos pamokas? Ar yra jiems suteikta galimybė rinktis?
Bet Krikscionybe Okupacine butent ir reiskia, kad nepageidautina Lietuvoje. Nes logiskai mastant okupantai niekad nebuvo pageidaujami. Budas, kuriuo krikscionybe atejo i Lietuva, nebuvo geras. Bet laikui begant krikscionybe persipyne su vietine religija, zmoniu tradicijom. Jau kelis simtus metu daugelis lietuviu laiko save katalikais. Ir negalima neigti, kad kunigai, ir kiti giliai tikintys zmones daug nuveike Lietuvos labui. Tai kam priesinti visuomene? Jei zmogus nera patenkintas, kad katalikybe jam primetama, dabar visuotine laisve, ispazink kokia kita religija, jei tik nori 🙂
Kunigų ir kitų giliai tikinčių žmonių nuopelnų Lietuvai neneigiau, bet norėjau atkreipti jūsų dėmesį į skirtingus tikėjimus išpažįstančių žmonių nelygiateisiškumą. Krikščionybė remiama visapusiškai, o senoji lietuvių religijai vieta skirta tarp netradicinių. Be viso to dar vyksta labai keistų dalykų, pvz.: kaip knygų cenzūravimas. https://alkas.lt/2010/11/05/kaip-is-lenku-knygos-apie-zalgirio-lietuva-dingo-tai-%E2%80%93%E2%80%9Ekas-lietuviams-giliai-sirdyje%E2%80%9C/#comment-1936
Paskaitykite ir įsivaizduokite kokias žmonių reakcijas sukeltų jei tokių knygų skyriai kur kalbama apie krikščionybę būtų iškirpti.
Kaip manote ar vaikams nebūtų pikta jei jų motina vienu vaiku rūpintusi labiau nei kitais?
Nelygybė ardo darną, darnius santykius, todėl kyla pyktis ir nepasitenkinimas.
Dar kartą pabrėšiu, mano nuomone, jaunuoliai tuos marškinėlius dėvi ne krikščionišką tikėjimą išpažįstantiems žmoniems įžeisti, o kad atkreiptų visų dėmesį į krikščionybės vienvaldystę ir pareikšti kad su tuo nesitaikys.
Linkiu visiems lygybės ir darnos.
Kukuti, is pirmosios – dorovines krikscioniskosios religijos tik po 3000-4000 metu ishsirutuliojo judeju, musulmonu ir kitos religijos.Judejai , kurdami GOJAMS katolisku religija, teige, kad diziausiausiais ir pirmiausiai naikintinais priesais reikia laikyti KRIKSCIONIS. Ir ne pagonis, o krikscionis pradejo naikinti zydai- katoliksu religijos ir baznycio ikurejai nuo 350 metu musu eros ligi siu dienu. Todel KRIKSCIONYS -JOKIU BUDU NERA KATOLIKSAIS. Tai katoliksizmo kurejai, kaip ir judejai pasisavino PIRMINES krikscioniskosios religijos dorovines tiesas. Ir lietuvius – kirkscionis, noredami pazeminti, eme pravardziuoti PAGANI-mis – graikisku zodziu. Mes LIETUVIAI – IR NE PAGANIS IR NE BALTAI, O GRYNIAUSI AISCIU PALIKUONYS- DORIEJI KRIKSCIONYS.
Pritarčiau Kukučiui. Po šiųmetinių akcijų, reklamuotų “Romuvos”, rašyti “kuris vertina mūsų kultūrą – visą, neskirstydamas ir nepriešindamas” skamba kaip grynas veidmainiškumas. Atsiminkime ir vieno “Kūlgrindos” vadovų Jono Trinkūno pasisakymus apie katalikybę. O apsisukę prastumdinėja savo produkciją, hm…
Neginu Remienės ir jos nepažįstu, tik sakau, kad racionalių motyvų taip pasielgti ji lengvai galėjo rasti.
Kariauja tarpusavyje dažniausiai tie, kurie vaidina, “katalikus” ar “pagonis” – nesvarbu. Jie per daug menki, kad patys atsirinktų iš religijų tai, kas jiems artimiausia. Todėl ir slepiasi už savo klano teisumo vėliavų, atseit, “gott mit uns”…
Ir tai Basanavičiaus premijos lauretė. Basanavičius vartosi nuo šono ant šono. Gėda.
Ir dar. Ar kas nors iki šiol žino kuo ji nusipelniusi lietuvių ar baltų etnokultūrai. Niekada apie tokią etnokultūros darbuotoja neteko nieko girdėti.
Ne teta Inija, Laura, o Lietuvos vaidilė :). Tik kodėl ją biznierka vadina? Gal kad gali išduoti renginį ir važiuoti ten, kur sumokės? Nesinori žiūrėti, kaip ta ranka aukoja ir laimina. Lai tai daro Jonas, bet ne Inija.
Pagaliau susireikšmino kai parašė, o mes per daug dėmesio skiriam, neverta.
Kažkas juk Mariją Remienę pakvietė, paskelbė laureate? Kodėl? Kokiu pagrindu? Už kokius nuopelnus? Jei pasak Jono Vaiškūno ji pas mus nežinoma?Tiksliau jos veikla? Parašykit kas žinot.
smulkioji verslininkė.. 🙂
Na “delfis” apie šią moterį sako tiek : M. Remienė yra JAV lietuvių bendruomenės krašto valdybos vicepirmininkė informacijai. Ji į JAV lietuvių bendruomenės veiklą įsijungė daugiau kaip prieš 50 metų, o nuo 1974-ųjų laureatė aktyviai dalyvauja dienraščio „Draugas“ fondo veikloje, yra surengusi daugybę kultūros renginių. Nuo 1996 metų M. Remienė vadovauja seniausiai JAV lietuviškai radijo programai „Margutis“. Nieko ypatingo, sakyčiau….
Paisomėk giliau – po to subręsk, padaryk panašių darbų, kip M. Remienė… Tuomet tikrai turėsi teisę šmeižti, apkalbėti, liežuvauti ir kitaip pagoniškai dorai elgtis!
Pasidomėk giliau, po to subręsk, padaryk panašių darbų, kaip M. Remienė… Tuomet tikrai turėsi teisę: šmeižti, apkalbėti, liežuvauti ir kitaip pagoniškai “dorai” elgtis!
Oi, tik nereikia manęs pulti… Kiek matosi iš komentarų, ir apskritai bendraujant su žmonėmis dirbančiais etninės kultūros srityje, yra daug tokių, kurie nors ir iš esmės yra susiję su lietuvių etnine kultūra, bet nežino, kuo ši moteris yra reikšminga ir kodėl ji buvo verta šitos premijos… 🙂
Laura, Barbora, Rokas, Kukutis – atsikvosekite, ka cia rasote!!!!!! Tokiu zmoniu kaip Inija Trinkuniene, savo visa gyvenima pasventusiu Lietuvos Etnines kulturos atgaivinimui ir issaugojimui, galima ant pirstu suskaiciuoti! Vietoj to kad cia rasinejate kvailas nesamones eikite ir nudirbkite bent viena darba, suorganizuokite rengini ar svente Lietuvos labui!
pilnai protariu Eglei. Taciau nepritariu beatodairiskam isileidimui i SAVUJU tarpa remieniu…
pati atsikvošėk panele, atskirk grūdus nuo pelų
Egle, nereikia raginti. Nei žinai kas aš, ne žinai kokius darbus dirbu. Ir jei tematai vieną žmogaus pusę, t.y. kaip mėnulio, ir nežinai nematai nenori matyti kitos pusės-tebūnie, valia rinktis.
Nesinori teršti šio puikaus tinklapio tokiais “kūriniais”, kur liejamos širdperšos ir graužatys, o jokios vertės nerasta.
Jei krikščionių, musulmonų ar kito tikėjimo, kuris man yra svetimas, dvasininko žmona įteiktų giesmių kompaktinę plokštelę gal jų ir neklausyčiau, bet mandagiai padėkojus paimčiau kaip suvenyrą.
Giesmės Valdovui Gediminui yra per daug vertinga dovana kad gulėtų kaip suvenyras, todėl ir nepateko į nemandagaus žmogaus rankas. Dabar jos negulės ant lentynėlės, o skambės ir džiugins žmones 🙂
Na ir keistuolių būna. Mane lygiai taip pat šokiravo paskutinė pastraipa dr. Elvyros Usačiovaitės straipsnyje “Baltiškasis aukojimas” (Senovės baltų kultūra, “Nuo kulto iki simbolio”, 2002, Vilnius). Straipsnyje ji apžvelgia, pagal istorinius šaltinius, kokių būta aukojimų (augalų, gyvulių, žmonių ir pan.), o pabaigoje apibendrina, cituoju:
“Todėl daugiau negu keista šiandien girdėti, kad Lietuvoje nūnai išpažįstama baltų religija, o ateityje ji būsianti dar labiau stiprinama ir globojama. Šitokiam anachronizmui jokiu būdu negalima pritarti, nes tuomet tektų atgaivinti žiaurius žmonių ir gyvūnų aukojimus, – būtent toks yra baltiškasis kultas. O be kulto, suprantama, religija – ne religija, tik etnografiški vaikų žaidimėliai. Siūlymas šitokia vaikiška forma dabar vykdomą praeities populiarinimą pateikti kaip tradicinę religiją ir įstatymiškai sulyginti su krikščionybe yra visiškai nesuvokiamas.”
Man tuo tarpu visiškai nesuvokiama, kaip tokios “išvados” galėjo kilti išsilavinusios moters galvoje ir kilo dilema, kaip iš viso vertinti visą jos mokslinę kūrybą, kai moteriškei akivaizdžiai trūksta ne tik išprusimo istorijoje, šiuolaikinėje religijotyroje ir etninės kultūros tąsos teorijose, bet, atleiskite, elementaraus sveiko proto…
Labas Rūta, aš šiek tiek rašiau apie šį Usačiovaitės rašinį. Gali – jei nori – pasiskaityti čia:
http://muziejus.moletai.lt/romuva/aukojimas_ir_pasiaukojimas.htm
Taikli recenzija
Fantastika… Nesu skaitęs to straipsnio, bet citata parodo autorės santykį su tyrimo objektu ir tokio tyrimo tikslus.
Kodėl tokie paviršutiniški ir nesusiję samprotavimai išvis įtraukiami į mokslinių straipsnių rinkinius?
Sakyčiau, tai nėra liežuvavimas – dovanos atsisakymas premijos įteikimo iškilmėse yra viešas, deklaratyvus gestas. Tačiau M. Remienę galima gerbti bent jau už tai, kad savo nepritarimą Romuvos veiklai ji išsakė atvirai, o ne už akių. Kreivai nusišypsoti, o namie išmesti dovaną į šiukšliadėžę būtų buvę oficialiai – mandagu, bet negarbinga. Gi dabar moteris viso labo pademonstravo siauroką mąstyseną, ką gi…
Tuoj kap trenksiu visam sitam davatku klanui !!!
Tai ne vienintelis atvejis įvairių premijų teikimo lietuvškoje istorijoje, kada atlikto darbo kokybės visiškai nepaisoma arba jos samprata iškreipiama, o pabrėžiamas premijuojamo žmogaus veiklumas, darbštumas, gal dar kokios nors geros savybės, galų gale – jubiliejus. Tai visiškas premijos diskreditavimas. Yra pasaulyje ir kita praktika -jei premija teikiama nevertiems, kitas kamdidatas, tikrai jos vertas, gavęs vėliau, atsisako priimti nuvertintą garbės ženklą.
Netiesiogiai čia susiečiau diskusijoje paminėtus atsisakymo faktus. Gerai, kad ta moteris atsisakė tos dovanos – daug kas paaiškėjo.
Mano nuomone, nesvarbu, kuo žmogus tiki, bet kaip jis elgiasi su kitais žmonėmis. Ir viešai galyma atsisakyti mandagiai paaiškinant tiesiai šviesiai ir faktais pagrįstai, kodėl aš negaliu tokios dovanos priimti. Juk mums visiems neturi patikti tos pačios temos, stiliai, bet mes turėtųme sugebėti apie juos kalbėti be emocijų, isterijos, įsiklausant į kitų žmonių noumones daugiau negu į savo, nes tik kontraste mes galime suprasti juos ir save. Sutikti su vienminčiu lengviau, negu pritarti tam, kuris skirtingos nuomonės. Juk pasaulis vystosi dėka kontrastų…
tik patvirtina – nieko naujo, kad p.Remiene buvo nemandagi. Dar nemandagiau, kai ji pasisavina nuopelnus uz kitu zmoniu atliktus darbus.Atrodo, kad 2000 paveikslu ji ,,padovanojo” Lietuvai. Tuo tarpu siuos paveikslus issaugojo neseniai mires JAV lietuvis, mokslininkas Domas Adomaitis. P.Remiene pasirupino tik pinigais is Lietuviu fondo uz paveikslu pergabenima i Lietuva. Joks cia jos nuopelnas, kaip ir visi kiti, kuriais ji be jokios gedos ir sazines grauzaties prisigyre. Kadangi vadovauja pinigu kapsui- ,,Draugo” fondui ir is jo moka tiems, ja liaupsinantiems, tai ir pilasi nepelnytos pagyros.Net skaityti nemalonu. Aciu Inijai Trinkunienei uz atvira ir tiesu zodi .
Ko gero jau atsilikau nuo jūsų ‘išprusimo’, svetimžodį KOMENTARAS suvokiu kaip PASTABOS ar ATSILIEPIMAS. Mano nuomone, šioje skiltyje turėčiau rasti žmonių nuomones, pastabas ir atsiliepimus apie STRAIPSNĮ. Visai nesuvokiu tokio piktavališkumo:
” Jonas Vaiškūnas
2010 11 26 at 19:00 · Reply
Labas Rūta, aš šiek tiek rašiau apie šį Usačiovaitės rašinį. Gali – jei nori – pasiskaityti čia:
http://muziejus.moletai.lt/romuva/aukojimas_ir_pasiaukojimas.htm
Jolanta
2010 11 26 at 20:15 · Reply
Taikli recenzija”
Na sakyciau sudetinga tiketis supratimo ir tolerancijos zmonems, pasisakantiems pries krikscionybe is zmogaus, uzauginto krikscioniskomis tradicijomis. Beje, ji neprieme CD ne del to, kad jai nepatiktu muzika, ar Kunigaikstis Gediminas (beje kuris garsejo savo tolerancija visom religijom). Neprieme isreiksdama savo poziuri i Trinkunu veikla.
Teko buti renginiuose organizuojamuose Kulgrindos: grazus teatras, grazi muzika, bet viskas isoriska. Vidinio pajautimo nera… Jores svente – dar net vakaras neatejes, o girtas jaunimas jau nosis viens kitam sukruvine.Kokios yra pagonybes, kaip religijos nuostatos, padedancios zmogui gyventi, duodancios gaires, kaip elgtis? Jei religija apsiriboja tik pompastiskom apeigom, tranikais bugnais ir graziu kostiumu devejimu, kas tai per religija? Religijai reikia dvasingu lyderiu ir kasdienio dvasingumo. Dvasingas, gilai mastantis zmogus neskubetu piktintis ir rasyti sraipsni, jei kazkas neprieme is jo dovanos. Tiesiog susimastytu, kodel buvo taip pasielgta. Dabar tiesiog atrodo, kad Inija pasijuto izeista ir panoro atkersyti 🙂 Labai taurus ir sektinas poelgis religiniam lyderiui. BRAVO
Kukuti, manau kad jums vidinio pajutimo nėra, o tai nereiškia kad to nėra ir kitiems.
Nepavyzdingo keliatos jaunuolių elgesiu pavyzdžiu taip pat negalima grįsti teiginių apie elgesio ir moralinių vertybių ukdymo sistemų nebuvimą. Galėčiau jums pažerti pavyzdžių apie Romos katalikų elgesį, pedofiliją…, bet ne apie tai išvis čia reikėtų kalbėtis.
Jūs rodote nepagarbą kito tikėjimo žmoniems ir jų apeigoms, o aukėčiau rašėte: ‘Gerbk kitus, tada ir tave gerbs…’. Priminėte vieną labai seną anglų posakį, vertimas būtų toks: ‘nesielk taip kaip aš elgiuosi, bet elkis kaip aš sakau’.
kukuti, man teko būti bažnyčioje, ten irgi mačiau gerai suvaidintą teatrą. Beje, senovės Graikijoje teatras ir žaidynės buvo kulto pagrindas. Tiesa, dar teko matyti aborigenų apeigas, tai buvo žaidimai, kaip ir mūsų Ievaro tiltas. Ir šiaip kukuti tau reiktų grynu oru pakvepuoti 😀
Rokai Sinkevičiau, kalbėjimas apie katalikybės spragas dar nėra pasisakymas prieš pačią katakilybę. Katalikybė turi spragų, ir nesigėdykime apie jas kalbėti 🙂 Galbūt tai paskatins katalikybę savo spragas pataisyti ir išlikti šiuolaikiniame pasaulyje 😉
Iki šiol Basanavičiaus premija buvo įteikiama už didelius nuopelnus lietuvių etninės kultūros srityje. Iš Ramelienės biografijos to nematyti, priešingai, matyti, kaip ji darbavosi bažnyčios labui, o bažnyčios nuopelnai šioje srityje vienareikšmiški- ji visuomet kenkė etninės kultūros plitimui, brukdama vietoj tautiškos katalikišką kultūrą. Kadangi mūsų išeiviai buvo daugiausiai veikiami bažnyčios, nutautėjimas ir ypač jaunosios kartos buvo nulemtas, ir tai yra didžiausi mūsų tautos praradimai. Taigi Basanavičiaus premijos skyrimas Ramelienei yra apgailėtinas faktas.
Tautos dvasia gyva tuo, ką mes remiame. Kuo daugiau atsiras žmonių visokeriopai remiančių lietuvių etninę ir dvasinę kultūrą bei jos labui dirbančius žmones, tuo stipresni mes būsime.
Artėjant okupacinės krikščionybės-božnycos tuštėjimo metui, lietuvių Baltiškasis arealas etninėje Žemėje mums tampa vis mielesnis ir prieinamesnis.Prigimtis glaudžiasi prie Gamtos ir Protėvių, o ne prie amerikonizmo ar judaizmo. Tiesiog nuostabu, kad yra tokių žmonių- Inijų- puoselėjančių primirštą Lietuvą.
liaupses p. Remienei ir issiziojau – duodu galva nukirsti, kad ji apie jokia etnine kultura nenutuokia ir nezino su kuo ja valgo. Del jos premijos pasidarbavo zydriuju berniuku klanas – mat vienas ju koncertavo amerikos lietuviu publikai…, o ponia ji prieme ir isliaupsino, tad atsidekota ir daug kas sufalsifikuota.
Gerb. ponios Remienes viesas orogancijos proverzis visdelto neuzbraukia Jos nuopelnu Lietuvai, nes gavo pinigu ir atveze tuos paveikslus…Jai tikrai priklauso padeka ir koks tai medalis uz nuopelnus Lietuvai. Bet kuo cia deta etnine kultura ir Basanavicius?Kas cia Vilniuj tokius dalykus isdarineja?
Na, ką padarysi. Kryžiuotiškas mentalitetas kartais prabunda įvairiose konfesijose. Yra krikščionių-antipagonių, yra pagonių-antikrikščionių. Yra žmonių, kurie akli ir kurti kitiems tos pačios Tiesos aspektams, nes jie – baugina, glumina, reikalauja mąstyti ir atsirinkti. Kur kas lengviau “kitą” iš anksto neigti, arba užimti dar lėkštesnę abejingumo pažiūrą, teigiant, jog viskas ir bet kas yra Tiesa 🙂
Nesinervinkite dėl tos arogantiškos laureatės. Aš pats – krikščionis, bet mano šeimoje “Kūlgrinda” skamba dažnai, kaip ir pagoniškasis metalas 🙂
boba, kaip boba (p.s.-tikrai ne apie visas), gal menesio diena ne ta buvo, gal menulio faze ne ta…
Nekalbėsiu nieko apie konkrečius asmenis, tik pasakysiu, kad apskritai „Kūlgrindos“ dainos nuostabios, ir kalbamasis KD – ne išimtis. Čia ne vieta ir ne laikas aiškintis dėl skirtingų įmanomų „autentiškumo“ sampratų, bet atmesti dovanojamą „Kūlgrindos“ įrašą – visiška kvailystė. Todėl ir atmetusiojo epitetas būtų atitinkamas. O tokiu atveju kyla nuogastavimų dėl pavojaus neapdairiai nupiginti daktaro Jono Basanavičiaus premiją…
…davatkų būna ne tik pas katalikus – jų yra visur, kur nematoma toliau savo nosies. Kas negali išspręsti dirbtinės dilemos pagonybė – krikščionybė, kuri dažniausiai yra giliai asmeninė, tegul neperneša šito į viešą erdvę, šitaip žeisdami tai, ką mes vadiname lietuvybe…Kas didina šią priešpriešą, yra Lietuvos priešas.
Labai gaila, kad taip pasielgė būtent Basanavičiaus premijos lauretė o ne kokia gi davatka.
NEPAZYSTATE REMIENES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ji toli grazu- ne sventa avele.
p. Remiene – giliai itikejusi katolikse- kitatauciu ir judeju – zydu ikurtos Vatikano Catholic-su baznycios Dievo garbintoja. Ji – moralines ir ekonomines vergoves AUKA , nieko nezinantni apie seniausiaja ir vienintele VISOS Visatos krikscioniskaja religija, is kurios kilo ir visos kitos religijos, kuria katoliksu valdovai judejai, noredami save ishaukshtinti o kitatikius pazeminti, pramine PAGANI-shkaja- skirta zemdirnbiams – vergams. Per 600 metu okupaciju, vergoves ir nutautinimo daugelis musu tautieciu igyjo VERGISKAJI SINDROMA, kuris nebeleidzia blaiviai mastyti, prisiminti taip netolimus laikus, kai musu karalius Jogaila be kovos ileido i Lietuva svetimtaucius pavergimui, prisidengiant nauja religija- pervertimui nauju katoliskisku krikstu i katoliksu religija visa lietuviu tauta. Remiene net nezino, kiek tukstanciu musu senosios KRIKSCIONISKOSIOS RELIGIJOS sventiku- KRIVIU IR VAIDILUCIU, VAIDILU IShZUDE tie lenku “krikstytojai”, kiek tukstanciu musu tautieciu prarado savo vardus ir pavardes, nors jas turejo kelis tukstancius metu. Stebiuosi, kodel isileidote vienuoliuojancia Remiene i musu tauriosios bendrijos draugija. Jai Jus atrodete tartum raguotieji kipshai( kaip ir Jums Ji pasirode nesivarzydama!) Nevalia daryti tokiu rimtu klaidu, bandant priarteti prie tu, kuriu “pranasai ” ir sventieji ishzude tukstancius senojo tikejimo kriviu ir tikinciuju.Nedarykite daugiau panasiu klaidu , artedami prie Katoliksu baznycios, noredami pripazinimo is tu, kurie pries 600 metu pradeju musu tautos zudynes ir naikinima, besitesianti ligi siu dienu.