AB „ORLEN Lietuva“ valdomas 25 metus veikiantis Būtingės naftos terminalas lapkričio 18 d. sulaukė jau 2000-ojo tanklaivio. Juo tapo su Bahamų vėliava plaukiojantis „Lancing“, atgabenęs 76 tūkst. tonų „Saharan blend“ tipo naftos iš Alžyro. Iš viso per dešimt šių metų mėnesių Būtingės terminale jau importuota daugiau nei 7,6 mln. tonų žaliavų – 1,8 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.
„Būtingės terminalas per ketvirtį amžiaus ne kartą įrodė savo kaip strateginio objekto, stiprinančio Baltijos regiono energetinę nepriklausomybę, svarbą. Terminalo veikla užtikrina stabilų žaliavos tiekimą perdirbimo gamyklai Mažeikiuose – tai leidžia aprūpinti visą Baltijos šalių rinką degalais, išvengiant nedraugiškų šalių energetinio šantažo“, – sako „ORLEN Lietuva“ Būtingės naftos terminalo vadovas Kęstutis Verpečinskas.
Atsisakė Rusiškos naftos
2022-aisiais Rusijai pradėjus plataus masto karą Ukrainoje „ORLEN Lietuva“, nelaukdama bendrų Europos Sąjungos sankcijų paskelbimo, nustojo naudoti rusišką naftą savo veikloje ir pradėjo ją importuoti iš kitų regionų. Šiuo metu daugiau nei 40 proc. importo sudaro Saudo Arabijoje išgaunama nafta, nemaža dalis naftos importuojama ir iš Šiaurės jūros regiono, JAV bei kitų valstybių. Diversifikavus tiekimą dabar perkama bent devynių rūšių žaliava.
„Atsisakius rusiškos naftos Būtingės terminalas tapo dar svarbesnis užtikrinant Baltijos šalių energetinį saugumą, o terminalo veikla yra pavyzdys, kaip galima atsisakyti priklausomybių nuo nepatikimų tiekimo šaltinių užtikrinant veiklos tęstinumą. Mano nuomone, energetinės nepriklausomybės dėlionėje terminalo svarba niekuo nenusileidžia Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų terminalo reikšmei“, – pabrėžia K. Verpečinskas.
Nuo terminalo veiklos pradžios jame perkrauta jau per 198 mln. tonų naftos. Terminale per metus vidutiniškai aptarnaujami 95 tanklaiviai. Būtingės terminalo specifika, kai krova vykdoma atviroje jūroje, leidžia aptarnauti didžiausius tanklaivius galinčius įplaukti į Baltijos jūrą – tanklaivių grimzlė gali siekti iki 16 metrų, o tonažas iki 150 tūkstančių tonų. Tokio tipo terminalas yra vienintelis visoje Baltijos jūroje.
Pirmasis tanklaivis – prieš ketvirtį amžiaus
Pirmasis tanklaivis Būtingėje buvo aptarnautas dar 1999 metų liepą: tuomet į pirmą tanklaivį buvo pakrauta daugiau nei 68 tūkst. tonų produkcijos – tuo metu terminalas buvo naudojamas tik eksporto reikmėms. Bet, kai 2006 m. kai buvo nutrauktas rusiškos naftos tiekimas į Mažeikių naftos perdirbimo gamyklą vamzdynais, terminalas pradėtas naudoti tik žaliavos importui.
Per pastaruosius 10 metų „ORLEN Lietuva“ atliko reikšmingas investicijas terminale – buvo padidintas rezervuarų parkas iki 306 tūkst. kub. m. Taip pat, įrengta skirtingų naftos rūšių maišymo stotis. Reikšmingos investicijos atliekamos ir toliau, jos užtikrina veiklos efektyvumą, saugumą bei reikalingą aplinkos apsaugos lygį.
Pasak K. Verpečinsko, įmonė nuolat investuoja į darbuotojų kvalifikaciją bei modernias technologijas, kurios padeda mažinti su darbuotojų sauga ir aplinkos apsauga susijusias rizikas. Diegiamos pažangios sistemos leidžia realiu laiku sekti darbo procesus, fiksuoti bet kokius nukrypimus nuo saugaus darbo režimo ir užtikrina greitą bei tinkamą reakciją į incidentus.
O kiek buvo pripurslota ir prilota prieš tą plūdurą : ))) O kiek prilota prieš SGD laivą !!!O paskui tokius laivus tuzinas kitų Europos šalių įsigijo. Beje —visi atsimena—-buvo lojama ir 1990 prieš LR nepriklausomybę . Ir visai nesniai—prieš atsijungimą nuo Rytų slavų elektros.
Kas gali paneigti,kad taip buvo daroma už pinigus ir kitas naudas iš rytų ?