Sekmadienis, 1 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Automobilio vaškavimas: kaip pasiekti geriaisią rezultatą

www.alkas.lt
2024-11-16 18:32:00
0
Automobilio žibintai | pixabay.com, AutoPhotography nuotr.

Automobilio žibintai | pixabay.com, AutoPhotography nuotr.

Po šilto ir šviesaus vasaros sezono atėjęs ruduo vairuotojus verčia susiraukti ne tik dėl atvėsusių orų, bet ir dėl to, kad vis dažniau iš dangaus krentantis lietus atsiduria ant automobilio kėbulo, o kartu su juo ir įvairūs purvai nuo kelio dangos. Dėl to dar visai neseniai švara akį džiuginęs automobilis savo spindesį gali prarasti labai greitai. Jei kėbulą padengsite vašku, kovoti su purvu bus gerokai lengviau.

Paprasta naudoti ir veikia iš karto

Noras kuo ilgiau išsaugoti išorės švarą atsirado kartu su pirmaisiais automobiliais. Kaip ir šiandien, tam buvo naudojami įvairūs vaškai, tačiau tuo metu jie buvo natūralaus pagrindo, pavyzdžiui, karnaubo ar bičių vaškas. Per daugybę dešimtmečių vaškai evoliucionavo, šiuo metu galima pasirinkti gerokai paprasčiau naudojamus ir ilgiau savo savybes išsaugančius sintetinius arba polimerinius produktus. Visgi, nesvarbu, kurį pasirinksite, gausite tokį patį efektą.

„Vaškas turi dvi pagrindines funkcijas. Pirmoji – kėbulo priežiūros, plovimo palengvinimas. Vaškas išlygina paviršių, jis tampa atsparesnis drėgmei, sunkiau prilimpa purvas, todėl neretai, norint pašalinti nešvarumus, pakanka aukšto slėgio vandens srovės, nereikia papildomo mechaninio valymo kempine ar šluoste. Antrasis vaško privalumas – kėbulas tampa blizgesnis.

Vaškas išlygina nedidelius lako įrėžimus, juos užpildydamas, tai ir suteikia blizgesį, o spalva įgauna daugiau gylio. Tai ypač gerai pastebima ant tamsios spalvos automobilių“, – pagrindines vaško funkcijas įvardija automobilių švaros centrų „Švaros broliai“ vadovas Algirdas Plečkaitis.

Vienas pagrindinių vaškų privalumų, palyginti su kitomis apsauginėmis kėbulo dangomis, tokiomis kaip kvarcas ar nano keramika, kad pasiruošimo procesas gerokai paprastesnis, nes kėbulą pakanka kruopščiai nuplauti ir nuriebalinti, jo nebūtina poliruoti. Pats padengimas taip pat paprastesnis ir nereikalauja jokių specifinių priemonių. Taigi užtruksite tik apie dvi valandas ir darbas bus atliktas.

Vaškas ant kėbulo dengiamas labai paprastai. Pavyzdžiui, sintetinius ar polimerinius galima tepti naudojant mikropluošto šluostę ar kempinėlę, kuria lengvai braukiant per paviršių vaškas ir yra užtepamas, o tuomet su kita švaria šluoste paviršių reikia nublizginti.

Kiek sudėtingiau yra naudojant natūralaus pagrindo vaškus, tokius kaip karnaubos. Jį reikia gerokai stipriau įtrinti į paviršių, taip pat reikia atidžiau blizginti, nes gali likti žymių, kurios matysis ir nesuteiks švaros bei spindesio efekto. Todėl, norint greitai veikiančios priemonės, kurią galima naudoti savarankiškai, geriau rinktis sintetinius vaškus. Didelis vaškų privalumas ir tai, kad nereikia papildomai laukti, kol jis išdžius. Automobiliu galima važiuoti iš karto, vos baigus kėbulo padengimą ir blizginimą.

Efektyvumo laikas priklauso nuo kelių faktorių

Nors naudoti vaškus yra palyginti paprasta, nereikia pamiršti, kad jų efektyvumas yra ribotas. Pavyzdžiui, kėbulą padengus kvarco ar keramikos dangomis, jos gali išsilaikyti iki kelerių metų, o vaškas gali būti efektyvus nuo kelių savaičių iki kelių mėnesių. Įtakos tam turi įvairūs veiksniai, pradedant tuo, kokioms sąlygoms esant važinėjate, baigiant tuo, kaip automobilį plaunate, ar žiemos metu nuo jo valote sniegą.

„Natūralūs vaškai efektyvūs gali būti iki trijų mėnesių, o sintetiniai – iki pusės metų. Kadangi tai palyginti minkšta medžiaga, ji reaguoja į mechaninį poveikį. Pavyzdžiui, jei važiuojate greitkeliu, kur priešais važiuojantis automobilis kelia vandenį su smėliu ir akmenukais, vaškas nuo priekinės jūsų automobilio dalies pasišalins ganėtinai greitai. Taip pat, jei automobilį dažnai plausite naudodami šluostes ir kempines, o žiemos metu sniegą valysite su šluotelėmis. Bet koks mechaninis poveikis kėbului sutrumpins vaško efektyvumo laiką“, – paaiškina A. Plečkaitis.

Vaškas gali būti puiki priemonė, jei norite kėbulą nuo rudeninių nešvarumų apsaugoti savarankiškai, nenorite didelių išlaidų ir jums pakanka, kad šios priemonės efektyvumo laikas sutampa su vieno nešvariausių metų laiko trukme. Taip pat ši priemonė padės pagerinti bendrą automobilio išvaizdą, o tai neabejotinai dar labiau sustiprins teigiamą įspūdį.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kaip pašalinti nemalonius kvapus iš automobilio?
  2. Automobilio kėbulo poliravimas ir apsauginės dangos: akių dūmimas ar būtinybė?
  3. Kaip keičiasi įpročiai persėdus į elektromobilį
  4. Automobilių naujovės ir kaip prižiūrėti, kad ilgai tarnautų
  5. Kaip apsaugoti automobilį nuo permainingų orų?
  6. Kaip apsaugoti automobilį nuo druskų sukeltų pažeidimų?
  7. Ką žinome ir ko nežinome apie elektromobilius?
  8. Kada ir kodėl verta plauti variklį?
  9. Kokios priežiūros automobiliui reikia žiemą?
  10. Atšilus orams – dėmesys ir automobiliui
  11. Pasibaigus vasarai – dėmėsys automobiliui
  12. Laikas ruošti automobilį šiltajam metui
  13. Kad pavasario kelionės būtų saugios
  14. Ruošiant automobilį žiemai, vien pakeisti padangas neužtenka

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais | lzs.lt nuotr.
Etninė kultūra

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais

2025 06 01
Saulės elektrinė | statybunaujienos.lt nuotr.
Energetika

Saulės elektrinių bumas Lietuvoje neslopsta – ar sugebėsime sutvarkyti jų atliekas?

2025 06 01
Bernadetos gobelenas | valdovurumai.lt nuotr.
Kultūra

Restauruotas karališkas gobelenas pristatomas lankytojams

2025 06 01
LNM
Architektūra

Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?

2025 06 01
Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Vilna apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Negalima! apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimgaudas apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Bartas apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Z. Vaišvila. Kur mus vedate?
  • Kaip išrinkti tinkamiausią telefoną tėvams?
  • Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais
  • Pomidorai: ar žinote, kaip ilgai juos galima virti bei kepti?

Kiti Straipsniai

Automobilis

Laiku nesutvarkytas automobilio stiklas gali lemti nemažus nuostolius

2025 05 31
Automobilis

Naujų automobilių skaičius Lietuvoje šoktelėjo net 35 proc.

2025 05 25
Klaipėda

Klaipėdoje atsiras dar 500 automobilių statymo vietų

2025 05 23
Automobilio nutempimas

Įžūlaus vairuotojų elgesio Kaunas netoleruos

2025 05 20
Biržiečius džiugimo senovinių automobilių paroda „Nesenstanti Klasika“

Netradicinės investicijos: kokie pomėgiai gali virsti turtais

2025 05 17
Žiedadulkės

Kodėl žiedadulkių poveikį labiau jaučia didmiesčių vairuotojai?

2025 05 17
Valakampių tiltas

Sostinėje prasideda Valakampių tilto kapitalinis atnaujinimas

2025 05 13
Karantino taisyklės vairuotojams: žieminės padangos tiks, dygliuotąsias – geriau keisti

Netinkamos padangos gali tapti avarijos priežastimi

2025 05 11
Vasarinės padangos

Vasarinės padangos – saugumo ir patogumo veiksnys šiltuoju metų laiku

2025 05 09
Automobilis

Paprastas, nebrangus, patikimas: ar tokių automobilių dar yra?

2025 05 04

Skaitytojų nuomonės:

  • Vilna apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Negalima! apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimgaudas apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Bartas apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimvydas apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Kriptovaliutos žetonai | DI sukurtas paveiksliukas.

Pepe Unchained: liko tik 28 dienos iki naujos rekordinės monetos vertės

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai