Valstybinių miškų urėdija praėjusių metų spalio mėnesį pradėjo įgyvendinti pilotinį projektą „Pamokos miške“, kurio metu 2023–2024 mokslo metais daugiau nei 1000 Lietuvos mokinių mokyklos suolus iškeis į pamokas miške.
Pirmąjį mokslo metų pusmetį įvyko jau 84 pamokos bei keturių Lietuvos savivaldybių mokiniai teorines žinias praktiškai įtvirtino kartu su miškininkais atlikdami užduotis miške.
Projekto „Pamokos miške“ tikslas yra prisidėti prie mokinių ugdymo proceso gilinant gamtamokslines žinias, atliekant daugiau praktinių užduočių miške, taip pat – plačiau supažindinti mokinius su miškininkystės profesija.
Moksleivius kviesdama į „Pamokas miške“ regioniniuose padaliniuose, VMU sudaro sąlygas pakeisti pamokų aplinką ir integruoti miškininko profesijos veiklas į pamokų temas, atsižvelgiant į ugdymo planus.
Pilotinio projekto įgyvendinimui pasirinktos Ukmergės, Anykščių, Druskininkų, Ignalinos, Kretingos, Panevėžio, Kazlų Rūdos, Kauno miestų ir rajonų savivaldybės. Prie pilotinio projekto prisijungė 15 bendrojo ugdymo įstaigų iš aštuonių savivaldybių.
„Džiugina sėkminga projekto pradžia ir skiriamas VMU žinovų dėmesys bei profesionalus požiūris švietėjiškai, mokomajai veiklai.
Manome, kad strategiškai svarbu ugdyti jaunąją kartą, pažįstančią mišką, suprantančią miško svarbą valstybei ir visuomenei.
VMU socialinės akcijos ir švietėjiška veikla užima reikšmingą vietą įmonės veikloje ir yra nuolat plėtojamos.
Miškininkai atsakingai ruošiasi ir dalyvauja ne tik projekte „Pamokos miške“, bet ir Karjeros dienose bendrojo ugdymo įstaigose, aukštojo mokslo įstaigose, organizuoja pažintinius apsilankymus į VMU regioninius padalinius“, – sako Valstybinių miškų urėdijos generalinis direktorius Valdas Kaubrė.
Mokiniai pamokų su miškininkais metu susipažino bei patys išbandė prietaisus, kuriais naudojasi miškininkai, ieškojo gyvūnų pėdsakų, tyrinėjo gyvąją ir negyvąją gamtą, sužinojo apie ypatingas, retas grybų, augalų, paukščių rūšis bei iš miškininkų išgirdo įvairių gamtos paslapčių, kurios padėjo dar geriau įsisavinti teorinėse pamokų dalyse išgirstas žinias.
Anykščių Antano Vienuolio progimnazijos gamtos mokytoja Dalia Keibienė ir Antano Baranausko mokyklos pedagogė Skirmantė Banienė dėkojo už pagalbą vedant gamtos mokslų pamokas ir sakė, kad „mokiniai įsitraukia į pamokas, prisimena, apie ką jiems pasakoja miškininkai, refleksijose atsispindi mokinių pasiekimai, ryšys pamokos temos su praktika ir pasitenkinimas, „Pamokos miške“ daro teigiamą poveikį ugdymo procesui.“
„Naujo projekto įsitvirtinimas mokytojų bendruomenėje rodo, kad ši ugdymo procese pasirinkta veiklos kryptis padeda mokiniams įtvirtinti pamokos turinį, pritaikyti įgytas teorines žinias praktiškai pamokoje miške, praplėsti žinias apie miškininkystę.
Tikimės, kad kitais mokslo metais prie projekto prisijungs dar didesnis bendrojo ugdymo įstaigų skaičius ir galėsime suteikti galimybę dar tūkstančiui Lietuvos mokinių iš arti pažinti mišką ir miškininko profesiją“, – apie projektą kalba VMU Žmonių ir kultūros skyriaus vadovė Izolda Baltutė.
Mokytojai ir moksleiviai projektą vertina teigiamai. Grįžtamasis ryšys rodo, kad mokiniai nori bendrauti su miškininkais, prisimena žinias bei mielai atlieka užduotis miške, dalyvauja interaktyviose viktorinose, atsakinėja į miškininkų klausimus bei patys drąsiai užduoda rūpimus klausimus.
Anykščių rajono švietimo skyriaus specialistė Nijolė Pranckevičienė pritaria mokinių dalyvavimui pamokose miške ir mano, kad tai yra geras postūmis mokytojui tobulėti, kadangi pedagogams reikia pasitelkti kūrybiškumą paįvairinant pamokas netradicinėje aplinkoje.
„O kaip kitaip! Juk geras mokytojas nuolat ruošiasi kiekvienai pamokai, kad ji būtų produktyvi, naudinga ir įdomi, o „Pamokos miške“ – mokytojui nauja aplinka, kuri skatina tobulėti, ieškoti naujų pamokos turinio perteikimo būdų ir formų“, – sako N. Pranckevičienė.
Tiek mokytojai, tiek miškininkai, pirmąjį pusmetį dalyvavę projekte „Pamokos miške“, buvo vieningos nuomonės, kad tai – visiems nauja, įdomi, skatinanti specialistų kūrybiškumą ir norą dalintis žiniomis bei praplečianti profesijos gebėjimų ribas patirtis.
VMU Kazlų Rūdos regioninio padalinio girininkas Algimantas Kazakevičius dalijasi savo įžvalgomis apie „Pamokos miške“ paminėdamas, kad „mokiniams patinka pamokos miške, jie būna aktyvūs, motyvuoti, daug klausinėja, ateina pasiruošę, pagal pamokos temas atlieka užduotis miške, kurias pravedame mes, miškininkai. Paklausinėja ir apie miškininko profesiją“.
Mokytojams bendraujant su miškininkais, išryškėjo „Pamokos miške“ dalyvių poreikis dalintis gerosiomis praktikomis tarp regionų žinovų, todėl VMU jau netolimoje ateityje planuoja įgyvendinti bendrus mokytojų ir miškininkų žinių, darbo patirties pasidalijimo mokymus-seminarus.
Netrukus prie projekto prisijungs dar septynios Druskininkų, Palangos, Neringos, Ignalinos, Kauno bendrojo ugdymo įstaigos ir „Pamokos miške“ aprėps dar didesnę Lietuvos regionų dalį.