Sekmadienis, 20 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Rudenį – nauji iššūkiai dviratininkams

www.alkas.lt
2023-11-10 13:51:59
0
sumin.lt nuotr.

sumin.lt nuotr.

Į darbus ar mokslus keliaujančiųjų dviračiais kiekvienais metais tik daugėja. Šį būdą aplenkti transporto spūstis skatina ir gerėjanti infrastruktūra. Tiesa, ruduo dviratininkams ir paspirtukininkams gana sudėtingas metų laikas. Ant važiuojamosios dalies krentantys lapai, didelis kritulių kiekis bei ilgėjančios tamsos valandos ne tik apsunkina patį važiavimą, bet ir kuria papildomus pavojus sveikatai.

Dažniausiai pasitaiko rankų ir raktikaulių lūžiai

Lapkritis atėjo kartu su permainingais orais, krituliais ir lapus nuo medžių sparčiau plėšiančiu vėju. Šviesusis paros metas taip pat sparčiai trumpėja – po 4–5 minutes per dieną. Kaip skaičiuoja draudimo bendrovė BTA, rudenį dviratininkų ir paspirtukininkų nelaimių tikimybė išauga bent 20 proc.

„Į draudimo bendrovę kreipiasi tie mikrojudumo dalyviai, kurie yra apsidraudę Nelaimingų atsitikimų draudimu. Dar didesnė dalis tokių eismo dalyvių patenka į nelaimes neturėdami draudimo apsaugos. Tai reiškia, kad įvykiai nėra fiksuojami nei draudimo bendrovės, nei policijos suvestinėse. Dažnu atveju į nelaimę patekę mikrojudumo eismo dalyviai sužeidimus gydosi patys arba kreipiasi į medikus, traumatologus. Kartais traumos būna sudėtingos ir jų gydymui prireikia nemažai laiko“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Nors dažniausiai policijos suvestinėse minimi dviratininkų arba paspirtukininkų susidūrimai su automobiliais, tačiau pastaraisiais metais pasitaiko nelaimių, kai susiduria ir nukenčia kelių mikrojudumo transporto priemonių vairuotojai.

Pavyzdžiui, Vilniuje du paspirtukininkai susidūrė Europos aikštėje. Dažniausiomis tokių įvykių, kurių metu patiriami sužalojimai, priežastimis įvardinamos ne tik sunkesnės eismo sąlygos, bet ir saugumo priemonių – šviesų ir šviesą atspindinčių liemenių – nenaudojimas. Prasto matomumo problemą pažymi ir dviratininkų iniciatyvos „Imam100“ prezidentas Jonas Pivoriūnas.

„Dalis dviratininkų vis dar vengia naudoti specialias saugumo švieseles, o dabar juk vis vėliau šviesėja ir anksčiau temsta, tad mažesnis dviračio matomumas yra ypač pavojingas. Švieselės yra būtinos tam, kad būtumėte matomi pėsčiųjų, kitų dviratininkų, vairuotojų. Svarbu ir tai, kad prie mažesnės oro temperatūros suprastėja padangų sukibimas, todėl prailgėja stabdymo kelias ir išauga kritimo tikimybė“, – dėsto jis.

J. Pivoriūnas pažymi, rudenį eismo sąlygas papildomai sunkina nukritę lapai, kurie palijus tampa slidūs ir padidina tikimybę nesuvaldyti transporto priemonės.

Nesuvaldžius transporto priemonės kritimas dažniausiai baigiasi sumušimais ir nubrozdinimais. Laimei, šios traumos menkai pavojingos ir ilgalaikių pasekmių nesukelia. Daug sunkesni sužeidimai – raktikaulių ir rankų kaulų lūžiai, patiriami kritimo metu instinktyviai bandant atsiremti į grindinį. Tokias traumas išskiria ir „Antėjos“ sveikatos priežiūros tinklo traumatologas Mykolas Liubauskas.

„Dviračio ar paspirtuko svorio centras yra aukštai, kritimas vyksta „nuo rato“, tad viskas įvyksta katapultos principu – žmogaus viršutinė dalis pradeda judėti dar greičiau nei važiuoja paspirtukas. Dėl to ir dominuoja viršutinės kūno dalies sužalojimai: rankų, krūtinkaulio, veido, žandikaulio. Būtent jos paprastai sugeria visą kinetinę energiją. Kuo jos daugiau, tuo rimtesnė trauma. Esu šešerius metus dirbęs ir priėmimo skyriuje. Per šį laiką mačiau iš esmės viską, ką galite įsivaizduoti“, – sako jis.

Pavojingiausi – galvos sužeidimai

Traumatologas pataria laikytis auksinės taisyklės – vadovautis sveiku protu. Jeigu sižalojimas neatrodo labai rimtas, tikriausiai taip ir yra. Kreiptis į medikus reikėtų tuo atveju, jeigu po iš pažiūros nerimto sužeidimo būklė negerėja 7–10 dienų . Galūnės skausmui per tiek laiko neatlyžus vargu ar galima tikėtis savaiminio pagerėjimo. Tiesa, delsti ir laukti negalima vienu atveju – susitrenkus galvą. Jos sužalojimai gali būti itin klastingi ir pavojingi.

„Mes visada sakome, kad po kritimo žmogų reikia labai atidžiai stebėti. Sąmonės netekimas ar traukuliai jau yra akivaizdūs ženklai, bet iš ne taip greitai pasirodančių požymių reikėtų išskirti mieguistumą, spaudžiantį galvos skausmą, dvejinimąsi, vangumą. Su galvos sužalojimais negalima juokauti ir delsti. Jeigu tik kyla įtarimas – reikėtų išsitirti“, – teigia M. Liubauskas.

Tinkamas pasiruošimas rudeniui

Savo ruožtu, J. Pivoriūnas primena, kad šalmas yra būtina saugumo priemonė, galinti apsaugoti nuo labai skaudžių nelaimių. Jeigu važinėti ketinate iki pat žiemos arba vadovaujatės skandinavišku pavyzdžiu ir dviračiu naudositės ištisus metus, jis ragina pagalvoti ir apie žiemines padangas.

„Sezonas pas mus iš tikrųjų daugeliui baigiasi su sniegu, bet daugėja ir žmonių, kurie važinėja ištisus metus. Vienas vertus, tai mūsų pačių įprotis ir požiūris, bet svarbi ir dviračio takų priežiūra. Pernai Vilniaus savivaldybė juos jau valė visai neblogai. Viskas keisis dar sparčiau, kai atsiras daugiau pavyzdžių. Tada atsiras daugiau supratimo, kad važinėti galima ištisus metus. Tereikia išeiti iš savo komforto zonos“, – teigia „Minam100“ prezidentas.

Apie požiūrio keitimo svarbą kalba ir BTA ekspertas A. Žiukelis. Pasak jo, populiarėjant mikrojudumo priemonėms natūraliai daugiau dėmesio turime skirti saugių eismo sąlygų kūrimui.

„Šiandien jau būtų daugiau nei keista automobilyje nesisegti saugos diržų, neturėti draudimo. Dviračiams toliau populiarėjant mūsų mąstymas pasikeis ir čia. Saugumas ir jį užtikrinančios priemonės neišvengiamai taps mūsų visų prioritetu“, – įsitikinęs jis.

Pašnekovas panrėžia, kad nelaimių išvengti padeda ir geri įgūdžiai. Juos dviratininkai turėtų ugdyti nuo mažens. Būtent todėl BTA ir pradėjo projektą „BTA Velomaster“. Jo metu skirtinguose Lietuvos miestuose įrengiamos specialios dviračių trasos, skirtos įgūdžių tobulinimui. Šiuo metu jos jau veikia Jonavoje ir Šiauliuose.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Svarbiausios taisyklės jauniesiems dviratininkams
  2. Ką, stipriau sningant, reikia žinoti pėstiesiems ir dviratininkams?
  3. KET galioja dviratininkams ir paspirtukininkams
  4. Siūloma leisti dviratininkams važiuoti per pėsčiųjų perėjas (video)
  5. Rudenį keliuose reikia daugiau dėmesingumo
  6. Greičiau temstant – nauji pavojai kelyje
  7. Vilniuje pradeda veikti nauji greičio matuokliai
  8. Nuo lapkričio 1-os galios nauji šviesoforų signalų deriniai
  9. Kartu su rudeniu daugėja iššūkių kelyje
  10. Tikimasi, kad nelaimių dėl paspirtukų mažės
  11. Paspirtukininkai vis dar jaučiasi nebaudžiami
  12. Gyvūnus į kelius veja maistas ir medžiotojai
  13. Paspirtukininkų nelaimių daugėja kas mėnesį
  14. Atėjus rudens treniruočių metui, daugėja nelaimių
  15. Padangas reikėtų keisti nelaukiant sniego

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Unsplash.com, D. Fonteino nuotr.
Ukrainos balsas

Nuogas Rusijos caras

2025 07 20
ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio | etm.lt nuotr.
Istorija

ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio

2025 07 20
Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą
Istorija

Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

2025 07 20
Vyksta Žagarės Vyšnių šventė
Kultūra

Vyksta Žagarės Vyšnių šventė!

2025 07 19
Dviračių takas
Lietuvoje

Radviliškyje atsiras 15 kilometrų naujų dviračių takų

2025 07 18
Smiltynės perkėla
Lietuvoje

Smiltynės perkėlos laukia pertvarka

2025 07 18
Maistas, maisto ruošimas
Lietuvoje

Aštuoniose mokyklose vaikai permokėjo už maistą

2025 07 18
Kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda | vialietuva.lt nuotr.
Lietuvoje

Tvarkomas kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas prie Kryžkalnio  

2025 07 18

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Budweiser apie A. Medalinskas. D. Trampo pažadai: viltys, rūkas ir ir leidimas dar 50 dienų daužyti Ukrainą?
  • Mikabalis apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • Varlinas apie Z. Vaišvila. VRK – robotai ar žmonės?
  • P.Skutas apie Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Nuogas Rusijos caras
  • Šiltasis metas – su gaivaus, saldaus arbūzo patiekalais
  • 2 iš 5 vairuotojų yra patyrę žalą dėl prastos kelio dangos
  • Kaip pasiruošti užsienio kelionei, kad netektų kreiktis į gydytojus?

Kiti Straipsniai

Kelionė, automobilis

2 iš 5 vairuotojų yra patyrę žalą dėl prastos kelio dangos

2025 07 20
Atostogos

Kaip pasiruošti užsienio kelionei, kad netektų kreiktis į gydytojus?

2025 07 20
Liūtis

Liūtys jau atnešė nemažų nuostolių gyventojams

2025 07 17
Laivas „Rytas“ | Vilniaus savivaldybės nuotr.

Į Vilnių atvyko pirmasis elektrinis keleivinis laivas

2025 07 14
Gaisras

Gaisrai nesiliauja ir vasarą

2025 07 12
Mopedas

Siūloma mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

2025 07 11
Troleibusas

Vilnius įsigis 73 naujus troleibusus

2025 07 11
automobilis

Lenktynininkai: vairavimo sąmoningumas auga, bet pasitempti reikia

2025 07 09
Atostogos | zenpr.lt nuotr.

Kuriose užsienio šalyse atostogos nuostolingiausios?

2025 07 06
Pėsčiųjų ir dviračių takas

„Via Lietuva“ keliautojams siūlo 5 vaizdingus maršrutus

2025 07 04

Skaitytojų nuomonės:

  • Budweiser apie A. Medalinskas. D. Trampo pažadai: viltys, rūkas ir ir leidimas dar 50 dienų daužyti Ukrainą?
  • Mikabalis apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • Varlinas apie Z. Vaišvila. VRK – robotai ar žmonės?
  • P.Skutas apie Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą
  • Rimgaudas apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Ukrainos gynėjai | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Rusija atakuoja civilius laivus

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai