Apie automobilio termostatus yra girdėję daugelis vairuotojų, tačiau retam jį teko matyti ir nenuostabu, nes jis slypi pačiuose aušinimo sistemos gelmėse, kur jį pamatyti tenka ne visiems. Kaip yra užkuoduota šio prietaiso pavadinime, jis yra skirtas palaikyti pastovią (statinę) temperatūrą. Automobilyje tai yra antifrizo arba aušinimo skysčio temperatūra, ji pagreitina šalto variklio apšilimą ir taip pat atvėsina jį kai tas įkaista.
Termostato korpusas – tai savotiškas aušinimo sistemos trišakis, kurio centre yra paskirstomi antifrizo srautai. Vienu vamzdžiu į jį paduodamas aušinantį skystį nuo pagrindinio radiatoriaus, antras reikalingas kad nukreipti antifrizą į variklį, o trečias nukreipia skysčio srautą prie vandens pompos. Optimalios temperatūros palaikymas variklyje yra būtinas ne tik tam, kad automobilio salone tinkamai veiktų šildytuvas (pečiukas), nors jį vairuotojas jaučia pirmiausiai, bet ir dėl kitų, gerokai svarbesnių tikslų:
- Kad pilnai sudegtų kuro ir oro mišinys;
- Išmetamųjų dujų toksiškumui mažinti;
- Variklio tarnavimo laiko prailginimui.
Visgi amžinų dalių nėra ir termostatas ne išimtis, tad laikas nuo laiko gedimai gali įvykti ir šiame elemente. Dažniausiai jis tiesiog užsikerta dėl korozijos, atsirandančios naudojant nekokybišką arba seną aušinimo skystį. Tokiu atveju, kalkių arba rudžių dalelės nusėda ant termostato, sumažindamos jo jautrumą, ko pasekoje jis nustoja tinkamai funkcionuoti. Užsikirtimas gali įvykti prietaisui būnant skirtingose padėtyse:
- Uždarytoje – automobilio variklis nėra aušinamas ir gali perkaisti, kas greitai parodo esamą degimą;
- Atidarytoje – taip pat greitai nustatomas gedimas, nes variklis labai ilgai apšilinėja, o žiemą gali ir nepasiekti darbinės temperatūros;
- Tarpinėje – gerokais sunkiai pastebimas termostato veiklos sutrikimas, tad jei atsitinka bet kokios problemos su aušinimo sistema, termostatą keičia tam, kad išbraukti jį iš galimų priežasčių sąrašo.
Kita dažna problema yra aušinimo skysčio nutekėjimas ir susijusi ji ne su pačiu termostatu, bet su jo tarpine, kuri su laiku neužtikrina sandarumo.
Tad keičiant termostatą, geriausiai yra pakeisti ir tarpinę, kad po kurio laiko vėl nereikėtų susidurti su aušinimo problemomis. Pačius gi prietaisus rasite Signedos elektroninėje parduotuvėje, paspaudę ant nuorodos https://www.signeda.lt/automobiliu-radiatoriai-ju-dalys-c1332/termostatai-ju-dalys-c1366.