Šeštadienis, 31 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Grūdams iš Ukrainos vežti trūksta pajėgumų

www.alkas.lt
2022-06-07 16:18:20
1
Pexels.com nuotr.

Pexels.com nuotr.

Rusijai blokuojat Ukrainos uostus, itin aktualus tapo grūdų eksporto klausimas. Jei nepavyks jo išspręsti, Afrikoje ir kai kuriuose kituose regiuonuose gresia badas. Lietuva siūlo pagalbą grūdus eksportuojant per Klaipėdą.

Bet kelionė geležinkeliu, aplenkiant Baltarusiją, sudėtinga ir ilga. Grūdus iš Ukrainos galima būtų vežti ir sunkvežimiais, bet trūksta tiek vairuotojų, tiek transporto.

„Grūdų išvežimo iš Ukrainos klausimas yra tikrai aktualus. Tačiau nemažiau aktualus ir grūdų išvežimas iš Lietuvos, kuriuos užaugino mūsų ūkininkai – čia irgi trūksta pajėgumų“, – teigia Povilas Drižas, Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso vadovas.

Jis leidžia suprasti, kad vežėjai apie tai galvoja. Tačiau, prieš pradedant dėlioti galimus verslininkų sprendimus, susijusius su grūdų vežimu iš Ukrainos, reikia atsakyti į klausimus apie komercinio sandorio sąlygas, krovinio tipą ir pakavimą.

„Birus krovinys ar jau supakuoti grūdai. Sekantys žingsniai – pakrovimas ir iškrovimas – kur tai bus, kokia logistika, kokio ilgio muitinės procedūra, turint galvoje Ukrainos padėtį. Taip pat srautų ir kiekio dydžius. Kitas aspektas – civilinis draudimas, Ukrainoje jis negalioja. Reikalingos ir kitos garantijos“, – lygties nežinomuosius vardija pašnekovas.

Anot jo, įvertinus visą sandorio pridėtinę vertę ir galimas rizikas, verslas turės gerai pasverti prieš priimant sprendimą.

„Šiuo atveju techniškai tai padaryti (vežti grūdus iš Ukrainos į Lietuvos ar Lenkijos uostus kelių transportu) galima. Tačiau, kad tai vyktų, mes turime turėti pajėgumų. O šiandien dauguma Lietuvos įmonių vilkikų nukreipta į Europos pusę, vairuotojų trūksta“, – sako P. Drižas.

Trečiųjų šalių vairuotojų, norinčių dirbti Lietuvos įmonėse, pasak jo, yra daug. Tačiau padėtį apsunkina susidariusios milžiniškos eilės Kazachstano konsulatuose ir draudimas išduoti vizas Baltarusijos vairuotojams. Tai pagrindiniai trikdžiai, neleidžiantys planuoti srautų ar pajėgumų nukreipimo į Ukrainą.

Skaičiuojama, kad iš Ukrainos atkeliauja apie 13 proc. visų pasaulyje suvartojamų grūdų. Šiandien tai didžiausia problema, mat dalį šių metų derliaus gali tekti supūdyti, jei neatsiras kelių juos išgabenti iš šalies. Kiti kroviniai iš Ukrainbois į Europą važiuoja, nors ir sumažintomis apimtimis – šalis net ir kariaudama daro viską, kad išlaikytų ekonomikos dantračius besisukančius.

Juda įvairūs kroviniai

„Noriu pasidžiaugti, kad Ukrainoje prasidėjo aktyvesnis krovininio transporto judėjimas. Vėl pateikinėjami užsakymai muitinės tranzito paslaugoms iš Ukrainos į Europą“, – sako Jurgis Adomavičius, Transporto inovacijų asociacijos valdybos pirmininkas ir muitinės tranzito paslaugų įmonės „Bunasta“ įkūrėjas bei vadovas.

Pasak jo, anksčiau iš Ukrainos į Europą daugiausia važiuodavo maisto produktai: padažai, aliejai, konservuota produkcija, džiovinti vaisiai, konditerija, makaronai, saldainiai, alkoholiniai ir nealkoholiniai gėrimai. Taip pat medienos dirbiniai, kuro granulės ir briketai, metalo gaminiai.

Karo metu pirmiausiai atsinaujino medienos gaminių, baldų, tekstilės ir konditerinių gaminių eksportas. Dabar iš karo niokojamos šalies važiuoja ir alkoholiniai gėrimai, telefonai (gražinimai) bei deimantai.

Kroviniai, anot transporto sektoriaus atstovų, pradeda judėti ne tik iš Ukrainos, bet ir į ją.

Skaitmeninės krovinių biržos „Trans.eu“ duomenimis, gegužės 26 d. iš Ukrainos į visas šalis platformoje buvo registruoti 727 kroviniai. Palyginti, kovo viduryje jų buvo registruota apie 300. O iš visų šalių į Ukrainą registruoti 1276 kroviniai, iš kurių 71 yra humanitarinis. Palyginti, kovą buvo 156 kroviniai, iš kurių 6 buvo humanitariniai.

Biržos atstovai pabrėžia, kad krovinių kiekis „Trans.eu“ platformoje kinta nuolatos – net savaitės diena turi įtakos pasiūlymų kiekiui. Tačiau krovinių kiekis esą grįžo į prieškarinį lygį.

„Pasiūlymų kiekis „Trans.eu“ platformoje iš Ukrainos įmonių gegužės mėnesį grižo į prieškarinį lygi, netgi jį šiek tiek viršijo. Aktyvių įmonių kiekis iš Ukrainos „Trans.eu“ platformoje beveik grįžo į prieškarinį lygį. Matome tendenciją, kad logistika su Ukraina atsigauna. Prie to galimai prisidėjo ir mūsų iniciatyva. Nuo karo pradžios suteikiame galimybę žymėti humanitarinius krovinius „Trans.eu“ platformoje. Taip pat suteikiame lankstesnes darbo sąlygas Ukrainos įmonėms, siekiant išlaikyti tarptautinių įmonių aktyvumą ir logistiką“, – sako Inesa Krupičovič, „Trans.eu“ atstovė.

Pasiūlymus šioje platformoje daugiausia skelbia įmonės (ekspeditoriai, gamintojai) iš Ukrainos, Lietuvos, Lenkijos, Estijos, Bulgarijos, Ispanijos ir kt. Krovinius iš Ukrainos daugiausia siūloma vežti į Lenkiją, Prancūziją, Bulgariją, Suomiją, Turkiją, Lietuvą.

Koją kiša ir Lukašenka

Anot vežėjų, atsigavimas juntamas, bet ir sunkumų yra. Viena esminių logistikos ir transporto sektorius problemų dabar yra vairuotojai. Apie 10 tūkst. ukrainiečių išvyko ginti tėvynės. O dalies rusų ir baltarusių vizos baigėsi ir nėra pratęsiamos, tad rinkoje jaučiamas dar didesnis žmonių poreikis nei iki karo.

Be to, ne visi vairuotojai gali kirsti sienas, net tie, kurie turi leidimus, nes transportas į Rusiją, Baltarusiją ir Ukrainą yra ribojamas.

Pirmais dviem atvejais – dėl sankcijų. O į Ukrainą patekti ir iš jos išvažiuoti trukdo Baltarusijos pareigūnai.

Lietuvos mažų ir vidutinių vežėjų konfederacija pažymi, kad Ukrainos vežėjams patekti į ES ir grįžti namo trukdo Baltarusijos pasienio ir muitinės tarnyba. Fiksuojama atvejų, kai ukrainiečių vairuotojams muitininkai neleidžia vykti per Baltarusiją.

Lietuvos įmonėms per minėtą šalį važiuoti kol kas leidžiama. Tiesa, neatmetama, kad Baltarusija gali bet kada užtrenkti duris ir tranzitui.

Transporto ir logistikos asociacijos sako šiuo metu neturinčios informacijos apie lietuviškų įmonių vairuotojus, kuriuos reikėtų evakuoti iš Ukrainos. Bet Rusijos raketų niokojamoje šalyje įstrigusių vairuotojų iš Lietuvos tikrai yra.

Iš Irpinės į Balstogę

Nors kroviniai kerta sienas, logistikos įmonių biurai, kurie iki karo sėkmingai veikė Ukrainoje, turėjo persikelti į kitas šalis ir pasirūpinti savo darbuotojais.

„Bunastos“ biuras iki Rusijai užpuolant Ukrainą buvo įsikūręs Irpinės mieste. Miestą subombordavus, įmonė evakavo darbuotojus į Lenkiją ir veiklą tęsia Balstogėje. Ten sėkmingai dirba ir ukrainiečiai.

„Į biurą Lenkijoje persikėlę darbuotojai iš Ukrainos greit kibo į darbus. Jie ne tik pildo humanitarinės pagalbos prikrautų automobilių deklaracijas, bet ir mokosi atlikti visas procedūras pagal europietiškus standartus, kurių privalu laikytis atliekant muitinės procedūras“, – apie pokyčius įmonėje pasakoja J. Adomavičius.

Anot vadovo, ukrainiečiai viliasi, kad grįš namo jau mokėdami dirbti su europietišku programinės įrangos paketu, skirtu apdoroti tranzito deklaracijas.

Be to, visas deklaracijas iš Ukrainos į Europą šiuo metu „Bunasta“ formina prioriteto tvarka, o į Ukrainą vykstančių humanitarinės pagalbos krovinių deklaracijas pildo nemokamai.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Ukrainos vežėjams – galimybė grįžti per Lietuvą
  2. Seimas palaikė Ukrainos siekį tapti ES nare
  3. Šiaulių oro uostas priėmė pirmąjį Ukrainos boingą
  4. Į Lietuvos Seimą kreipsis Ukrainos Prezidentas Volodymyras Zelenskis
  5. Į Valdovų rūmų muziejų atkeliavo išskirtinės Baroko skulptūros iš Ukrainos
  6. Aštuonių Europos valstybių Prezidentai reiškia paramą Ukrainos narystei ES
  7. VMVT ragina susilaikyti nuo neteisėto beglobių gyvūnų vežimo iš Ukrainos
  8. Lietuva Ukrainos civilinėms tarnyboms siunčia 58 džipus, 115 valčių ir kitą reikalingą pagalbą
  9. P. Gražulio spaudos konferencija „Kodėl konservatoriai aktyviai remia perversmą prieš Ukrainos prezidentą?“
  10. Lietuvoje – Ukrainos palaikymo akcijos PAPILDYTA
  11. Ukrainos prezidentas naktį kreipėsi į tautą
  12. Iš Ukrainos atvykstantiems vaikams gali reikėti globėjų
  13. Vilniaus universitete darbą pradeda mokslininkai iš Ukrainos
  14. Lietuvos paštas išleidžia pašto ženklą Ukrainos laisvės gynėjams
  15. URM griežtai smerkia Rusijos neteisėtą sprendimą pripažinti jos kontroliuojamų Ukrainos teritorijų nepriklausomybę

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Kodėl vilkina? says:
    3 metai ago

    Kodėl Lenkijos geležinkeliais ir Lenkijos teritorija nesinaudoja? Vilkikai tam šiuo atveju netinka. Per Lenkiją ir į jų, ir į mūsų bei latvių uostą vežti gali, ir greitai išgelbėti ten dar esančius grūdus
    Kuo ilgiau vilkina, tuo daugiau ešelonų ir saugyklų su grūdais Kremlius gali pagrobti arba susprogdinti, sudeginti, kaip jau ne sykį padarė. Ne kalbėti apie bado grėsmę reikia, o varyti tuščius vagonus link Ukrainos.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31
V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete
Ukrainos balsas

V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

2025 05 30
Mitingas prieš nekilnojamojo turto mokestį
Pilietinė visuomenė

Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį

2025 05 30
Andrius Kubilius ir Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas su EK nariu A. Kubiliumi aptarė gynybos stiprinimą

2025 05 30
Prezidentas apdovanojo tėvus ir globėjus
Lietuvoje

Prezidentas apdovanojo nusipelniusius tėvus ir globėjus

2025 05 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • LTV pranešė apie Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK atsisakymo registruoti referendumą dėl piliečių nuosavybės apsaugos
  • Rimvydas apie Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
  • Kita tema apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
  • Rimgaudas apie Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Lietuvos banko rūmai Kaune kviečia į nemokamas ekskursijas ir šeštadieniais
  • D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
  • Už kiek šiemet galima pailsėti Palangoje, Turkijoje ir Ispanijoje?
  • Augalai daugiabučiuose: svarbu ne tik grožis, bet ir saugumas

Kiti Straipsniai

Lietuvos banko rūmai Kaune kviečia į nemokamas ekskursijas ir šeštadieniais

Lietuvos banko rūmai Kaune kviečia į nemokamas ekskursijas ir šeštadieniais

2025 05 31
Automobilis

Laiku nesutvarkytas automobilio stiklas gali lemti nemažus nuostolius

2025 05 31
Kompiuteris | rrt.lt nuotr.

Kas kaltas dėl lėto kompiuterio darbo?

2025 05 31
Namas

Būstas regionuose: ieškoma ramybės, saugumo ir gamtos

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31
V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete

V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

2025 05 30
Išrinkti vardai sostinės laivams

Išrinkti vardai naujiems elektriniams sostinės laivams

2025 05 30
Turizmas | visalietuva.lt nuotr.

Turizmo poreikiai keičiasi: Lietuva ruošia žinovus naujoms kryptims

2025 05 30

Skaitytojų nuomonės:

  • LTV pranešė apie Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK atsisakymo registruoti referendumą dėl piliečių nuosavybės apsaugos
  • Rimvydas apie Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
  • Kita tema apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
  • Rimgaudas apie Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda
  • Rimgaudas apie Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Kaip elgtis apsipirkus maisto prekių parduotuvėje?

Parduodant alkoholį trūksta atidumo

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai