Trečiadienis, 23 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Vilniaus oro uosto pastato laukia atnaujiimas

www.alkas.lt
2021-09-20 15:32:51
1
Vilniaus oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Vilniaus oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis siūlo sparčiau atnaujinti ir plėtoti Vilniaus oro uosto terminalus, apsisprendžiant ir atsisakant beveik 70 metų senumo ir nemažų išlaikymo kaštų reikalaujančio oro uosto atvykimo terminalo senojo pastato.

Okupacinę stalinizmo epochą menantį, pagal Rusijos oro uostų pavyzdžius statytą pastatą ministras siūlo keisti nauju, atvykstančius keleivius pasitiksiančiu šiuolaikišku, patogiu ir erdviu terminalu.

„Vilniaus oro uosto atvykimo terminalo senas pastatas, kuriam netrukus bus 67-eri metai, nereprezentuoja modernios, šiuolaikiškos Lietuvos. Be to, jis nepatogus keleiviams, apsunkina naujų oro uosto terminalų plėtrą, pastato būklė – kaip sunkaus ligonio.

Augant keleivių srautams oro uoste, svarbu keleiviams užtikrinti patogias, šiuolaikinius standartus atitinkančias aptarnavimo sąlygas. Turime apsispręsti, kokią oro uosto atvykimo terminalo perspektyvą renkamės – saugome stalinizmo laikus menantį seną pastatą ar kuriame modernius šalies oro vartus“, – sako susisiekimo ministras M. Skuodis.

Pasak ministro, pernai Vilniaus oro uostas aptarnavo 1,3 mln. keleivių, prieš pandemiją skaičiai buvo dar keliskart didesni, todėl ne mažiau svarbus oro uosto įvaizdis – pirmasis įspūdis, kurį patiria į Lietuvą atskrendantys svečiai.

Šis atvykimo pastatas ne tik morališkai pasenęs ir atspindi senąjį sovietinį, stalininį ampyro stilių, jo išlaikymas ir remontas reikalauja nemažų kaštų: griūvančių laiptų, stogo ir fasado remontui šiemet reikės daugiau nei 1 mln. eurų, dar po 100–200 tūkst. eurų priežiūrai ir tvarkymui skiriama kasmet.

Sovietų Sąjungos architektų suprojektuotas oro uosto pastatas – viena iš ideologijos sklaidos formų, po Antrojo pasaulinio karo sparčiai pradėjusi plisti ne tik Rusijoje, bet ir sovietų okupuotose šalyse. Tuo laikotarpiu kilo Lenkijos kultūros ir mokslo rūmai Varšuvoje, Latvijos mokslo akademijos pastatas Rygoje. Pastatais buvo siekiama perteikti sovietinės valdžios didybę. Rengiant senojo oro uosto pastato projektą, Vilnius buvo numatytas kaip viena iš galutinių Sovietų Sąjungos stotelių ir nebuvo planuojami didesni keleivių srautai.

Šis pastatas nėra unikalus, analogiško stiliaus oro uostai pastatyti Rusijos Kolcovo, Chabarovsko, Čitos (Kadala) miestuose.

Ministro teigimu, oro uostas pirmiausia yra funkcija. Šiuo metu esančios saugomo pastato kolonos, laikančiosios sienos ir kiti konstruktyvai neleidžia efektyviai organizuoti normalių bagažo pasiėmimo ir keleivių pasitikimo funkcijų. Pavyzdžiui, iš pirmajame aukšte esančių 2000 kv. m didžiausia atvira erdvė, nesuskaidyta kolonomis, pertvaromis ar panašiomis konstrukcijomis, – 150 kv. m. Tai visiškai nesuderinama su esamų keleivių srautų poreikiais ir šiuolaikiniais standartais, padedančiais gerinti praeinamumą, bagažo srautų organizavimą.

Dabar oro uostai keleivius pasitinka atvirais ir erdviais terminalais.

„Seno pastato integravimas ir bandymas pritaikyti aktualiems poreikiams projekto kainą paprastai išaugina nuo 1,5 iki 2 kartų. Todėl svarstant šį klausimą svarbu adekvačiai pasverti, ką saugome ir kodėl“, – tvirtina ministras.

Artimiausiu metu M. Skuodis inicijuos susitikimus ir diskusijas su Kultūros ministerija, paveldo apsaugos institucijomis, architektais, projektuotojais, miesto valdžia.

Dabartinis centrinis Vilniaus oro uosto pastatas baigtas statyti 1954 m. spalio 4 d., 1984 m. buvo įrašytas į Kultūros vertybių registrą. Svarstymai dėl šio pastato ateities perspektyvų ne vienus metus kėlė nemažai diskusijų ir ginčų.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Iš Vilniaus oro uosto atnaujinami skrydžiai į Stokholmą
  2. Skirtos lėšos Vilniaus oro uosto atnaujinimui
  3. Oro sąlygos gali sukelti nepatogumų Vilniaus oro uosto keleiviams
  4. Vilniaus oro uosto keleiviai perspėjami būti itin atidūs
  5. „Air Lituanica“ – viena iš Vilniaus oro uosto lyderių
  6. „Turkish Airlines“ atnaujina skrydžius iš Vilniaus oro uosto į Stambulą
  7. Paskelbta Palangos oro uosto atnaujinimo pradžia
  8. Seimo ekonomikos komitetas įžiebė viltį Palangos oro uosto atnaujinimui
  9. „Kylam“: Vilnius ir Kaunas ruošiasi didžiausio šalies oro uosto rekonstrukcijai (video)
  10. Iš Kauno oro uosto – trys nauji maršrutai
  11. Išsitirti dėl koronaviruso jau galima ir šalia Kauno oro uosto
  12. Nuo Vilniaus iki Kauno per 38 min. Įmanoma?
  13. Vilniaus oro uoste atnaujinti riedėjimo takai
  14. Vilniaus oro uoste dvi savaites lėktuvai bus priimami su kita skrydžių valdymo sistema
  15. Belaukiantiems skrydžio Vilniaus oro uoste įrengta nauja vaikų žaidimų ir poilsio erdvė

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Pasiklausykite says:
    4 metai ago

    Urbanistas apie oro uostą: noras griaut ir šluot
    – vz.lt/verslo-balsas/2021/10/05/urbanistas-apie-oro-uosta-noras-griaut-ir-sluot–trumparegiskas#ixzz78Y4hAa36

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Gintautas Paluckas
Lietuvoje

Prezidentas pasiūlė G. Paluckui pasitikrinti pasitikėjimą Seime

2025 07 23
Susisiekimas, neįgalieji | sumin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Siūloma peržiūrėti A+ juostos naudojimo tvarką asmenims su negalia

2025 07 23
Žuvys
Lietuvoje

Per pusmetį į vandenis išleista virš 17 mln. žuvų jauniklių

2025 07 23
Žvyrkelis
Lietuvoje

Žvyrkelių asfaltavimo programa įgauna pagreitį

2025 07 23
Vilniaus koncertų ir sporto rūmai |
Lietuvoje

Paaiškėjo Vilniaus sporto rūmų likimas

2025 07 23
Namų atnaujinimas
Lietuvoje

Namų atnaujinimui numatyta 26 mln. eurų paramos

2025 07 23
Pinigai
Lietuvoje

Tyrimas: kuo lietuviai keistų II pensijų pakopą

2025 07 23
Kompiuteris ir šuo
Lietuvoje

Valstybės kontrolė: kova su elektroniniais nusikaltimais nepakankama

2025 07 23

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Aukštyn kojom? apie Paaiškėjo Vilniaus sporto rūmų likimas
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Saulės Vilna apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Budweiser apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Prezidentas pasiūlė G. Paluckui pasitikrinti pasitikėjimą Seime
  • Quiet Grunge revoliucija: pilkos ir smėlinės spalvos sugrįžta
  • Siūloma peržiūrėti A+ juostos naudojimo tvarką asmenims su negalia
  • Kaip išsirinkti sportinę aprangą moterims?

Kiti Straipsniai

Namų atnaujinimas

Namų atnaujinimui numatyta 26 mln. eurų paramos

2025 07 23
Šiaurės rago skvero atnaujinimas

Klaipėdos Šiaurės rago skvero atnaujinimas prasidės rugsėjį

2025 07 22
Valgyklų atnaujinimas

Kariuomenės valgyklų atnaujinimui KAM skiria 8,6 mln.

2025 07 21
Londonas

Kokios patirtys laukia Londone?

2025 07 19
Kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda | vialietuva.lt nuotr.

Tvarkomas kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas prie Kryžkalnio  

2025 07 18
Elektrobusai

Klaipėdos gatvėse – nauji elektrobusai

2025 07 14
Praha

Viena vasara – trys sostinės

2025 07 12
Atgimimo aikšte Klaipėdoje | klaipeda.lt nuotr.

Darbai Klaipėdos atgimimo aikštėje juda į priekį

2025 07 11
Kelias Vilnius–Utena

Įsibėgėja darbai kelyje Vilnius–Utena

2025 07 10
„airBaltic“ lėktuvas

Pirmąjį pusmetį oro keleivių skaičius augo beveik dešimtadaliu

2025 07 08

Skaitytojų nuomonės:

  • Aukštyn kojom? apie Paaiškėjo Vilniaus sporto rūmų likimas
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Saulės Vilna apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Budweiser apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Julius Sabatauskas nuotr.

Socialdemokratai: ministrės siūloma pertvarka neturi pavyzdžių pasaulyje

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai