Daugelis vairuotojų, susidūrę su užsivedimo problemomis, pirmiausia kaltina akumuliatorių. Tai – logiška, nes jis tiesiogiai atsakingas už elektros tiekimą automobilio sistemoms. Tačiau ne visada problema slypi pačioje baterijoje. Kartais viską lemia kiti, mažiau akivaizdūs veiksniai.
Tokiose situacijose svarbu nepulti keisti detalės, kuri galbūt vis dar yra veiksminga. Automobilių akumuliatoriai nėra pigūs, tad neteisinga diagnozė gali kainuoti ne tik laiką, bet ir pinigus.
Ką dar verta patikrinti?
Pirmasis žingsnis – įvertinti bendrą automobilio elektros sistemos būklę. Jei automobilis neužsiveda, bet visi indikatoriai veikia, durys rakinasi, garsas sklinda iš garso sistemos – verta paieškoti giliau. Ne visuomet priežastis bus išsikrovęs akumuliatorius.
Dažnai pasitaikantys kaltininkai:
- Laidai ir gnybtai. Jei kontaktai oksiduoti, silpnas ar nutrūkęs sujungimas gali sukelti tokius pačius simptomus kaip išsikrovęs akumuliatorius.
- Generatorius. Net ir pilnai įkrautas energijos šaltinis negelbės, jei važiuojant sistema jo neįkrauna.
- Relės ar saugikliai. Kai kurios elektros grandinės neveikia, jei nutrūksta viena nedidelė, bet svarbi jungtis.
- Starteris. Net jei elektros pakanka, bet pats starteris neveikia, automobilis neužsives.
Automobilių akumuliatoriai dažnai tampa „atpirkimo ožiu“ tik todėl, kad tai pirmas elementas, kurio „gyvybė“ tiesiogiai susijusi su variklio užvedimu. Tačiau be patikros lengva apsigauti.
Kada iš tiesų kaltas akumuliatorius?
Yra atvejų, kai energijos šaltinis tikrai turi būti pakeistas. Jei pastebite, kad žiemą rytais variklis sunkiai užsiveda, žibintai blanksta arba pasigirsta garsas, bet starteris vos suka – greičiausiai kaltas akumuliatorius.
Tačiau net ir tada būtina įsitikinti, ar problema nesusijusi su pakrovimo grandine. Automobilių akumuliatoriai greitai praranda talpą, jei nuolat važinėjama trumpais atstumais, dažnai įjungiamos energiją eikvojančios funkcijos, tokios kaip šildomos sėdynės ar priekinio stiklo apšildymas.
Kodėl verta konsultuotis su specialistu?
Laiku kreipiantis į meistrą galima išvengti bereikalingų išlaidų. Profesionalas greitai patikrins tiek įkrovimo sistemą, tiek pačią bateriją. Automobilių akumuliatoriai – ilgaamžiai tik tada, kai veikia visa sistema. Net menkas kontaktas ar oksidacija gali sukelti sutrikimų, kuriuos neteisingai įvertinus, bus keičiamas puikiai veikiantis komponentas.
Svarbiausia – nepasitikėti vien spėjimu. Tikslus problemos nustatymas padės sutaupyti ir išvengti pasikartojančių nesklandumų. Galų gale, kai veikia visos smulkios jungtys, ir automobilio širdis – jo akumuliatorius – dirba be priekaištų.