Penktadienis, 4 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Skaitiniai Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos

S. Mickutė. Baltų raštų ženklai ir simboliai

Stasė Mickutė, www.alkas.lt
2025-03-10 08:00:00
0
Baltų raštų ženklai ir simboliai | Jonušo Radvilos Etnopaveldo Bendruomenės KAUNO VERŠVA nuotr.

Baltų raštų ženklai ir simboliai | Jonušo Radvilos Etnopaveldo Bendruomenės KAUNO VERŠVA nuotr.

Iki mūsų dienų išlikęs visuomenės poreikis gilintis į savo istorines ištakas, ieškant autentiškų artefaktų, bylojančių apie protėvių gyvenimo būdą, jų puoselėtas vertybes, išsaugotas sudėtingais istorinių permainų laikotarpiais ir laikytinas nūdienos lietuvių etninės kultūros pavyzdžiais.

Apie pirmapradį baltų ženklų ir simbolių atsiradimą byloja archeologiniai radiniai, menantys mezolito ar net vėlyvojo paleolito ir neolito laikotarpius.

Išsamių duomenų apie tai pateikia lietuvių kilmės JAV archeologė Marija Gimbutienė veikaluose „Senoji Europa“, „Baltai priešistoriniais laikais: etnogenezė, materialinė kultūra ir mitologija“, „Senovinė simbolika lietuvių liaudies mene“ ir kt., Rimutė Rimantienė „Lietuvos paleolitas ir mezolitas“, „Akmens amžius Lietuvoje“ ir kt.

Iš žilos senovės, iš gilios proistorės mus pasiekia baltų kultūros artefaktai, perteikiantys didžiąją simbolinę prasmę, susietą su besikuriančio pasaulio suvokimo būdais, jo pažinimo ženklais, įvairiomis apeigomis, mitiniais įsivaizdavimais ir tikėjimais, dangiškais, o ir žemiškaisiais, dievais.

Pasaulio, kuriame jie gyveno, kasdienės reikmės skatino susikurti atitinkamus vaizdinius, savotiškus pažinimo ženklus ar simbolius, įprasminančius būtį, gyvensenos būdą, papročius. Nemaža senojo tikėjimo atributų, įvairių religinių apeigų bruožai priešistoriniais ir istoriniais laikotarpiais, įkūnyti kasdienėje jų gyvensenoje, atspindėjo dangaus ir žemės pažinimo sampratą, pabrėžiant jų šventumą.

Per tūkstantmečių sanklodas išlikę proistoriniai dvasiniai paminklai, turėję vis tuos pačius pagoniškosios religijos simbolius, labiausiai subrendo ir išryškėjo sėsliosios žemdirbystės terpėje, jų atspindžiai ryškėja puodų lipdyboje iš molio, primityviuose medžio ar akmens raižiniuose, apskritai – gebėjime piešti.

Vieni simboliai įkūnijo vyriškąją gamtos įsivaizdavimo sampratą, stiprią jėgą, susijusią su dangumi, įvairiais dangaus kūnais ir ten esančia dievybe. Kiti pažinimo simboliai priklauso moteriškajai esybei – žemei, jos kalneliams, uoloms, augalams, miškams, žemės dievybėms.

Baltų raštų ženklai ir simboliai | Jonušo Radvilos Etnopaveldo Bendruomenės KAUNO VERŠVA nuotr.
Baltų raštų ženklai ir simboliai | Jonušo Radvilos Etnopaveldo Bendruomenės KAUNO VERŠVA nuotr.

Dangaus kūnai

Pirmykštėmis žmogaus akimis dangaus skliautas regėjosi kaip dinamiškas, o žemė – statiška. Dangaus kūnai piešiniuose dažniausiai išreiškiami apskritimo simboliu ar apskritime nupieštu kryžiumi, įsivaizduojamu kaip ugnies ženklas.

Žmonės stebėjo, kaip nežinomos dangaus jėgos veikia Žemės gyvenimą, kaip jos atsikartoja, darydamos poveikį gyvuliams ir paukščiams, ir įžvelgė visur esančią dieviškumo dvasią. Seniausiu pasakojimu laikytinas ugnies sudievinimas, nes ugnis teikė žmogui šilumą ir šviesą, saugojo nuo kenksmingų gyvūnų, blogų dvasių ar antgamtinių būtybių.

Dieviškumą, dangiškų ir žemiškų spalvų sampratą reiškė balta, sidabrinė, auksinė, juoda, ruda ir kt. spalvos. Gamtoje paukščių giesmės buvo siejamos su dieviškosios galios raiška, pvz., pranašiškas gaidžio giedojimas – su nuolatiniu gamtos atbudimu ar oro permainos ženklais.

Manyta, kad stambūs gyvūnai: briedis, arklys, ožys, avinas, – apdovanoti dangaus ir žemės dieviškosios stiprybės jėgomis. O gyvatės, žalčiai, rupūžės buvo laikomi gyvybės esmę įkūnijančiais simboliais. Pirmykščiam dailininkui jie atrodė kupini gyvybingumo ir darantys įtaką žmogaus ir gyvulio gyvenimui. Juos ne tik piešdavo, jų pavidalais buvo daromi amuletai – kaip stiprybę ir jėgą palaikantys simboliai.

Dangaus kūnai proistorės gyventojui darė nepaprastą įspūdį, jie tikėjo, kad saulė, mėnulis, žvaigždės turi savyje slypinčią paslaptingą jėgą, dėsningus judėjimo kelius ir galias, esą panašias į žmogaus ir gyvulio galias.

Toks dangaus ženklų įsivaizdavimas priešistorinį menininką įkvėpė tautosakoje įasmeninti saulės, mėnulio ir žvaigždžių kelius: pvz., saulės riedėjimą dangaus skliautu sugretinti su pasikartojimo ženklais, o paukščių giedojimo garsus atkartoti dainų ritmuose ar sekamose pasakose.

Pirmykščiai žmonės prieš pavasario šventes stebėdavo saulės užtekėjimą kaip simbolizuojančią saulės pergalę – gyvybės jėgų prisikėlimą. Liaudies mene saulė vaizduojama kaip vainiko, rato ar skritulio pavidalais.

Baltų raštų ženklai ir simboliai | Jonušo Radvilos Etnopaveldo Bendruomenės KAUNO VERŠVA nuotr.
Baltų raštų ženklai ir simboliai | Jonušo Radvilos Etnopaveldo Bendruomenės KAUNO VERŠVA nuotr.

Paslaptingi mėnulio formų pasikeitimai

Didžiausias dėmesys – jaunam mėnuliui. Įsivyravo praktiniai pastebėjimai, kurie tebėra gyvi ir šiandien, ne tik senuose papročiuose. Mėnulio augimo fazė svarbi sėjant javus, sodinant gėles, plaunant galvą, kerpant plaukus. Jaunas mėnulis buvo vadinamas dangaus Dievaičiu ar Karalaičiu.

Meniniai saulės, mėnulio simboliai pasirodė proistoriniame Europos šalių (Prancūzijos, Vokietijos, Italijos) mene jau neolito laikais, žemdirbystės priešaušryje. Pirmieji tokie simboliai atsirado keramikoje. Priešistoriniame baltų mene daug saulės, mėnulio, rato, kryžiaus, svastikos pavidalo ženklų.

Proistorinių simbolikos bruožų randama Lietuvos baltų pilkapiuose nuo1200 m. pr. Kr. iki VI a. pr. Kr. Žmonės buvo laidojami duobėse, o žemės paviršiuje koncentriniais apskritimais aplink buvo apkraunami akmenimis. Jau V–X a. pr. Kr. tokiose duobėse aptikta kryžių su gyvačių, žuvų pavidalais, augaliniais motyvais, kartu su pavaizduotais koncentriniais apskritimais ir ratais, mėnuliu, saule ar kryžiumi apskritime.

Tokie laidojimo paminklai, vainiku apjuosti akmeniniai kryžiai su įrėžtais koncentriniais ratais, stovi kapinėse, kryžkelėse, laukuose – kaip tragiškos mirties ženklai, o kartais, gana retai, aptinkami ir šiandien, su aptvertomis tvorelėmis miške, pievų laukymėje ar kaimo pakelėje, jau su krikščionišku kryželiu.

Lietuvos ir Latvijos proistorinės kultūros radiniuose aptiktas kirvis (geležinis ar medinis), o vienas kirvukas – kaip vyro krūtinės papuošalo dalis. Kirvis lietuvių ir latvių tautosakoje priskiriamas dangaus Dievui Perkūnui.

Baltų raštų ženklai ir simboliai | Jonušo Radvilos Etnopaveldo Bendruomenės KAUNO VERŠVA nuotr.
Baltų raštų ženklai ir simboliai | Jonušo Radvilos Etnopaveldo Bendruomenės KAUNO VERŠVA nuotr.

Paukščių simbolika senajame lietuvių liaudies mene

Ji priskiriama dangaus dievybei, jungiančiai žmoniją su paslaptinga paukščių karalyste. Paukščiai, jų gebėjimas skraidyti padangėmis, nutūpti ant augalų, bei medžių, buvo laikomi tarpininkais tarp dangaus ir žemės. Žmogaus jausmus veikė jų čiulbėjimas, ir manyta, kad jie turi nepaprastų gyvybinių galių, kad paukščiuose persikūnijusios gyvena mirusiųjų vėlės.

Jie laikyti Dievo paukščiais, tik ne visi vienodi: vieni siejami su vaisingumo jėgomis (gulbė, gandras, gaidys), kiti – su persikūnijimu (gegutė, balandis, lakštingala, volungė, kregždė, sakalas, pelėda), turintys pranašiškų galių. Metraštininkai XIII a. rašė apie lietuvių reiškiamą pagarbą paukščiams, ypač – už jų pranašiškus gebėjimus.

Paukščių pavidalus regime ne tik ant antkapių, kryžių, stogastulpių, bet ir ant kraičių skrynių, durų, langų, verpsčių, kultuvių ir kt. Jų esama ir papuošaluose, ant uolų, kur vaizduojami po vieną ar du, su arkliais ar jaučiais, ant jų ragų.

Tikėta, kad paukščiai, kaip ir ropliai, neša žmonėms visokeriopą gėrį, o kartais, pvz., gaidžio giedojimas, siejosi su gamtos ritmu ir amžina jos kaita: nuolatiniu atgimimu, visatos ritmu. Minint dangaus simbolius, svarbiausiu baltų dievu buvo laikytas Perkūnas, liaudyje dar vadinamas Dunduliu ar įsivaizduojamas kaip žilabarzdis senis su kirviu rankoje, lekiantis per dangų ugniniame vežime, traukiamame jo nuolatinio palydovo ožio.

Baltų raštų ženklai ir simboliai | Jonušo Radvilos Etnopaveldo Bendruomenės KAUNO VERŠVA nuotr.
Baltų raštų ženklai ir simboliai | Jonušo Radvilos Etnopaveldo Bendruomenės KAUNO VERŠVA nuotr.

Žemės dievybės simboliai

Greta vyriškojo prado, bylojančio dinamiškumą, buvo pripažįstama didžioji kūrybinė žemės galia – gimdyti. Visa, kas gyva, yra žemės maloningumo įrodymas: medis, gėlė, akmuo ir žmogus, – visa yra iš žemės. Jie visi kupini žemės duotos jėgos.

Didžiąją gyvybės jėgą teikia žemė, tą sampratą senovės lietuviai atspindėjo savo sukurtoje religijoje, papročiuose, liaudies mene. Kryžiai, stogastulpiai kapinėse ar pakelėse buvo gausiai puošiami augaliniais motyvais, nes kiekvienas augalas, medis ar gėlė skleidžia stebuklingą gyvybės energiją ir neša žmogui gėrį, gydydamas ir saugodamas nuo nelaimių.

Seniausi istoriniai šaltiniai mini XI–XV po Kr. buvus šventus miškus, giraites, alkas, šventąjį Perkūno ąžuolą, storą, šakotą, ūgiu net dangų remiantį ir laikomą vyriškiausio medžio simboliu, o liepa, eglė ir drebulė – moteriškojo prado simboliai. Gėlės taip pat buvo skirstomos į moteriškas ir vyriškas pagal žiedo formas: varpelio pavidalo žiedai, lelijos – laikomos moteriškomis, o rožės, dobilai, turintys saulės formos žiedus, laikomi vyriškomis gėlėmis.

Baltų raštų ženklai ir simboliai | Jonušo Radvilos Etnopaveldo Bendruomenės KAUNO VERŠVA nuotr.
Baltų raštų ženklai ir simboliai | Jonušo Radvilos Etnopaveldo Bendruomenės KAUNO VERŠVA nuotr.

Pasaulis buvo dalijamas į moteriškąją ir vyriškąją puses

Liaudies tikėjimuose jėgos galiose slypi gyvybingumo simbolis: apskritos formos, turinčios jėgos galios, priklausė vyriškam pradui, o visa, kas siejosi su gyvybę žemei teikiančiais dalykais, tokiais kaip pumpurai, vaisiais aplipę augalai, yra moteriškasis pradas. Gyvybės medžio simbolis – protėvių įsivaizduotas medis, viršūne augantis į dangų, šakomis – į plotį, šaknimis įsikibęs į motiną žemę.

Tautodailėje pateikti XVIII–XIX a. lietuviškų kraitinių skrynių spalvingi puošybos bruožai su įvairiais paukščių ar augaliniais motyvais, simboliniais gyvybės medžio raštais. Ir dabar, panašiai kaip ir gyvybės medis senovėje, statomi įvairių formų keliaaukščiai mediniai stogastulpiai, labiausiai paplitę piramidės formos, primenantys eglę ar besikalantį daigą.

Gausu ir lietuviškų stogastulpių su geležinėmis saulutėmis ar mėnuliais, su apskritimais viršūnėse, sakytum panašių į įsivaizduojamą kosminį medį. Pirmapradė simbolinė stogastulpių reikšmė įžvelgiama, regint ant paprasto aukšto stulpo pritaisytą jaučio ar arklio kaukolę, kurios, kaip buvo tikima, saugančios nuo blogio jėgų. Prie jų buvo ir meldžiamasi.

Ir šiandien gyvas lietuvių paprotys statyti iš medžio ar akmens paminklus ant aukštesnių kauburėlių ar kalvelių, tuo tarsi pažymint prasiveržusią žemės jėgą. Daug mažų koplytėlių būta ant akmenų, laikomų pagonybės aukurais. Manyta, kad dideli akmenys ir kalvelės, iškilusios aukščiau virš žemės, ženklina žemės jėgą, ten ji stipresnė negu lygumose ar žemumose.

Gal dėl to Lietuvoje apstu šventų kalvelių, vadinamųjų Alkų: Perkūnkalnis, Rambynas ir kt. Manoma, kad protėvių paprotys garbinti akmenis, išlikusi nuo seniausių laikų, buvo laikoma tarsi šventa pareiga.

Šventieji akmenys įkūnija moteriškąjį pradą

Juose glūdi moteriškoji dievybė, kuriai meldžiasi moterys, prašydamos palaimos sau ir savo šeimai, aukodamos aukas Motinai deivei (III tūkst. pr. Kr.). Tą byloja archeologiniai radiniai. O ir šiandien nepamirštas garsusis Rambynas, minėtas metraščiuose nuo XIV a., ant kurio aukodavo aukas.

Dera pabrėžti, kad senoji baltų kultūra tebėra gyva, perduodama iš kartos į kartą papročiais, įvairiais baltiškosios kultūros ženklais: margais audinių raštais, liaudies meno simboliais, senovinių dainų melodijomis, gyvomis iki šių dienų. Liaudies meno šventumą liudija rengiamos lietuvių ir latvių Dainų šventės. Jau paminėtas jų šimtmečio gimtadienis.

Pabaigai tiktų archeologės Marijos Gimbutienės žodžiai, kad visa, kas gyva – žemės maloningumo įrodymas. Kiekvienas žemės pagimdytas daiktas sklidinas jos suteiktos gyvybės jėgos. Medis, gėlė, akmuo ir žmogus – visa yra iš žemės. Jie visi kupini žemės duotos jėgos, nors kiekviename gyvame daikte jos yra įvairaus pavidalo.

Autorė yra Jonušo Radvilos etnopaveldo bendruomenės „Kauno Veršva“ pirmininkė, Humanitarinių mokslų magistrė

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kūrybiniuose užsiėmimuose „Vilnonės svajonės“ sukurta vilnonė knyga „Baltiški ženklai“
  2. Simboliai ir kultūrinis pasipriešinimas parodoje „QALQAN. Krymo totorių raštai“
  3. D. Urbanavičienė. Moteriškojo prado raiška baltų tradicijoje (I)
  4. Kūrybiniuose užsiėmimuose atgijo juodoji keramika ir baltų raštai
  5. Kviečiama siūlyti, kokie simboliai įkūnija 8 Lietuvos miestus 
  6. Švęsime Rudens lygiadienį ir Baltų vienybės dieną
  7. Kernavė kviečia švęsti Rudens lygiadienį ir Baltų vienybės dieną
  8. Rugsėjo 22 d. švęsime Baltų vienybės dieną!
  9. D. Urbanavičienė. Moteriškojo prado raiška baltų tradicijoje (II)
  10. Jaunimą kviečia etnokultūrinės vasaros stovyklos
  11. Ant Veršvų piliakalnio paminėtas Marijos Gimbutienės 100-metis
  12. Tautinės saviraiškos išsaugojimo aistruoliai: Esame pasiruošę plėsti etnosporto veiklas Lietuvoje
  13. Apie Lenkijos lietuvių etninės kultūros draugiją (II)
  14. Dzūkų kultūros šventės palikimas: kviečia saugoti senuosius vietovardžius
  15. M. Liugienė: Papročiai ir naujoviškumas kartu formuoja išskirtinį Lietuvos kultūrinį tapatumą 

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Dizainerė D. Gudačiauskaitė rodo naujausius gaminius | S. Samsonas, LNM nuotr.
Etninė kultūra

Etnomada, kuri tinka šiandien: apie šiuolaikinę tapatybę su dizainere D. Gudačiauskaite

2025 07 04
Sveikata
Gamta ir žmogus

Mokinių sveikatos tikrinimas – galimybė aptarti „nepatogius“ klausimus

2025 07 04
Vagis
Gamta ir žmogus

Vasara – pats darbymetis ilgapirščiams

2025 07 03
NFIU vadovybės pasikeitimo iškilmės
Lietuvoje

NATO pajėgų integravimo vienetui Lietuvoje – 10 metų

2025 07 03
Kompiuteris
Gamta ir žmogus

3 iš 10 lietuvių tenka dirbti per atostogas

2025 07 03
Vandens duksna
Gamta ir žmogus

Panevėžyje nuo karščio gelbsti vandens dulksna

2025 07 03
Avarija
Lietuvoje

Pernai keliuose mažiau žuvusiųjų, bet iššūkių išlieka

2025 07 03
K. Budrys susitinka su Sviatlana ir Siarhejumi Cichanouskiais
Lietuvoje

K. Budrys: Lietuva dės visas pastangas išlaisvinti politinius kalinius Baltarusijoje

2025 07 03

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie R. Vanagas. Tipu tapu į tapatybę
  • Renovacija apie Ministerija kviečia atnaujinti šildymo sistemas
  • ... (: apie Ukraina gali nugalėti Rusiją net be JAV: pagrindinis vaidmuo tenka Europai
  • Kažin apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 2-oji diena (III)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Etnomada, kuri tinka šiandien: apie šiuolaikinę tapatybę su dizainere D. Gudačiauskaite
  • S. Birgelis. Istorija yra žmogaus gyvenimo esmė (IV)
  • J. Jakavonio-Tigro sodyboje gimsta partizanų muziejus partizanų pagerbimui
  • Mokinių sveikatos tikrinimas – galimybė aptarti „nepatogius“ klausimus

Kiti Straipsniai

Dizainerė D. Gudačiauskaitė rodo naujausius gaminius | S. Samsonas, LNM nuotr.

Etnomada, kuri tinka šiandien: apie šiuolaikinę tapatybę su dizainere D. Gudačiauskaite

2025 07 04
Sveikata

Mokinių sveikatos tikrinimas – galimybė aptarti „nepatogius“ klausimus

2025 07 04
Rimantas Vanagas

R. Vanagas. Tipu tapu į tapatybę

2025 07 03
Pasaulio lietuvių sporto žaidynių 2022 Druskininkuose archyvo nuotr.

Pasaulio lietuvių sporto žaidynės Palangoje suburs apie 3 tūkst. dalyvių

2025 07 03
Lietuvos trispalvė | A. Stanevičius, MLIM archyvo nuotr.

Valstybės dienos proga – kamerinės muzikos magija ir Klaipėdos muziejų lankymas

2025 07 03
Cie Bruboc (Italija) – „Woow!“ | zvejurumai.lt nuotr.

Į Klaipėdą kviečia spalvingoji gatvės teatrų šventė „Šermukšnis“

2025 07 03
Elektra

Vartotojai gaus atnaujintas elektros sąskaitas

2025 07 02
Namai po vandentiekio avarijos | 123RF.com nuotr.

Atostogų išvakarėse – svarbiausi namų darbai

2025 07 02
„Saulės žiedas“

Šiauliuose iškilmingai atidarytas jubiliejinis X tarptautinis folkloro konkursas-festivalis „Saulės žiedas“

2025 07 02
Poilsis gamtoje

Aplinkosaugininkai ragina gamtoje poilsiauti atsakingai

2025 07 02

Skaitytojų nuomonės:

  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie R. Vanagas. Tipu tapu į tapatybę
  • Renovacija apie Ministerija kviečia atnaujinti šildymo sistemas
  • ... (: apie Ukraina gali nugalėti Rusiją net be JAV: pagrindinis vaidmuo tenka Europai
  • Kažin apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 2-oji diena (III)
  • Kažin apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 1-oji diena (II)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Naujausias R. Kaušiūtės klipas – tarsi lietuvių mitologinė sakmė

Naujausias R. Kaušiūtės klipas – tarsi lietuvių mitologinė sakmė

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai