Antradienis, 14 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Siūloma didinti sostinės viešojo transporto kainas

www.alkas.lt
2025-01-20 15:41:24
1
Troleibusas

Troleibusas | S. Žiūros nuotr.

       

Vilniuje per pastarąjį dešimtmetį įgyvendintos reikšmingos investicijos atnaujinant viešojo transporto infrastruktūrą ir senas transporto priemones keičiant naujomis. Siekiant pagerinti viešojo transporto kokybę, į gatves išriedėjo 460 naujų transporto priemonių, buvo įdiegta nauja elektroninio bilieto sistema ir bekontakčio atsiskaitymo galimybė, nuo 2013 metų darbuotojų algos padidėjo apie 1,4 karto. Nepaisant šių investicijų ir pokyčių, sostinės viešojo transporto bilietų kainos liko nepakitusios.

JUDU, atsakinga už darnaus eismo valdymą ir organizavimą, inicijavo siūlymą keisti Vilniaus miesto viešojo transporto bilietų kainas, kurį pateikė svarstyti Vilniaus miesto savivaldybės tarybai. Atnaujintos bilietų kainos įsigaliotų nuo 2025 m. liepos 1 d.

„Viešojo transporto bilietų kainos Vilniuje nebuvo peržiūrėtos jau daugiau nei dešimtmetį, nors ženkliai išaugo viešojo transporto kokybė, maršrutų kiekis, darbuotojų algos. Paskutiniais metais miestas iš savo biudžeto turėjo dotuoti net virš 70 proc. viso viešojo transporto biudžeto poreikio, t.y. virš 80 mln. eurų per metus. Nekeičiant bilietų kainų, šis poreikis turėtų būti dotuojamas kitų sričių – švietimo, socialinės apsaugos, gydymo įstaigų ir kitų investicinių projektų – sąskaita. Siekiame ir toliau investuoti į viešojo transporto kokybę, dažnumą, patogumą, todėl turime peržiūrėti kainas“, – paaiškina Adomas Bužinskas, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius.

Papildomi 20 mln. eurų viešojo transporto kokybei

Preliminariais skaičiavimais, dėl kainos pokyčio bus papildomai surinkta apie 20 mln. eurų – lėšas planuojama skirti viešojo transporto kokybei gerinti. Iki 2030 m. planuojama viešojo transporto sistemą papildyti 7 naujais maršrutais, pakoreguoti 46 esamų maršrutų trasas ir 36 proc. padidinti viešojo transporto priemonių skaičių.

„Šie pokyčiai leis keleiviams patogiau pasiekti nutolusius Vilniaus rajonus, kur transportas šiuo metu kursuoja retai, sutrumpės kelionių laikas. Taip pat planuojama dažninti 44 maršrutų kursavimą, kad stotelėse reikėtų laukti trumpiau. Iki 2030 m. viešojo transporto maršrutuose kursuos 824 naujos transporto priemonės, kurios bus mažiau taršios ir patogesnės keleiviams“, – pasakoja L. Levulytė-Staškevičienė.

Įvertinus augančius vežėjų įkainius, pragyvenimo lygio ir darbo rinkos pokyčius, ženklų transporto priemonių parko atnaujinimą, vis didesnė viešojo transporto išlaikymo dalis finansuojama iš Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto. Prognozuojama, kad nepakeitus viešojo transporto bilietų kainų, Savivaldybės dotacijų dalis toliau didės ir iki 2027 metų sudarys net 217 mln. Eur (83 proc. visų išlaidų).

„Atsižvelgiant į vis augančius miestiečių lūkesčius viešojo transporto kokybei ir siekiant užtikrinti tolesnes investicijas į infrastruktūros plėtrą bei transporto priemonių parko atnaujinimą, kilo būtinybė peržiūrėti esamas bilietų kainas. Šiuo metu sostinėje viešojo transporto bilietų kainos yra vienos mažiausių tiek Lietuvos, tiek Europos miestų kontekste ir neatitinka gerosios praktikos, kokia proporcija rekomenduojama tarp savivaldos dotacijų ir pajamų už bilietų pardavimą”, – sako JUDU direktorė Loreta Levulytė-Staškevičienė.

Kaip siūloma keisti bilietų kainas?

Siekiant keisti miestiečių įpročius, bilietų kainodara paremta ilgalaikių bilietų įsigijimo skatinimu. Didesnis kainos augimas planuojamas vienkartiniams bilietams, o ilgalaikių bilietų kaina augtų mažiau nei infliacijos lygis nuo 2014 m. Taip pat siūloma ženkliai didinti kontrolės bilieto kainą.

Pagal siūlomą naują sostinės viešojo transporto kainodarą, 30 minučių trukmės bilietas kainuotų 1,25 euro, 60 minučių – 1,75 euro, 1 dienos – 7,5 euro, 3 dienų – 13,5 eurų, 1 mėnesio – 45 eurus, 3 mėnesių – 125 eurus, 12 mėnesių – 480 eurų.

Kaip ir iki šiol būtų taikomos nuolaidos ir kompensacijos vaikams iki 7 metų, pradinukams, senjorams, karo pabėgėliams, neįgaliesiems, moksleiviams ir studentams. Siūloma suvienodinti Vilniaus miesto savivaldybės taikomą specialią metinio bilieto kainą taikomą pradinių klasių mokiniams ir senjorams virš 80 metų iki 10 eurų.

Šiuo metu vienkartinis kelionės bilietas Vilniuje kainuoja nuo 0,65 iki 0,90 euro, o 30 dienų bilietas – 29 eurus. Palyginimui, kitų Lietuvos miestų – Kauno, Klaipėdos, Šiaulių – vienkartinių bilietų kainos svyruoja nuo 0,70 iki 1,30 euro, mėnesiniai bilietai kainuoja nuo 28 iki 104 eurų. Tuo metu kituose Europos miestuose vienkartiniai bilietai yra gerokai brangesni: Rygoje bilieto kaina yra 1,50 euro, Helsinkyje – nuo 2,95 iki 4,50 euro, o mėnesiniai bilietai šiuose Europos miestuose kainuoja atitinkamai 30 ir 110 eurų.

Siūlomos ir naujos viešojo transporto bilietų rūšys

Atsižvelgiant į keleivių poreikius, siūlomos naujos bilietų rūšys: šeimos, grupiniai, didelių grupių bilietai ir įvesti bilietą dviems kelionėms. Šie bilietai palengvintų keliavimą viešuoju transportu šeimoms su vaikais, grupėms ar planuojantiems keliones į renginius. Tokia kainodara įneš daugiau lankstumo ir sukurs papildomų alternatyvų miestiečiams ir svečiams pasirinkti jų individualius poreikius labiausiai atitinkančius bilietus. Pritarus Vilniaus miesto savivaldybės Tarybai, taip pat būtų įvestos nuo liepos 1 d.

„Siekiama, kad Vilnius būtų tvarus ir patogus miestas, kuriame viešojo transporto ir judumo sprendimai atitiktų Europos miestų standartus bei tenkintų gyventojų ir lankytojų poreikius“, – priduria L. Levulytė-Staškevičienė.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Sostinės planai – bent 55 proc. netaršaus viešojo transporto
  2. Dėl karantino Vilnius ir Kaunas keičia viešojo transporto tvarkaraščius
  3. Nuo rugsėjo – Vilniaus viešojo transporto pokyčiai
  4. Visuomenininkai kviečia į kovą prieš Vilniaus viešojo transporto reformą
  5. Vilniaus viešojo transporto keleiviams siūlomos naujos bilietų rūšys
  6. Vilniaus viešojo transporto keleivius labiausiai erzina apsvaigę ir asocialūs asmenys
  7. Nuo rugsėjo 1 d. keisis viešojo transporto tvarkaraščiai
  8. Kovo 11-ąją nemokamo viešojo transporto šiemet nebus
  9. Vilniaus viešojo transporto įspėjamasis streikas įvyks lapkričio 14-ąją
  10. Mitinge pasisakyta prieš nematomą viešojo transporto privatizavimą (nuotraukos)
  11. Atsižvelgiant į keleivių srautus, Vilniuje dar kartą keičiami viešojo transporto tvarkaraščiai
  12. Vilniuje, pirmajame Europoje, viešojo transporto stotelėse įrengti lietimui jautrūs ekranai
  13. Daugės ekologiško viešojo transporto
  14. 2030 m. Vilniuje daugiau nei pusė viešojo transporto bus elektriniai
  15. „Verslo balsas“: Kaip tobulinti Vilniaus viešojo transporto sistemą? (video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Sostinės valdžios opozicija: says:
    7 mėnesiai ago

    Bent jau sostinės valdžios opozicija nesnaudžia
    2025.03.30. 15:40. Deimantas Kniška
    – respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos-lietuvos-zinios/bent-jau-sostines-valdzios-opozicija-nesnaudzia/
    „Vilniaus miesto savivaldybės tarybos opozicijos atstovai registravo tarybos sprendimo projektą dėl 30 minučių kelionės bilieto viešuoju transportu grąžinimo vilniečiams.”

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

VDU įsteigė paramos fondą studentams, nukentėjusiems nuo COVID-19
Lietuvoje

Pradedamas mokinių ir studentų bendrabučių atnaujinimas

2025 10 14
Prezidentas lankosi Akmenės rajone
Lietuvoje

Prezidentas lankosi Akmenės rajone

2025 10 14
Pratybos
Lietuvoje

Prasidėjo Krašto apsaugos savanorių pajėgų pratybos „Tvirtas skydas 8“

2025 10 14
Seimas, žurnalistai
Lietuvoje

Siūloma griežtinti atsakomybę už atsisakymą teikti informaciją žiniasklaidai

2025 10 14
Elektrinis traukinys
Lietuvoje

Lietuvą pasiekė naujas elektrinis traukinys

2025 10 14
Žemės sklypai
Lietuvoje

Valstybinės žemės įveiklinimas viršija planą

2025 10 14
Kelias žiema
Gamta ir žmogus

Plikledis gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai?

2025 10 14
Žemės ūkis
Lietuvoje

Žemės ūkio ir maisto politika taps strategiškai svarbia nacionaliniam saugumui

2025 10 14

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kažin apie V. Sinica.Tarptautinio valiutos fondo kliedesiai
  • Jonas apie Seime – konferencija apie okupuoto Vilniaus gyvenimą 
  • P.Skutas apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
  • Mikabalis apie Seime – konferencija apie okupuoto Vilniaus gyvenimą 

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pradedamas mokinių ir studentų bendrabučių atnaujinimas
  • Prezidentas lankosi Akmenės rajone
  • Prasidėjo Krašto apsaugos savanorių pajėgų pratybos „Tvirtas skydas 8“
  • Siūloma griežtinti atsakomybę už atsisakymą teikti informaciją žiniasklaidai

Kiti Straipsniai

Plakatas Vilko vaikai

Klaipėdoje ir Vilniuje bus prisimintas nutylėtas Mažosios Lietuvos gyventojų genocidas

2025 10 14
Keltas

Rudens nuobodulį išsklaidys kelionės į Švediją

2025 10 12
Automobilis

Ką pravartu žinoti vairuojant automobilį užsienyje?

2025 10 11
B2 EkoParking aikštelė prie Vilnaus oro uosto

Kur palikti automobilį išvykstant iš Vilniaus oro uosto

2025 10 10
Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos mokytojai 1923 m. Sėdi iš kairės: Jurgis Šlapelis, Danielius Alseika, Ona Kairiūkštienė, Elžbieta Lanio, Jonas Basanavičius, direktorius Marcelinas Šikšnys, Anielia Suduikienė, kun. Jonas Šepetys, Konstantinas Stašys; žemiau Povilas Gaidelionis, Ona Žebrauskaitė, Vytautas Kairiūkštis. Trečioje eilėje stovi: kun. Kristupas Čibiras, kun. Vincas Zajančkauskas, Stasys Kairiūkštis, Anatolija Aldona Kairiūkštytė-Dimnickienė, Bronius Untulis, Povilas Karazija, Stasys Matjošaitis, Klara Šepetienė, Vladas Sakavičius; ketvirtoje eilėje stovi: Vincas Budrevičius, Bronius Bucevičius, V. Alseika, Antanas Krutulys. Šaltinis: Biržiška, M. (1930). Vilniaus Golgota. Kaunas, 1930, p. 238.

Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijai – 110 metų ir 20 metų nuo istorinio vardo sugrąžinimo

2025 10 09
Lietuviškas „airBaltic“ lėktuvas

„airBaltic“ didina skrydžių skaičių iš Lietuvos oro uostų

2025 10 09
Neries pakrantė

Vilnius pristatė Neries pakrančių ateitį

2025 10 08
Šildymas

Dėl šildymo kainų Kaune –raginimas imtis konkrečių žingsnių

2025 10 08
Nemenčinės plentas

Užbaigtas Nemenčinės plento atnaujinimas

2025 10 06
Namų šildymas

Seimo komisija aiškinsis šilumos kainų didėjimo Kaune priežastis

2025 10 06

Skaitytojų nuomonės:

  • Kažin apie V. Sinica.Tarptautinio valiutos fondo kliedesiai
  • Jonas apie Seime – konferencija apie okupuoto Vilniaus gyvenimą 
  • P.Skutas apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
  • Mikabalis apie Seime – konferencija apie okupuoto Vilniaus gyvenimą 
  • Kęstutis K.Urba apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
EK uždraudė bisfenolio A naudojimą su maistu besiliečiančiuose gaminiuose | vmvt.lrv.lt nuotr.

EK uždraudė bisfenolio A naudojimą su maistu besiliečiančiuose gaminiuose

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai