Praėjusių metų veiklos ataskaitą pristačiusi nacionalinė turizmo skatinimo agentūra VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ pažymi, kad 2024-ieji Lietuvos turizmui buvo išskirtiniai metai. Šalis ne tik skaičiavo toliau augančius turistų srautus, bet ir galėjo džiaugtis net keliais prestižiniais tarptautiniais įvertinimais, kurie jau padeda ir ateityje padės pritraukti dar daugiau keliautojų.
„Sieksime dar labiau stiprinti Lietuvos, kaip patrauklios turizmo krypties, įvaizdį. Ypatingą dėmesį skirsime vietinio turizmo plėtrai, siekdami kurti naudą tiek regionams, tiek ir vietos bendruomenėms. Taip pat vienu svarbiausių prioritetų neabejotinai išliks atvykstamojo turizmo skatinimas – sritis, kuri itin reikšmingai prisideda prie šalies ekonominio augimo“, – teigia ekonomikos ir inovacijų viceministrė Agila Barzdienė.
Praėjusių metų Lietuvos turizmo sektoriaus plėtros kulminacija tapo mūsų šaliai suteikti du itin reikšmingi tarptautiniai įvertinimai. Vienas didžiausių kelionių gidų leidėjų „Lonely Planet“ Lietuvą paskelbė antra geriausia pasaulyje ir geriausia Europoje kelionių kryptimi 2025-aisiais. Reikšmingas pasiekimas fiksuotas ir gastronomijos srityje – prestižinis „Michelin“ gidas net keturiems šalies restoranams suteikė visame pasaulyje kokybės ženklu pripažįstamas žvaigždutes, keturis įvertino „Bib Gourmand“ ženklais, vienam suteikė žaliąją „Michelin“ žvaigždę, o dar 26 įtraukė į siūlomų restoranų sąrašą.
„Tokie įvertinimai dar kartą patvirtina, kad mūsų šalis turi ką pasiūlyti net ir reikliausiems keliautojams. Šie pasiekimai – tai sutelkto visos turizmo bendruomenės darbo rezultatas ir įrodymas, kad einame teisinga kryptimi“, – sako Olga Gončarova, VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ vadovė.
Žiniasklaidos milžinų dėmesys
„Mūsų strateginis požiūris į tarptautinę komunikaciją davė puikių rezultatų – Lietuvos istorijos ir turistiniai objektai buvo pristatyti milijoninei užsienio auditorijai. Ypač džiaugiamės, kad pavyko užmegzti vertingus ryšius su prestižiniais žiniasklaidos kanalais, kurie padeda kurti Lietuvos, kaip patrauklios kelionių krypties, įvaizdį“, – pasakoja O. Gončarova.
Praėjusiais metais VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ iniciatyva buvo surengti 33 užsienio žurnalistų turai po mūsų šalį, po kurių pasirodė 43 išsamios publikacijos. Kartu su agentūros užsienyje platintais pranešimais tai leido pasiekti 98,5 mln. skaitytojų auditoriją, kuri apie mūsų šalį sužinojo iš tokių prestižinių leidinių kaip „Forbes“, „The Guardian“, „The Telegraph“, „National Geographic“ ir kt.
VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ 2024-aisiais užsienio rinkose iš viso įgyvendino 9 Lietuvos žinomumo didinimo kampanijas, kurios bendrai sugeneravo 227,7 mln. parodymų. Vien socialiniuose tinkluose buvo paskelbti 106 įrašai, kurie sugeneravo 24,6 mln. parodymų ir pasiekė 6,8 mln. vartotojų.
Kaip ypač sėkmingos komunikacijos pavyzdį agentūros vadovė išskiria srauto skatinimo kampanijas septyniose tikslinėse užsienio rinkose vykdytas kelionių planavimo platformose. To rezultatas – 2520 papildomų užsienio turistų, kurie mūsų šalyje užsakė beveik 17 tūkst. nakvynių ir išleido 231,8 tūkst. eurų.
Ryšiai su kelionių organizatoriais
Praėjusiais metais taip pat buvo stiprinamos senos ir mezgamos naujos partnerystės. VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ sudarė strategiškai svarbią bendradarbiavimo sutartį su LOT dėl Lietuvos žinomumo didinimo Lenkijos ir Jungtinės Karalystės rinkose. Be to,įgyvendinta 13 srauto skatinimo projektų su tokiais žinomais kelionių organizatoriais kaip „Diamir“, „Tui Travel Star“, „Journaway“ (Vokietija), „Responsible Travel“, „Exodus“ (Jungtinė Karalystė), „Avoris group“, TUI (Ispanija), „Amslav“, „Evaneos“ (Prancūzija) ir kt.
„Bendradarbiavimas su užsienio kelionių organizatoriais – vienas efektyviausių būdų didinti turistų srautus į Lietuvą. Džiaugiamės, kad po mūsų organizuotų pažintinių turų ir kontaktų mugių net keliolika naujų užsienio kelionių organizatorių įtraukė Lietuvą į savo 2024-2025 metų programas“, – akcentuoja O. Gončarova.
Agentūra dalyvavo 9 tarptautinėse turizmo parodose, kur įvyko 626 verslo susitikimai. Surengta prestižinė kontaktų mugė „Buy Lithuania“, kurioje dalyvavo 24 užsienio kelionių operatoriai, įvyko 338 Lietuvos turizmo paslaugų tiekėjų ir užsienio kelionių organizatorių verslo susitikimai. „Baltic Connecting“ verslo misijoje tolimosioms rinkoms dalyvavo 50 užsienio kelionių operatorių, suorganizuoti 777 susitikimai.
Pagrindas tolesniam augimui
Aktyvūs VšĮ„Keliauk Lietuvoje“ rinkodaros veiksmai prisidėjo prie tolesnio užsienio turistų srauto augimo. Per 11 praėjusių metų mėnesių Lietuvoje apsilankė beveik 1,4 mln. užsienio turistų – 6 proc. daugiau nei ankstesniais metais. Palyginti su ikipandeminiu 2019 m. laikotarpiu, pasiektas 75 proc. atsigavimas, kai 2023 m. šis rodiklis siekė 70 proc.
Didžiausi turistų srautai fiksuoti iš Lenkijos (138 tūkst.), Vokietijos (126 tūkst.) ir Latvijos (106 tūkst.).
„Ypač džiugina augantys turistų srautai iš naujų rinkų – Nyderlandų (+141 proc.), Belgijos (+115 proc.) ir JAV (+29 proc.). Tai rodo, kad mūsų įdirbis šiose rinkose duoda apčiuopiamų rezultatų“, – akcentuoja O. Gončarova.
Ji pažymi, kad šiemet svečių iš užsienio mūsų šalyje turėtų dar labiau padaugėti, o tvirtą pagrindą tam suteikia ir Lietuvos įtraukimas į „Lonely Planet“ siūlomų krypčių sąrašą, ir „Michelin“ gido įvertinimai.
„Tiek 2023 m. atliktas išsamus atvykstamojo turizmo tyrimas, tiek Europos Komisijos duomenys rodo, kad gastronominės patirtys ir atradimai yra vienas svarbiausių kriterijų, pagal kurį keliautojai renkasi atostogų kryptis. Tad Lietuva įgijo dar vieną reikšmingą konkurencinį privalumą, juolab kad „Michelin“ žvaigždėmis įvertintų restoranų dabar turime daugiausia Baltijos šalyse“, – džiaugiasi VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ vadovė.
Keliauti po savo šalį – madinga
Įvaı̇rius rinkodaros veiksmus agentūra VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ praėjusiais metais įgyvendino ir vietinėje rinkoje, siekdama paskatinti kuo daugiau lietuvių keliauti po savo šalį. 2024 m. buvo įgyvendintos dvi didelės reklaminės kampanijos: vasaros kampanija, pasiekusi 32,7 mln. parodymų ir 518,7 tūkst. paspaudimų, bei žiemos kampanija su 13,9 mln. parodymų ir 226,6 tūkst. paspaudimų.
Taip pat buvo surengti 6 renginiai didžiuosiuose Lietuvos miestuose – Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Vilniuje, įskaitant Turizmo dienos renginį su 4 turizmo gatvėmis bei „Adventur“ parodą. Per metus išplatinta 30 pranešimų spaudai ir komentarų, surengti 4 pažintiniai turai žiniasklaidos atstovams ir nuomonės formuotojams, o bendras publikacijų kiekis Lietuvos žiniasklaidoje siekė 1114 straipsnių.
Valstybės duomenų agentūros preliminariais duomenimis, per 2024 metų 11 mėnesių Lietuvos apgyvendinimo įstaigose apsistojo beveik 2,5 mln. vietinių turistų. Tai 1 proc. daugiau nei 2023 metais tuo pačiu laikotarpiu, kai šis skaičius siekė 2,43 mln.
„Matome, kad vietinis turizmas ne tik atsigavo po pandemijos, bet ir išlaiko stabiliai aukštą lygį. Šiuo metu vietinių turistų srautas yra ketvirtadaliu didesnis nei prieš pandemiją, o tai rodo, kad lietuviai atranda ir vertina poilsio galimybes savo šalyje”, – teigia O. Gončarova.
Naujausi VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ duomenys rodo, kad net 71 proc. Lietuvos gyventojų per pastaruosius metus bent kartą keliavo šalyje su nakvyne. Du trečdaliai gyventojų savo ilgąsias kasmetines atostogas taip pat renkasi praleisti Lietuvoje.
„Ypač džiugina tai, kad lietuviai renkasi įvairias turizmo formas – nuo ramaus poilsio gamtoje iki gastronominio turizmo, kurio populiarumas per metus išaugo beveik dvigubai. Tai rodo, kad mūsų šalies turizmo sektorius tampa vis įvairesnis ir labiau pritaikytas skirtingiems keliautojų poreikiams“, – pabrėžia VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ vadovė.
Tyrimų duomenimis, populiariausios veiklos keliaujant išlieka poilsis gamtoje ir gamtos objektų lankymas – abi veiklas renkasi po 43 proc. keliautojų. Taip pat populiarus maitinimo įstaigų (40 proc.) bei kultūros objektų, tokių kaip muziejai, pilys ir dvarai, lankymas (30 proc.).