Trečiadienis, 20 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Naujieji metai transporto sektorių pasitiks ir naujais iššūkiais

www.alkas.lt
2024-12-20 12:19:00
0
Degalinė

Degalinė | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Didėjantys akcizai ir neaiški geopolitinė padėtis gali išauginti degalų kainas, reikės prisitaikyti prie griežtėjančių aplinkosauginių reikalavimų.

Lietuvos inovatyvios energetikos ir prekybos asociacijos (LIEPA) narių statistika rodo, kad labai didelių mažmeninių degalų kainų svyravimų šiais metais šalyje nebuvo, kiek ryškesnius jų augimus ir kritimus lėmė išoriniai veiksniai – geopolitinė, didžiųjų pasaulio šalių ekonominė padėtis.

Dyzelino kainos gana smarkiai į viršų stiebėsi tik pirmuosius du šių metų mėnesius ir pasiekė apie 1,7 euro už litrą ribą, tuo tarpu benzino kainos augimas išsilaikė kiek ilgiau, iki balandžio, kuomet litras šių degalų kainavo apie 1,63 euro. Vėliau iki pat rugsėjo abiejų rūšių degalų kainos palengva leidosi ir žemiausiame taške buvo praktiškai vienodos – dyzelino kaina nukrito iki apie 1,44 euro/l, benzino – 1,45 euro/l.

Kainos šoktels dėl didinamų akcizų

Vis dėlto ateinantys metai vairuotojus neišvengiamai pasitiks didėsiančiomis degalų kainomis, tik šįkart pagrindinį vaidmenį turės šalies mokestinė politika. LIEPA analitikai prognozuoja, kad dėl augančių akcizų bei griežtėjančių aplinkosauginių reikalavimų degalų tiekėjams, 2025 m. mažmeninės degalų kainos reikšmingai kils.

Nors benzinui ir toliau bus taikomas toks pat akcizo tarifas kaip ir 2024 m., jo kainą papildomai didins naujai įvedama kintamoji akcizo dalis – anglies dvideginio dedamoji. Analitikai prognozuoja, kad benzinas kitų metų pradžioje gali pabrangti 8 ct/l. Tuo tarpu dyzelino brangimas bus ryškesnis – vidutiniškai sieks 16 ct/l. Didžiausią įtaką šiam brangimui turės akcizo didinimas ir anglies dvideginio dedamoji. Be to, dėl didėjančios atsinaujinančių išteklių dalies degaluose dyzelino, kaip ir benzino, kaina pakils dar keliais centais už litrą.

„Akcizai ir kiti mokesčiai, kuriuos nustato valstybė, tiesiogiai įtraukiami į degalų kainą, todėl net minimalūs pokyčiai gali smarkiai paveikti galutinę kainą vartotojams. Akcizo degalams didinimas nuo ateinančių metų nėra paskutinis, valstybė yra numačiusi akcizų degalams didėjimą iki pat 2030 metų, tad tiek vairuotojams, tiek visam transporto sektoriui teks susitaikyti su tuo, kad degalų kainos palaipsniui augs“, – sako Kristina Čeredničenkaitė, LIEPA prezidentė.

Galime sulaukti dvigubo kainos augimo efekto

Marius Dubnikovas, Lietuvos verslo konfederacijos viceprezidentas, sako, kad degalų kainų didėjimas nesudaro pagrindinių verslo kaštų, vis dėlto visuomet bent nedidele dalimi atsispindi galutinių prekių kainose. Jis taip pat pastebi, kad šiuo metu labiausiai nerimaujama dėl pamatuojamo akcizų didinimo poveikio, tačiau jį dar labiau sustiprinti galėtų pasaulinės naftos kainos brangimas kitais metais.

„Aš išskirčiau du dalykus – visų pirma, matematinis kainos didėjimas dėl akcizo. Antra, matysime, kokia bus pasaulinė naftos kaina. Visi laukia sausio mėnesio, kuomet prisieks naujasis JAV prezidentas Donaldas Trumpas. Yra įvairių spėlionių – pirmoji, kad gali būti paskelbtas naftos kainų karas, kuris galėtų kainas sumažinti. Tuomet šis sumažėjimas amortizuotų kainų augimą dėl akcizo. Bet jei tai neįvyks, gali būti, kad kaina pradės judėti į visiškai priešingą pusę ir galime sulaukti dvigubai didesnio mažmeninės degalų kainos augimo efekto”, – dėsto ekonomistas.

Jis priduria, kad nors šiuo metu mažmeninės degalų kainos yra palyginti žemame lygyje, išlaidos kurui turės reikšmingą poveikį namų ūkiams. „Dyzelino kaina dėl akcizo didėjimo šoktels daugiau nei 10 proc., tai nėra mažai. Degalų kainos didėjimas gali suvalgyti reikšmingą dalį sumos, kurią gyventojai sutaupys dėl būsto paskolų palūkanų mažėjimo“, – teigia M. Dubnikovas.

Žinovai ragina atkreipti dėmesį į tai, kad mokesčius degalams keliant pernelyg sparčiai ir smarkiai valstybė gali nepasiekti savo tikslų. Ant gyventojų ir verslo pečių permetama mokesčių našta gali turėti atvirkštinį efektą – mažės vartojimas, Lietuvos degalų pardavėjai konkuruos ne tik tarpusavyje, bet ir su kaimynių šalių prekybininkais.

„Nustatant naujus mokesčius ar didinant esamus, svarbu suderinti mokestinę politiką su kaimyninėmis šalimis. Lietuva nedidelė, tad nemaža dalis vartotojų, jau nekalbant apie transporto sektoriaus įmones, pigesnius degalus pilsis kaimyninėse šalyse, vėl susidursime su „degalų turizmu“, tad į šalies biudžetą nebus surenkami planuojami mokesčiai“, – perspėja K. Čeredničenkaitė.

Laukia reikšmingi pokyčiai

Seimas jau kitų metų pradžioje pradės diskusijas dėl itin reikšmingos europinės Atsinaujinančių išteklių direktyvos (REDIII), kurioje numatytas ambicingas tikslas: 2030 m. ES šalyse 29 proc. transporto naudojamos energijos turės būti pagaminta iš atsinaujinančių energijos išteklių (AEI).

Kaip teigia LIEPIA vadovė, šios direktyvos perkėlimas į šalies įstatymus taps rimtu iššūkiu daugeliui verslo sektorių, nes net ir su ankstesne direktyvos redakcija, kuri nustatė perpus mažesnę atsinaujinančių išteklių kartelę, buvo sudėtinga pasiekti tikslus.

Lietuvoje tik apie 6 proc. transporto sunaudotos energijos buvo pagaminta iš atsinaujinančių išteklių. Šių tikslų pasiekimas įmanomas tik didinant biodegalų, biometano ir elektros naudojimą transporte.

„Visgi manau, kad tiek transporto sektorius, tiek degalų pardavėjai galiausiai sėkmingai prisitaikys prie artėjančių pokyčių ir rinkos sąlygų. Degalinių tinklai jau ne kartą įrodė, kad sugeba kiek įmanoma efektyviau suvaldyti tiek mokesčių augimo, tiek pasaulinių naftos kainų svyravimų įtaką galutinei degalų kainai. Tuo metu šalies transporto sektorius turi tvirtus pamatus ir naujiems iššūkiams jau kurį laiką rimtai ruošiasi“, – įsitikinusi  K. Čeredničenkaitė.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Numatomas degalų kainų šuolis
  2. Kokių degalų kainų galime tikėtis šiemet?
  3. Rugsėjį vėl kilo kainos
  4. Kaip kis svarbiausių prekių ir paslaugų kainos 2017 metais?
  5. LVŽS siūlo mažinti kuro akcizus ir PVM
  6. Keleivių vežėjai pasigenda valstybės strategijos
  7. LSDP: dujų akcizas žlugdo žmonių ūkius
  8. Vyriausybė pritarė naftos degalų vartojimo mažinimui
  9. Kauno vairuotojai prašo didinti iš jų perkamų vienkartinių bilietų kainą
  10. Akcizais neapmokestinamų dyzelinių degalų galės įsigyti daugiau augintojų
  11. Kodėl kyla degalų kainos ir kodėl itin brangi višta?
  12. Valdantieji atmetė opozicijos siūlymus
  13. Anglies dvideginio išmetimai sparčiai augo
  14. „Žalieji“ degalai Lietuvoje nesiekia 7 proc.

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas sveikina JAV įsipareigojimą dėl saugumo garantijų Ukrainai

2025 08 19
Eugenijus Sabutis
Lietuvoje

Prašoma naikinti E. Sabučio neliečiamybę

2025 08 19
Telefonas
Lietuvoje

Ryšio paslaugos Ukrainoje ir Moldovoje kainuos kaip namuose

2025 08 19
Dronų pilotai | I. Eimutytės-Mikelkevičienės nuotr.
Lietuvoje

Sostinėje įkurta Antano Gustaičio vardo bepiločių orlaivių kuopa

2025 08 19
Turizmas
Lietuvoje

Turistų pritraukimui – 78 tūkst. investicijų

2025 08 19
Seimas
Lietuvoje

Seimas rinkis į neeilinę sesiją

2025 08 19
Zelenskio ir Europos lyderių susitikimas su Trampu Vašingtone 2025-08-18
Akiračiai

L. Kojala. Zelenskio ir Europos lyderių vizitas Vašingtone

2025 08 19
Kelio darbai
Lietuvoje

Kelio darbai keliasi į magistralę Vilnius–Panevėžys

2025 08 19

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Juras Staniui Buškei apie S. Buškevičius. Beviltiškas susitikimas, šou publikai
  • ... apie Monstriukas.lt pataria: kaip atskirti originalią Labubu lėlę nuo klastotės „Lafufu“?
  • Aleksandras Dubinskis apie D. Trampo ultimatumas: taika mainais į Krymą ir NATO atsisakymą
  • Anna Skorochod, Eduardas Glioza apie Prezidentas sveikina JAV įsipareigojimą dėl saugumo garantijų Ukrainai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kauno IX forto muziejuje atidaroma paroda „Lietuvos partizanų batuose…“
  • Kūrybiškiausia vasaros diena Kintuose: nuo lietuviškos dokumentikos, iki prieš šimtmečius parašytos muzikos interpretacijų 
  • Prie marių surengta pirmoji „Vėjo miestelio“ šeimų diena: gamtos paslaptys, kinas po atviru dangumi ir kosmoso tyrinėjimas
  • Prezidentas sveikina JAV įsipareigojimą dėl saugumo garantijų Ukrainai

Kiti Straipsniai

Degalinė

Važiuojant iki paskutinio lašo pasekmės gali būti liūdnos

2025 08 15
Žemės ūkis

Ūkininkams primenama apie kelių mokesčio lengvatą

2025 08 14
Tiltas per Dubysą

Raseinių rajone prasideda tilto per Dubysą atnaujinimo darbai

2025 08 14
Kelio ženklas

Keliuose – papildomi ženklai prie greičio matuoklių

2025 08 13
Mėsos kukuliai, maistas | pixabay.com,

Maisto kainas mokyklose ketinama aptarti Seime

2025 08 12
J. Basanavičiaus gatvė

Prasideda sostinės J. Basanavičiaus gatvės atnaujinimas

2025 08 12
Mokyklinės prekės

Pigo dalis mokylinių prekių, tačiau ne pirmoko krepšelis

2025 08 11
Kelio darbai

Kelininkai: viena neatidumo akimirka gali kainuoti gyvybę

2025 08 08
Kelias Vilnius–Panevėžys

Baigti ginčai dėl elektroninės kelių rinkliavos projekto

2025 08 07
Gatvė

Svarstomi sprendimai dėl vienos judriausių Klaipėdos sankryžų

2025 08 07

Skaitytojų nuomonės:

  • Juras Staniui Buškei apie S. Buškevičius. Beviltiškas susitikimas, šou publikai
  • ... apie Monstriukas.lt pataria: kaip atskirti originalią Labubu lėlę nuo klastotės „Lafufu“?
  • Aleksandras Dubinskis apie D. Trampo ultimatumas: taika mainais į Krymą ir NATO atsisakymą
  • Anna Skorochod, Eduardas Glioza apie Prezidentas sveikina JAV įsipareigojimą dėl saugumo garantijų Ukrainai
  • Michailas Velleris apie L. Kojala. Zelenskio ir Europos lyderių vizitas Vašingtone
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Pinigai

Kad piniginės dovanos nesukeltų nesklandumų

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai