Siekdama vilniečiams teikti duomenis civilinės saugos klausimais, Vilniaus miesto savivaldybė sukūrė atskirą telefono liniją – 19101. Paskambinę nurodytu telefono numeriu, gyventojai galės užduoti jiems rūpimus klausimus, praneša savivaldybė.
„Žinojimas padeda išlikti ramiems ištikus kritinei situacijai, todėl rūpinamės, kad visi vilniečiai kuo efektyviau galėtų gauti atsakymus į jiems rūpimus klausimus. Paskambinus bus galima gauti atsakymus į rūpimus klausimus, aptarti galimus įvykius, iškart pasitikslinti, jeigu kas nors bus neaišku. Jei savivaldybės darbuotojas negalės atsakyti į užduotą klausimą, gyventojo nepaliksime nežinioje – tokiu atveju nukreipsime, kas galėtų suteikti išsamų atsakymą“, – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.
Savivaldybės darbuotojai konsultacijas teiks remdamiesi Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (PAGD) bei Krašto apsaugos ministerijos (KAM) teikiamais duomenimis. Emocinės paramos teikimo klausimais savivaldybė konsultavosi su Lietuvos Raudonojo Kryžiaus specialistais.
„Sveikiname ir džiaugiamės tokia Vilniaus miesto savivaldybės iniciatyva. Iš savo patirties, trumpojo humanitarinės pagalbos numerio 111 veiklos, galime pasakyti, kad žmonėms rūpi su saugumu susiję klausimai. Skambučiai, kurių sulaukiame, yra ne tik pagalbos prašymai ištikus krizei, bet ir prašymai suteikti reikalingų duomenų.
Dėl šiuo metu esamos geopolitinės padėties ir didžiulio informacinio triukšmo žmonės jaučia nerimą, o žinojimas, patikima informacija, konkretūs atsakymai į stresą keliančius klausimus, tikrai padeda miegoti ramiau“, – teigia Lietuvos Raudonojo Kryžiaus vadovė Ingrida Damulienė.
Pokalbių temos bus registruojamos, siekiant išskirti vilniečiams labiausiai rūpimus klausimus. Atidžiai stebint ir analizuojant padėtį bus imamasi papildomų priemonių stiprinti civilinės saugos žinias.
„Informacinis rūkas, tyčinė dezinformacija bei didelis gyventojų nerimas yra pagrindinės neracionalių veiksmų, sukeliančių chaosą ekstremalios situacijos metu, priežastys. Ukrainos ir kitų valstybių krauju parašytos pamokos mums sako, kad tiesioginis, aiškus, konkretus bendravimas su informaciją teikiančiu žmogumi palengvina kritinės padėties suvaldymą, o svarbiausia – nuramina žmogų ir padeda jam bei jo artimiesiems saugiau išgyventi netikėtus įvykius, susidoroti su tokiais atvejais itin psichinę įtampą keliančiu stresu“, – komentuoja gynybos ir saugumo ekspertas Aurimas Navys.
Veiks darbo metu
Konsultacijos bus teikiamos savivaldybės darbo metu – pirmadieniais–ketvirtadieniais nuo 8.00 iki 17.00 val., penktadieniais nuo 8.00 iki 15.45 val. Nelaimės atveju 19101 veiktų kaip karštoji linija, kuria būtų teikiama aktualiausia informacija, susijusi su ekstremaliąja situacija.
Trumpajam numeriui yra taikomi operatorių nustatyti įkainiai.
Civilinės saugos skambučių linija yra Vilniaus gynybos politikos plano dalis. Įgyvendinant su švietimu susijusią plano dalį, gyventojų pašto dėžutes jau pasiekia fiziniai informaciniai leidiniai, parengti bendradarbiaujant su KAM, kuriamas saugumo klausimų testas