Vakarų Lietuvos savivaldybės, asociacija „Klaipėdos regionas“, Susisiekimo bei Ekonomikos ir inovacijų ministerijos susitarė bendradarbiauti į Palangos oro uostą pritraukiant naujas skrydžių kryptis.
Taip siekiama skatinti atvykstamąjį turizmą, didinti Klaipėdos regiono konkurencingumą ir patrauklumą, gerinti tarptautinį susisiekimą bei sudaryti palankesnes sąlygas verslo ir turizmo plėtrai.
„Vakarų regionas išsiskiria savo patrauklumu turizmo srityje. Turime jūrą, gražų kraštovaizdį, nemažai istorinių ir gamtinių paminklų, kurie unikalūs visoje Lietuvoje. Todėl natūralu, jog norime kuo labiau populiarinti mūsų kraštą. Vienas iš būdų – į Palangos oro uostą pritraukti verslui ir atvykstamajam turizmui svarbius skrydžių maršrutus“, – sako Bronius Markauskas, asociacijos „Klaipėdos regionas“ prezidentas ir Klaipėdos rajono meras.
Tikimasi, kad ministerijų, savivaldybių ir asociacijos bendradarbiavimas padės užtikrinti naujų krypčių, vedančių į Palangą, pritraukimą. Kaip vieną iš prioritetų asociacija ir regiono savivaldybės mato Hamburgo miestą, kuris įtrauktas į Susisiekimo bei Ekonomikos ir inovacijų ministerijų patvirtintą Svarbių maršrutų sąrašą ir laikomas prioritetiniu Vakarų Lietuvos regionui.
Kita prioritetinė kryptis į Amsterdamą jau sėkmingai atidaryta nuo gegužės 29 d. – Latvijos oro linijos „airBaltic“ iš Palangos į Nyderlandų sostinę skrenda du kartus per savaitę.
„Jau matome, kad naujoji kryptis į Amsterdamą yra populiari ir leidžia daugiau užsienio svečių atvykti pas mus bei susipažinti ne tik su Vakarų, bet ir visa Lietuva. Geras tarptautinis susisiekimas svarbus visai šaliai“, – pastebi B. Markauskas.
Dėl dar bent dviejų prioritetinių krypčių, kurias bus siekiama pritraukti į Palangos oro uostą, tarsis regiono savivaldybės – Palangos ir Klaipėdos miestai, Neringa, Kretingos, Klaipėdos, Skuodo ir Šilutės rajonai. Visų jų atstovai mato vertę, kurią atneša geresnis tarptautinis regiono pasiekiamumas.
Visos savivaldybės skirs finansavimą rinkodaros ir kitų skrydžių skatinimo priemonių vykdymui. Šalių bendradarbiavimą koordinuos asociacija „Klaipėdos regionas“, kuri vienija septynias Vakarų Lietuvos savivaldybes.
Susisiekimo ministerija įsipareigojo atnaujinti teisės aktus ir įtraukti Klaipėdos regiono atstovą į darbo grupę, kuri sprendžia, kokios skatinimo priemonės bus naudojamos, siekiant pritraukti oro vežėjus ir plėsti kryptis iš Palangos oro uosto.
Taip pat bus parengtas Palangos oro uosto vystymo ir plėtros planas, kuris apims oro bendrovių pritraukimo, užsakomųjų skrydžių plėtros priemones.
Ekonomikos ir inovacijų ministerijos atsakomybė apims teisinį reglamentavimą, kad skrydžių skatinimo priemonėms būtų galima pritraukti Europos Sąjungos ir valstybės finansavimą.
„Visų tikslingas darbas padeda užsienio turistams ir verslo atstovams atrasti mūsų regioną kaip patrauklią poilsio ir verslo vietą, atveria naujas galimybes mūsų regiono žmonėms, kuria naujas darbo vietas ir sustiprina visą šalies ekonomiką. Keliame tikslą, kad Klaipėdos regionas būtų vienu iš patraukliausių turistinių centrų Baltijos jūros regione“, – sako Greta Tautavičiūtė, asociacijos „Klaipėdos regionas“ l. e. p. vykdančioji direktorė.
Vakarų Lietuvos savivaldybės bendrą regioninę pasiekiamumo ir žinomumo didinimo programą įgyvendina jau beveik dešimtmetį – nuo 2016-ųjų. Per šį laiką buvo prisidėta prie skrydžių iš Palangos į Londoną Jungtinėje Karalystėje atsiradimo, kuris sėkmingai vykdomas iki šiol ir prisideda prie turizmo skatinimo bei verslo ryšių plėtojimo.
Teisingai, būtina siekti, juk uostas ir pajūris neturi ir toliau likti Lietuvos užkampiu. Strategiškai svarbu Klaipėdą turėti kaip antrą Lietuvą reprezentuojantį miestą, jos patrauklų ir pasauliui pasiekiamą pajūrį.
Teisinga, būtina siekti, juk uostas ir pajūris neturi ir toliau likti Lietuvos užkampiu. Strategiškai svarbu Klaipėdą turėti kaip antrą Lietuvą reprezentuojantį miestą, jos patrauklų ir pasauliui pasiekiamą pajūrį.