Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narys Almantas Stankūnas kreipėsi į Generalinę prokuratūrą dėl galimo piktnaudžiavimo tarnybine padėtimi perkant sporto aikštynų atnaujinimo darbus Vilniaus m. savivaldybėje. Susipažinus su duomenimis tarybos nariui kilo įtarimų, kad Vilniaus miesto savivaldybės administracija perka nereikalingus statybos darbus ir sukuria palankias sąlygas laimėti pirkimus keliems rangovams.
2024 metų rugpjūčio mėn. buvo pradėtas vykdyti Vilniaus m. Jeruzalės progimnazijos stadiono dangos atnaujinimas, nors ši danga buvo atnaujinta 2018 m. ir buvo puikios būklės. Darbų pirkimas buvo vykdomas taikant ekonominio naudingumo vertinimą, kuriame kainai buvo skirta tik 65% vertinimo kriterijų svorio, nors daug sudėtingesnio ir didesnės apimties Žirmūnų gimnazijos sporto aikštyno atnaujinimo darbų pirkimo pasiūlymai buvo vertinimi tik pagal mažiausią pasiūlymų kainą.
Jeruzalės progimnazijos pirkimą laimėjo ne mažiausią kainą pasiūlęs rangovas, o po laimėjimo sutarties suma buvo padidinta iki maksimalios, kurią buvo numačiusi perkančioji organizacija. Pirkimo dokumentacijoje pateiktos techninės specifikacijos yra nekokybiškos ir suteikia rangovui galimybę taupyti lėšas darbų atlikimui kokybės sąskaita.
„Susipažinęs su Jeruzalės progimnazijos sporto aikštyno atnaujinimo galimai neskaidriu ir korupciniu pirkimu, surinkau papildomą informaciją apie Vilniaus m. savivaldybės sporto aikštynų atnaujinimo pirkimus. Paaiškėjo, kad per pastaruosius 3 metus santykinai labai didelį skaičių – net 25 pirkimus už bendrą apytikriai 12,5 mln. eurų sumą laimėjo tas pats rangovas, kuris laimėjo ir Jeruzalės progimazijos sporto aikštyno atnaujinimo darbų pirkimą ir kad šis rangovas daugiausia laimi Vilniaus m. savivaldybės pirkimus.
Taip pat paaiškėjo, kad kiti du dažniausiai tokius pirkimus laimėję rangovai yra tie patys, kurie dalyvavo aukščiau minėtame Jeruzalės progimnazijos sporto aikštyno pirkime. Todėl kilo įtarimų, kad pirkimai yra galimai ne tik korupciniai, bet ir grupė rangovų galimai veikia kartelinio susitarimo pagrindu”, – teigia A. Stankūnas.
Nacionalinio susivienijimo atstovo nuomone, Vilniaus m. savivaldybės administracijai perkant sporto aikštynų atnaujinimą gali būti susiformavusi sisteminė korupcija ir kartelinis rangovų susitarimas. Kreipimese į prokuratūrą A. Stankūnas paprašė atlikti kompleksinį Vilniaus m. savivaldybės sporto aikštynų atnaujinimo darbų pirkimų tyrimą, įtraukiant Viešųjų pirkimų tarnybą, Konkurencijos tarybą ir kitas teisėsaugos institucijos.
Tuo atveju, jeigu paaiškėtų, kad buvo neteisėtai vykdomi ne vienas bet daugiau pirkimų, teisėsaugos institucijos turėtų išplėsti tyrimą, įtraukiant į jį ir kitus Vilniaus m. savivaldybės administracijos vykdytus rangos darbų pirkimus.
Tai, kad šių Vilniaus mokyklų stadionų rekonstrukcijos darbų tariamas pirkimas yra netinkamas, nusikalstamas stebėtis nereikia. Lietuvoje jau daugiau kaip trys dešimtmečiai vykdomi nusikaltimai visur, visose gyvenimo srityse. Tai labai akivaizdžiai parodė vad. čekiukų skandalas, kai visų lygių, visų savivaldybių valdžių atstovai vykdė nusikaltimus.Tai patvirtina ir kitą mulkintojų melą, kad privatus verslas, privatinė nuosavybė ir iniciatyva yra efektyvesnė už valstybinės nuosavybės sistemą. Iš tikrųjų privatininkai yra efektyvesni tik viena prasme–tai turtėti visais įmanomais būdais. Nusikalstamas yra efektyviausias, nes privatininkas labiausiai lobsta. O kad jis lobsta skurdindamas kitus piliečius ir valstybę, tai jau kitas klausimas.Kitas klausimas yra ir tai, kodėl valstybės tarnybos, STT, FNTT, prokuratūra, policija, teismai tiek dešimtmečių leidžia nusikaltėliams Lietuvoje klestėti? Mano manymu jie vykdo didžiųjų imperinių kaimynų užsakymus.