Pirmadienis, 14 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Šiemet ketinama įrengti bei atnaujinti apie 400 pėsčiųjų perėjų

www.alkas.lt
2024-07-29 12:57:00
0
Šviesoforas | vialietuva.lt nuotr.

Šviesoforas | vialietuva.lt nuotr.

„Via Lietuva“ per šiuos metus visoje Lietuvoje planuoja įrengti bei atnaujinti rekordinį skaičių – 360 pėsčiųjų perėjų, praėjusiais metais šis skaičius siekė 176. Taip pat šiemet „Via Lietuva“ ketina įrengti ir per 100 inžinerinės eismo saugos priemonių: sankryžų, tvorų, saugančių eismo dalyvius nuo laukinių gyvūnų, apsauginių kelio atitvarų, greičio mažinimo kalnelių, salelių ir kt.

Iš viso Lietuvos valstybinės reikšmės kelių tinkle šiuo metu yra netoli 2000 pėsčiųjų perėjų. Atlikus pėsčiųjų perėjų saugumo analizę, nustatyta, jog tik apie 12 proc. pėsčiųjų perėjų yra saugios ir atitinka joms keliamus saugumo reikalavimus.

Pagrindiniai eismo saugumo trūkumai, dėl kurių pėsčiųjų perėjų dalis šalyje yra nesaugios ir neatitinka joms keliamų normatyvinių reikalavimų – per plati važiuojamoji dalis, pėsčiųjų eismo infrastruktūros tęsinių, kryptinio apšvietimo nebuvimas, matomumo atstumo neužtikrinimas ir pan.

Kadangi bendras kelių apšvietimas neužtikrina pakankamo pėsčiųjų perėjos apšvietimo, visose remontuojamose pėsčiųjų perėjose, kurios nėra apšviestos kryptiniu apšvietimu, jį suplanuota įrengti. Šis sprendimas padės išskirti pėsčiųjų perėją ir pėsčiuosius, esančius prie jos, iš kelio aplinkos tamsiuoju paros metu.

Kitas svarbus saugos kriterijus – perėjos plotis. Didelė dalis šalies valstybiniuose keliuose esančių perėjų neatitinka leistino pločio reikalavimų, kurie padeda užtikrinti saugų važiuojamosios kelio dalies kirtimą pėstiesiems. Pėsčiasis, siekiant didesnio saugumo, važiuojamojoje dalyje turėtų užtrukti kuo trumpiau ir gebėti įvertinti eismo sąlygas, kad galėtų saugiai kirsti kelią. Tyrimai rodo, kad važiuojamojoje dalyje transporto priemonių vairuotojai linkę važiuoti greičiau, o siauresnėse vietose – pasirinkti mažesnį greitį.

„Via Lietuva“ atlikti perėjų atnaujinimo ir tobulinimo rezultatai rodo, jog juos atlikus – nelaimių, susijusių su pėsčiųjų judėjimu važiuojamosios dalies kirtimo vietoje, skaičiai mažėja. Kelyje Kaišiadorys–Žiežmariai esančioje pėsčiųjų perėjoje, dvejus metus iš eilės buvo fiksuojami automobilių užvažiavimai ant pėsčiųjų. Įrengus kryptinį apšvietimą ir iškiliąsias saleles, pėsčiųjų perėjoje eismo įvykių iki šiol neužfiksuota.

„Šiais metais vykdome didžiausios apimties kelių ir jų infrastruktūros atnaujinimo darbus šalies istorijoje, tačiau nepamirštame ir saugumo keliuose užtikrinimo. Dėl šios priežasties diegiame įvairias kompleksines priemones visoje Lietuvoje – nuo inžinerinių saugos sprendimų iki šviečiamosios veiklos, nukreiptos į bendruomenes. Pastarųjų skaičius šiais metais yra rekordinis, o tam teigiamos įtakos turi nuosekliai didėjanti eismo saugos priemonėms skiriama lėšų dalis. Vis tik, norint užtikrinti eismo dalyvių saugumą, vien mūsų pastangų nepakaks – saugumas kelyje priklauso ir nuo pačių vairuotojų pasirinkto saugaus greičio ar atidaus vairavimo“, – pabrėžia „Via Lietuva“ Projektų valdymo grupės vadovas Gediminas Katinas.

2024 m. didžiausia dalis pėsčiųjų perėjų bus įrengta ar atnaujinta Tauragės, Šiaulių, Marijampolės, Utenos, Alytaus, Kauno, Telšių apskrityse. Taip pat – Panevėžio, Klaipėdos bei Vilniaus prieigose. Planuojama, kad pėsčiųjų perėjų įrengimo ir atnaujinimo darbai bus baigti jau šių metų rudenį.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Ketinama įrengti apie 120 km apsaugos priemonių nuo gyvūnų
  2. 80 Vilniaus pėsčiųjų perėjų taps saugesnės
  3. Ketinama atnaujinti Eismo informacinę sistemą
  4. Šiemet ketinama sutvarkyti 8 magistralinius ruožus
  5. Iki metų pabaigos – apie 40 km pėsčiųjų ir dviračių takų
  6. Pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui gerinti siūlomi Kelių eismo taisyklių pakeitimai
  7. Kaune įrengtos pirmosios išmaniosios pėsčiųjų perėjos
  8. Du „Via Balticos“ ruožai bus baigti dar šiemet
  9. Šiemet bus sutvarkyta virš 130 km kelių
  10. Panevėžyje šiemet bus baigti darbai Smėlynės gatvėje
  11. Kaune – pirmoji šalyje įstrižinė pėsčiųjų perėja
  12. Kitamet bus atnaujinti tik 4 km. Lietuvai gėdą darančio legendinio betonkelio Vilnius-Utena
  13. Seimas svarstys siūlymą, kad apie visus greičio matavimo prietaisus įspėtų kelio ženklai
  14. Įspėjama apie sudėtingas sąlygas keliuose
  15. Atšvaitų diena primins apie jų reikšmę

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

rusų sutriuškinimas
Ukrainos balsas

Geriausia investicija į saugumą – visiškas Rusijos pajėgų sutriuškinimas

2025 07 13
UNESCO sesijoje Lietuva pristatė paveldo apsaugos pokyčius | vstt.lrv.lt nuotr.
Kultūra

UNESCO sesijoje Lietuva pristatė paveldo apsaugos pokyčius

2025 07 12
Valstybinė kalbos inspekcija šių metų pirmą pusmetį patikrino 25 įmones, įstaigas
Kalba

Valstybinė kalbos inspekcija šių metų pirmą pusmetį patikrino 25 įmones

2025 07 12
ES švelnins toksiškų, vėžį sukeliančių medžiagų naudojimo kosmetikoje apribojimus
Gamta ir žmogus

ES švelnins toksiškų, vėžį sukeliančių medžiagų naudojimo kosmetikoje apribojimus

2025 07 12
Kauno meras Visvaldas Matijošaitis
Lietuvoje

Liberalas prašo Seime tirti Kauno mero ryšius

2025 07 11
Atgimimo aikšte Klaipėdoje | klaipeda.lt nuotr.
Lietuvoje

Darbai Klaipėdos atgimimo aikštėje juda į priekį

2025 07 11
Mopedas
Lietuvoje

Siūloma mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

2025 07 11
„Bitė“
Lietuvoje

Laikinai neveiks kai kurios „Bitės“ paslaugos, ryšys nesutriks

2025 07 11

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Tara Palmeri, Jim Acosta apie K. Bartoševičius pripažintas kaltu dėl seksualinių nusikaltimų
  • Iš Fabijoniškių apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
  • Ko imtis? apie J. Vaiškūnas. Tarptautinis teismas atsisako persekioti agresorius?
  • Rimgaudas apie Skrydžiai į Vilnių iš Izraelio bus vykdomi dažniau

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Auga nutukimu sergančių vaikų hipertenzijos banga
  • Geriausia investicija į saugumą – visiškas Rusijos pajėgų sutriuškinimas
  • Kur slypi didžiausi apsinuodijimų pavojai?
  • Ar tikrai valgote tai, kas kūnui vasarą naudingiausia?

Kiti Straipsniai

Lietus

Lietūs tikrina kelininkų budrumą

2025 07 10
Kelias Vilnius–Utena

Įsibėgėja darbai kelyje Vilnius–Utena

2025 07 10
automobilis

Lenktynininkai: vairavimo sąmoningumas auga, bet pasitempti reikia

2025 07 09
Žvyrkeliai

Žvyrkeliuose atliekami darbai – interaktyviame žemėlapyje

2025 07 08
Pėsčiųjų ir dviračių takas

„Via Lietuva“ keliautojams siūlo 5 vaizdingus maršrutus

2025 07 04
Kelio darbai, kelio ženklas | sumin.lt

Vykdomi skubūs Gariūnų viaduko taisymo darbai, galimos spūstys

2025 07 04
Eismas Kaune

Kaune panaikinta apie pusšimtis „juodųjų dėmių“

2025 07 04
Kelias Vilnius-Kaunas-Klaipėda

Elektroninės kelių rinkliavos projektas juda į priekį

2025 07 04
Avarija

Pernai keliuose mažiau žuvusiųjų, bet iššūkių išlieka

2025 07 03
Mobilioji aplikacija

Dviračių ir pėsčiųjų takų kokybei nustatyti pasitelkiamos naujovės

2025 07 02

Skaitytojų nuomonės:

  • Tara Palmeri, Jim Acosta apie K. Bartoševičius pripažintas kaltu dėl seksualinių nusikaltimų
  • Iš Fabijoniškių apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
  • Ko imtis? apie J. Vaiškūnas. Tarptautinis teismas atsisako persekioti agresorius?
  • Rimgaudas apie Skrydžiai į Vilnių iš Izraelio bus vykdomi dažniau
  • V V P I ukf 1976 apie G. Navaitis. Švietimo šūdmalos
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Naujos AB Akola Group sėklų gamyklos Latvijoje simbolinės kapsulės įkasimo iškilmės | akolagroup.lt nuotr.

Įkasta simbolinė kapsulė skelbia sėklų gamyklos Latvijoje statybų pradžią

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai