Sekmadienis, 12 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Mokslas

Nepaisant dirbtinio proto proveržio, lakūnų poreikis auga

www.alkas.lt
2024-06-24 13:27:00
0
Lėktuvas | pixabay.com, Insight Photography nuotr.

Lėktuvas | pixabay.com, Insight Photography nuotr.

       

Dirbtiniam intelektui (DI) nenumaldomai skinantis kelią į daugelį ekonomikos sričių, darbo rinkos laukia nemenki pokyčiai. Anot Tarptautinio valiutos fondo, dirbtinio intelekto plėtra artimiausiu metu paveiks net 40 proc. darbo vietų, o pažangiose ekonomikose – net 60 proc.

Tuo tarpu Pasaulio ekonomikos forumas prognozuoja, kad iki 2025 m. DI sprendimai panaikins net 85 milijonus darbo vietų. Apie tai, kaip dirbtinis intelektas pakeis orlaivių lakūnų profesiją, pasakoja „Avia Solutions Group“ priklausančios vienos didžiausių regione lakūnų ruošimo mokyklos „BAA Training“ vyriausiasis skrydžių instruktorius Donatas Latvėnas.

Pagalbinis technologijų vaidmuo aviacijoje buvo svarbus nuo pat jos gimimo. Pirmoji „autopiloto“ sistema, leidusi orlaiviams laikytis nustatyto pakilimo aukščio ir skrydžio trajektorijos, buvo sukurta dar 1912 m., o bendravimas radijo ryšiu atsirado 3-ame XX a. dešimtmetyje. Vėliau GPS palydovinės navigacijos sistema ir daugybė kitų priemonių ne tik palengvino orlaivių lakūnų darbą, bet ir padėjo užtikrinti skrydžių saugumą. Nė viena iš šių naujoviū nepakeitė lakūnų, tačiau, dirbtiniam intelektui tobulėjant, jo reikšmė aviacijoje neabejotinai augs, teigia Donatas Latvėnas:

„Tam, kad dirbtinis intelektas pakeistų orlaivius valdančius žmones, dar reikia išspręsti begalę iššūkių, kurie neapsiriboja vien technologijų lauku. Pavyzdžiui, vargu, ar daug žmonių šiandien sutiktų leistis į kelionę padangėmis vien su kompiuteriu lakūno kabinoje – mes vis dar pilnai nepasitikime automatizuotais sprendimais. Be to, saugumas aviacijoje yra pats svarbiausias dalykas, todėl visos naujausios technologijos pirmiausia nuodugniai išbandomos, o tai užtrunka.”

Ar ateityje orlaiviuose nebematysime lakūnų? Pasak Donato, ilgainiui bepiločiai skrydžiai gali tapti norma, ypač ten, kur nėra įtraukiami keleiviai.

„Dirbtinis intelektas jau yra išbandomas krovininiams skrydžiams pilotuoti – čia nėra rizikos keleiviams, todėl mažiau skeptiško požiūrio į naujausių technologijų taikymą. Be to, kai kuriuose mažuose lėktuvuose šiandien jau diegiama „safe return“ funkcija – jei pilotui kas nors nutinka, keleivis gali paspausti mygtuką, ir lėktuvas atliks visus reikiamus veiksmus bei nusileis pats“, – pasakoja Donatas Latvėnas.

Dirbtinio intelekto pritaikymo būdai aviacijoje neapsiriboja orlaivių valdymu. Šioje srityje apdorojami ištisi kalnai duomenų, todėl aviacijos sektorius yra tiesiog ideali vieta DI sprendimams taikyti. Pavyzdžiui, ši technologija padeda orlaivio pilotams nustatyti optimalų skrydžio kursą, apskaičiuoja skrydžio poveikį aplinkai ir iš anksto numato konkrečių orlaivio komponentų būsimo gedimo datą.

Nors dirbtinis intelektas ateityje pilotams gali būti ne tik naudingas įrankis, bet ir kolega, svarbu pažymėti, kad pilotų šiuo metu itin trūksta. Skaičiuojama, kad siekiant užtikrinti sėkmingą aviacijos sektoriaus augimą, per artimiausius 20 metų reikės paruošti apie 500-600 tūkst. naujų specialistų. Trūkumas iš dalies susidarė dėl stereotipų apie profesiją, kuri daliai žmonių atrodo nepasiekiama, ir dėl mokymų kainos.

„Skrydžių paklausai nuolat augant, o pilotų trūkumui nemažėjant, įmonės bei mokymo įstaigos verčiasi per galvą kurdamos alternatyvias edukacijos bei įdarbinimo programos, kaip, pvz., naujoji mūsų programa „Pilot Runway“. Šios schemos kiek primena programavimo mokyklų programas, kurios sėkmingai mokslus baigusiems dalyviams siūlo garantuotą darbo vietą. Taip žmonės skatinami nesibaiminti mokslų kainos ir siekti karjeros visomis prasmėmis prestižinėje srityje“, – mini „Pilot Runway“ programos direktorius  Norbertas Akromas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Auga privačių skrydžių poreikis

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Kultūros ministerija kviečia teikti paraiškas Sausio 13-osios minėjimo projektams
Kultūra

Kultūros ministerija kviečia teikti paraiškas Sausio 13-osios minėjimo projektams

2025 10 11
Arūnas Gelūnas | Alkas.lt nuotr.
Lietuvoje

R. Žemaitaitis viešai pasišlykštėjęs A. Gelūno poelgiu – vėl sujudino koaliciją

2025 10 10
Išmaniosios programėlės gali išnykti – kas taps jų įpėdiniu?
Lietuvoje

Lietuva statys dirbtinio intelekto gamyklą

2025 10 10
Susitarimo pasirašymas
Lietuvoje

KAM ir LSA susitarė dėl naudų savivaldybėms su poligonais

2025 10 10
Elektros tinklai
Gamta ir žmogus

ESO ir Šiauliai suvienijo pastangas, kad apsaugotų apuokus

2025 10 10
Druskininkų autobusų stotis
Lietuvoje

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje – ir žinia ateities kartoms

2025 10 10
Žemės ūkis
Lietuvoje

Netrukus smulkūs ir vidutiniai ūkiai vėl galės kreiptis paramos

2025 10 10
Regionų forumas
Lietuvoje

Prezidentas atidarė septintąjį Regionų forumą

2025 10 10

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Budweiser apie T. Baranauskas. Nebeįžeidinėkime žydų!
  • Varlinas apie T. Baranauskas. Nebeįžeidinėkime žydų!
  • Kažin apie T. Baranauskas. Nebeįžeidinėkime žydų!
  • Budweiser apie R. Garuolis. Trūksta ne darbuotojų, o darbo vietų!

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Alfa Romeo eksploatacija: ką būtina žinoti kiekvienam italų legendos savininkui
  • Apvalūs ar stačiakampiai valgomojo stalai: kas praktiškiau?
  • Sukčiai naudojasi ir netikrais QR kodais
  • T. Baranauskas. Nebeįžeidinėkime žydų!

Kiti Straipsniai

Lietuviškas „airBaltic“ lėktuvas

„airBaltic“ didina skrydžių skaičių iš Lietuvos oro uostų

2025 10 09
Lėktuvas

Rugsėjį per Lietuvos oro uostus keliavo daugiau nei 670 tūkst. keleivių

2025 10 03
Lėktuvas

Pradėti skrydžiai iš Palangos į Šarm aš Šeichą ir Hurgadą

2025 10 01
Lietuviškas „airBaltic“ lėktuvas

Bendrovė „airBaltic“ įdiegia grupinį įlaipinimą

2025 09 29
Lėktuvas

„Norwegian“ lėktuvai skraidys tarp Palangos oro uosto ir Bergeno

2025 09 24
Dirbtinis protas | VDU nuotr.

Stulbinanti statistika atskleidžia kas ir kaip naudoja „ChatGPT“

2025 09 22
Ultralengvasis lėktuvas

Seimas spręs, kaip greičiau neutralizuoti įskridusius bepiločius

2025 09 18
Specialiųjų tyrimų tarnyba

STT pradėjo tyrimą dėl „Embraer“ lėktuvų įsigijimo

2025 09 18
Telšiai

Vyriausybė pritarė pramonės parko steigimui Telšiuose

2025 09 17
„Wizz Air“ lėktuvas

„Wizz Air“ pristatė 7 naujas skrydžių kryptis

2025 09 12

Skaitytojų nuomonės:

  • Budweiser apie T. Baranauskas. Nebeįžeidinėkime žydų!
  • Varlinas apie T. Baranauskas. Nebeįžeidinėkime žydų!
  • Kažin apie T. Baranauskas. Nebeįžeidinėkime žydų!
  • Budweiser apie R. Garuolis. Trūksta ne darbuotojų, o darbo vietų!
  • Pagarba apie T. Baranauskas. Nebeįžeidinėkime žydų!
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Prezidentas G. Nausėda ir Ispanijos Karalius Pilypas VI | R. Dačkaus nuotr.

Į Lietuvą atvyko Ispanijos Karalius

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai