Pirmadienis, 25 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Mokslas

Nepaisant dirbtinio proto proveržio, lakūnų poreikis auga

www.alkas.lt
2024-06-24 13:27:00
0
Lėktuvas | pixabay.com, Insight Photography nuotr.

Lėktuvas | pixabay.com, Insight Photography nuotr.

Dirbtiniam intelektui (DI) nenumaldomai skinantis kelią į daugelį ekonomikos sričių, darbo rinkos laukia nemenki pokyčiai. Anot Tarptautinio valiutos fondo, dirbtinio intelekto plėtra artimiausiu metu paveiks net 40 proc. darbo vietų, o pažangiose ekonomikose – net 60 proc.

Tuo tarpu Pasaulio ekonomikos forumas prognozuoja, kad iki 2025 m. DI sprendimai panaikins net 85 milijonus darbo vietų. Apie tai, kaip dirbtinis intelektas pakeis orlaivių lakūnų profesiją, pasakoja „Avia Solutions Group“ priklausančios vienos didžiausių regione lakūnų ruošimo mokyklos „BAA Training“ vyriausiasis skrydžių instruktorius Donatas Latvėnas.

Pagalbinis technologijų vaidmuo aviacijoje buvo svarbus nuo pat jos gimimo. Pirmoji „autopiloto“ sistema, leidusi orlaiviams laikytis nustatyto pakilimo aukščio ir skrydžio trajektorijos, buvo sukurta dar 1912 m., o bendravimas radijo ryšiu atsirado 3-ame XX a. dešimtmetyje. Vėliau GPS palydovinės navigacijos sistema ir daugybė kitų priemonių ne tik palengvino orlaivių lakūnų darbą, bet ir padėjo užtikrinti skrydžių saugumą. Nė viena iš šių naujoviū nepakeitė lakūnų, tačiau, dirbtiniam intelektui tobulėjant, jo reikšmė aviacijoje neabejotinai augs, teigia Donatas Latvėnas:

„Tam, kad dirbtinis intelektas pakeistų orlaivius valdančius žmones, dar reikia išspręsti begalę iššūkių, kurie neapsiriboja vien technologijų lauku. Pavyzdžiui, vargu, ar daug žmonių šiandien sutiktų leistis į kelionę padangėmis vien su kompiuteriu lakūno kabinoje – mes vis dar pilnai nepasitikime automatizuotais sprendimais. Be to, saugumas aviacijoje yra pats svarbiausias dalykas, todėl visos naujausios technologijos pirmiausia nuodugniai išbandomos, o tai užtrunka.”

Ar ateityje orlaiviuose nebematysime lakūnų? Pasak Donato, ilgainiui bepiločiai skrydžiai gali tapti norma, ypač ten, kur nėra įtraukiami keleiviai.

„Dirbtinis intelektas jau yra išbandomas krovininiams skrydžiams pilotuoti – čia nėra rizikos keleiviams, todėl mažiau skeptiško požiūrio į naujausių technologijų taikymą. Be to, kai kuriuose mažuose lėktuvuose šiandien jau diegiama „safe return“ funkcija – jei pilotui kas nors nutinka, keleivis gali paspausti mygtuką, ir lėktuvas atliks visus reikiamus veiksmus bei nusileis pats“, – pasakoja Donatas Latvėnas.

Dirbtinio intelekto pritaikymo būdai aviacijoje neapsiriboja orlaivių valdymu. Šioje srityje apdorojami ištisi kalnai duomenų, todėl aviacijos sektorius yra tiesiog ideali vieta DI sprendimams taikyti. Pavyzdžiui, ši technologija padeda orlaivio pilotams nustatyti optimalų skrydžio kursą, apskaičiuoja skrydžio poveikį aplinkai ir iš anksto numato konkrečių orlaivio komponentų būsimo gedimo datą.

Nors dirbtinis intelektas ateityje pilotams gali būti ne tik naudingas įrankis, bet ir kolega, svarbu pažymėti, kad pilotų šiuo metu itin trūksta. Skaičiuojama, kad siekiant užtikrinti sėkmingą aviacijos sektoriaus augimą, per artimiausius 20 metų reikės paruošti apie 500-600 tūkst. naujų specialistų. Trūkumas iš dalies susidarė dėl stereotipų apie profesiją, kuri daliai žmonių atrodo nepasiekiama, ir dėl mokymų kainos.

„Skrydžių paklausai nuolat augant, o pilotų trūkumui nemažėjant, įmonės bei mokymo įstaigos verčiasi per galvą kurdamos alternatyvias edukacijos bei įdarbinimo programos, kaip, pvz., naujoji mūsų programa „Pilot Runway“. Šios schemos kiek primena programavimo mokyklų programas, kurios sėkmingai mokslus baigusiems dalyviams siūlo garantuotą darbo vietą. Taip žmonės skatinami nesibaiminti mokslų kainos ir siekti karjeros visomis prasmėmis prestižinėje srityje“, – mini „Pilot Runway“ programos direktorius  Norbertas Akromas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Auga privačių skrydžių poreikis

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Tauro apygardos vadovybė | Genocido aukų muziejaus fondų nuotr.
Istorija

Vilniuje – diskusija, skirta Tauro apygardos 80-mečiui paminėti

2025 08 25
Mokiniai | smsm.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Išsaugotos 42 miestelių gimnazijos, kurioms grėsė pertvarka dėl per mažo mokinių skaičiaus

2025 08 23
Žemės ūkis
Lietuvoje

Ministerija ramina ūkinkus dėl galimo įsipareigojimų nevykdymo

2025 08 22
Piniginė
Lietuvoje

Ką svarbu žinoti skolininkui, susidūrusiam su sunkumais?

2025 08 22
Vaistinė
Gamta ir žmogus

Atnaujinama vaistų išrašymo ir išdavimo tvarka

2025 08 22
J. Basanavičiaus gatvė
Lietuvoje

Dėl archeologinių tyrimų keičiasi eismas J. Basanavičiaus gatvėje

2025 08 22
Klaipėdos daugiabučiai
Lietuvoje

Klaipėdoje toliau didinamas statymo vietų skaičius

2025 08 22
„Vytis“
Lietuvoje

Steigiamas gynybos ir saugumo inovacijų kūrimo centras

2025 08 22

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Denisas Jelisievičius apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • Aleksandras Dubinskis apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • O 2025 m., apie Pratybų „Zapad“ nebus: rusai neturi tam pajėgumų
  • Jau seniena? apie Elektrą gaminančių vartotojų skaičius jau pasiekė 140 tūkst.

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Vilniuje – diskusija, skirta Tauro apygardos 80-mečiui paminėti
  • Maistiniai dažai: koks jų poveikis sveikatai
  • Antifrogen N – patikima apsauga nuo užšalimo ir korozijos
  • Kolekciniai automobiliai: kaip išvengti klaidų perkant?

Kiti Straipsniai

Oro uostas

Pokyčiai keliautojams: iš rankinio bagažo nebereiks ištraukti skysčių

2025 08 22
KTU mokslininkė: mašininis vertimas „išvers visą internetą“ – ar mums dar reikia vertėjų?

KTU mokslininkė: mašininis vertimas „išvers visą internetą“ – ar mums dar reikia vertėjų?

2025 08 19
Vilniaus oro uostas | Alkas.lt, nuotr.

Oro uostai: kaip pasiruošti kelionei ir išvengti streso?

2025 08 16
Lėktuvas.

Kitąmet numatomi skrydžiai iš Palangos oro uosto į Kretą

2025 08 14
Sveikatos sistema

Siūloma gerinti dirbtinio proto taikymą žmonių sveikatos apsaugai

2025 08 13
Oro uostas

Oro uostuose – naujas keleivių rekordas

2025 08 05
Dirbtinis protas |„Matton“ nuotr.

„Microsoft“ pradeda įgyvendinti naujus sumanymus, skirtus Europos kalbų ir kultūrinio tapatumo išsaugojimui

2025 08 05
Kiek metų jums duotų dirbtinis protas? Kviečia išbandyti Vilniaus centre

Kiek metų jums duotų dirbtinis protas? Kviečia išbandyti Vilniaus centre

2025 07 29
Naikintuvas

Virš Lietuvos užduotis vykdo NATO naikintuvai

2025 07 25
Londonas

Kokios patirtys laukia Londone?

2025 07 19

Skaitytojų nuomonės:

  • Denisas Jelisievičius apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • Aleksandras Dubinskis apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • O 2025 m., apie Pratybų „Zapad“ nebus: rusai neturi tam pajėgumų
  • Jau seniena? apie Elektrą gaminančių vartotojų skaičius jau pasiekė 140 tūkst.
  • Alfa.lt apklausa: apie S. Buškevičius. Šiandienos Vilnius: lietuviškai kalbantis vaikas išvadintas „labusu“
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Prezidentas G. Nausėda ir Ispanijos Karalius Pilypas VI | R. Dačkaus nuotr.

Į Lietuvą atvyko Ispanijos Karalius

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai