„Via Lietuva“ (anksčiau – Lietuvos automobilių kelių direkcija) jau antrus metus iš eilės ypač didelį dėmesį skiria kelių būklės gerinimui ir kelio dangos atnaujinimo darbų projektams pagrindinėje šalies automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda. Per šiuos metus planuojama sutvarkyti beveik 23 km šios šalies intensyviausio eismo automagistralės atkarpų.
Remonto ir kelio atnaujinimo darbai šiais metais suplanuoti septyniuose automagistralės Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožuose, kurių bendras ilgis sudaro beveik 23 km. Planuojama, kad kovo pabaigoje–balandžio pradžioje darbai prasidės šešiuose automagistralės ruožuose, o vasaros pradžioje – dar viename.
„Šiemet toliau bus tęsiami šalies pagrindinių arterijų – automagistralių tvarkymo darbai. Pagrindinėje Lietuvos automagistralėje A1 Vilnius-Klaipėda pernai buvo sutvarkyta daugiau nei 14 km, šiemet planuojama sutvarkyti apie 23 km dangos. Be to, A1 magistralėje šiemet bus baigtos A. Miškinio tilto per Nerį Kaune statybos bei pradėta tilto per Kruną rekonstrukcija“, – sako susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.
Anot „Via Lietuva“ vadovo Mariaus Švaikausko, visuomenės lūkestis – patogios ir saugios kelionės.„Via Lietuva“ tikslas – atliepti šiuos lūkesčius
„Šiemet technologinė žiemos pertrauka pasibaigė ir darbai keliuose pradedami gerokai anksčiau nei įprastai. Tai rodo, kad pagaliau išmokome laiku suplanuoti darbus ir atsakingai, laikantis terminų juos vykdyti. Vis tik startuoti su darbais dar ne viskas. Šiemet šiltuoju metų laiku darbų magistraliniuose ir kituose keliuose bus kaip niekad daug. Keliaujantiems prireiks kantrybės, o mums įgūdžių užtikrinant eismo pralaidumą ir saugumą keliuose remontų metu, kad keliaujantys patirtų kiek įmanoma mažiau laikinų nepatogumų”, – sako „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Važiuojant iš Vilniaus pajūrio link bus tvarkomi ruožai nuo Grabuciškių iki Neveronių (83,427–87,14 km ir 87,66–89 km). Šiame ruože darbai turėtų prasidėti kovo pabaigoje. Ruože nuo Antakalnio iki Rumšiškių (70,935–80,51 km) (planuojama, kad darbai turėtų prasidėti birželio pradžioje).
Važiuojant iš pajūrio Vilniaus link, darbai vyks ruože nuo Paparčių iki Sausinės (107,254–108,66 km ir 108,71–111,614 km). Dar vienas tvarkomas ruožas prasidės iškart pravažiavus Žiežmarius Elektrėnų link (57,231-58,3 km ir 58,6–61,511 km).
Minėtuose automagistralės ruožuose asfalto danga yra susidėvėjusi, joje atsiradusios pažaidos ir defektai, pvz., plyšiai, plyšių tinklai, provėžos ir pan. Bus sutvarkyti visi minėti defektai, pilnai pakeičiant asfalto dangą bei taip prailginant kelio naudojimo laikotarpį, tvariais sprendimais užtikrinant saugias ir komfortiškas važiavimo sąlygas.
Šiais metais darbai intensyviai vyks ir kituose magistraliniuose keliuose. Paprastojo remonto darbai taip pat suplanuoti magistraliniame kelyje Ryga-Šiauliai-Tauragė-Kaliningradas. Čia bus sutvarkyta apie 5 km ilgio kelio atkarpa (27,026-32,001 km).
Daugumoje ruožų eismas bus kreipiamas į kitą automagistralės pusę ir vyks 4 eismo juostomis. Užtikrinant didesnę eismo saugą, priešingos eismo krypties srautai bus fiziškai atskirti taikant inžinerines priemonės. Ruožuose, kuriuose vyks darbai, maksimalus leistinas greitis bus ribojamas iki 70 km/val.
Iš viso per praėjusius metus „Via Lietuva“ atnaujino beveik 30 km magistralinių šalies kelių. Paskutinį kartą tokie darbų tempai didžiausio intensyvumo Lietuvos keliuose buvo fiksuoti prieš dešimtmetį.
Varyti link pajūrio savo automobilius – laikytina jau pasenusia – netvaria praktika. Į pajūrį tikslinga vykti greituoju – 249 km/val geležinkeliu, o nuvykus – naudotis ten paslaugas teikiančiais automobiliais – “Imk ir važiuok” tipo paslaugomis.
Dabar vis kišamos lėšos į tą Vilnius – Klaipėda magistralę, vis didinama ir didinama jais keliama tarša. Kieno čia interesų politika? Kai tą greitąjį iki Šiaulių jau galėjome turėti už ES lėšas, tiesiant “Rail Baltica” maršrutą per Šiaulius, o nuo jų iki Klaipėdos – už savas ir investitorių lėšas. Taigi, kur tų Susisiekimo ministrais ir šalies Premjerais buvusiųjų galvos, partinės atsakomybės politikoje!?