Šeštadienis, 6 rugsėjo, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Vilniečių judėjimą rodo virtualus žemėlapis

www.alkas.lt
2024-03-04 06:00:09
1
Vilniaus keliai | „ID Vilnius“ nuotr.

Vilniaus keliai | „ID Vilnius“ nuotr.

       

Prieš dvejus metus Vilniuje buvo pradėtas kurti virtualus miesto judumo žemėlapis, kuris padės dar tiksliau stebėti miesto pulsą ir atlikus duomenų analizes, spręsti miesto infrastruktūros problemas.

Visomis sistemos galimybėmis Vilniaus miesto planuotojai ir viešojo transporto administratoriai pradės naudotis jau šiemet, o visuomenei žemėlapis bus atvertas vėlesniuose projekto vystymo etapuose.

Šio virtualaus žemėlapio sistema veikia mobilaus ryšio operatorių surenkamų duomenų pagrindu. Gauti nuasmeninti duomenys yra apdorojami bendrovės „ID Vilnius“ specialistų ir pateikiami virtualiame žemėlapyje: jame matomos lengvųjų automobilių, viešojo transporto, dviračių, pėsčiųjų judėjimo trajektorijos ir didžiausi susibūrimo centrai.

Pasak žemėlapį kūrusios bendrovės „ID Vilnius“ duomenų valdymo grupės vadovo Stasio Savilionio, tai analogijų Europoje neturintis projektas. „Stebint Vilniaus gyventojų judumo įpročius, bus galima efektyviau planuoti miesto eismą. Žemėlapis unikalus tuo, kad įvairios valstybės institucijos, matydamos, kokie miestiečių keliavimo įpročiai, galės tiksliau planuoti tiek eismo reguliavimo ir viešojo transporto pokyčius, tiek dviračių ar pėsčiųjų takų poreikius“, – pasakojo S. Savilionis.

Analizei, o ne draudimams

Sukurtas žemėlapis gali parodyti, iš kur ir kaip žmonės atvyksta į švietimo įstaigas, kaip keičiasi eismo judėjimas švenčių laikotarpiu, kur formuojasi didžiausios spūstys, dažniausiai ištinka avarijos, atsiskleidžia infrastruktūros problemos. Sistema geba daryti palyginamąją analizę pagal pasirinktą dieną, savaitę ar mėnesį.

„Duomenys atkeliauja ne tik iš sostinės, bet ir iš aplinkinių teritorijų, tokių kaip Trakų, Vilniaus rajonai. Pasirinkta platesnė teritorija tam, kad būtų galima geriau suprasti, kiek žmonių atvažiuoja į Vilnių naudotis švietimo ar sveikatos apsaugos paslaugomis. Taip pat galima stebėti, kiek gyvenančiųjų priemiestyje atvyksta į miestą dirbti ir kartu naudojasi viešuoju transportu ar kelių infrastruktūra.

Svarbu pabrėžti, kad sistema skirta tik miesto judumo planavimui ir jo gerinimui, o ne kažkokių draudimų įvedimui“ , – parėžė S. Savilionis.

Kaip veikia sistema?

Vilniaus miesto judumo žemėlapis – tai darbinis įrankis miesto susisiekimo planuotojams ir eismo organizavimo specialistams. Pati sistema neturi analogų nei Baltijos šalyse, nei Europoje. Ji veikia mobilaus ryšio operatorių surenkamų duomenų pagrindu.

„Žemėlapis sukurtas apjungiant visus įmanomus duomenų šaltinius: tai ir eismo davikliai, ir dronų pagalba atlikti skaičiavimai, ir, žinoma, nuasmeninti iš mobilaus ryšio operatorių gauti duomenys. Pastarųjų dėka galima prognozuoti net mažiausių gatvelių eismo srautą pasirinktu metu“, – pasakojo S. Savilionis.

Padeda gatvių tvarkytojams

Judumo žemėlapis susideda iš keturių dalių: gatvės analitika, palyginimas, pasiekiamumas ir žemėlapis, leidžiantis greitai suprasti, kurios gatvės yra intensyviausios ir kurios mažiau intensyvios.

„Gatvės analitikos įrankis praverčia gatvių intensyvumo analizei. Štai kelių tvarkymo darbai vykdomi kiek įmanoma mažiausiai intensyviu laiku konkrečioje gatvėje dienos metu, kad sukeltų kuo mažiau nepatogumų gyventojams.

Įrankis taip pat leidžia palyginti tų pačių gatvių eismo intensyvumą skirtingais laikotarpiais – tarkim, vasaros ir rudens mėnesiais. Antai viena intensyviausių T. Narbuto gatvė rugsėjį turi atlaikyti bene dvigubai didesnį automobilių srautą nei rugpjūtį, nes visi grįžta po atostogų, vaikai vežami į mokyklas“, – teigė S. Savilionis.

Sistemoje galima stebėti ne tik  automobilių, bet ir viešojo transporto, dviračių, pėsčiųjų srautus bei jų pokyčius. Pagal gautus duomenis derinamas ir šviesoforų veikimas. Nuo srautų dydžio taip pat priklauso gatvių apšvietimas, valymo dažnumas ar šaligatvių infrastruktūra: turint dabartinę sistemą, tarnyboms nebereikia pačioms papildomai skaičiuoti srautų.

Parodo viešojo transporto poreikius

Žemėlapyje ypač svarbi pasiekiamumo dalis, leidžianti suprasti, kaip Vilniaus ir jo priemiesčių gyventojai  juda. Būtent šie duomenys padeda viešojo transporto maršrutų ir grafikų planuotojams. Galima stebėti, kokiu metu tam tikrose miesto zonose būna susibūrę daugiausiai žmonių. Dienos metu  dažniausiai tai būna verslo centrai ar ugdymo įstaigos.

„Mums, kaip miesto planuotojams, svarbiausia, kad švietimo, gydymo įstaigos būtų pasiekiamos kiek įmanoma patogiau. Pavyzdžiui, jei matome, kad į švietimo įstaigą iš tam tikros gatvės atvyksta bent 30 žmonių, stebime, ar tinkamas ir patogus viešojo transporto maršrutas.

Galbūt daug jaunų šeimų su vaikais įsikūrė naujai pastatytoje gyvenvietėje, tačiau viešojo transporto struktūros ten nėra, vadinasi, neišvengiamai padidės automobilių srautas. Tokie duomenys leidžia planuoti gyventojams reikalingus pokyčius“ , – aiškino „ID Vilnius“ specialistas.

Nebereikės vartotojų apklausų

Pasak „Susisiekimo paslaugų“ vyriausiojo planavimo specialisto Mariaus Berulio, nors sistema ir žemėlapis dar tobulinami, duomenimis naudojamasi jau dabar.

„Analizuojame sistemos duomenis norėdami sužinoti, kas vyksta mieste tam tikru paros metu, iš kur bei į kur juda didžiausi transporto srautai. Informaciją lyginame su savo turimais duomenimis ir pagal nustatytą poreikį atliekame viešojo transporto grafikų ar maršrutų pakeitimus“, – teigė M. Berulis.

Pasak jo, JUDU sistemos netrukus taip pat bus integruotos į žemėlapį, tad platforma leis gyvai stebėti miestą esamu momentu. Greitai tai taps pagrindiniu miesto planavimo ir elgsenos stebėjimo įrankiu.

„Norėdami išsiaiškinti, iš kokios seniūnijos į kurią dažniausiai keliaujama, kasmet apklausdavome apie 3000 vartotojų. Dabar interaktyvus žemėlapis leis duomenis gauti akimirksniu. Matydami kiekvienos dienos ir net valandos elgseną, galėsime greičiau ir efektyviau atliepti miestiečių poreikius“, – sakė „Susisiekimo paslaugų“ specialistas.

Pasak M. Berulio, pokyčių planavimui tai ypač naudinga, nes galima matyti, kaip tam tikru savaitės ar paros metu elgiasi gyventojai. Štai kad ir rytinės kelionės į  ugdymo įstaigas: dabar daug aiškiau, kur iš kokių vietovių vykstama, todėl galima operatyviau planuoti viešojo transporto maršrutų ar dažnumo pokyčius.

Judriausias metų mėnuo – lapkritis

Vilnius pirmadienio rytais ir penktadieniais į darbo pabaigą skęsta kamščiuose. Tačiau ar tikrai tai pats sudėtingiausias laikas sostinės gatvėms? Į šį klausimą atsako „ID Vilnius“ sukaupti praėjusių metų duomenys.

„Pats intensyviausias eismas sostinėje pernai buvo lapkričio mėnesį, o pati intensyviausia diena – lapkričio 10-oji. Ypač intensyvus eismas buvo tarp 16–17 val. Sistema leidžia išskirti ir pačią intensyviausią metų valandą – tai buvo Savanorių pr. žiedas rugpjūčio 16 d. tarp 23 val. ir vidurnakčio – būtent tą vakarą Vilniaus Vingio parke vyko „Imagine Dragons“ koncertas“, – duomenimis dalijosi S. Savilionis.

Anot žinovo, ramiausias metų mėnuo gatvėse buvo vasaris, o pati ramiausia metų diena buvo balandžio 15-oji, pirmas šeštadienis po Velykų.

Nustatytos ir labiausiai užimtos miesto gatvių atkarpos. 2022 m. tai buvo Ukmergės g. atkarpa netoli Geležinio Vilko g. ir Konstitucijos pr. žiedo. O štai pernai judriausiu ruožu pripažinta Žirmūnų g. prie Šilo tilto.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vilniečių vaikų stovykloms – apie 1 mln. eurų
  2. Vilnius kviečia susipažinti su ramaus eismo gatvėmis
  3. Pradedamas tvarkyti Tauro kalnas
  4. Ko reikia, kad lietuviai dar labiau pamiltų dviračius?
  5. Vilniaus centre bus atgaivintas Jono Jablonskio skveras
  6. Vilniuje daugėja autobusų ir troleibusų
  7. Kviečia prisijungti Europos judumo savaitė
  8. Rudens lygiadienis Vilniuje bus minimas su prikeltomis Senosios Europos deivėmis
  9. Kaip saugiai atsisveikinti su senu telefonu?
  10. Po Vilnių – kava kvepiančiu keliu
  11. Ne visos mobiliosios programėlės yra saugios
  12. Vilniuje bus atkurta istorinė medžių alėja
  13. Vilniuje daugėja baltos spalvos rodyklių
  14. Mokėjimo duomenų internete geriau nesaugoti
  15. Kokius vardus vaikams davė vilniečiai?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Tadas says:
    2 metai ago

    Litvakas Berul zino, bet kiek zydu isitaise savivaldybeje, bravo.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

„Vilniaus dienos“
Šventės

„Vilniaus dienos“ sostinės centą pavertė atvira scena (nuotraukos)

2025 09 05
Dviračių takas
Lietuvoje

Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą

2025 09 05
Simonas Gentvilas
Lietuvoje

Aplinkos apsaugos komitetas kviečia kandidatus į ministrus

2025 09 05
Pratybos
Lietuvoje

Prasideda JAV kariuomenės pratybos „Geležinis kumštis“

2025 09 05
Sukurtas bepiločių orlaivių naudotojams skirtas filmas (video)
Lietuvoje

Po orlaivių eismą sutrikdžiusio bepiločio – imtasi veiksmų

2025 09 05
Treniruoklis BAT
Lietuvoje

KOP Aviacijos bazėje pristatytas naujas treniruoklis

2025 09 05
Dirbtinis intelektas
Gamta ir žmogus

Sukčiai prabyla artimųjų balsais: DI jau „išmoko“ lietuvių kalbą

2025 09 05
Gitanas Nausėda ir Karolis Narvockis
Lietuvoje

Į Lietuvą atvyksta Lenkijos Prezidentas

2025 09 05

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Markas Soloninas apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • +++ apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • Varlinas apie M. Kundrotas. Pilietinės tautos fantasmagorija
  • Denisas Jelisievičius apie A. Navys, M. Sėjūnas. Kruvinas Rusijos blefas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Ką kiekvienas turėtų žinoti apie skydliaukės vėžį
  • „Vilniaus dienos“ sostinės centą pavertė atvira scena (nuotraukos)
  • Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą
  • Aplinkos apsaugos komitetas kviečia kandidatus į ministrus

Kiti Straipsniai

„Vilniaus dienos“

„Vilniaus dienos“ sostinės centą pavertė atvira scena (nuotraukos)

2025 09 05
Pratybos

Prasideda JAV kariuomenės pratybos „Geležinis kumštis“

2025 09 05
Krašto apsaugos ministerija

KAM stiprina oro erdvės apsaugą

2025 09 05
Lietuvos kino kūrėjai pristato savo darbus Baltijos šalių dokumentikos forume

Lietuvos kino kūrėjai pristato savo darbus Baltijos šalių dokumentikos forume

2025 09 05
„Vasara su knyga“

 „Vasara su knyga“: rekordiškas skaičius dalyvių, perskaityta per 100 tūkstančių knygų

2025 09 05
Kultūros ministerija

Kultūros ministerija kviečia teikti paraiškas kultūros ir meno sričių premijoms gauti

2025 09 05
kernave.lt nuotr.

Kuriamas patobulintas paveldo saugotojų mokymo būdas

2025 09 05
Pratybos

Vilniečiai kviečiami išbandyti evakuacijos planą

2025 09 04
Užtvaros

Įrengtos užtvaros ties nenaudojamais pasienio punktais

2025 09 04
Autobusas

Nuo spalio keičiasi kelionių kainos Panevėžyje

2025 09 04

Skaitytojų nuomonės:

  • Markas Soloninas apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • +++ apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • Varlinas apie M. Kundrotas. Pilietinės tautos fantasmagorija
  • Denisas Jelisievičius apie A. Navys, M. Sėjūnas. Kruvinas Rusijos blefas
  • +++ apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Telefonas | pixabay.com, Niekverlaan nuotr.

Ryšio paslaugos užsienyje. Ką turite žinoti?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai