Ketvirtadienis, 29 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Etninė kultūra

D. Urbanavičienė. Pagrindinės lietuviškų Užgavėnių ypatybės

Dalia Urbanavičienė, www.alkas.lt
2024-02-11 07:09:22
4
Užgavėnės Vilniuje | Vilniaus etninės kultūros centro nuotr.

Užgavėnės Vilniuje | Vilniaus etninės kultūros centro nuotr.

Užgavėnių pavadinimas kilęs nuo gavėnios pavadinimo, o pastarasis – nuo žodžių „gavėti“ (silpti) bei „gautis“ (žemė atsigauna iš po žiemos miego). Seniau Užgavėnės buvo dar vadinamos Ragučio švente. Užgavėnės – tai slenkstis tarp nueinančios žiemos ir ateinančio pavasario (panašaus pobūdžio šventės nuo senų laikų žinomos visoje Europoje).

Tai kilnojama, visada antradienį švenčiama šventė (47-tą dieną prieš Velykas). Seniau Užgavėnes žmonės Lietuvoje švęsdavo net 3–5 dienas: pradėdavo švęsti dar nuo ketvirtadienio, o vėliau įsitvirtino šventimas nuo šeštadienio, sekmadienio. Šventė kupina linksmybių ir triukšmo.

Visoje Lietuvoje žinoma tradicija šios šventės metu daug valgyti (ypač mėsos patiekalų), naikinti pamėklę, atlikti įvairius maginius veiksmus tikintis užtikrinti ūkinę sėkmę, spėti ateitį dėl vedybų, oro ir kitų dalykų. Ši šventė nėra susijusi su jokiomis bažnytinėmis apeigomis (išskyrus faktą, kad šventės laikas priklauso nuo Velykų laiko).

Užgavėnių valgiai

Tikima, kad jei per Užgavėnes gerai ir sočiai valgysi – būsi sotus ir stiprus visus metus. Pradėję švęsti nuo ketvirtadienio, valgydavo penktadienį 5 kartus, šeštadienį – 6 kartus ir taip toliau kasdien iki šventės pabaigos vis pridėdami po papildomą valgymą. Pagal tradicijas Užgavėnių dieną antradienį turėtų būti valgoma 9–12 kartų.

Blynai | pixabay.com, HeungSoon nuotr.
Blynai | pixabay.com, HeungSoon nuotr.

Šventei ypač daug ruošiama mėsos, nes po Užgavėnių prasideda gavėnia, kai mėsą valgyti draudžiama. Užgavėnių patiekalai būdavo aprūkomi dūmais, šlakstomi švęstu vandeniu, o valgio liekanos sušeriamos gyvuliams ir paukščiams, kad būtų sveiki, nes Užgavėnių valgiams buvo priskiriama gydomoji galia.

Per Užgavėnes būdavo vaišinamas kiekvienas į namus užėjęs žmogus: jeigu ir būtų buvęs sotus, privalėdavo nors po truputį paragauti kiekvieno mėsiško valgio.

Tradicinis Užgavėnių patiekalas – šiupinys, verdamas iš žirnių, pupelių, kruopų, bulvių, įdedant kiaulės galvą, kojas, uodegą. Ypatinga reikšmė šiupinyje buvo teikiama kiaulės uodegai: sakydavo, kad kas valgydamas ją ras, tas pirmas ir ves.

Darydavo kiunkę (dar vadinamą šutyne) – mėsos ir bulvių troškinį, kartais patiekiamą kaip šiupinio pakaitalą. Virdavo šaltieną iš kiaulės ausų, kojų, galvos, paliktų nuo kalėdinių skerstuvių.

Kai kur buvo iš avienos gaminama tradicinė Užgavėnių sriuba avienė, valgoma su miltiniais, bulviniais ar duonos kukuliais. Užgavėnėms kepama daug įvairiausių blynų – daugiausia miltinių, iš raugintos mielinės tešlos, rečiau kepdavo bulvinius.

Blynais būtinai vaišindavo svečius, o patys juos valgydavo vakare. Nuo seno taukuose virdavo spurgas. Tradiciniams Užgavėnių gėrimams priskiriamas miežinis alus, kurį ruošdavo iš anksto, užraugdami net iškart po Kalėdų.

Pasivažinėjimai rogėmis, rogutėmis ir kitomis priemonėmis

Per Užgavėnes plačiai žinomas paprotys važinėtis rogėmis siejamas su linų bei javų augimo skatinimo magija – kuo toliau nuvažiuosi, tuo geriau augs javai ir linai. Važinėdavo ratu aplink laukus, kartais po tris kartus.

Kad būtų geras ateinančių metų derlius, stengdavosi iš rogių išvirsti ir pasivolioti sniege arba voliodavosi iššokę į rugių ar linų lauką. Važinėjantis buvo dainuojama („O tai arklys“, „Arklys bėgo, žolė augo“ ir kt.) ir giedamos sutartinės („Čiuž čiužela“).

Ne tik vaikai, bet ir jaunimas, o ypač jaunavedžiai važinėdavosi nuo kalniukų rogutėmis, geldomis bei kitomis priemonėmis. Tikėta, kad tai taip pat nulems gerą linų ir javų derlių.

Su šiais papročiais siejasi ir Užgavėnių karuselė (vadinta ratu), kuria pasisukti mėgdavo ir suaugusieji, ir vaikai. Karuselę įsirengdavo ant ežero, kūdros ar pelkės ledo: ant įšaldyto kuolo užmaudavo vežimo ratą su pritaisyta kartimi, ant kurios galo užkabindavo rogutes.

Aukštaitijoje tas paprotys buvo siejamas ir su vedybų magija: kurios merginos ir vaikinai pirmieji pasieks ratą Užgavėnių rytą, tie bus laimingi ir kitas Užgavėnes švęs poroje (po to ratą perleisdavo vaikams).

Laistymas vandeniu

Lietuvoje buvo plačiai paplitęs paprotys per Užgavėnes vežioti „bičių spiečių“ arba „bites“, kurias paprastai vaidindavo susodinti į kubilą ir apdengti drobule vaikai ar merginos dūgzdami ir erzėdami, o juos vežiojantys šaukdavo: „Vandens, vandens!“.

Prie kiekvienos sodybos „bitės“ būdavo apliejamos pilnu kibiru vandens. Tikėta, kad tada bitės vasarą gausiau neš medų, pasėliams užteks lietaus, o ir linai geriau užaugs. Tai paaiškinama visiems žinoma tiesa, kad be vandens nebus gyvybės.

Kaukės ir persirenginėjimas

Tai viena pagrindinių Užgavėnių ypatybių, ypač Žemaitijoje, kur kaukės vadinamos ličynomis. Tradicinės kaukės dažniausiai daromos iš medžio, medžio žievės, avikailio arba kitokio kailio, o vėliau imta gaminti kaukes iš popieriaus, kartono ir kitų medžiagų.

Eimantas Jokūbaitis (12 m.), Užgavėnių kaukės | LLKC nuotr.
Eimantas Jokūbaitis (12 m.), Užgavėnių kaukės | LLKC nuotr.

Nuo seno įprasta (ypač Aukštaitijoje) veidus tiesiog išsidažyti suodžiais, buroko sultimis, angliukais ar kitais augaliniais dažais.

Kaukės vaizduoja anapusinio pasaulio būtybes – protėvių dvasias, gyvenimo ir mirties dėsnius prižiūrinčias dievybes, namų, žmonių ir gamtos globėjas, skatinančias vaisingumą ir derlingumą.

Seniausiomis pripažįstamos gyvūnus vaizduojančios zoomorfinės kaukės, kurios kažkada vaizdavo totemus – mešką, arklį, ožka ar ožį, gervę.

Taip pat senos yra vadinamosios demonomorfinės kaukės – raganos (anot M. Gimbutienės, senosios Europos religijoje būta deivės Raganos – visa reginčios ir žinančios, susijusios su mirtimi ir atgimimu), velnio (senojoje pasaulėžiūroje Velinas (Velas) buvo mirties ir požemio karalystės dievas), giltinės (mirties deivė Giltinė, lemianti ir skirianti mirtį).

Išskirtinės yra mitinės kaukės, kurioms priskiriami Lašininis, Kanapinis, Užgavėnių diedas ir kt. – jos tarsi tarpinės tarp demonomorfinių ir vėlesnių antropomorfinių kaukių, turinčių žmogaus pavidalą.

Pastarosioms priskiriamas vyrų persirenginėjimas moterimis ir atvirkščiai, taip pat „čigonai“, „žydai“, „vengrai“, „ubagai“, „daktarai“. Ypatingą reikšmę turi „ubagai“ – pagal daugelį papročių elgetos laikomi tarpininkais tarp šio ir anapusinio pasaulio, o kai kurių tyrinėtojų nuomone, Lietuvoje po krikščionybės įvedimo elgetomis tapo senieji žyniai, išvaryti iš savo šventviečių.

Vėlyviausios – svetimšalių kaukės, kurios reiškia ne tiek tautinę priklausomybę, kiek priemonę išryškinti priešybei svetimas–savas.

Persirengėliai, stengdamiesi kuo išradingiau suvaidinti savo kaukės įvaizdį, lankydavo kaimus keldami triukšmą visokiais būdais – šūkaudami, barškindami įvairias barškynes, daužydami pagaliais į visokius rakandus, grodami instrumentais, dainuodami.

Tikėta, kad keliamas triukšmas išbaido piktąsias dvasias, o sukeltas juokas skatina atgimimą. Persirengėlių dainos pasižymi juokingais tekstais, keistais priedainiais (pvz.: „Čimdži rimdži šakar makar“; „Ei šnei, ei šnei, tumba basa, šurum burtum…“ ir pan.).

Keliaudami persirengėliai mėgdavo vaidinti vestuves, piršlybas, krikštynas ar laidotuves. Žmonės tokius netikrus vestuvininkus ir kūmus stengdavosi aplieti vandeniu, tik kartais apsirikus kliūdavo ir tikrų vestuvių ar krikštynų dalyviams, nes per Užgavėnes seniau būta daug tikrų piršlybų ir vestuvių.

Įsiprašę į namus persirengėliai krėsdavo pokštus, surengdavo vaidinimus, šokdindavo šeimininkus, prilinkėdavo jiems visokiausių gerų dalykų, o šeimininkai juos išlydėdavo su vaišėmis ir kitomis dovanomis.

Pamėklės vežiojimas ir naikinimas

Užgavėnių pabaigoje persirengėliai vežiodavo ir naikindavo iškamšą, kuri reiškia su žiema ir mirtimi susijusią mitinę būtybę. Skirtinguose etnografiniuose regionuose ji buvo vadinama įvairiai: Žemaitijoje – More, Kotre, o Aukštaitijoje – Gavėnu, Čiūčela.

Skyrėsi ir iškamšos sunaikinimo būdai: Morė dažniausiai deginama, o Gavėnas skandinamas, išvaromas iš gyvenvietės ar išverčiamas į pusnį.

Tikėta, kad į lauką išverstas Gavėnas nulems kitų metų gausų derlių, o sudegintos iškamšos pelenai būdavo išbarstomi po laukus tikint, kad tuomet žemė bus derlingesnė.

Užgavėnių pabaiga

Senovėje Užgavėnių pabaigoje ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse būdavo rengiamos žirgų lenktynės. Jų pėdsakų iki šiol išliko Sartų lenktynėse, kurios rengiamos Dusetose nuo XIX a. lenktyniaujant žirgais su kinkiniais ant Sartų ežero ledo.

Visoje Lietuvoje baigiant šventę vykdavo persirengėlių Kanapinio ir Lašininio dvikova. Kanapinis siejamas su gavėniai būdingu kanapių aliejumi ir pasninku, o Lašininis – su sotumu ir persivalgymu, būdingu mėsiedo laikotarpiui. Todėl baigiantis mėsiedui dvikovoje visada nugali Kanapinis. 

Užgavėnių vakare jaunimas rinkdavosi į kokią nors didesnę trobą arba karčemą pašokti, susirinkdavo ir kiti kaimo žmonės. Į šokių vakarėlį atvykdavo ir persirengėliai, o tuomet įprastinius muzikos instrumentus pakeisdavo buteliai, puodai ir kiti skambantys daiktai.

Visi šokdavo iki vidurnakčio, o paskutinis Užgavėnių šokis – „Šambaris“ („Šambaras“, „Šambario talka“), kurį sušokdavo artėjant dvylikai, suskambus bažnyčios varpams ar pasigirdus tam skirto barškalo garsams.

Šokio metu šeimininkas ar kas nors kitas nemačiomis šokantiems ant nugaros prikabindavo silkės griaučius, kaulą ar pelenų maišelį (apsižiūrėję šokėjai stengdavosi perkabinti kitiems) – tai buvo ženklas, kad mėsiedas jau pasibaigė.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. D. Urbanavičienė. Atviras laiškas Lietuvos žydų bendruomenei dėl Užgavėnių „žydų“ tradicijos (nuotraukos)
  2. Šių metų Užgavėnių šventė Rumšiškėse bus ypatinga!
  3. Klaipėdiečiai ir miesto svečiai švęs šurmulingą Užgavėnių šventę miesto Teatro aikštėje
  4. Kauno botanikos sodas kviečia į Užgavėnių linksmybes
  5. J. Vaiškūnas. Ką iš tikrųjų įkūnija Užgavėnių Morė?
  6. Išskirtinės Užgavėnių dūzgės Druskininkuose!
  7. Bus kuriama didžiausia Užgavėnių kaukė Lietuvoje
  8. Artėja Užgavėnių mugė Vilniuje
  9. J. Vaiškūnas. Ką slepia Užgavėnių kaukės?
  10. Klaipėda kviečia į užgavėnių šventę
  11. Pagrindinės metų šventės – virtualiame duomenyne „Metų ratas”!
  12. Naisiuose vyks didžioji Užgavėnių šventė
  13. Nacionaliniame muziejuje bus mokoma pasidaryti užgavėnių kaukes
  14. Užgavėnių šventėje pasiektas sunkiausio žemaičių blyno rekordas
  15. Kleboniškių kaimo buities muziejuje – Užgavėnių linksmybės ir šėlionės

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 4

    1. Nacianalinis Ėlėrtė rekomenduoja says:
      1 metai ago

      Straipsniai:
      Paulius Gritėnas. Užgavėnės – ne graži tradicija, o lietuviškosios tamsybės atspindys
      Mamos užmojis per Užgavėnes vaikus perrengti „žydukais“ – staigmena darželio vadovei: „Tai antisemitiniai žodžiai“

      Atsakyti
    2. Saulės Vilna says:
      1 metai ago

      Tos Užgavėnios per laiką matyt visokiom, visokių laikų tradicijomis ir žmonių supratimais yra aplipę. Bet žvelgiant į gilesnę senovę, manau, kad tai veikiausiai yra gentinio laikotarpio meilės, santykių erotine prasme užsigavinimo, užsitenkinimo pabaigos (nutraukimo tam tikram periodui) šventė, tapusi genetiniu papročiu, einančiu iki šių dienų, žinoma, prisitaikant prie kintančio tautos gyvenimo.
      Toks supratimas neprieštarautų ir aiškinant Ragučio, veikiau kad Raugučio, pavadinimą.

      Atsakyti
      • Dalia says:
        1 metai ago

        Pagal prigimtinių kultūrų modelį gyvavo žmogaus gyvenimo ir gamtos vyksmo sąveika, todėl vaisingumo skatinimo ritualai apėmė ne vien žmonių pasaulį, bet kur kas plačiau. Todėl Užgavėnių papročių pirminės prasmės neverta ieškoti vien erotiniuose žmonių santykiuose.

        Atsakyti
        • Saulės Vilna says:
          1 metai ago

          Taip, – pasauliui rūpėjo ne vien žmonių vaisingumas, bet, regis, Užgavėnių vyksmo turinys rodytų, kad jos buvo skirtos būtent žmonių erotiniams santykiams, gal tiksliau pasakius -nuomonei, geidavimams dėl padėties viešai pareikšti prieš prasidedant naujam susilaikymo (gavėnios), ramumo jiems laikotarpiui.

          Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Spaudos konferencija Seime
    Lietuvoje

    Universitetai pasiruošę įgyvendinti valstybinės kalbos įstatymą laiku

    2025 05 29
    AWACS orlaiviai
    Lietuvoje

    Pirmą kartą Lietuvoje dislokuoti 4 žvalgybiniai orlaiviai

    2025 05 29
    Vilnius | S. Žiūros nuotr.
    Lietuvoje

    Pradedamas įgyvendinti Vilniaus Žaliojo miesto veiksmų planas

    2025 05 29
    „flydubai“ lėktuvas
    Lietuvoje

    Skrydžius iš Vilniaus ruošiasi pradėti bendrovė „flydubai“

    2025 05 29
    Geros kaimynystės ir bendruomeniškumo skatinimas – nuolatinis rūpestis | V. Daraškevičiaus nuotr.
    Etninė kultūra

    Geros kaimynystės ir bendruomeniškumo skatinimas – nuolatinis rūpestis

    2025 05 29
    Parodos vizualizacija 2025 m. | dail. J. Zovės darbas
    Lietuvoje

    Kviečia virtuali paroda, skirta prof. Zigmui Zinkevičiui

    2025 05 29
    R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija | D. Matvejev nuotr.
    Kultūra

    R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija

    2025 05 29
    Prasideda tarptautinė folkloro šventė „Skamba skamba kankliai“
    Etninė kultūra

    Prasideda tarptautinė folkloro šventė „Skamba skamba kankliai“

    2025 05 29

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • P.Skutas apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
    • Kažin apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
    • Naivus klausimas apie D. Trampo griežti pareiškimai Rusijos atžvilgiu: naujas posūkis ar jausmų proveržis?
    • GINTARAS apie D. Trampo griežti pareiškimai Rusijos atžvilgiu: naujas posūkis ar jausmų proveržis?

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Universitetai pasiruošę įgyvendinti valstybinės kalbos įstatymą laiku
    • Pirmą kartą Lietuvoje dislokuoti 4 žvalgybiniai orlaiviai
    • Pradedamas įgyvendinti Vilniaus Žaliojo miesto veiksmų planas
    • Skrydžius iš Vilniaus ruošiasi pradėti bendrovė „flydubai“

    Kiti Straipsniai

    Prasideda tarptautinė folkloro šventė „Skamba skamba kankliai“

    Prasideda tarptautinė folkloro šventė „Skamba skamba kankliai“

    2025 05 29
    Audrius Valotka

    Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas

    2025 05 29
    Rustemas Umerovas

    Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo

    2025 05 29
    Trampas Ukrainos griuvėsiuose

    Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?

    2025 05 28
    Vilniuje pristatomas mokslinis tyrimas apie Dainų šventės poveikį žmogaus savijautai | K. Polubinskos nuotr.

    Vilniuje pristatomas išskirtinis mokslinis tyrimas apie Dainų šventės poveikį psichinei ir fizinei žmogaus savijautai

    2025 05 28
    Putinas, Trampas, karas | Alkas.lt koliažas

    D. Trampo griežti pareiškimai Rusijos atžvilgiu: naujas posūkis ar jausmų proveržis?

    2025 05 28
    Užsienio reikalų ministerija

    Rusijai įteikta nota dėl atakų prieš Ukrainos gyventojus

    2025 05 27
    Gitanas Nausėda | lrp.lt nuotr.

    Iš Eduardo Vaitkaus atimtas Gedimino ordino Karininko kryžius

    2025 05 27
    Remigijus Baltrėnas

    Pratybose „Perkūno tvirtovė 2025“ patikrintas Lietuvos gynybos planas

    2025 05 27
    Daugiabučiai | am.lrv.lt nuotr.

    Seimo komitetas laukia pasiūlymų dėl NT mokesčio

    2025 05 26

    Skaitytojų nuomonės:

    • P.Skutas apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
    • Kažin apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
    • Naivus klausimas apie D. Trampo griežti pareiškimai Rusijos atžvilgiu: naujas posūkis ar jausmų proveržis?
    • GINTARAS apie D. Trampo griežti pareiškimai Rusijos atžvilgiu: naujas posūkis ar jausmų proveržis?
    • Rimgaudas apie V. Jakubonis. Motiejus Valančius – ne tautos žadintojas…
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Burokėliai | pixabay.com, congerdesign nuotr.

    Kur semtis vitaminų vasario mėnesį?

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai