Ekonomikos ir inovacijų ministerija, siekdama sumažinti administracinę naštą ir sudaryti palankesnes konkurencines sąlygas verslui, parengė Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimus, kuriems šiandien pritarė Vyriausybė.
„Nežymaus Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimo tikslas – sumažinti biurokratiją ir leisti kiek laisviau veikti įmonėms, kurios užsiima šiuo verslu. Pakeitimais taip pat palengvinsime konkurenciją ir dar labiau suvienodinsime sąlygas verslininkams, prekiaujantiems skirtingais alkoholiniais gėrimais mugėse, parodose ir masiniuose renginiuose“, – sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.
Šiuo metu skirtingas teisinis reglamentavimas apriboja arba uždraudžia alkoholinių gėrimų prekybą įvairių viešųjų renginių metu. Jis privilegijuoja vieną gamybos būdą prieš kitą ir iškreipia konkurencijos sąlygas. Tai apriboja ir verslo galimybes dalyvauti viešuosiuose renginiuose. Be to, sudaromos kliūtys verslui pristatyti ir didinti savo produkcijos žinomumą, o tai ypač aktualu yra mažiesiems gamintojams.
„Nuolat ieškome priemonių, kurios mažintų verslui tenkančią administracinę ir reguliavimo naštą. Vienas iš būdų tai atlikti – patobulinti įstatymus. Todėl įgyvendindami Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimus ir taip mažindami administracinę naštą leistume verslui sutaupyti bei pagerintume reguliacinę aplinką“, – sako ekonomikos ir inovacijų viceministrė Ieva Valeškaitė.
Pakeitimais nustatomos vienodos sąlygos mugėse, parodose ir masiniuose renginiuose skirtingus alkoholinius gėrimus pardavinėjantiems verslininkams. Įgyvendinus pakeitimus, jie galėtų prekiauti iki 15 laipsnių siekiančiais alkoholiniais gėrimais. Šiuo metu mugėse, parodose ir masiniuose renginiuose galima prekiauti tik alumi ir sidru, kurių stiprumas iki 7,5 laipsnio. Be to, juose verslininkai galėtų prekiauti ir kitais alkoholiniais gėrimais, tokiais kaip vynas, silpni alkoholiniai kokteiliai ir likeriai.
Pakeitimais taip pat patikslinama, kas nelaikoma alkoholio reklama. Alkoholio reklama nebūtų laikoma interneto svetainėse, tokiose kaip „Bolt Food“, skelbiami su alkoholiu susiję pranešimai. Šiuo metu šios svetainės privalo įsigyti licenciją mažmeninei prekybai alkoholiniais gėrimais, nors tiesiogiai pačios jais neprekiauja, o prekybą vykdo jų partneriai, kurie naudojasi paslaugomis.
Be to, siūloma alkoholio reklama nelaikyti ir pranešimų apie maisto ir alkoholinių gėrimų derinimo rinkinius, įmonių gautus apdovanojimus, alkoholinio gėrimo gamybos technologijas, tradicijas.
Šiuo metu galioja absoliutus alkoholio reklamos draudimas, todėl galima skelbti tik leistinus duomenis apie ženklinimą, kilmės šalį ar gamintoją. Šie duomenys skelbiami tik oficialiose alkoholinių gėrimų gamintojų ir prekiautojų svetainėse.
Pakeitimais aiškiau nustatomos ir taisyklės, pagal kurias leidžiama dovanoti alkoholinius gėrimus reprezentaciniais tikslais, t. y. siekiant užmegzti ar pagerinti verslo santykius. Tačiau bendrasis draudimas, kuriuo nustatoma, kad negalima dovanoti alkoholinių gėrimų vartotojams kaip skatinamosios priemonės, išlieka.
Taip pat siūloma leisti organizuoti degustacijas alkoholinių gėrimų gamybos patalpose. Šiuo metu degustacijos leistinos tik mugėse ir parodose.
Minėti Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimai bus teikiami svarstyti Seimui.