Pirmadienis, 30 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Atsisakantys naftos laukia ir valstybės indėlio

www.alkas.lt
2023-11-19 09:09:00
0
Elektromobilių įkrovimas | kaunas.lt nuotr.

Elektromobilių įkrovimas | kaunas.lt nuotr.

Socialinė iniciatyva „41 proc. mažiau naftos“ sulaukia vis didesnio palaikymo – prie jos jau prisijungė 100 šalies įmonių, įvairių verslo organizacijų. Iniciatyva siekiama įpareigoti Seimą nustatyti konkretų naftos degalų vartojimo mažinimo tikslą: iki 2030 m. Lietuvoje sumažinti naftos degalų vartojimą 41 proc., lyginant su 2021 m. lygiu.

„Labai svarbu, kad prie šios iniciatyvos jungiasi verslo įmonės – kuo daugiau įmonių supras naftos gaminių naudojimo mažinimo, tuo didesnius svertus siekti šio būtino tikslo turėsime. Džiugu, kad jungiasi ne tik tvarios energetikos ar alternatyvaus kuro bendrovės, jas vienijančios organizacijos, bet ir vienos didžiausių šalies transporto, pramonės įmonės, kurių įtaka mažinant naftos vartojimą yra labai didelė.

Tai reiškia, kad verslas vis geriau supranta, jog tik mažindami naftos gaminių vartojimą galime pasiekti ambicingus klimato kaitos tikslus“, – sako Martynas Nagevičius, Lietuvos atsinaujinančių išteklių energetikos konfederacijos prezidentas ir iniciatyvos „41 proc. mažiau naftos“ iniciatorius.

Aktyviausiai prie iniciatyvos jungiasi transporto sektoriaus, kuriam naftos gaminių naudojimo mažinimas šiuo metu yra prioritetinė veiklos sritis, įmonės bei organizacijos. Idėją itin aktyviai palaiko ir atsinaujinančios energetikos, alternatyvių degalų, pramonės bendrovės.

Ko siekiama?

Lietuva, kaip ir kitos šalys, turi iškeltus klimato kaitos stabdymo tikslus, tačiau kol kas labai smarkiai nuo jų atsilieka. Transporto sektoriuje anglies dvideginio išmetimai pastaraisiais metais ne tik kad nemažėjo, bet ir labai reikšmingai augo.

Degalų vartojimas Lietuvos transporto sektoriuje nuo 2005 m. iki 2021 m. išaugo daugiau nei 45%. Jeigu šalyje nuo 2021 m. iki 2030 m. degalų vartojimas sumažėtų 41%, tai leistų 2005–2030 m. laikotarpiu pasiekti 14% sumažėjimo rodiklį ir išlaikyti taršos mažinimo įsipareigojimus ES.

„Eurostat“ duomenimis, atsinaujinančių energijos išteklių dalis Lietuvos transporto sektoriuje siekia vos 6,5 proc. ir yra viena mažiausių, lyginant su kitomis ES valstybėmis.

Anot iniciatyvos autorių, Vyriausybė turėtų būti įstatymu įpareigota sukurti  konkretų veiksmų planą šiems siekiams įgyvendinti. Šį ambicingą tikslą galima pasiekti bendrų pastangų dėka, skatinant atsinaujinančių energijos išteklių naudojimą, netaršų transportą, gyventojų ir verslo iniciatyvas mažinti naftos naudojimą.

Verslas pokyčių siekia savo sąskaita

Pasak M. Nagevičiaus, ne viena šalies įmonė savanoriškai sutinka priimti įsipareigojimus „žalinti“ savo transporto parką, deja, verslas tai turi daryti savo lėšomis, todėl pralaimi konkurencinę kovą prieš įmones, kurios ir toliau laikosi įsikibusios tradicinio naftos gaminiais varomo transporto ir prie šalies tikslų mažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą neprisideda.

„Dabartinė padėtis tokia, kad į žaliuosius transporto sprendimus investuojantį verslą visi sveikina, palaiko žodžiais, tačiau iš esmės tokia kryptis įmonėms neatsiperka ir netgi atvirkščiai – gaminius ir paslaugas pabrangina, padarydama veiklą nekonkurencingą. Dėl to ypač svarbu, kad prie įmonių įsipareigojimo „žalinti“ savo veiklą prisidėtų ir valstybė, kurdama tinkamą ir tam palankią reguliacinę aplinką“, – sako M. Nagevičius.

Anot jo, nustatytą 41 proc. naftos mažinimo tikslą iki 2030 m. pasiekti yra realu – tam reikia iškastinį kurą transporte keisti atsinaujinančiais energijos ištekliais – biometanu, pažangiaisiais biodegalais, elektra, o ateityje – sintetiniais degalais ar žaliuoju vandeniliu. Be to, siekiant dekarbonizacijos tikslų svarbu propaguoti mažiau aplinką teršiančias transporto priemones, miestuose skatinti darnaus judumo iniciatyvas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Skatinama naudoti alternatyviuosius degalus
  2. Rugsėjį vėl kilo kainos
  3. Elektra vietoje dyzelio ir dujų: ką rinksis sumanūs vairuotojai
  4. Vartotojų teisių gynėjai: „Neste Lietuva“ galimai klaidina pirkėjus (video)
  5. Įmonės sulauks klausimynų apie automobilius
  6. Didmeninei degalų kainai pakilus 40 proc., ji pasivijo ir vartotoją
  7. Degalų vartojimą tikimasi sumažinti vos ne perpus
  8. Lietuvos vartotojų asociacija ragina ištirti Lietuvoje parduodamo dyzelino savybes
  9. Apklausa: Lietuvos vairuotojai labiausiai nerimauja dėl stabdžių
  10. Anglies dvideginio išmetimai sparčiai augo
  11. Kuriamas elektromobilių įkrovos stotelių tinklas
  12. Pats laikas suskubti ruošti automobilį žiemai
  13. „airBaltic“ didina tvariųjų degalų naudojimą
  14. Sutaupyti degalų padės vairavimo įpročiai
  15. Sutaupyti padės ir tvarkingas automobilis

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Pinigai
Lietuvoje

Pensijų anuitetų išmokas gauna 5 tūkst. gyventojų

2025 06 30
Europos Sąjunga | 123RF.com nuotr.
Lietuvoje

Lietuva ruošiasi pirmininkavimui ES Tarybai

2025 06 30
Seimas
Lietuvoje

Seimas patikslino Laisvės gynėjo sąvoką

2025 06 30
Lietuvos karalius Vytautas Didysis. 1930 m. litografija.
Kultūra

2030-ieji paskelbti Vytauto Didžiojo metais

2025 06 30
Lukas Savickas ir Marija Jakubauskienė | alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Priimti Akcinių bendrovių įstatymo pakeitimai

2025 06 30
Kelias Vilnius–Utena
Lietuvoje

Seimas pritarė Kelių fondo įsteigimui

2025 06 30
Aplinkos tarša
Lietuvoje

Norintys gauti kompensaciją tvariam judumui turi paskubėt

2025 06 30
Kad poilsio gamtoje neapkartintų bauda
Gamta ir žmogus

Prieiti prie vandens telkinių turi teisę visi

2025 06 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kažin apie K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos
  • Rimvydas apie 2030-ieji paskelbti Vytauto Didžiojo metais
  • skt. apie 2030-ieji paskelbti Vytauto Didžiojo metais
  • skt. apie 2030-ieji paskelbti Vytauto Didžiojo metais

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pensijų anuitetų išmokas gauna 5 tūkst. gyventojų
  • I. Vėgėlė. Apie Šakalienę, milijardus, propagandos agentus ir kitus laurinavičius
  • Lietuva ruošiasi pirmininkavimui ES Tarybai
  • Seimas patikslino Laisvės gynėjo sąvoką

Kiti Straipsniai

Aplinkos tarša

Norintys gauti kompensaciją tvariam judumui turi paskubėt

2025 06 30
Kelionė, automobilis

Draudikai primena kaip tvirtinti vasaros krovinius

2025 06 29
Automobilis BMW

Kodėl 10 metų automobilis – patraukliausias pasirinkimas?

2025 06 29
Automobilis

Kurie vasaros darbai – automobilio priešas Nr. 1?

2025 06 28
Automobilis, visureigis

Kaip statyti automobilį per Joninių renginius

2025 06 22
Kelionė, automobilis

Kas laukia viršijus greitį su nuomotu automobiliu

2025 06 21
Degalinė | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Artėjant Joninėms: kada ir kiek degalų įsipila vairuotojai

2025 06 21
Karinė degalinė

KAM į karinių degalinių vystymą investuoja virš 18 mln.

2025 06 17
Briedžiai | pixabay.com, Erik Karits nuotr.

Motociklai, žvyrkeliai, briedžiai ir kiti vairuotojų vasaros iššūkiai

2025 06 15
Degalai

Netinkamai laikomi ar gabenami degalai gali prišaukti pavojų

2025 06 08

Skaitytojų nuomonės:

  • Kažin apie K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos
  • Rimvydas apie 2030-ieji paskelbti Vytauto Didžiojo metais
  • skt. apie 2030-ieji paskelbti Vytauto Didžiojo metais
  • skt. apie 2030-ieji paskelbti Vytauto Didžiojo metais
  • skt. apie 2030-ieji paskelbti Vytauto Didžiojo metais
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Lankymui atveria pasivaikščiojimo taką ant elektrinės garo katilų | etm.lt nuotr.

Lankymui atveria pasivaikščiojimo taką ant elektrinės garo katilų

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai