Vilniaus miesto gatves prižiūrinti „Grinda“ jau kurį laiką dirba žiemos režimu. Jau barstomi tiltai ir viadukai – temperatūrai krintant, ant jų greičiausiai pradeda susidaryti juodasis ledas. Taip pat barstomos magistralinės Tūkstantmečio, Oslo, Geležinio vilko gatvės, kuriomis vyksta intensyviausias transporto eismas.
Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje yra apie 2 tūkst. gatvių, dalį jų Vilniaus miesto savivaldybės pavedimu prižiūri „Grinda“, už kitų gatvių priežiūrą atsakinga Lietuvos automobilių kelių direkcija, gyventojų ir sodininkų bendrijos, nekilnojamojo turto plėtotojai, kiti juridiniai ar fiziniai asmenys.
Šį sezoną „Grinda“ prižiūrės 1715 sostinės gatvių. Sningant gatvės valomos prioriteto tvarka: pirmiausia – magistralinės miesto arterijos ir tos gatvės, kuriomis vyksta tranzitinis bei viešojo transporto eismas (būtent jomis pravažiuoja didžiausi vilniečių srautai), vėliau valomos kitos – aptarnaujančiosios ir pagalbinės miesto gatvės.
„Užsitęsęs ruduo šiemet kiek atitolino žiemą. Stebint orų prognozes, didesnių šalčių ir ištisas paras krintančio sniego dar nematyti, tačiau kalendorius negailestingai primena, kad žiema nebe už kalnų. Kad kiekvieną rytą vilniečiai saugiai pasiektų kelionės tikslą – darbovietę, darželį, mokyklą, prekybos centrą ar polikliniką – itin atsakingai planuojame darbus“, – sako laikinai einantis pareigas UAB „Grinda“ direktorius Dalius Kuliešius.
Sezono pradžios specifika
Kol laikosi teigiama vidutinė paros temperatūra, įšilusi žemė vis dar spinduliuoja šilumą ir neleidžia ant gatvių paviršiaus susidaryti ant asfalto dangos beveik nematomam „juodajam ledui“. Išimtis, žinoma, yra tiltai ir viadukai – tiek dėl to, kad jų paviršių temperatūros neveikia įšilusi žemė, tiek dėl drėgmės, kylančios nuo upės. Kad tiltų ir viadukų paviršių temperatūra žemesnė prisideda ir aerodinaminis efektas – abiejose viaduko pusėse nupūsdamas drėgmę vėjas sumažina paviršių temperatūrą.
Pirmąsias žiemos sezono naktis Vilniuje naudojama Vakarų šalyse dažnai taikoma gatvių, tiltų ir viadukų purškimo prisotintu druskos tirpalu taktika. Esant švelniai žiemiškai temperatūrai ji leidžia sumažinti į aplinką patenkantį druskos kiekį: koncentruotas tirpalas tiksliai dozuojamas ir purškiamas tik ant važiuojamosios gatvės dalies ir nepasklinda į šalikeles ar žaliąsias juostas. Žiemai įsibėgėjant, bus naudojamos ir kitos priemonės – prevenciniai barstymai, sniego valymas ir laikinas sandėliavimas tam skirtose aikštelėse šalia gatvių.
Technikos parkas
„Grinda“ skirtingose gatvėse naudoja itin skirtingus miesto priežiūros mechanizmus: nuo mažųjų sunkvežimių, pritaikytų siaurų Senamiesčio gatvelių valymui, iki galingų sunkvežimių su 2 sniego verstuvais, kurie valys magistralines Vilniaus gatves ir aplinkkelius. Šiemet bendrovė įsigijo ir du padidinto pravažumo sunkvežimius, kurie padės dirbti sodų ir atokiau nuo miesto centro esančiose kalvoto reljefo gatvėse. Viso miesto gatvių priežiūrai skirta beveik 60 žiemos darbui pritaikytų mechanizmų – sunkvežimių, medžiagų krautuvų, sniego valymo įrenginių.
Sostinės gatvėmis šią žiemą rūpinsis 240 pakaitomis dirbančių vairuotojų, mechanizmų operatorių, jų darbą koordinuojančių dispečerių. Siekdama užtikrinti darbų nepertraukiamumą, žiemos sezonui, kai gatves valyti tenka ir dieną, ir naktį, „Grinda“ papildomai įdarbino 89 vairuotojus.
Miesto priežiūrai naudojamos medžiagos
Vilniaus miesto gatvių priežiūrai šį sezoną bus naudojama iš Maroko tiekiama druska. Šiuo metu druskų sandėliai yra visiškai užpildyti. Vilniaus miesto gatvių priežiūrai kasmet panaudojama maždaug 25 tūkst. tonų druskos ir 20 tūkst. kub. metrų smėlio ir druskos mišinio.Gyventojų patogumui „Grinda“ Vilniuje pastatys 120 smėlio ir druskos mišinio konteinerių slidžių įkalnių ir nuokalnių barstymui mažo intensyvumo gatvėse,