Kroviniams gabenti dideliais atstumais naudojami laivai. Taikant šį pristatymo būdą prekės sudedamos į metalinį konteinerį, kuris užplombuojamas ir pakraunamas į laivą.
Kuo patrauklūs krovinių pervežimai jūra?
Prekės gabenamos 20 ir 40 pėdų konteineriuose – būtent toks dydis laikomas standartiniu. Konteineriai gaminami iš tvirto, atsparaus mechaniniams pažeidimams ir korozijai didelio storio plieno. Juose numatyti įtaisai saugiam transportuojamų gaminių fiksavimui (pavyzdžiui, naudojant strijas ir grandines, pritvirtintas ant konstrukcijoje numatytų auselių).
Taip pat gali būti naudojamos papildomos priemonės (atraminiai strypai, skydai ir kt.), atsižvelgiant į gabenamo krovinio tipą. Be to, uosto darbuotojai nepalieka tarpų tarp krovinio ir sienos, o tai neleidžia daiktams judėti konteinerio viduje (pakrovimo metu, siūbavimo metu).
Visa tai užtikrina krovinio saugumą, jo apsaugą nuo sugadinimų ar neteisėtos trečiųjų asmenų prieigos.
Be to, transporto ir logistikos kompanijų gabenami kroviniai yra apdrausti (dažniausiai nuo visų rizikų).
Plati geografija
Jūrų laivai gali gabenti prekes tarp šalių, esančių skirtinguose žemynuose, tarp salų, tai yra, lengvai įveikia tūkstančius kilometrų.
Pavyzdžiui, kiekvieną dieną iš krovinių uosto Klaipėdoje kroviniai siunčiami į Šiaurės ir Pietų Ameriką, Pietryčių Aziją, Vakarų Europos šalis. Tarp kita ko, uostas neužšąla žiemą, vadinasi, pervežimai vykdomi ištisus metus.
Įspūdinga keliamoji galia
Vienas krovininis laivas gali gabenti šimtus standartinių 20 ir 40 pėdų konteinerių. Į vieną 20 pėdų konteinerį galima sudėti iki 22 tonų prekių, į 40 pėdų konteinerį – iki 27 tonų. Vadinasi, vieno laivo keliamoji galia gali viršyti keliasdešimt tūkstančių tonų.
Be to, pristatyti priimami įvairių rūšių kroviniai, tame tarpe negabaritiniai. Tai paaiškina platus jūrų laivų asortimentas. Taip, gabenant maistą ir kitas prekes, kurioms reikia sukurti optimalias temperatūros sąlygas, naudojami laivai-refrižeratoriai.
Laivus-autovežius pasirenka, kai reikia pristatyti automobilius ar specialią techniką (kelių, remonto, karjerų). Birūs kroviniai gabenami balkeriais, o piltiniams kroviniais naudojami lichteriai.
Ekonominis tikslingumas
Kaip ir lėktuvas, laivas gali pristatyti prekes dideliais atstumais, tačiau pervežimų jūra kaina yra žymiai mažesnė. Ypač naudingas šis pristatymo būdas siunčiant rinktinius krovinius (į vieną didelę partiją sujungiamos smulkios prekių siuntos iš skirtingų siuntėjų).
Taip pat reikėtų atsižvelgti į tai, kad jūrų transportas dažnai įtraukiamas į multimodalinių pervežimų schemas (pavyzdžiui, automobilis – laivas – automobilis arba automobilis – traukinys – laivas – traukinys – automobilis).