Ketvirtadienis, 3 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

LKVA siūlo naujas susisiekimo priemones

www.alkas.lt
2023-05-10 15:00:22
0
Funikulierius | wikipedia.org nuotr.

Funikulierius | wikipedia.org nuotr.

Lietuvos keleivių vežimo asociacija parengė Kelių transporto kodekso pataisas, kurių tikslas  – pripažinti funikulierius ir kabamųjų lynų kelių keltuvus keleivinėmis transporto priemonėmis, kuriomis keleiviai galėtų būti vežami reguliariais reisais. Seimo nariai keleivių vežėjų iniciatyvą palaikė.

Pagerintų susisiekimą

Šiuo metu Lietuvoje yra trys funikulieriai ir vienas kabamųjų lynų keltuvas. „Žaliakalnio“ ir „Aleksoto“ funikulieriai, įrengti dar tarpukariu, veikia Kaune, vienas, keliantis į Gedimino kalną, yra Vilniuje. Kabamųjų lynų keleivinis keltuvas „Lynų kelias“ veikia Druskininkuose.

Jei funikulieriai ir kabamųjų lynų keltuvai taptų viešojo transporto dalimi, juose galiotų tie patys bilietai, taip pat – lengvatos keleiviams. „Pastaruoju metu daug kalbama apie viešojo transporto populiarinimą, būtinybę persodinti žmones iš nuosavų automobilių į viešąjį transportą. Visa tai dera pradėti daryti nuo mažų žingsnelių, vienas jų galėtų būti funikulierių ir lyno kelių įtraukimas į bendrą viešojo transporto sistemą. Kaune keleiviai, besinaudojantys viešuoju transportu, seniai to laukia“, – sako „Aleksoto“ funikulierių eksploatuojančios įmonės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Pasak jo, Kaune funikulieriai galėtų tapti svarbia viešojo transporto dalimi: „Aleksoto“ funikulierius patogiai sujungia Veiverių gatvės žemutinę dalį su S. Dariaus ir S. Girėno gatve.  Juo moksleiviai gali pasikelti iki VDU Muzikos akademijos ir Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazijos. „Žaliakalnio“ funikulieriumi mielai naudotųsi keliaujantys į Prisikėlimo bažnyčią, į Kauno Jono Jablonskio ir Kauno „Saulės“ gimnazijas. Jis sujungia Kauno miesto centrinėje dalyje esančią V. Putvinskio gatvę su Žaliakalnyje esančia Žemaičių gatve. Jei žmogui nereiktų pirkti atskiro bilieto, jis iš  anksto žinotų funikulieriaus tvarkaraštį, neabejoju, jog šis transportas taptų kur kas patrauklesnis miestiečiams“, – dėsto „Kauno autobusų“ vadovas.

Be to, funikulierius yra svarbus istorinis objektas turistams. Jei jis būtų įtrauktas į viešojo transporto sistemą, tai padėtų išlaikyti ir prižiūrėti svarbų šalies istorinį technikos paminklą.

Pasirinkimas – savivaldybėms

M. Grigelis sako, jog šis klausimas būtų reglamentuojamas taip pat kaip ir susisiekimas autobusų ar troleibusų maršrutais, kainas nustatytų savivaldybių tarybos, galiotų ta pati bilietų sistema, maršrutai būtų įtraukti į viešųjų paslaugų sutartį. „Visa tai padaryti neturėtų būti privaloma. Šiuo atveju svarbiausia – supratimas bei geranoriškumas“, – pabrėžia „Kauno autobusai“ vadovas.

Įmonės „Kautros keltuvai“ direktorius Gintautas Pakusas teigia, jog „Lynų kelias“ nebūtinai turėtų būti pripažintas Druskininkų viešojo transporto dalimi – dėl to turėtų spręsti miesto savivaldybė: „Šis keltuvas tarnauja daugiau pramoginiams tikslams, jis skirtas turistams pasimėgauti apylinkių vaizdais iš paukščio skrydžio. Be abejo, jis iš dalies atlieka ir viešojo transporto funkcijas, tokios kelionės sudaro maždaug 15 proc. visų. Vis dėlto, jei KTK pataisos būtų priimtos, atsirastų precedentas, jei kuri nors savivaldybė sumanytų diegti panašią transporto rūšį, atliekančią viešojo transporto funkciją, savo mieste. Tokiu būdu turėtume iš anksto parengtą teisinę bazę“.

Galėtų būti įtrauktos ir kitos transporto rūšys

Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis sako, kad viešojo transporto dalimi galėtų tapti ne tik funikulieriai ar keltuvai – į bendrą sistemą galėtų būti įtraukti ir dviračiai ar paspirtukai, kuriais keičiamasi. „Baigėsi maršrutas, išlipau iš autobuso ar troleibuso, sėdau ant dviračio, paėmiau paspirtuką, ir su tuo pačiu bilietu keliauju tolyn iki kito persėdimo punkto ar kelionės tikslo. Manau, tai prisidėtų prie viešojo transporto populiarinimo, taip pat – prie spūsčių ar taršos mažinimo didžiuosiuose miestuose“.

Pasak G. Nakučio, Klimato darbotvarkėje numatyta didinti viešojo transporto patrauklumą diegiant intelektinių transporto sistemų, technologinius ir kitus sprendimus viešojo transporto eismo pirmumui, miesto ir priemiesčio įvairių rūšių viešojo transporto maršrutų suderinamumui, įvairių rūšių viešojo ir privataus transporto sąsajoms užtikrinti. „Funikulieriaus, kabamųjų lynų keltuvų ar dar kitų transporto rūšių įtraukimas į viešojo transporto sistemą prie to tikrai prisidėtų“,  – sako LKVA prezidentas.

Jo nuomone, lynų kelio keltuvai galėtų pakeisti pėsčiųjų tiltus, prireikus jais būtų galima perkelti gyventojus per upę, taip sujungiant skirtinguose krantuose esančias miesto dalis ar gyvenvietes. „Tai ypač aktualu dabar, kai vis garsiau kalbama apie itin prastą tiltų būklę. Galbūt tokia susisiekimo priemonių atsieitų pigiau nei didžiulį lankstą darantys maršrutiniais autobusai“, – dėsto G. Nakutis.

LKVA siūlymui neprieštarauja ir Lietuvos savivaldybės, pabrėždamos, kad taip būtų skatinamas daugiarūšio transporto naudojimas. Tačiau, funikulierius ir/ar kabamųjų lynų kelių keltuvus įtraukus į bendrą viešojo transporto sistemą, turėtų atsirasti ir aiškus teisinis reglamentavimas.

Precedento esama

Toks sprendimas nebūtų naujovė pasaulyje: Europoje esama ne vieno miesto, kur šios transporto rūšys sėkmingai įtrauktos į viešojo transporto sistemą. Vienas pavyzdžių – Praha, kur viešojo transporto sistemą sudaro keturios pagrindinės paslaugos: metro, tramvajai, autobusai ir funikulieriai. Bilietai ir leidimai galioja visose keturiose, t. y., tas pats bilietas, naudojamas metro, tramvajams ir autobusams, galioja ir funikulieriams. Į viešojo transporto sistemą funikulieriaus bilietas įtrauktas ir Ciuriche, Porto, Kyjive bei kituose Europos miestuose.

Seimas po pateikimo jau pritarė  įstatymo projektui, paprašyta Vyriausybės išvados. Seimo posėdyje klausimas dar kartą turėtų būti svarstoma birželio mėnesį. „Nesame sulaukę prieštaraujančių šiai idėjai,  reikia tik surasti geriausius teisinius sprendimus jai įgyvendinti “, – pabrėžia G. Nakutis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Aptarta 5G ryšio plėtra susisiekimo srityje
  2. Vilniaus geležinkelio stotyje – nauja susisiekimo sostinėje erdvė
  3. M. Skuodis: Lietuva gali tapti susisiekimo naujovių laboratorija
  4. Ministerija rengia susisiekimo autobusais reformą
  5. Vilniuje – dėmesys susisiekimo projektams
  6. Demokratai kviečia susisiekimo ministrą
  7. Susisiekimo ministerija skatina taupyti išteklius
  8. Iš naujos Vyriausybės vežėjai tikisi glaudesnio bendradarbiavimo
  9. Ieškoma būdų kaip tolimąjį susisiekimą suderinti su gyventojų poreikiais
  10. Vežėjai prašo papildomų darbo vietų užsieniečiams
  11. Savivaldybės sulauks pagalbos dėl vežėjų nuostolių
  12. Autobusai dar vyksta į Baltarusiją, vežėjai stebi padėtį
  13. Lietuvos vežėjai savo verslą kelia svetur
  14. Iššūkis vežėjams – vairuotojų trūkumas
  15. Pritarta keleivių vežimo autobusais pertvarkai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Vagis
Gamta ir žmogus

Vasara – pats darbymetis ilgapirščiams

2025 07 03
NFIU vadovybės pasikeitimo iškilmės
Lietuvoje

NATO pajėgų integravimo vienetui Lietuvoje – 10 metų

2025 07 03
Kompiuteris
Gamta ir žmogus

3 iš 10 lietuvių tenka dirbti per atostogas

2025 07 03
Vandens duksna
Gamta ir žmogus

Panevėžyje nuo karščio gelbsti vandens dulksna

2025 07 03
Avarija
Lietuvoje

Pernai keliuose mažiau žuvusiųjų, bet iššūkių išlieka

2025 07 03
K. Budrys susitinka su Sviatlana ir Siarhejumi Cichanouskiais
Lietuvoje

K. Budrys: Lietuva dės visas pastangas išlaisvinti politinius kalinius Baltarusijoje

2025 07 03
Frankas Valteris Štainmajeris ir Gitanas Nausėda | R. Dačkaus nuotr.
Lietuvoje

Lietuvoje lankysis Vokietijos Prezidentas

2025 07 03
Kruizinių laivų terminalas
Lietuvoje

Pradedamas vystyti naujas kruizinių laivų terminalas

2025 07 03

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Komentaras LRT „Aktualijų studijos“ laidai tema „Ar Lietuvai reikia kultūros kanono?“
  • urba apie K. Urba. Komentaras LRT „Aktualijų studijos“ laidai tema „Ar Lietuvai reikia kultūros kanono?“
  • urba apie K. Urba. Komentaras LRT „Aktualijų studijos“ laidai tema „Ar Lietuvai reikia kultūros kanono?“
  • +++ apie Juodonyse – XXIV prigimtinės kultūros seminaras „Prigimtinė kultūra ir šiuolaikinis dvasingumas“

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Vasara – pats darbymetis ilgapirščiams
  • NATO pajėgų integravimo vienetui Lietuvoje – 10 metų
  • 3 iš 10 lietuvių tenka dirbti per atostogas
  • Panevėžyje nuo karščio gelbsti vandens dulksna

Kiti Straipsniai

Traukiniai

Nauji traukiniai Lietuvoje riedės jau kitąmet

2025 07 03
VNO atnaujinimas

Prasidėjo svarbus Vilniaus oro uosto atnaujinimo etapas

2025 07 02
Aplinkos tarša

Norintys gauti kompensaciją tvariam judumui turi paskubėt

2025 06 30
Elektrinis laivas | vvt.lt nuotr.

Vilniaus elektriniai laivai jau testuojami Rygoje

2025 06 27
Patikra

Daugės mokamų kelių krovininiam ir komerciniam transportui

2025 06 25
Kelio darbai

Kelyje link Lenkijos sienos įsigalioja eismo pokyčiai

2025 06 25
Pėsčiųjų takas

Neringoje atnaujintas pėsčiųjų takas link pajūrio

2025 06 23
Elektromobilis

Kokį elektromobilį pasirinkti – naudotą ar naują?

2025 06 23
Brastos tiltas | kaunas.lt vizualizacija

Kaune pradedamos dar vieno tilto statybos

2025 06 23
Automobilis, visureigis

Kaip statyti automobilį per Joninių renginius

2025 06 22

Skaitytojų nuomonės:

  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Komentaras LRT „Aktualijų studijos“ laidai tema „Ar Lietuvai reikia kultūros kanono?“
  • urba apie K. Urba. Komentaras LRT „Aktualijų studijos“ laidai tema „Ar Lietuvai reikia kultūros kanono?“
  • urba apie K. Urba. Komentaras LRT „Aktualijų studijos“ laidai tema „Ar Lietuvai reikia kultūros kanono?“
  • +++ apie Juodonyse – XXIV prigimtinės kultūros seminaras „Prigimtinė kultūra ir šiuolaikinis dvasingumas“
  • Rimvydas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 2-oji diena (III)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Energetinė parama Ukrainai | enmin.lrv.lt nuotr.

Parama Ukrainos energetikai viršijo 11 mln.

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai