Kaip ir kasmet žvyrkeliai žiemos pabaigoje bei ankstyvą pavasarį kelininkams bei gyventojams tampa labai svarbūs. Šiemet jų būklė yra prasta, tačiau nepaisant permainingos žiemos nuo sausio valstybinės reikšmės žvyro dangos keliuose nuolat dirbo AB „Kelių priežiūra“. Bendrovės greideriai per šių metų tris mėnesius tvarkydami žvyrkelius jau nuvažiavo 5 tūkst. kilometrų. Mechanizmai ir šiuo metu nesustodami tęsia darbus ten, kur danga pradžiūvo ir yra tinkama darbams vykdyti.
Kelininkų teigimu, ši žiema nėra dėkinga keliams dėl nedidelio įšalo ir nuolatinių atšilimo ciklų. Pirmiausia, įšalusios dangos sluoksnis iš esmės daugelyje vietų ganėtinai plonas, tad sunkus transportas jį laužo, susidaro didelės ir gilios duobės, provėžos. Polaidžio laikotarpiui apribojamas krovininių automobilių eismas kai kuriuose keliuose, kurių danga silpnesnė, labiau nudėvėta ir kyla pavojus, kad gali būti sulaužyta. Deja, vis dar pasitaiko atvejų, kad sunkiasvorės transporto priemonės nesilaiko apribojimų, apie tai kelininkams praneša ir patys gyventojai.
Antra, žvyro danga didelėje dalyje kelių labai nudėvėta, suplonėjusi, daug kur nebelikę viršutinio profiliuojamo sluoksnio. Dėl šalyje lėšų kelių infrastruktūrai stygiaus vėluoja paprastasis kelių remontas, kurio metu būtų storinama žvyro danga, sutvarkomas vandens nuvedimas, atstatomi kiti kelio parametrai.
Trečia, kol įšalas pilnai nepasitraukė (ypač miškingose vietovėse arba ten, kur sunkesni molingi gruntai) neturima galimybių žvyrkelių tvarkingai sugreideriuoti, nes mechanizmai negali atlikti darbus pilnu dangos storiu, taip pašalindami esamus nelygumus ir atnaujindami dangą iki vienalytės konsistencijos. Be to, kai greideriuojamas tik viršutinis, vandens prisotintas dangos sluoksnis, tiesiog palyginama paviršiuje atšilusi patižusi danga, taip suteikiant ypač trumpalaikį efektą.
Ketvirtas svarbus žvyrkelių priežiūros aspektas, pralūžusių vietų taisymas užtrunka dėl tokių defektų gausos bei jau minėto lėšų stygiaus. Penkta, esant tinkamoms oro sąlygoms, pasitraukus įšalui ir pradžiūvus dangoms, žvyrkeliai bus palaipsniui sugreideriuoti.
Šiuo metu Lietuvoje valstybinės reikšmės keliuose yra apie 5 800 km rajoninių kelių su žvyro danga. Žvyrkeliai reikalauja nuolatinės priežiūros, todėl atsiradę defektai šalinami, atsižvelgiant į orų sąlygas – kaip jau minėta, žvyrkelių negalima tinkamai suprofiliuoti esant įšalusiai, per daug sausai kelio dangai arba ilgą laiką gausiai lyjant, kai danga permirkusi. Dėl šių priežasčių žvyro dangos gali būti rečiau profiliuojamos, tačiau jos yra stebimos ir darbai atliekami tik tada, kai dangų drėgnumas tampa optimalus.
Atsiradusios didesnės pažaidos turi būti pašalinamos esant tinkamoms oro sąlygoms ne vėliau kaip per 3 dienas. Bendros patrulinės apžiūros žvyrkeliuose vykdomos ne rečiau kaip kas 21 dieną. Gavus kritinę informaciją, pavyzdžiui, dėl didelių pažaidų žvyro dangoje, tuomet vykstama patikrinti ir jeigu bangos pažaidos viršija reikalavimų ribines reikšmes, organizuojami žvyro dangos profiliavimo darbai, kiti galimi sprendimai, statomi atitinkami kelio ženklai saugiam eismui užtikrinti.