Sekmadienis, 7 rugsėjo, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Visi įrašai

Kelininkai pradeda darbą žiemos ritmu

www.alkas.lt
2022-10-21 15:18:58
0
Kelių valymo technika | keliuprieziura.lt

Kelių valymo technika | keliuprieziura.lt

       

21 tūkstantį kilometrų valstybinės reikšmės kelių prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ darbus pradeda žiemos ritmu. Tai reiškia, kad druskos sandėliai yra visiškai užpildyti, kelininkai pasirengę 24/7 būdu, o vairuotojams primenama apie saugumą kelyje.

Pagal šalyje galiojančius Automobilių kelių nuolatinės priežiūros normatyvus, žiemos sezonas kelyje pradedamas ne vėliau kaip lapkričio 1 d. ir baigiasi ne anksčiau kaip balandžio 31 d.

Druskos sandėliai – užpildyti

Pernai metų sezonui pirmą kartą druską „Kelių priežiūra“ pirko ir ją Lietuvai tiekė iš Maroko, Šiaurės Afrikos. Kadangi sutartis su tiekėju dar galiojanti, tad tiekimo grandinė veiks ta pati.

„Per šešis praeitos žiemos sezono mėnesius šalies kelius prižiūrinti „Kelių priežiūra“ išbarstė  apie  100 tūkst. tonų druskos, o ja padengė bei nuvalė daugiau kaip 1,5 mln. kilometrų šalies kelių. Šių metų žiemos sezonui jau atsigabenome į sandėlius virš 62 tūkst. tonų druskos. Esami druskos sandėliai yra pilnai užpildyti, nauja dalis siuntos bus vežama metų eigoje“, – sakė AB „Kelių priežiūra“ Kelių priežiūros vadovas Karolis Sakalauskas.

Pernai per sezoną druska bendrovei atsiėjo apie 6 mln. eurų. Politinių aplinkybių įkarštyje „Kelių priežiūra“ keitė iki tol naudotą baltarusišką druską. Skaičiuojama, jog druskos kaina pernai kilo bene 30 proc., lyginant marokietišką druską (brangesnė) su iki sankcijų pirkta baltarusiška druska (pigesnė). Kainos augimas sietinas su tiekėjo pasikeitimu bei, žinoma, dėl brangusio kuro, transportavimo.

Atsižvelgiant į dabartines ekonomikos tendencijas, ekspertai prognozuoja, jog druskos kaina, tikėtina, kils dar apie 20 proc.

Darbas  – 24/7

Lietuvos valstybinės reikšmės keliais vyksta tarptautinis, tranzitinis, turistinis ir vietinis intensyvus transporto priemonių eismas. Magistraliniais, krašto ir rajoniniais keliais automobilių eismo intensyvumas yra skirtingas. Todėl žiemos priežiūros darbai skirstomi į 5 priežiūros lygius, vadovaujantis eismo intensyvumu ir kelių svarba. Pirmiausia yra valomi ir (arba) barstomi didžiausio eismo intensyvumo keliai. Tokia kelių priežiūros tvarka padeda užtikrinti saugesnį eismą keliuose.

1 priežiūros lygis turi užtikrinti aukštą eismo kokybės lygį būklę visą parą. Turi būti sudarytos sąlygos transporto priemonėms važiuoti didžiausiu leistinu greičiu. Šiuo aukščiausiu priežiūros lygiu prižiūrimi šie keliai: A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, VIA BALTICA (Ryga–Panevėžys–Kėdainiai–Sitkūnai–Kaunas–Marijampolė–Suvalkai), A19 Vilniaus pietinis aplinkkelis, A2 Vilnius–Panevėžys ir kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė ruožas nuo Vilniaus iki Trakų (iš viso 701 km).

„Kelių priežiūros padaliniai šiuose keliuose budi visą parą, sningant valo, o esant plikledžiui ar lijundrai, barsto bet kuriuo paros metu“, – tęsė K. Sakalauskas.

Didžioji dalis magistralinių ir intensyviausi krašto keliai (apie 1,22 tūkst. km) prižiūrimi pagal 2 priežiūros lygį. Kelių priežiūros padaliniai šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 22 val.

Daugiausiai Lietuvoje – trečio lygio kelių

Didžioji dalis krašto ir intensyviausi rajoniniai keliai (apie 6,16 tūkst. km) prižiūrimi pagal 3 priežiūros lygį. Kelių priežiūros padaliniai šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 19 val.

„Tuo metu krašto ir rajoniniai keliai, kurių yra apie 3,57 tūkstančių kilometrų ir kuriuose eismo intensyvumas yra mažesnis kaip 1000 automobilių per parą, prižiūrimi pagal 4 kelių priežiūros lygį. Kelių priežiūros kolegos  šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 6 iki 18 val.“, – pasakojo „Kelių priežiūros“ atstovas.

Pagal 5 priežiūros lygį prižiūrima didžioji dalis valstybinės reikšmės rajoninių kelių (apie 9,83 tūkst. km). Juose dirbama nuo 9 iki 18 val. Šiame priežiūros lygio kelių ruožuose barstoma arba taikomos suspausto sniego ir (arba) ledo šiurkštinimo priemonės tik atsiradus itin slidžiai kelio dangai, t. y. esant lijundrai ir (arba) susiformavus šlapiam ledo sluoksniui ant kelio dangos.

Norėdami sužinoti, kuriam priežiūros lygiui priklauso gyventoją dominantis kelias, tai galima padaryti čia.

Vairuotojus prašo išlikti budrius

Specialistai dėl žiemos sezono metu būsimų sunkiai prognozuojamų oro ir eismo sąlygų, tarp kurių  snygis, šlapios kelio dangos, provėžos, plikledis, prašo vairuotojus išlikti budrius.

„Receptas bei patarimai vairuotojams, kaip ir kiekvienais metais, išlieka tie patys. Svarbu pasirūpinti tuo, ar automobilis yra techniškai tvarkingas ir atitinka sezono sąlygas. Pavyzdžiui, ar laiku pakeistos automobilio padangos, kitaip – kelininkų pagalba nepadės. Antra, privalu laikytis kelio eismo taisyklių: laikytis atstumų, greičio režimo, stebėti dangos ir oro sąlygas. Atkreiptinas dėmesys, kad oro sąlygos yra dinamiškos, todėl vairuotojai keliuose nuolat turi būti budrūs“, – teigė AB „Kelių priežiūra“ atstovas K. Sakalauskas.

Kelius prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ primena, kad bendrovė atsako tik už valstybinės reikšmės kelių būklę užmiesčiuose, rajonų centruose bei mažesniuose miestuose bei miesteliuose. Už kitų gatvių priežiūrą minėtose gyvenamosiose vietovėse atsakingos savivaldybės.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kelininkai pasiruošę žiemos metui
  2. Kelininkai jau ruošiasi žiemos sąlygoms, gal šį kartą ji neužklups netikėtai
  3. Policija ir kelininkai: atostogų kelyje nebūna
  4. Kelininkai perspėja dėl sudėtingų eismo sąlygų
  5. Kelininkai ragina elgtis atsakingai ir keliuose, ir už jų ribų
  6. Valstybinės reikšmės keliuose – sustiprintos žiemos tarnybos pajėgos
  7. Kelių policija primena svarbiausias žiemos vairavimo taisykles
  8. Įspėjama apie sudėtingas sąlygas keliuose
  9. Savaitgalį keliuose laukia lijundra ir plikledis

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

„Vilniaus dienos“
Šventės

„Vilniaus dienos“ sostinės centrą pavertė atvira scena (nuotraukos)

2025 09 05
Dviračių takas
Lietuvoje

Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą

2025 09 05
Simonas Gentvilas
Lietuvoje

Aplinkos apsaugos komitetas kviečia kandidatus į ministrus

2025 09 05
Pratybos
Lietuvoje

Prasideda JAV kariuomenės pratybos „Geležinis kumštis“

2025 09 05
Sukurtas bepiločių orlaivių naudotojams skirtas filmas (video)
Lietuvoje

Po orlaivių eismą sutrikdžiusio bepiločio – imtasi veiksmų

2025 09 05
Treniruoklis BAT
Lietuvoje

KOP Aviacijos bazėje pristatytas naujas treniruoklis

2025 09 05
Dirbtinis intelektas
Gamta ir žmogus

Sukčiai prabyla artimųjų balsais: DI jau „išmoko“ lietuvių kalbą

2025 09 05
Gitanas Nausėda ir Karolis Narvockis
Lietuvoje

Į Lietuvą atvyksta Lenkijos Prezidentas

2025 09 05

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Jei nepainioju, apie J. Vaiškūnas. Ar neeilinis NS suvažiavimas sustabdys autofagiją?
  • Dr. Robert Epstein apie Sukčiai prabyla artimųjų balsais: DI jau „išmoko“ lietuvių kalbą
  • Būtent... - apie J. Vaiškūnas. Ar neeilinis NS suvažiavimas sustabdys autofagiją?
  • Taip, tas apie J. Vaiškūnas. Ar neeilinis NS suvažiavimas sustabdys autofagiją?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kodėl katės sąnariais būtina rūpintis nuolat?
  • Naršymas internete atskleidė naujas keliavimo kryptis
  • Ar dabar – palankus metas įsigyti automobilį lizingu?
  • Kaip sukurti jaukią erdvę, kurioje tilptų visas gyvenimas

Kiti Straipsniai

Automobilis

Kad kelionėje kuo rečiau prireiktų pagalbos kelyje

2025 09 06
Dviračių takas

Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą

2025 09 05
Pratybos

Prasideda JAV kariuomenės pratybos „Geležinis kumštis“

2025 09 05
Gitanas Nausėda ir Karolis Narvockis

Į Lietuvą atvyksta Lenkijos Prezidentas

2025 09 05
Kelio ženklai

Prasidės Trakų gatvės Vilniuje kapitalinis remontas

2025 09 05
 Regioninės politikos forumas

Panevėžio rajone aptarti regionų iššūkiai

2025 09 05
Krašto apsaugos ministerija

KAM stiprina oro erdvės apsaugą

2025 09 05
Gitanas Nausėda

Prezidentas dalyvavo „Norinčiųjų koalicijos“ viršūnių susitikime

2025 09 04
Užtvaros

Įrengtos užtvaros ties nenaudojamais pasienio punktais

2025 09 04
Elektra

Ieškoma būdų, kad elektros linijos taptų saugesnės paukščiams

2025 09 03

Skaitytojų nuomonės:

  • Jei nepainioju, apie J. Vaiškūnas. Ar neeilinis NS suvažiavimas sustabdys autofagiją?
  • Dr. Robert Epstein apie Sukčiai prabyla artimųjų balsais: DI jau „išmoko“ lietuvių kalbą
  • Būtent... - apie J. Vaiškūnas. Ar neeilinis NS suvažiavimas sustabdys autofagiją?
  • Taip, tas apie J. Vaiškūnas. Ar neeilinis NS suvažiavimas sustabdys autofagiją?
  • +++ apie J. Vaiškūnas. Ar neeilinis NS suvažiavimas sustabdys autofagiją?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
„Vaikų linijos“ vadovas Robertas Povilaitis | vaikulinija.lt nuotr.

„Vaikų linija“ pagalbą teikia jau 25 metus

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai