Spalio 20 d. Vilniuje prasideda dvi dienas truksiantis tarptautinis Transporto inovacijų forumas – didžiausias transporto ir logistikos sektoriaus renginys Baltijos šalių regione.
Sektoriaus sprendimų priėmėjai, politikai, verslo lyderiai ir inovatoriai Susisiekimo ministerijos ir Transporto inovacijų asociacijos iniciatyva į forumą susiburs jau ketvirtąjį kartą. Šio renginio metu bus ieškoma bendrų sąlyčio taškų dėl sektoriaus konkurencingumo išlaikymo energetinės krizės akivaizdoje, platesnio alternatyvaus kuro rūšių pritaikymo, priemonių klimato kaitos mažinimui ir tarptautinių pagalbos koridorių Ukrainai sukūrimo.
Lietuvos parodų ir kongresų centre „LITEXPO“ vyksiančiame forume dalyvaus transporto ir logistikos ekspertai iš daugiau nei 20 valstybių. Sektoriaus tendencijos bus analizuojamos su Lietuvos ir Latvijos susisiekimo ministrais bei Estijos, Lenkijos, Suomijos ir Ukrainos viceministrais, Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO), Tarptautinės energetikos agentūros (IEA), Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU), pasaulinių transporto sektoriaus pasaulinių įmonių vadovais.
„Europos konkurencingumą transporto ir logistikos srityse veikia Rusijos energetinis šantažas bei geopolitiniai iššūkiai, o į visą tai turime reaguoti dar ir galvodami apie dekarbonizaciją, Europos žaliąjį kursą – visgi transporto sektorius Lietuvoje atsakingas už maždaug trečdalį šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą. Visa tai, įskaitant ir technologinės pažangos aktualijas, analizuosime kartu su sektoriaus ekspertais Vilniuje“, – teigia susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„Šiandien, vertinant geopolitinę situaciją, forumas kaip niekada svarbus tiek Lietuvai, tiek visam Baltijos regionui. Tai platforma, kurioje, susirinkus politikos formuotojams ir verslo atstovams, vyksta diskusijos ir priimami sprendimai, keičiantys logistikos sektoriaus ateitį“, – pažymi Transporto inovacijų asociacijos valdybos pirmininkas Jurgis Adomavičius.
Dvi dienas vyksiantis renginys jungs konferencijas, skirtas transporto srities aktualijoms bei proveržio inovacijomis ir jų pristatymui. Forume daug dėmesio sulauks autonominio transporto, žaliosios energetikos, tarptautinių skaitmeninių koridorių ir kitos temos. Bus kalbama apie visą transporto sektorių – nuo sausumos kelių ir geležinkelių, iki jūrų ir oro pervežimų, taip pat miestų – judumo sprendimus.
Forumo metu veiks transporto inovacijų ekspozicija, kurioje bus demonstruojami autonominio vairavimo sprendimai, logistikoje veikiantys dronai ir kita moderniausia technika, o inovatyviausius sprendimus pristatys transporto ir kitų verslo sektorių įmonės.
penki žodžiai, iš jų trys nelietuviški. Tai ir sakau, kad lietuvių kalba nereikalinga, ką patvirtina iškabos gatvėse bei laisvos ir nepriklausomos žiniasklaidos parašymai.
Mokomės iš Nacionalinio transliuotojo. Deja, net iš LRT Radijo „Klasika” 🙁 .
Kalbėdama apie meną, apie renginių vietą, laidos vedėja sugeba kyštelėti lietuvių kalboje nebent KARYBOS sričiai tinkamą sąvoką LOKACIJA. Jei tu, jei tavo klausa NEJAUTRI ŽODŽIUI, jei nejauti, kaip šis gremėzdas darko laidos skambesį, tai ką darai tokiose laidose?
O niašnl transleite neklausau, nežiūriu, gaila laiko ir nervų. Koks bukumas aplinkui : įsikanda kas kokį svetimą žodį ir kartoja, kartoja, kartoja. Lokacija, šokas, emocijos (ir ne tik) kasdien, be sustojimo.
Ir man sakė, jog pajūryje LRT prastai girdima
Ar nederėjo ministrui, kaip pavyzdį, konferencijoje aptariamais transporto novacijų aspektais numatyti paanalizuoti konkrečiai Rail Baltica projekto maršruto per Lietuvą sprendinius, siūlant jo koreagavimus novatyvumo ir naudos atžvilgiais. Tai būtų šimteriopai didesnė ir konkreti tokios konferencijos nauda Lietuvai ir regionui..
Bet juk čia forumas apie transporto novacijas, o kalbos – apie LRT bėdas, Bet argi tai, kad Lietuvos susisiekimo ministras už ES lėšas 21- ame amžiuje Vilniaus važiavimui į Rygą tiesia geležinkelį per Kauną, neverta dėmesio transporto novacija. Be to, ar ne novacija čia dar ir tai, kad jį pradeda tiesti ne nuo Vilniaus, o nuo Kauno, kai, ana, Latvija geležinkelį tiesia senoviškai, pradėdama nuo stočių jam Rygos centre ir oro uoste pastatymo…
Ar nesigaus čia taip, kad, jeigu Ministras Vilnių į Rygą nori vežti per Kauną, tai latviai Rygą į Vilnių gali norėti vežti per Jelgavą, ir Lietuvai iš to geležinkelio tiesimo Lietuvai beliks lėšų “įsisavinimas”, kaip, galima sakyti, jau atsitiko tiesiant vėžę nuo Kauno iki Lenkijos sienos, o Latvija Rygoje pastatytas stotis ras kur panaudoti…
Tai kuo čia – ne “transporto novacijos” Lietuvoje…
„novacija“? Skamba, kaip katės vardas.
Gal geriau būtų – dar suprantamiau lietuvinti – ‘naujacija”…
Novacija – (lot. novatio – atnaujinimas, pakeitimas) – teis. ankstesnio susitarimo pakeitimas šalių susitarimu, panaikinantis ankstesnius įsipareigojimus.
naujinti, naujinimas
naujovinti, naujovinimas,
naujovė (nepainioti su naujiena, kaip kad parduotuvių reklama painioja)