Susisiekimo ministerija pateikė VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) atnaujintą lūkesčių raštą dėl įmonės veiklos krypčių, jai keliamų tikslų ir veiklos būdų.
Valstybinės reikšmės kelių būklės gerinimas, spartesnis „Via Baltica“, Utenos plento ir kitų valstybei svarbių projektų įgyvendinimas, taip pat didesnis veiklos veiksmingumas ir sprendimų priėmimo greitis, aukščiausio lygio klientų aptarnavimo kokybė – tarp svarbiausių akcininko įmonei keliamų uždavinių artimiausius kelerius metus.
„Kelių direkcija turėtų pamiršti biudžetinės įstaigos darbo metodus ir rengtis tapti akcine bendrove – veikti veiksmingiau, lanksčiau ir pažangiau, sparčiau reaguoti į rinkos teikiamas galimybes.
Esant blogai kelių būklei ir turint ribotas finansavimo galimybes, nebegalime skęsti procesuose, ilgose procedūrose.
Reikia matyti pirmenybinius šalies poreikius, aktyviau dirbti su rangovais, sklandžiau rengti ir vykdyti viešuosius pirkimus, nuolat ieškoti papildomų finansavimo šaltinių.
Svarbu, kad didėtų įmonės veiklos veiksmingumas, kokybė ir sprendimų priėmimo greitis“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Lūkesčių laiške valstybė nubrėžia veiklos kryptis ir strateginius tikslus, tačiau už būsimai bendrovei keliamų lūkesčių ir tikslų įgyvendinimą atsakys įmonės valdyba ir vadovas.
Atnaujintame valstybės lūkesčių rašte LAKD keliamas tikslas gerinti valstybinės reikšmės kelių būklę, kad ji atitiktų nustatytus rodiklius ir nuosekliai mažėtų kelių, kurių asfalto danga neatitinka keliamų reikalavimų.
Įmonė turi laiku įgyvendinti valstybei svarbius projektus:
iki 2024 m. rekonstruoti „Via Balticos“ ruožą Marijampolė–Lietuvos ir Lenkijos siena ir magistralinį kelią A14 Vilnius–Utena, pradėti krašto kelio Kaunas–Prienai–Alytus ruožo Kaunas–Prienai rekonstrukciją.
Tikimasi, kad LAKD užtikrins ir kitų valstybei svarbių kelių infrastruktūros projektų įgyvendinimą.
Pirmenybė turės būti teikiama dvejopos paskirties kelių infrastruktūros projektams, kurie būtų naudojami ir civiliniam, ir kariniam mobilumui, bei pasienio keliams, tvarkomiems pagal dvišalį Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimą.
Įmonė turi skirti daugiau dėmesio profesionaliam projektų ir rizikų valdymui, ypač viešųjų pirkimų proceso sutvarkymui – mažinti procedūrų trukmę, kad tai nestabdytų projektų įgyvendinimo.
LAKD taip pat privalo žymiai pagerinti asmenų paklausimų ir skundų nagrinėjimo kokybę ir greitį, viešinti savo veiklą ir sprendimus, atverti dar daugiau galimų naudoti duomenų.
Įgyvendinant Vyriausybės programą ir Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos patarimus, ne vėliau kaip iki šių metų pabaigos LAKD ketinama pertvarkyti į akcinę bendrovę –tikimasi, kad tai paspartins strateginių projektų įgyvendinimą.
Šiais metais Lietuvos keliams skirta 543,2 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, iš jų 363,9 mln. eurų skirta LAKD valstybinės reikšmės kelių tinklui plėsti, taisyti ir prižiūrėti.
Su LAKD lūkesčių raštu galima susipažinti čia, skiltyje „Planavimo dokumentai“ – SM lūkesčiai VĮ LAKD valstybės siekiamų tikslų ir keliamų lūkesčių (raštas).