Vasarą atrodytų, kad mažiausias rūpestis turėtų būti automobilių priežiūra, kuriai vasarą, rodos, turėtų reikti mažiau pastangų. Tačiau būtent dabar didžiausi kėbulo priežiūros priešai yra žiedadulkės, vabzdžių ir paukščių paliekamos dėmės, kelio apnašos ir lipnūs medžių sakų sluoksniai, kurie gali pažeisti net ir automobilio spalvą.
Paprasto plovimo vandeniu neužtenka, o nesilaikant aplinkosaugos reikalavimų gresia baudos. Tad norint užtikrinti automobilio švarą, ilgaamžiškumą ir išvengti nereikalingų nemalonumų, svarbu juo pasirūpinti tinkamai ir karštuoju metų laiku.
Siekiant, kad automobilis gerai atrodytų ir ilgai tarnautų, jam reikia atlikti ne tik techninę apžiūrą, bet ir reguliariai patikrinti kėbulą, alyvos, langų skysčių kiekius bei kruopščiai nuplauti. „Švaros brolių“ automobilių švaros centrų tinklo vadovas Algirdas Plečkaitis sako, jog norint išlaikyti švarų automobilį visą vasarą, idealiausia jį plauti kartą per savaitę arba bent du kartus per mėnesį.
„Reguliariai plaunant automobilį ant jo nesikaupia kelio apnašos, purvas, vabzdžiai, sakai ar kita tarša, kuri gali pakenkti kėbului. Purvas ir kitos kietosios dalelės patenkančios ant automobilio, gali jį pažeisti, o dėl to vėliau gali atsirasti ir korozija. Vasaros metu kelio apnašos yra lipnios, nuo karščio dar labiau prikimba prie automobilio, tad nuplauti jas tampa kur kas sunkiau, o ilgą laiką jų nepašalinus gali palikti net ir pigmentines žymes ant lako“, – teigia A. Plečkaitis.
Specialistas sako, jog retai plaunant automobilį ant jo prisikaupia įvairiausių nešvarumų ir kietųjų dalelių, kurias sujudinus net ir prisilietus ranka ar drabužiu galima taip pat lengvai pažeisti viršutinį automobilio lako sluoksnį. Taigi pagrindinis būdas išvengti šių nešvarumų daromos neigiamos įtakos – reguliarus plovimas.
Vien tik vanduo – neefektyvu
Vasarą gali kilti noras patiems nusiplauti automobilį kieme, tačiau A. Plečkaitis primena, jog pagal Aplinkos ministerijos priimtus aplinkos apsaugos reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, naudojant chemines valymo priemones, automobilius plauti leidžiama tik specialias nuotekų sistemas turinčiose vietose. O šių reikalavimų nepaisantiems vairuotojams gresia ir piniginės baudos.
Taip siekiama mažinti neigiamą poveikį gamtai, tad teisės aktai galioja tiek miestuose, tiek ir už jo ribų. Baudų dydžiai skirtinguose miestuose taip pat įvairūs – Vilniaus miesto savivaldybės duomenimis, už švaros tvarkymo taisyklių nepaisymą numatoma bauda gali siekti nuo 20 iki 140 eurų, o nusižengus pakartotinai – nuo 140 iki 600 eurų.
Na, o plauti automobilį vien tik vandeniu, anot A. Plečkaičio, neužtenka – toks plovimo būdas yra neefektyvus ir netgi neteisingas, nes rizikuojama pažeisti viršutinį kėbulo lako sluoksnį.
„Automobilis turi net keletą apsauginių sluoksnių – tai gruntas, dažai, lakas ir kitos dangos, apsaugančios metalinį kėbulą nuo korozijos ir kitų fizinių pažeidimų. Plovimo metu automobilis dažniausiai yra padengiamas dar ir vašku, kuris kaip riebalinis sluoksnis apsaugo paviršių nuo nešvarumų ir neleidžia jiems kauptis.
Tuo tarpu paprastas vanduo, nenaudojant jokių aktyviųjų medžiagų, specialių valiklių ir apsauginio vaško, nėra efektyvus – dalis labiau prikibusio, o vasarą nuo karščio dar ir stipriai pridžiūvusio purvo tik su vandeniu apskritai nenusiplauna, todėl ant kėbulo lieka purvo plėvelė ir jis neblizga“, – teigia švaros centrų tinklo vadovas.
Jis pažymi, jog net ir automobilio plovimui naudojamas šampūnas taip pat iš dalies saugo viršutinį automobilio lako sluoksnį nuo braižymo. „Plaunant tik su vandeniu ir naudojant kempinę ar vėliau šluostę sausinimui, ant kėbulo paviršiaus likę nešvarumai ar prikibę kietosios dalelės įtrinamos į viršutinį jo sluoksnį ir ant jo atsiranda smulkūs įbrėžimai. Tuo tarpu plaunant su specialiu šampūnu, purvo dalelės yra skaidomos, atmirksta ir kėbulo paviršius tampa slidus, o visos šluostės, kurios jį tuomet plauna lengvai slysta paviršiumi, pašalina nešvarumus ir sausinant kėbulas jau būna visiškai švarus.
„Valymo priemonės – purvo tirpiklis, distiliuotas vanduo, šampūnas ir vaškas palengvina purvo pašalinimą nuo automobilio, suteikia kėbului slidumo ir apsaugo nuo dažų ir lako sluoksnių pažeidimų“,– komentuoja specialistas.
Kokybiško bazinio plovimo paslaptis – 3 priemonės
A. Plečkaitis atskleidžia, jog pagrindinės ir esminės plovimo priemonės yra purvo tirpiklis, šampūnas ir apsauginis skystasis vaškas. Šios priemonės yra kokybiško plovimo paslaptis. Turint daug kantrybės galima pabandyti visus nešvarumus atmirkyti tik su vandeniu, nenaudojant purvo tirpiklio, bet greičiausiai visi nešvarumai nebus pašalinti, bus tik sudeginta daug brangaus laiko.
„Plaunant automobilį reikėtų visuomet naudoti purvo tirpiklį, šampūną ir vašką. Apipylimas vandeniu nėra plovimas – juk drabužiams skalbti taip pat naudojamos tam tikros skalbimo priemonės, nes vanduo dėmių nepašalina, o kartais dar ir pablogina situaciją. Tad ir su automobiliu eksperimentuoti nepatartina – vieną savaitę automobilį plaunant pagal instrukcijas ar plovykloje, o kitą tik su vandeniu geriausio rezultato nepasieksite. Priešingai, plaunant galite pažeisti automobilio kėbulo apsauginius sluoksnius“, – pasakoja jis.
Anot specialisto, norint tinkamai ir kokybiškai nuplauti automobilį, reikėtų atlikti šiuos veiksmus:
- Naudoti purvo tirpiklį, kuris suminkština nuosėdas ir kietąsias daleles prikibusias prie kėbulo.
- Tuomet vandeniu nuskalauti paviršių ir pašalinti didžiąją dalį atmirkusių kietųjų dalelių.
- Pasitelkti šampūną, kuris suskaido riebalinį sluoksnį esantį ant kėbulo ir suminkština likusį įsisenėjusį purvą.
- Naudoti apsauginį vašką, kurio dėka automobilis vėl taps atsparus vandeniui ir blizgės.
- Nusausinti kėbulą, tačiau tai daryti atsargiai ir su specialiomis šluostėmis, kurios nesubraižys viršutinių automobilio dangos sluoksnių.