Vyriausybė pritarė Aplinkos ministerijos siūlomoms Aplinkos apsaugos įstatymo pataisoms, kurios veiksmingiau užkirs kelią aplinkosauginių reikalavimų pažeidimams.
Siūlomos pataisos sustiprins įrenginių, kuriems eksploatuoti reikia taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimo arba taršos leidimo, aplinkosauginę kontrolę.
„Deja, rinkoje vis dar yra dalyvių, kuriems aplinkos teršimas – įprasta kasdienybė. Turime imtis visų priemonių, kad ūkio subjektai atsakingai vertintų savo veiksmus ir darytų viską, kad poveikis aplinkai būtų kuo mažesnis.
Tai turi būti daroma visose grandyse, nuo gamybinių procesų iki konkrečių gaminių patiekimo vartotojams“, – įstatymo pataisas komentavo aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Įtvirtinus siūlomus pakeitimus, atsiras galimybė nebetaikyti įstatyme numatyto rašytinio įspėjimo, o iš karto skirti baudą ūkio subjektams, nustačius, kad vykdant veiklą nesilaikoma TIPK arba taršos leidime nustatytų sąlygų. Tai skatins jų laikytis, nes baudos nebebus galima išvengti.
Įstatymo pakeitimais siekiama sugriežtinti reikalavimus organinius tirpiklius naudojančių įrenginių eksploatavimui – registracijos duomenų teikimo ir tikslinimo, išregistravimo pagrindus, įtvirtinti atsakomybę, sankcijas už biologinių atliekų (maisto ir virtuvės) tvarkymo reikalavimų pažeidimus, padidinti baudas už netinkamą alyvos atliekų, kurios priskiriamos pavojingosioms atliekoms, tvarkymą.
Išsaugoti švaresnę aplinką padės įstatyme įtvirtintos nuostatos tiekti rinkai ir naudoti dažus, lakus, transporto priemonių pakartotinės apdailos gaminius, kurie išvardinti ES direktyvoje, tik atitinkamai paženklintus ir neviršijančius didžiausio jų sudėtyje esančio lakiųjų organinių junginių kiekio.
Prie taršos prevencijos prisidės ir siūloma nustatyti griežtesnė juridinių asmenų atsakomybė už pažeidimus tiekiant rinkai ir naudojant minėtuosius gaminius.
Dar viena svarbi nauja nuostata skirta užtikrinti platesnes galimybes visuomenei dalyvauti priimant aplinkosauginius sprendimus ir taip įgyvendinti Orhuso konvencijos Šalių susitikimo priimto sprendimo patarimus.
Todėl numatoma, kad sprendimų alternatyvos negalėtų būti priimamos iš anksto, bet nagrinėjamos ir pasirenkamos strateginio pasekmių aplinkai vertinimo arba numatomos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo metu.
Aplinkos apsaugos įstatymo ir jo lydinčiųjų įstatymų pataisoms dar turės pritarti Seimas. Šiuos teisės aktus numatoma svarstyti ir priimti pavasario sesijoje, kuri prasideda kovo 10 d.