Seimas pritarė Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo pataisoms, sudarydamas teisines prielaidas optimizuoti Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos, visuomenės sveikatos priežiūros biudžetinių įstaigų tinklą, atsisakyti tam tikrų besidubliuojančių funkcijų ir efektyvinti įstaigų veiklą.
Įstaigų veiklų apjungimas leis sumažinti tiek valdymo ir administracijos struktūras, tiek viešojo valdymo išlaidas, užtikrinant, kad efektyviau ir racionaliau bus naudojami valstybės žmogiškieji, finansiniai ir infrastruktūros ištekliai.
Bus nustatyta aiški įstaigų kompetencija, atsisakant besidubliuojančių ar neaktualių, pridėtinės vertės sveikatos sektoriui nekuriančių visuomenės sveikatos įstaigų vykdomų funkcijų.
„Kai stringa elementarių duomenų perdavimas, kai nevyksta elementarus bendradarbiavimas tarp tų įstaigų, tai man atrodo, kad jokios naudosi neatneša nei visuomenei, nei mums.
Todėl manau, kad projektas yra labai laiku“, – pritarti pataisoms kvietė Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narė Jurgita Sejonienė.
Priimtais pakeitimais nuspręsta atsisakyti šių įstaigų: Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos, Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro, Valstybinis psichikos sveikatos centro ir Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro.
Įstatyme įtvirtintos šios Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos valstybės visuomenės sveikatos priežiūros biudžetinės įstaigos:
Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Nacionalinis visuomenės sveikatos centras);
Radiacinės saugos centras;
Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centras;
Higienos institutas;
kitos visuomenės sveikatos priežiūros įstaigos, įsteigtos kitų įstatymų ir teisės aktų nustatyta tvarka.