Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (Kelių direkcija) sutartys dėl pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė–Nida rekonstravimo techninių darbo projektų parengimo.
Bus projektuojami daugiau kaip 35 km tako (nuo Smiltynės iki Preilos). Viešųjų pirkimų konkursas buvo paskelbtas keturiems tako ruožams ir atitinkamai yra sudarytos 4 sutartys. Bendra sudarytų sutarčių vertė – daugiau kaip 110 tūkst. eurų.
Pagal konkurso reikalavimus, tiekėjai turi atlikti statybinius, inžinerinius ir kitus tyrinėjimus, parengti statinio rekonstravimo techninį darbo projektą ir kitą dokumentaciją, vykdyti statinio projekto vykdymo priežiūrą.
Kelių direkcijos direktorius Remigijaus Lipkevičiaus sako, kad pėsčiųjų ir dviračių takas Smiltynė–Nida yra svarbus ir Neringos gyventojams, ir gausiai šį nuostabų Lietuvos kampelį lankantiems svečiams – visiems, keliaujantiems tiek dviračiais, tiek pėsčiomis.
Planuojama, kad, 2022 metais, parengus projektus, bus skelbiami viešieji pirkimai statybos darbams atlikti. Kol takas bus sutvarkytas, jį prižiūri AB „Kelių priežiūra“.
Dviračių takas Smiltynė–Nida yra EuroVelo trasos dalis, todėl naudojamas ne tik vietinių gyventojų, bet ir dviratininkų, atvykstančių iš užsienio.
Pažymėtina, kad šio tako įrengimas leis prisidėti prie ekologijos ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) mažinimo, nes po rekonstrukcijos bus užtikrinta, kad nuo Smiltynės perkėlos Nidą bus galima patogiai pasiekti atsisakant kelionės automobiliu. Be to, takas turi būti pritaikytas ir specialiajam transportui, kad prireikus būtų galima jį panaudoti apsaugant šį unikalų gamtos kampelį nuo stichinių nelaimių, pvz., gaisro.
Minimas takas driekiasi per saugomą teritoriją Kuršių Nerijoje, kur labai jautrūs klausimai dėl medžių, kopų, augalijos.
Taip pat buvo įvertinta, jog rengiant projektą gali iškilti problema dėl miško žemės, kurios savininkas yra Valstybinė miškų urėdija, panaudojimo. Viešasis pirkimas buvo paskelbtas po to, kai Kelių direkcija suderino su suinteresuotomis institucijomis visus minėtus klausimus.
Primenama, kad Kelių direkcija galėjo pradėti šio tako projektavimo darbus tik po to, kai Neringos ir Klaipėdos miesto savivaldybės sutiko pasirašyti bendradarbiavimo sutartis ir gavo savivaldybių tarybų sprendimus, kad po to, kai takas bus sutvarkytas, jį minėtos savivaldybės perims valdyti nuosavybės teise.
Po pėsčiųjų ir dviračių tako sutvarkymo ir perdavimo, Klaipėdos miesto savivaldybei priklausys 850 metrų, o Neringos savivaldybei apie 34 kilometrai tako.