Rugpjūčio 27 dieną (penktadienį), 18 val., Uostamiestyje, Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda), duris atvers Edmundo Frėjaus (1949–2009) skulptūrų ir piešinių paroda „Sugrįžtantys paukščiai“.
Šia paroda pradedamas autoriaus atminimui skirtų meno renginių ciklas, keliausiantis per visą Lietuvą – Klaipėdą, Kauną ir Vilnių.
Klaipėdos kraštas renginių ciklo pradžiai pasirinktas neatsitiktinai. Nors studijavo E. Frėjus Telšiuose, o didžiąją gyvenimo dalį praleido Kaune, į Klaipėdą jis grįždavo vedamas meno – būtent čia beveik prieš 30 metų buvo surengta viena pirmųjų autoriaus parodų.
Pirmasis skulptoriaus žingsnis į viešąsias erdves taip pat buvo Klaipėdoje – iki šiol Klaipėdos Teatro aikštę puošia metalo reljefas „Pegasas“.
Paskutinėmis vasaros dienomis atidaroma paroda „Sugrįžtantys paukščiai“ yra tęsinys to, kas buvo pradėta prieš 30 metų – į Klaipėdą sugrįžta E. Frėjaus sukurtos mistinės sparnuotos būtybės.
Skraidančių gyvių tema skulptoriui rūpėjo visą gyvenimą. Tai atsispindi ir parodoje.
Čia eksponuojamos dviejų tipų skulptūros – didesnių dydžių moterų ir vyrų sparnuotos keistos tarsi neišbaigtos figūros ir mažosios skulptūros kūriniai – siurrealistiški fantasmagoriniai, dažniausiai paukščius primenantys gyviai.
„Kai 1993 metais Edmundas pakvietė į pirmąją savo parodą, buvome labai nustebinti. Parodoje buvo neapsakomai įdomūs metaliniai tvariniai.
Tai buvo neskraidantys, kažkada egzistavę paukščiai drontai. Stambių ir masyvių kūnų, tačiau menkų ir silpnų sparnų. Anatomiškai išraiškingi paukščiai, kurių negalėjime skraidyti jautėsi tragizmas.
Jie buvo iškalti, išformuoti iš juodo metalo“, – prisiminimais dalijasi viena iš šių parodų sumanytojų, Kauno modernaus meno fondo steigėja Eglė Andziukevičienė.
Parengta pagal Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro pranešimą