Šiaulių oro uostui baigus beveik 10 mln. eurų vertės antžeminės infrastruktūros atnaujinimą, atviro tipo muitinės sandėlį jame atidarė Lietuvos kapitalo krovinių ekspedijavimo įmonė „Rava Cargo“. Iki šiol Rygos oro uoste logistikos projektą su Azijos regiono partneriais aktyviai plėtojusi įmonė tapo vienintele komercinių krovinių operatore Šiaulių oro uoste.
Beveik 600 kv. metrų ploto angarą Šiaulių oro uoste išsinuomojusi įmonė planuoja įgyti skubių siuntų vežėjo statusą ir įžvelgia potencialą per Šiaulius gabenti apie 5 tūkst. tonų krovinių per metus.
Oro uosto vadovė Aurelija Kuezada teigia, kad krovinių ekspedijavimo įmonė oro uostui padės įtvirtinti pozicijas augančioje oro krovinių rinkoje.
„Pradedantis veikti muitinės sandėlis ir patyręs krovinių ekspeditorius yra signalas, kad esame rimtai nusiteikę stiprinti pozicijas oro krovinių rinkoje. Turime ilgiausią Baltijos šalyse orlaivių tūpimo bei kilimo taką, patirtį, šalimais plečiasi Šiaulių laisvoji ekonominė zona, kitos regiono įmonės. Realus oro krovinių kelių atidarymas Šiauliams suteikia išskirtinių pranašumų, kuriuos, neabejoju, verslas įvertins ir jais aktyviai naudosis“, – sako A. Kuezada.
Šiaulių oro uoste šiemet bendrovė „Aviatic MRO“ pradėjo orlaivių techninės priežiūros ir remonto centro statybas, neseniai rankomis sukirsta ir su kitu investuotoju – UAB „J&C Aero“, su kuriuo sutarta dėl naujo angaro statybos orlaivių projektavimo, modernizavimo bei ardymo darbams. Tuo tarpu aktyvi krovinių ekspeditoriaus veikla Šiaulių oro uostui suteikia galimybę siūlyti paslaugų paketą ir su aviacija tiesiogiai nesusijusiems verslams.
„Rava Cargo“ vadovas Artūras Jurkevičius teigia, kad nors atviro tipo muitinės sandėlis gali aptarnauti bet kokiu transportu atvežamus krovinius, tačiau įmonė yra nusitaikiusi į oro krovinius.
„Šiaulių oro uoste kuriamės planuodami teikti visą krovinio gabenimo paslaugą – nuo jo pakrovimo iki dokumentų sutvarkymo atgabenus, saugojimo ir pristatymo. Mes patys ketiname tapti skubių siuntų vežėjais ir organizuoti krovinio judėjimą „nuo-iki“, kitaip sakant – būti ne tik krovinio ekspeditoriumi, bet ir logistikos procesų integratoriumi su visa tam reikalinga infrastruktūra ir ištekliais. Muitinės sandėlis mums yra privaloma investicija, be kurios šio proceso negalėtume pradėti“, – sako įmonės vadovas.
Krovinių gabenimo paslaugą užsakomaisiais orlaiviais teikianti „Rava Cargo“ dėl galimo bendradarbiavimo preliminariai kalbasi ne tik su Europos šalių krovinių integratoriais, bet ir su vietos siuntų pristatymo įmonėmis.
„Pandemijos paskatintoje elektroninėje prekyboje matome didelį potencialą. Kita vertus, jei Šiaulių oro uoste nusileis pakrautas lėktuvas, mūsų interesas, kad jis ir pakiltų ne tuščias, o vėl pakrautas. Manyčiau, kad Šiaulių oro uoste per metus gali būti gabenami apie 5 tūkst. tonų krovinių, juk iki pandemijos Lietuvoje orlaiviais buvo skraidinama apie 15 tūkst. tonų krovinių. Matome plačios logistikos grandinės išplėtojimo perspektyvą, o ne tik krovinių išmuitinimą“, – prognozuoja A. Jurkevičius.
„Rava Cargo“ anksčiau yra dirbusi Šiaulių oro uoste, kur su kita grupės įmone dalyvavo gyvūnų transportavimo į Izraelį projekte. Paskutiniai krovininių orlaivių skrydžiai Šiaulių oro uoste įvyko 2019 m. vasarį.
Šiuo metu tarp didžiausių oro uosto investuotojų yra Estijos kapitalo orlaivių techninės priežiūros ir remonto įmonė „Aviatic MRO“ – ji pradėjo 20 mln. eurų vertės angaro statybas. Lietuvos kapitalo bendrovė „J&C Aero“ ketina 5 mln. eurų investuoti į angarą keleiviniams ir krovininiams lėktuvams projektuoti, modernizuoti bei ardyti. Šiaulių oro uostas dar turi apie 3,5 hektaro ploto laisvų žemės sklypų, kuriems taip pat ieško investuotojų.