Pirmadienis, 9 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Keltais keliauja žmonės, kroviniai ir net sielos

www.alkas.lt
2021-07-25 11:44:08
0
DFDS keltas | cruisemapper.com nuotr.

DFDS keltas | cruisemapper.com nuotr.

Per metus maždaug 2,1 milijardo keleivių, 282 milijonai transporto priemonių yra plukdomos keltais. Eurostato duomenimis, Lietuvoje naudojimasis keltais nuo 2015 m. išaugo beveik 9 proc. Nepaisant to, jog keltai plačiai naudojama jūrų transporto priemonė, apie tai kas vyksta jų viduje, kaip ten dirba žmonės, daugelis nežino.

„Jūrų transportas visais laikais buvo labai svarbi žmonių ir krovinių pervežimo priemonė, daugelyje kultūrų turėjusi ne tik praktinę, bet ir simbolinę reikšmę. Štai vienas ankstyviausių kelto termino paminėjimų aptinkamas graikų mitologijoje, kurioje keltininkas Charonas kėlė mirusiųjų sielas per Stikso upę“, – pasakoja Europoje pirmaujančio keltų operatoriaus DFDS komunikacijos vadovas Baltijos šalims Vaidas Klumbys.

Nuo plausto iki šių dienų modernaus kelto

Pasak Vaido Klumbio, anksčiau keltais buvo vadinami paprasčiausi plaustai, kuriuos žmonės naudojo persikelti per plačias upes, gabenti maistą ar daiktus. Šiandien keltus įsivaizduojame kiek kitaip: tai dideli laivai, turintys galingus variklius, galintys plukdyti šimtus žmonių, sunkvežimių, vagonų ir kitą ratinę techniką. Dabar, kai keliami vis griežtesni žmonių, krovinių ir gamtosaugos reikalavimai, labai svarbu užtikrinti aukštus kokybės standartus, pradedant laivų projektavimu, statyba, remontu, baigiant laivų valdymu. Todėl laivo techninė būklė, mechanizmai, gelbėjimo ir priešgaisrinė, elektros, navigacinė ir ryšio įranga yra prižiūrima ir tikrinama nuolat, laikantis tarptautinių, nacionalinių, laivo klasifikacinės bendrovės ir kompanijos nustatytų tvarkų bei taisyklių. Tai kasdieninis darbas, kurį atlieka laivo įgula, saugos ir kokybės valdymo bei technikos superintendentų tarnybų specialistai.

Kelionė prasideda nuo pasiruošimo

Atidarius pirmąsias keltų linijas iš Lietuvos į Vokietiją, į bilietų kainas buvo įskaičiuotas ir maistas. Nemaža tuomet patiekiamų keleiviams maisto produktų dalis buvo ilgai negendantys. Ilgainiui požiūris į maitinimą keitėsi – skaniai pietauti ar vakarieniauti plaukiant laivu tapo pramoga. Kad ši pramoga būtų sklandžiai teikiama kiekvienam plaukiančiam keleiviui, reikia pasirūpinti milžinišku maisto kiekiu, tinkamai jį laikyti bei paruošti.

Pasak atstovo, tam, kad būtų užtikrinti keltais plaukiančiųjų norai, atsižvelgiama į jų valgymo įpročius bei poreikius, prieš kiekvieną kelionę maitinimas yra kruopščiai planuojamas. Tuo rūpinasi maitinimo laivuose vadovas bei keltų virtuvių šefai, kurie peržiūri ir įvertina, kokį kiekį ir kokių maisto produktų privaloma užsakyti, o tai nėra lengva užduotis, nes produktų kiekį bei suvartojimą per metus tenka skaičiuoti tonomis. Be to, maisto produktai, tiekiami laivams, turi atitikti aukščiausius kokybės standartus.

„Vien DFDS keltuose Baltijos jūroje keleiviai suvalgo daugiau nei 197 tonas vaisių, uogų, grybų ir daržovių, 113 tonų mėsos, 51 toną duonos ir jos gaminių, 27 tonas žuvies, 25 tonas kiaušinių ir jų gaminių. Be to reikia nepamiršti ir gėrimų: keltuose per metus išgeriama daugiau nei 79 tonos vandens, 72 tonos pieno ir jo produktų, 26 tonos vaisvandenių. Tad savo kelionių pasiruošimą pradedame nuo atsakingo ir kruopštaus maisto ir gėrimų užsakymo“, – pasakoja DFDS komunikacijos vadovas.

Savaime suprantama, kad vien tik užsakyti daug produktų nepakanka. Patiekiamas maistas keltuose turi palikti kuo geriausią įspūdį, o jauki vakarienė restorane virsti malonia akimirka, pramoga.

Tvarka keltuose labai svarbi

Paprastai keltą aptarnaujančios įgulos dirba „mėnesis jūroje“ grafiku, kitaip tariant, per metus jos šešis mėnesius dirba jūroje, šešis – ilsisi krante. Pasak V. Klumbio, DFDS keltai iš Lietuvos plaukia kas dieną, todėl per vieną mėnesį kelto įgula maršrutą Lietuva-Vokietija-Lietuva arba Lietuva-Švedija-Lietuva vidutiniškai „įveikia“ 14 kartų.

Jūroje tvarka yra labai svarbi – ji tiesiogiai susijusi su žmonių gyvybėmis. DFDS įgulos kiekvieną savaitę turi pratybas, skirtas gaisro gesinimo, keleivių gelbėjimo ir kitų įgūdžių palaikymui ir įtvirtinimui. Nepaisant to, ar darbuotojas dirba restorane ar kapitono tiltelyje, kiekvienas prieš pradėdamas dirbti kelte turi praeiti specialius kursus, kurių metu gauna teorinį ir praktinį pasirengimą ne tik jau minėtų gaisrų gesinimo ar žmonių gelbėjimo operacijoms vykdyti, bet ir kaip suteikti pirmąją pagalbą, valdyti keleivių minią, kaip elgtis su terorizmu susijusiose situacijose ir kt.

Kiekvienas įgulos narys turi aiškiai apibrėžtas atsakomybes. Štai  atsakomybė už laivo kajučių ir viešųjų erdvių tvarką tenka kambarius ir viešąsias erdves prižiūrintiems darbuotojams, kurių viename kelte vidutiniškai dirba 3 žmonės, tačiau laivo stovėjimo metu kajutes tvarkyti šiems žmonėms padeda ir kiti įgulos nariai. Per metus DFDS įgulos pakloja daugiau nei 260 000 keleivių lovų.

Netikėtumai įėję į istoriją

DFDS maršrutais iš Klaipėdos į Vokietijos Kylio ir Švedijos Karlshamno uostus Baltijos jūra yra keliavęs ne vienas žymus politikas, visuomenės veikėjas, sportininkas bei garsi pramogų pasaulio žvaigždė. Tačiau, kaip teigia Vaidas Klumbys, viena konkreti kelionė yra ypatingai įsimintina.

Bendrovės atstovas džiugiai prisimena 2020 m. liepos 25-osios reisą, kuriame pirmą kartą DFDS istorijoje kelte gimė mergaitė. „Šios mergaitės gimimas įėjo į DFDS istoriją. Kūdikio atėjimas į šį pasaulį tikrai ilgam išliks mūsų kolektyvo atmintyje. Smagu prisiminti ne tik šį gražų ir šviesų įvykį, bet ir operatyvią mūsų įgulos reakciją, leidusią užtikrinti ne tik saugų gimdymą, bet ir visą likusią tolesnę kelionės eigą“, – sako V. Klumbys.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Griežtinamos taisyklės keliaujantiems keltais
  2. Keliaujantiems keltais – papildomos saugumo priemonės
  3. Kelionei į Baltijos jūrą ruošiamas naujas keltas
  4. Lietuvos keliautojų nuotaikos – geriausios Baltijos šalyse
  5. Autobusų bilietus bus galima įsigyti vos trimis paspaudimais
  6. Ką reikia žinoti keliaujant atostogauti kartu su augintiniu
  7. Aviaciją apgaubęs rūkas sklaidos, tačiau nežinomybė ir baimė keliauti išlieka
  8. „airBaltic“ susisiekimą su Baltijos šalimis sieks išlaikyti ir žiemą
  9. Vasarį nuo pandemijos kenčiančiai aviacijai vilčių suteikė ir gėlės
  10. Iš Vilniaus – skrydžiai į poilsiautojų pamėgtą Santoriną
  11. Atnaujinamas net 41 traukinių reisas
  12. Aviacijos atsigavimas prasidėjo
  13. Oro vežėjas primena saugumo taisykles
  14. Šalies oro uostuose ženkliai auga skrydžių pasiūla
  15. Lietuvos oro uostuose padvigubėjo keleivių

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Visuomenininkai ragina pasirašyti už NT mokesčio įstatymo pataisas, kad gyventojų būstai būtų neapmokestinami
    Pilietinė visuomenė

    Visuomenininkai ragina pasirašyti už NT mokesčio įstatymo pataisas, kad gyventojų būstai būtų neapmokestinami

    2025 06 08
    Ukrainos gynėjas
    Ukrainos balsas

    Žiurkė spąstuose arba kada į orą išlėks putinas?

    2025 06 08
    Populiariausi vardai 2024 m.
    Kalba

    VLKK nutarimo „Dėl lietuviškos vardo formos“ paaiškinimas

    2025 06 08
    Selemonas Paltanavičius | vdu.lt nuotr.
    Gamta ir ekologija

    Prezidento V. Adamkaus gamtosauginės premijos laimėtojas S. Paltanavičius: patys geriausi darbai atliekami nelaukiant ir nesitikint jokių premijų

    2025 06 08
    LMA - Lietuvos muziejų asociacija | lma.lt nuotr.
    Istorija

    Lietuvos muziejų asociacija: kviečiame Valstybės kontrolę dialogui dėl muziejinių vertybių apskaitos

    2025 06 07
    Susitarimo pasirašymas
    Lietuvoje

    Ministerijos susitarė dėl bendrų veiksmų ugdant pilietišką jaunimą

    2025 06 06
    Lėktuvas | sumin.lrv.lt nuotr.
    Gamta ir žmogus

    Sukčių taikiklyje – neatidūs keliautojai

    2025 06 06
    Sveikata | sam.lrv.lt nuotr.
    Gamta ir žmogus

    Kada ligoniai siunčiami į kitas šalis ir kas už tai moka?

    2025 06 06

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • +++ apie Lietuva – tvirtovė, kuri žvelgia į ateitį: Prezidentas Gitanas Nausėda metiniame pranešime ragina stiprinti gynybą, puoselėti istorinę atmintį ir atskleidžia valdžios spragas
    • +++ apie Z. Vaišvila. Patriotizmą reikia ne vaidinti, patriotu reikia būti
    • Rimgaudas apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
    • Tomas Jakutis apie Lietuva – tvirtovė, kuri žvelgia į ateitį: Prezidentas Gitanas Nausėda metiniame pranešime ragina stiprinti gynybą, puoselėti istorinę atmintį ir atskleidžia valdžios spragas

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Visuomenininkai ragina pasirašyti už NT mokesčio įstatymo pataisas, kad gyventojų būstai būtų neapmokestinami
    • Z. Vaišvila. Patriotizmą reikia ne vaidinti, patriotu reikia būti
    • Netinkamai laikomi ar gabenami degalai gali prišaukti pavojų
    • Tyrimas: apie pusė lietuvių negali kokybiškai išsimiegoti

    Kiti Straipsniai

    Lėktuvas | sumin.lrv.lt nuotr.

    Sukčių taikiklyje – neatidūs keliautojai

    2025 06 06
    Audra

    Sinoptikai įspėja pavojingus orus, kelininkai stiprina budėjimą

    2025 06 05
    „airBaltic“ lėktuvas | „airBaltic“ nuotr.

    „airBaltic“ pradeda tiesioginius skrydžius į Tiraną

    2025 06 03
    Atnaujintas kelias | sumin.lrv.lt nuotr.

    Prasti keliai ne tik vairuotojų galvos skausmas

    2025 06 02
    Atostogos

    Už kiek šiemet galima pailsėti Palangoje, Turkijoje ir Ispanijoje?

    2025 05 31
    Kelionės į Egiptą

    Kelionės į Egiptą su vaikais – ką būtina žinoti planuojant šeimos atostogas?

    2025 05 30
    „flydubai“ lėktuvas

    Skrydžius iš Vilniaus ruošiasi pradėti bendrovė „flydubai“

    2025 05 29
    Unsplash.com

    5 dalykai, kuriuos verta žinoti prieš užsisakant kelionę iš kelionių organizatoriaus

    2025 05 28
    Traukinys

    Traukiniai tarp Vilniaus ir Varšuvos važiuos greičiau ir dažniau

    2025 05 28
    Pasienis | lrv.lt nuotr.

    Nuo birželio 1-os Lietuva nebepripažins Rusijos nebiometrinių pasų

    2025 05 26

    Skaitytojų nuomonės:

    • +++ apie Lietuva – tvirtovė, kuri žvelgia į ateitį: Prezidentas Gitanas Nausėda metiniame pranešime ragina stiprinti gynybą, puoselėti istorinę atmintį ir atskleidžia valdžios spragas
    • +++ apie Z. Vaišvila. Patriotizmą reikia ne vaidinti, patriotu reikia būti
    • Rimgaudas apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
    • Tomas Jakutis apie Lietuva – tvirtovė, kuri žvelgia į ateitį: Prezidentas Gitanas Nausėda metiniame pranešime ragina stiprinti gynybą, puoselėti istorinę atmintį ir atskleidžia valdžios spragas
    • apie bites ir dar apie R. Dilius. Lietuviški (prūsiški) pėdsakai gintaro kelyje Slovakijoje
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Gyvūnų kailio retėjimas gali pranešti apie ligą

    Vietoj šuns – naujosios technologijos

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai