Pirmadienis, 25 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Keltais keliauja žmonės, kroviniai ir net sielos

www.alkas.lt
2021-07-25 11:44:08
0
DFDS keltas

DFDS keltas | cruisemapper.com nuotr.

Per metus maždaug 2,1 milijardo keleivių, 282 milijonai transporto priemonių yra plukdomos keltais. Eurostato duomenimis, Lietuvoje naudojimasis keltais nuo 2015 m. išaugo beveik 9 proc. Nepaisant to, jog keltai plačiai naudojama jūrų transporto priemonė, apie tai kas vyksta jų viduje, kaip ten dirba žmonės, daugelis nežino.

„Jūrų transportas visais laikais buvo labai svarbi žmonių ir krovinių pervežimo priemonė, daugelyje kultūrų turėjusi ne tik praktinę, bet ir simbolinę reikšmę. Štai vienas ankstyviausių kelto termino paminėjimų aptinkamas graikų mitologijoje, kurioje keltininkas Charonas kėlė mirusiųjų sielas per Stikso upę“, – pasakoja Europoje pirmaujančio keltų operatoriaus DFDS komunikacijos vadovas Baltijos šalims Vaidas Klumbys.

Nuo plausto iki šių dienų modernaus kelto

Pasak Vaido Klumbio, anksčiau keltais buvo vadinami paprasčiausi plaustai, kuriuos žmonės naudojo persikelti per plačias upes, gabenti maistą ar daiktus. Šiandien keltus įsivaizduojame kiek kitaip: tai dideli laivai, turintys galingus variklius, galintys plukdyti šimtus žmonių, sunkvežimių, vagonų ir kitą ratinę techniką. Dabar, kai keliami vis griežtesni žmonių, krovinių ir gamtosaugos reikalavimai, labai svarbu užtikrinti aukštus kokybės standartus, pradedant laivų projektavimu, statyba, remontu, baigiant laivų valdymu. Todėl laivo techninė būklė, mechanizmai, gelbėjimo ir priešgaisrinė, elektros, navigacinė ir ryšio įranga yra prižiūrima ir tikrinama nuolat, laikantis tarptautinių, nacionalinių, laivo klasifikacinės bendrovės ir kompanijos nustatytų tvarkų bei taisyklių. Tai kasdieninis darbas, kurį atlieka laivo įgula, saugos ir kokybės valdymo bei technikos superintendentų tarnybų specialistai.

Kelionė prasideda nuo pasiruošimo

Atidarius pirmąsias keltų linijas iš Lietuvos į Vokietiją, į bilietų kainas buvo įskaičiuotas ir maistas. Nemaža tuomet patiekiamų keleiviams maisto produktų dalis buvo ilgai negendantys. Ilgainiui požiūris į maitinimą keitėsi – skaniai pietauti ar vakarieniauti plaukiant laivu tapo pramoga. Kad ši pramoga būtų sklandžiai teikiama kiekvienam plaukiančiam keleiviui, reikia pasirūpinti milžinišku maisto kiekiu, tinkamai jį laikyti bei paruošti.

Pasak atstovo, tam, kad būtų užtikrinti keltais plaukiančiųjų norai, atsižvelgiama į jų valgymo įpročius bei poreikius, prieš kiekvieną kelionę maitinimas yra kruopščiai planuojamas. Tuo rūpinasi maitinimo laivuose vadovas bei keltų virtuvių šefai, kurie peržiūri ir įvertina, kokį kiekį ir kokių maisto produktų privaloma užsakyti, o tai nėra lengva užduotis, nes produktų kiekį bei suvartojimą per metus tenka skaičiuoti tonomis. Be to, maisto produktai, tiekiami laivams, turi atitikti aukščiausius kokybės standartus.

„Vien DFDS keltuose Baltijos jūroje keleiviai suvalgo daugiau nei 197 tonas vaisių, uogų, grybų ir daržovių, 113 tonų mėsos, 51 toną duonos ir jos gaminių, 27 tonas žuvies, 25 tonas kiaušinių ir jų gaminių. Be to reikia nepamiršti ir gėrimų: keltuose per metus išgeriama daugiau nei 79 tonos vandens, 72 tonos pieno ir jo produktų, 26 tonos vaisvandenių. Tad savo kelionių pasiruošimą pradedame nuo atsakingo ir kruopštaus maisto ir gėrimų užsakymo“, – pasakoja DFDS komunikacijos vadovas.

Savaime suprantama, kad vien tik užsakyti daug produktų nepakanka. Patiekiamas maistas keltuose turi palikti kuo geriausią įspūdį, o jauki vakarienė restorane virsti malonia akimirka, pramoga.

Tvarka keltuose labai svarbi

Paprastai keltą aptarnaujančios įgulos dirba „mėnesis jūroje“ grafiku, kitaip tariant, per metus jos šešis mėnesius dirba jūroje, šešis – ilsisi krante. Pasak V. Klumbio, DFDS keltai iš Lietuvos plaukia kas dieną, todėl per vieną mėnesį kelto įgula maršrutą Lietuva-Vokietija-Lietuva arba Lietuva-Švedija-Lietuva vidutiniškai „įveikia“ 14 kartų.

Jūroje tvarka yra labai svarbi – ji tiesiogiai susijusi su žmonių gyvybėmis. DFDS įgulos kiekvieną savaitę turi pratybas, skirtas gaisro gesinimo, keleivių gelbėjimo ir kitų įgūdžių palaikymui ir įtvirtinimui. Nepaisant to, ar darbuotojas dirba restorane ar kapitono tiltelyje, kiekvienas prieš pradėdamas dirbti kelte turi praeiti specialius kursus, kurių metu gauna teorinį ir praktinį pasirengimą ne tik jau minėtų gaisrų gesinimo ar žmonių gelbėjimo operacijoms vykdyti, bet ir kaip suteikti pirmąją pagalbą, valdyti keleivių minią, kaip elgtis su terorizmu susijusiose situacijose ir kt.

Kiekvienas įgulos narys turi aiškiai apibrėžtas atsakomybes. Štai  atsakomybė už laivo kajučių ir viešųjų erdvių tvarką tenka kambarius ir viešąsias erdves prižiūrintiems darbuotojams, kurių viename kelte vidutiniškai dirba 3 žmonės, tačiau laivo stovėjimo metu kajutes tvarkyti šiems žmonėms padeda ir kiti įgulos nariai. Per metus DFDS įgulos pakloja daugiau nei 260 000 keleivių lovų.

Netikėtumai įėję į istoriją

DFDS maršrutais iš Klaipėdos į Vokietijos Kylio ir Švedijos Karlshamno uostus Baltijos jūra yra keliavęs ne vienas žymus politikas, visuomenės veikėjas, sportininkas bei garsi pramogų pasaulio žvaigždė. Tačiau, kaip teigia Vaidas Klumbys, viena konkreti kelionė yra ypatingai įsimintina.

Bendrovės atstovas džiugiai prisimena 2020 m. liepos 25-osios reisą, kuriame pirmą kartą DFDS istorijoje kelte gimė mergaitė. „Šios mergaitės gimimas įėjo į DFDS istoriją. Kūdikio atėjimas į šį pasaulį tikrai ilgam išliks mūsų kolektyvo atmintyje. Smagu prisiminti ne tik šį gražų ir šviesų įvykį, bet ir operatyvią mūsų įgulos reakciją, leidusią užtikrinti ne tik saugų gimdymą, bet ir visą likusią tolesnę kelionės eigą“, – sako V. Klumbys.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Griežtinamos taisyklės keliaujantiems keltais
  2. Keliaujantiems keltais – papildomos saugumo priemonės
  3. Kelionei į Baltijos jūrą ruošiamas naujas keltas
  4. Lietuvos keliautojų nuotaikos – geriausios Baltijos šalyse
  5. Autobusų bilietus bus galima įsigyti vos trimis paspaudimais
  6. Ką reikia žinoti keliaujant atostogauti kartu su augintiniu
  7. Aviaciją apgaubęs rūkas sklaidos, tačiau nežinomybė ir baimė keliauti išlieka
  8. „airBaltic“ susisiekimą su Baltijos šalimis sieks išlaikyti ir žiemą
  9. Vasarį nuo pandemijos kenčiančiai aviacijai vilčių suteikė ir gėlės
  10. Iš Vilniaus – skrydžiai į poilsiautojų pamėgtą Santoriną
  11. Atnaujinamas net 41 traukinių reisas
  12. Aviacijos atsigavimas prasidėjo
  13. Oro vežėjas primena saugumo taisykles
  14. Šalies oro uostuose ženkliai auga skrydžių pasiūla
  15. Lietuvos oro uostuose padvigubėjo keleivių

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Tauro apygardos vadovybė | Genocido aukų muziejaus fondų nuotr.
Istorija

Vilniuje – diskusija, skirta Tauro apygardos 80-mečiui paminėti

2025 08 25
Mokiniai | smsm.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Išsaugotos 42 miestelių gimnazijos, kurioms grėsė pertvarka dėl per mažo mokinių skaičiaus

2025 08 23
Žemės ūkis
Lietuvoje

Ministerija ramina ūkinkus dėl galimo įsipareigojimų nevykdymo

2025 08 22
Piniginė
Lietuvoje

Ką svarbu žinoti skolininkui, susidūrusiam su sunkumais?

2025 08 22
Vaistinė
Gamta ir žmogus

Atnaujinama vaistų išrašymo ir išdavimo tvarka

2025 08 22
J. Basanavičiaus gatvė
Lietuvoje

Dėl archeologinių tyrimų keičiasi eismas J. Basanavičiaus gatvėje

2025 08 22
Klaipėdos daugiabučiai
Lietuvoje

Klaipėdoje toliau didinamas statymo vietų skaičius

2025 08 22
„Vytis“
Lietuvoje

Steigiamas gynybos ir saugumo inovacijų kūrimo centras

2025 08 22

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Denisas Jelisievičius apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • Aleksandras Dubinskis apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • O 2025 m., apie Pratybų „Zapad“ nebus: rusai neturi tam pajėgumų
  • Jau seniena? apie Elektrą gaminančių vartotojų skaičius jau pasiekė 140 tūkst.

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Vilniuje – diskusija, skirta Tauro apygardos 80-mečiui paminėti
  • Maistiniai dažai: koks jų poveikis sveikatai
  • Antifrogen N – patikima apsauga nuo užšalimo ir korozijos
  • Kolekciniai automobiliai: kaip išvengti klaidų perkant?

Kiti Straipsniai

„Google Maps“

„Google Maps“ diegia naujas DI funkcijas

2025 08 24
Oro uostas

Pokyčiai keliautojams: iš rankinio bagažo nebereiks ištraukti skysčių

2025 08 22
Kelionės į Juodkalniją

Kelionės į Juodkalniją: ką verta aplankyti pirmą kartą atvykus?

2025 08 22
Vilniaus oro uostas | Alkas.lt, nuotr.

Oro uostai: kaip pasiruošti kelionei ir išvengti streso?

2025 08 16
Kelionė, automobilis

Ilgos kelionėms automobiliu: dėmesys kūnui sumažins nuovargį

2025 08 16
Lėktuvas.

Ne amžius, o sveikatos būklė lemia kelionių nesklandumus

2025 08 15
Žygis

Kaip nepasiklysti nežinomose vietovese?

2025 08 15
Degalinė

Važiuojant iki paskutinio lašo pasekmės gali būti liūdnos

2025 08 15
Lėktuvas.

Kitąmet numatomi skrydžiai iš Palangos oro uosto į Kretą

2025 08 14
Lėktuvas

Keliaujant į užsienį pasirenkite ir galimiems netikėtumams

2025 08 10

Skaitytojų nuomonės:

  • Denisas Jelisievičius apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • Aleksandras Dubinskis apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • O 2025 m., apie Pratybų „Zapad“ nebus: rusai neturi tam pajėgumų
  • Jau seniena? apie Elektrą gaminančių vartotojų skaičius jau pasiekė 140 tūkst.
  • Alfa.lt apklausa: apie S. Buškevičius. Šiandienos Vilnius: lietuviškai kalbantis vaikas išvadintas „labusu“
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Gyvūnų kailio retėjimas gali pranešti apie ligą

Vietoj šuns – naujosios technologijos

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai