Europos Parlamento (EP) priimtos taisyklės palengvins keliones traukiniais neįgaliesiems, taip pat patikslins keleivių teises atidėjus ar atšaukus reisą.
Kaip ir iki šiol, jei kelionė atidedama ilgiau kaip valandą, keleivis galės pasirinkti atsisakyti kelionės ir atgauti sumokėtą sumą, keliauti vėlesnę dieną arba būti nukreiptas kitais traukiniais be papildomų išlaidų, taip pat gauti maisto bei gėrimų, o prireikus – ir nakvynę. Nauja tai, kad jei per 100 minučių nuo numatyto išvykimo keleiviui nepasiūloma alternatyvos, jis turės teisę pats nusipirkti kitą traukinio arba autobuso bilietą ir atgauti už jį sumokėtus pinigus.
Jei pavėluojama atvykti į paskirties stotį daugiau kaip valandą, keleiviui jau dabar per mėnesį turi būti grąžinta ketvirtadalis, o jei vėluojama daugiau kaip 2 val. – pusė bilieto kainos. Dabar patikslinta, kad geležinkelių bendrovės neprivalės mokėti šių kompensacijų esant ypatingoms aplinkybėms: pavyzdžiui, dėl ekstremalių oro sąlygų, didelių gaivalinių nelaimių, visuomenės sveikatos krizių ar teroro išpuolių, tačiau ne dėl darbuotojų streikų.
Geležinkelių bendrovės bus įpareigotos parduoti keleiviui jungtinį bilietą su persėdimu iki galutinio kelionės taško, jei visus reisus vykdo viena bendrovė (ar jos dukterinės įmonės). Jei tokį bilietą turintis keleivis pavėluoja persėsti, jis turi teisę vykti kitu traukiniu ir gauti kompensaciją pavėlavęs atvykti bent valandą.
Jei keleiviui parduodami keli atskiri bilietai, jis turės būti aiškiai įspėtas, kad tai nėra jungtinis bilietas ir jam negalioja persėdimo garantija. To nepadarius ir keleiviui nespėjus persėsti, bilieto pardavėjas turės jam grąžinti sumokėtą sumą ir dar išmokėti 75 proc. jos dydžio kompensaciją.
Riboto judumo keleiviai, norėdami gauti nemokamą pagalbą įlipti į traukinį ar iš jo išlipti, apie savo kelionės planus privalės pranešti operatoriui iki kelionės likus bent 24 val. (nebe 48 val., kaip yra dabar). Lydintysis asmuo, taip pat šuo vedlys turės teisę keliauti nemokamai.
Naujuose ir atnaujintuose traukiniuose turės būti įrengtos erdvės ir laikikliai dviračiams (mažiausiai keturi kiekviename traukinyje). Jei atsisakoma vežti rezervuotą dviratį be pagrįstos priežasties, keleivis turės teisę atgauti bilieto kainą arba būti nukreiptas kitu maršrutu, taip pat gauti papildomą kompensaciją bei pagalbą.
Valstybės ir toliau galės nuspręsti netaikyti daugelio šių nuostatų priemiestiniams ir regioniniams traukiniams, taip pat tarptautiniams traukiniams, kurių reikšminga maršruto dalis driekiasi už ES ribų.
Atnaujintos taisyklės, dėl kurių jau susitarta su ES Taryba, bus pradėtos taikyti po dvejų metų, o reikalavimas įrengti dviračių vietas – po ketverių metų.