Seimas priėmė Asmens tapatybės kortelės ir paso įstatymo pakeitimus, kuriais nuspręsta tobulinti asmens dokumentų išdavimo procesus ir padaryti patogesnes piliečiams teikiamas asmens dokumentų išdavimo paslaugas.
Viena iš svarbių naujovių – priimtas sprendimas nuo rugpjūčio 2 d. nustatyti ilgesnį vyresniems asmenims išduodamos asmens tapatybės kortelės galiojimo laiką.
Pagal priimtas Asmens tapatybės kortelės ir paso įstatymo nuostatas piliečiui nuo 70 metų bus išduodama 30 metų galiojanti asmens tapatybės kortelė. Šiuo metu 20 metų galiojanti asmens tapatybės kortelė išduodama tik vyresniems kaip 75 metų amžiaus piliečiams. Pagal naują tvarką daugiau garbaus amžiaus piliečių savo asmens dokumentus galės keisti rečiau.
Priimtos pataisos taip pat leis supaprastinti asmens tapatybės dokumentų atsiėmimo tvarką.
Pagal naujas nuostatas nuo 2022 m. liepos 1 d. piliečio pageidavimu ir lėšomis jo nauja asmens tapatybės kortelė ar naujas pasas galės būti saugiai pristatyti į jo nurodytą vietą. Tačiau asmens dokumentai galės būti siunčiami tik tokiu atveju, jei pilietis galės savo asmens tapatybę patvirtinti pateikdamas asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, taip pat naujuosiuose dokumentuose nebus pasikeitę jo asmens duomenys (vardas, pavardė, lytis, gimimo data, asmens kodas). Migracijos departamentas ar Lietuvos konsulinė įstaiga paskelbs asmens tapatybės kortelę ir (ar) pasą galiojančiais tik tuomet, kai gaus duomenis apie saugiu būdu išsiųstų asmens tapatybės kortelės ir (ar) paso įteikimą. Šiuo metu tokia paslauga pasinaudoti gali tik užsienio valstybėse gyvenantys piliečiai.
Siekiant palengvinti dokumentų pateikimo procedūras, kai kreipiamasi dėl asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimo vaikui, pataisomis nuspręsta įtvirtinti, kad pateikiant dokumentus dėl asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimo ar keitimo vaikui iki dvejų metų vaikui dalyvauti nebūtina. Šiuo metu vienų metų vaiką tėvai jau privalo atsivesti į migracijos skyrių.