Aplinkos ministras Simonas Gentvilas kartu su 15 kitų ES šalių ministrų pasirašė Danijos ir Nyderlandų Karalysčių inicijuotą neoficialų dokumentą atsisakyti lengvųjų transporto priemonių su dyzeliniais ir benzininiais varikliais gamybos. Trečiadienį transporto komisarė Adina Valean perdavė raštą Europos Žaliojo kurso vadovui, Europos Komisijos viceprezidentui Fransui Timermansui.
Šiuo veiksmu nacionalinių vyriausybių politikai ragina Europos Komisiją imtis veiksmų aiškiai įvardyti, nuo kada ES atsisakys gaminti ypač teršiančias lengvąsias ir komercines transporto priemones.
Simono Gentvilo teigimu, ES valstybių narių ministrų pasirašytas memorandumas – tai pirmiausia signalas automobilių gamintojams orientuotis į nulinės taršos technologijų pažangą, kad elektromobiliai ir kitos švarios transporto priemonės taptų kuo greičiau prieinamos daugumai žmonių.
„Pasirašau dokumentą, kuriuo siunčiama aiški žinia, kokia turi būti ateities automobilių pramonė. Lietuva jon jau įžengė: šalyje veikia dvi keleivinių elektrinių autobusų surinkimo gamyklos – Klaipėdoje ir Kaune. Žinoma, Europa neturi strateginių brangiųjų cheminių elementų baterijų gamybai, tačiau esame tas kontinentas, kuriame buvo išrastas garo variklis, vidaus degimo variklis, todėl turime būti ir elektrinio mobilumo lyderiai. Tai akivaizdi Europos ateitis“, – sako Simonas Gentvilas.
Lietuvos aplinkos ministro pasirašytojo dokumento tikslas – vartotojams naudinga linkme pakreipti artėjančias diskusijas dėl naujos Europos Sąjungos tvaraus ir pažangaus judumo strategijos ir birželį numatomo pakeisti Naujų lengvųjų automobilių ir komercinių transporto priemonių reglamento anglies dioksido normoms mažinti. Dokumentą iš viso pasirašė 16 ministrų, kai kurių šalių po du: Airijos, Austrijos, Belgijos, Danijos, Graikijos, Lietuvos, Liuksemburgo, Maltos, Nyderlandų.
Danijos ir Nyderlandų Karalysčių iniciatyva pasirašytas dokumentas susišaukia su ES siekiu pasiekti klimato neutralumą iki 2050 m. Dokumento autoriai mano, kad prasidėjusi masinė netaršių automobilių gamyba leistų sumažinti jų kainą. Siūlumu numatomas ir pereinamasis ES lygio reguliavimo mechanizmas.
Lietuvos automobilių parką sudaro praktiškai vien importuojamos transporto priemonės, todėl šalyje judumo generuojama tarša iš esmės priklauso nuo automobilių gamintojų strateginių sprendimų ir technologinės pažangos. Pastaraisiais metais 85 proc. į Lietuvą importuotų lengvųjų automobilių sudarė naudoti. Transporto sektoriaus išmetamas šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis nuo 2005 m. iki 2019 m. padidėjo 49,7 proc.
Prajuokino. Nes elektra tai iš kur atsiranda? Iš oro? O akumuliatoriai? Jų gamyba ir perdirbimas po panaudojimo? Nėra taršos?
” Nes elektra tai iš kur atsiranda? ” – Iš Baltarusijos . PS : ”…atsisakyti lengvųjų transporto priemonių su dyzeliniais ir benzininiais varikliais gamybos.” Nežinojau, kad Lietuva tokius gamina. Tikit ?
Nežinojote, kad pas mus gamina ne tik automobilius, bet ir parūkytas kiaulių auseles, broilerius ir tv serialus? Pažvelkime į pasaulį plačiau, o ne tik į dujų išmetimo angą.
Apsisprendžiau. Pereinu ant kinkomojo “transporto”. Išmetimo anga visada prieš nosį.
Tamstos pakantumas (lietuviškai – tolerancija) džiugina!
Apgailėtina, kad ekologinių radikalų populizmui pritaria net “liberalais” save vadinantys. Koks tu Simonai, liberalas, jei šoki pagal ekologinių fanatikų dūdelę?
Tikras liberalas turėtų suvokti, kad pats gyvenimas, pati rinka neišvengiamai išstums automobilius su vidaus egimo varikliais. Kai apsimokės – žmones patys pirks elektromobilius. Tad jokių sicialistinių reguliavimų čia nereikia!!!
Aš pats savjoju apie elektromobilį. Kol kas jie brangūs. Kai bus pigesni – tikrai įsigysiu. Tačiau neturėtų būti varžomas ir automobilių su vidaus degimo variklais gamyba bei pardavimai. Pirmiausia, jie jau ir taip pakankamai ekologiški. O antra – niekas gi nedraudžia “kompensaciniais” mokesčiais apmokestinti degalų.
Suprantu, kad Europos socikams ir žaliesiems “niežti bambą” ir jie nori mums primesti savo absurdiškus reguliavimus. Tačiau kas kitas, jei ne liberalai, turėtų tam pasipriešinti?
Tad nemanau, kad Simonas Gentvilas galėtų būti vadinamas liberalu. Tad tokią politiką ykdant geriau, Simonai, prieš kitus rinkimus junkitės prie kokio žaliavalstiečių ar žaliųjų sąrašo.
Žemaiti. Mesk mokslus ir braukis prie valstybės valdymo. Simonas, kad ir ”liber alas” , bet ne išeitis.