![Kas buvo kalbama apie Lietuvą užsienio žiniasklaidoje | lrv.lt nuotr.](https://alkas.lt/wp-content/uploads/2020/04/1598104_4b2afca10f07a4323cd35d8246963324-e1593531372352-300x212.jpg)
Šių metų pirmąjį pusmetį Vilnius, Kaunas ir Klaipėda pasaulio žiniasklaidos antraštėse buvo paminėti daugiau nei 10 tūkst. kartų, o socialiniuose tinkluose („Facebook“, „Twitter“ ir „Youtube“) – daugiau nei 23 tūkst. kartų. Miestų veidus daugiausia formavo pranešimai apie šalies vidaus ir užsienio politiką, socialinius ir kultūrinius sumanymus, eksportą ir investicijas. Vilniaus paminėjimai daugiausia susiję su turizmo sritimi, kūrybišku atsaku į COVID-19, kultūriniais ir socialiniais sumanymais. Kauno ir Klaipėdos miestų paminėjimų daugiausia nustatyta Vokietijos žiniasklaidoje. Kauno „Žalgirio“ klubo veikla buvo viena matomiausių sudarant Kauno skaitmeninį matomumą, – rodo Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės atlikta apžvalga.
Vilnius į pasaulio žiniasklaidos portalų antraštes pateko 5 431 kartą, Kaunas – 3 524, o Klaipėda – 1 687 kartus.
Į bendrą pranešimų skaičių buvo įtraukti ir miestų paminėjimai Lietuvos žiniasklaidoje – jie sudarė didžiausią paminėjimų skaičių: 72 proc. visų pranešimų apie Vilnių, 53 proc. apie Kauną ir 63 proc. apie Klaipėdą.
„Įdomu tai, kad nors Kauno bendras paminėjimų skaičius yra mažesnis nei Vilniaus, tačiau santykinai buvo daugiau paminėjimų užsienio žiniasklaidoje – beveik 50 proc. visų nustatytų paminėjimų (Vilniaus – 28 proc.). Tarp miestų paminėjimų išsiskyrė valdymo, eksporto, investicijų ir kultūros sritys. Vis dėlto pranešimų, kurie prisidėtų atkleidžiant Lietuvos miestų išskirtinumą, patrauklumą investuotojams, talentams ir turistams, buvo mažuma. Tikrai dar esame neišnaudoję visų turimų galimybių kryptingai miestų ir šalies komunikacijai“, – nurodo Lietuvos įvaizdžio grupės vadovas Marius Gurskas.
Remiantis žiniasklaidos ir socialinių tinklų monitoringo platformos „Melwater“ duomenimis ir atsižvelgiant į galimai pasiektus žmones, bendra Vilniaus, Kauno, Klaipėdos paminėjimų šį pusmetį pasaulio žiniasklaidoje vertė galėtų siekti 61,85 mln. eurų.
Miestai pagal paminėjimus pateko į skirtingų užsienio valstybių akiratį, o Vokietijoje nustatyti visų trijų miestų paminėjimai.
Vilniumi domėjosi Vokietijos (3,57 proc. rastų pranešimų apie miestą), JAV (3,17 proc.), Jordanijos (2,46 proc.) bei Italijos (2,23 proc.) žiniasklaida. Prie miesto matomumo daugiausia prisidėjo šių valstybių žiniasklaidoje aptartos COVID-19 pandemijos naujienos, taip pat teigiamą sostinės bei šalies įvaizdį formuojantys socialiniai ir kultūriniai sumanymai: kaukių mados savaitė, kinas po atviru dangumi, viešųjų erdvių atvėrimas kavinėms bei restoranams, dronų panaudojimas siekiant užtikrinti karantino laikymąsi, atstumui restoranuose išlaikyti panaudoti manekenai. Žiniasklaidos pranešimuose tai pat buvo pastebėta Lietuvos Nepriklausomybės Atkūrimo 30-mečio šventė, Vilniuje vykęs NATO šalių užsienio reikalų ministrų susitikimas, „Stranger Things“ filmavimas sostinėje.
Proaktyvi VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ bei VšĮ „GO Vilnius“ veikla ir komunikacija JAV bei Italijos žiniasklaidoje skatino teigiamų pranešimų apie Vilnių, kaip patrauklią turizmo kryptį, srautą: plačiai aptartos žinomiausios lankytinos vietos, senamiesčio grožis, galimybė pasižvalgyti į senamiestį iš oro baliono.
Kauno naujienos daugiausia domino Vokietijos (30,79 proc. visų pranešimų apie miestą), Turkijos (5,33 proc.), Italijos (3,77 proc.) portalus. Skaitmeninį miesto matomumą daugiausia lėmė pranešimai, susiję su krepšinio klubu „Žalgiris“. Plačiai aptartos šio klubo naujienos: rungtynių rezultatai, komandos sudėtis, Š. Jasikevičiaus karjera, sunkumai COVID-19 pandemijos metu. Susidomėjimo sulaukė ir Kauno Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos sumanymas – 3D spausdintuvų naudojimas apsauginėms priemonėms per karantiną gaminti.
„Žalgiris“ kartu su Kauno miesto vardu antraštėse šių metų pirmąjį pusmetį pasirodė 411 kartų. Šių straipsnių vertė, atsižvelgiant į galimai pasiektus žmones, galėtų siekti 7,39 mln. eurų. Vien „Žalgirio“ pavadinimas į portalų antraštes šį pusmetį pateko 2 861 kartą, o bendra „Žalgirio“ paminėjimų pasaulio žiniasklaidoje vertė galėtų siekti net 38,88 mln. eurų.
„Džiugina tai, kad Kaunas per pirmuosius šešis metų mėnesius buvo vis garsiau girdimas ir dėl kitų veiklų mieste – „Žalgirio“ klubo, Kauno Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos iniciatyvos ir naujoviškų 3D spausdintuvų pritaikymo naujosios tikrovės akivaizdoje. Tai tik dar kartą įrodo, kad Kaunas yra ne tik sporto, bet ir greitas ir įvairias naujoves kasdieniams sprendimams įgalinantis miestas“, – teigia VšĮ „Kaunas IN“ direktorius Tadas Stankevičius.
Klaipėda ryškiausiai buvo matoma Vokietijos (20,92 proc. visų pranešimų apie miestą), Latvijos (3,20 proc.), JAV (2,55 proc.) bei Rusijos (2,49 proc.) žiniasklaidos antraštėse. Aktyviausiai kalbėta apie Klaipėdos uosto naujienas: per Klaipėdos uostą vykusio JAV naftos krovinio perdavimą Baltarusijai, naują „TT-Line“ laivyno keltą „Marco Polo“, uosto veiklų sumažėjimą pandemijos metu. Aptarti ir istoriniai Vokietijos bei Klaipėdos ryšiai, prekės ženklų naujienas nagrinėjantis JAV portalas „Under Consideration LLC“ skyrė dėmesio naujajam Klaipėdos universiteto prekiniam ženklui. Nepastebėta neliko ir neigiamą miesto įvaizdį formuojanti žinia apie AB „Grigeo Klaipėda“ taršą Kuršių mariose. AB „Grigeo Klaipėda“ veikla daugiausia domėjosi JAV žiniasklaidos portalai.
Vertinant Lietuvos miestų matomumą socialiniuose tinkluose „Facebook“, „Twitter“ ir „Youtube“, akivaizdžiai pirmauja sostinė. Vilnius pagal paminėjimų skaičių Kauną lenkia daugiau nei 2 kartus, o Klaipėdą – beveik 6 kartus. Per pirmąjį pusmetį Vilnius socialiniuose tinkluose paminėtas 14 485 kartus, Kaunas – 6 094 kartus, o Klaipėda – 2 452 kartus.
Visi trys miestai matomiausi buvo „Facebook“ socialinėje platformoje. „Facebook“ (11,5 tūkst. Vilniaus paminėjimų) ir „Twitter“ (2,4 tūkst. Vilniaus paminėjimų) platformose matomas didžiausias sostinės atotrūkis nuo kitų miestų. Mažiausiai pranešimų apie Lietuvos miestus pasirodė „Youtube“ platformoje.
Tirdama šalies matomumą, Lietuvos įvaizdžio grupė, atlikusi 13-os tikslinių užsienio šalių (Latvija, Estija, Vokietija, Prancūzija, Jungtinė Karalystė, Danija, Švedija, Norvegija, Italija, Izraelis, Rusija, Lenkija, Baltarusija) naujienų portalų pranešimų ir socialinių tinklų įrašų analizę, nustatė, kad pastarąjį pusmetį Lietuvos vardas užsienio šalių interneto portaluose paminėtas daugiau nei 43 tūkst. kartų, o socialinių tinklų įrašuose – daugiau nei 200 tūkst. kartų. Daugiausia nagrinėtos mūsų šalies valdymo (vidaus ir užsienio politika), turizmo, investicijų ir imigracijos sritys. Lietuvos paminėjimų daugiausia nustatyta Jungtinės Karalystės, Vokietijos ir Rusijos interneto naujienų portaluose.