Tradicinėmis aplinkybėmis laiką taupančios e. prekybos paslaugos karantino metu suteikė papildomą patogumą pasirūpinti kasdieniais poreikiais neišeinant iš namų ir apsiperkant saugiai. „Rimi Lietuva“ užsakymu atlikta Lietuvos gyventojų apklausa parodė, kad labiausiai apsipirkimą internetu rinktis skatina patogi, tinkamai veikianti svetainė, didesnis asortimentas ir nemokamas pristatymas. Šį apsipirkimo būdą pamėgę žinomi šalies žmonės atskleidė, kokius kasdienius darbus palengvina galimybė maisto ir kitų būtinų prekių įsigyti neišeinant iš namų, pirkinius atsiimant tam skirtuose punktuose.
Nori prekes pamatyti betarpiškai
Tris šimtus 18-65 metų amžiaus apklaustųjų apėmęs tyrimas padėjo išsiaiškinti, kas labiausiai skatina pirkti internetu ir kas nuo šio žingsnio lietuvius atbaido. Net 58 proc. nesinaudojančių e. parduotuvėmis apklaustųjų teigia to nedarantys dėl paprasčiausios priežasties – noro prekę apžiūrėti betarpiškai. Nuotraukos jiems neperteikia realaus vaizdo, kuris tenkintų gavus prekę į namus. Ši priežastis juos sulaiko nuo domėjimosi e. parduotuvėmis, kuriomis naudotis jie turi visas technines galimybes.
13 proc. „Havas Media“ internetu apklaustųjų iš viso nesinaudoja e. parduotuvėmis, nes jomis nepasitiki, 6 proc. respondentų nesirenka pirkti internetu, nes neturi mokėjimo kortelės su internetine bankininkyste, o 6 proc. respondentų atskleidė esantys nepakankamai technologiškai raštingi ir nerimauja dėl finansų saugumo mokant internetu.
Svarbiausia patogi svetainė
Net 37 proc. besinaudojančių e. parduotuvėmis teigia esantys patenkinti gaunamomis paslaugomis ir nieko nenorėtų keisti. Kaip siūlymą, kas palengvintų jų apsipirkimą, daugiausia respondentų vardija patogią ir tinkamai veikiančią e. parduotuvės svetainę. Taip pat pirkti internetu lietuvius skatina didelis prekių asortimentas, nemokamas ir greitas prekių pristatymas į namus, mažesnė minimali užsakymo suma, lankstesnis pristatymo laikas ir įvairesni apmokėjimo už prekes būdai.
Apsipirkimą e. parduotuvėse vartotojams taip pat palengvintų išsami informacija apie prekes, geras aptarnavimas, kokybiškos prekės, daugiau darbuotojų ar mažesnė prekių kaina, tačiau perkantiems internetu šie dalykai yra mažiau svarbūs.
Pirkti internetu karantinas paskatino ir žinomus žmones
Įvestas karantinas dažniau naudotis e. parduotuvių paslaugomis paskatino ir žinomus šalies žmones. Viena tokių – tinklaraštininkė Ieva Svan (ieva Swan), itin besirūpinanti savo kasdieniu meniu: „Karantinas mus įpratino naudotis e. parduotuvių paslaugomis tiek ieškant maisto produktų, tiek perkant drabužius. Taigi, nebereikia gaišti laiko vaikštant po parduotuvę. Kadangi gaminu vos keturias valandas per savaitę, laikas, kurį tenka skirti mitybai, dar labiau sutrumpėjo.“
Jai pritaria ir verslininkė, komunikacijos specialistė Liucina Rimgailė. Grįžus iš atostogų Australijoje Liucinai teko saviizoliuotis dvi savaites. Per šį laiką ji įprato produktus pirkti internetu, nors prieš tai niekada to nedarydavo. „Tam, kad būtų saugiau, sudarydavau reikiamų gaminių sąrašą ir užsisakydavau juos e. parduotuvėje. Labai greit atsirado „Rimi Drive“ paslauga, kurią pasirenkant nebereikia taikytis prie kurjerių grafikų – vyras gali nuvykti į paėmimo punktą ir saugiu atstumu atsiimti mano prekes. Jei atvirai, toks atsiėmimo būdas tapo tam tikra pramoga tuo metu, kai nuolat turėjome leisti laiką namuose“, – juokėsi „Liu Patty“ desertinei vadovaujanti L. Rimgailė.
E. parduotuvėmis dažniau naudotis karantino metu žinomus žmones paskatino ne tik saviizoliacija ar griežtesnis mitybos planavimas, bet ir namuose likę vaikai. Tai iššūkiu tapo tris mažamečius vaikus auginantiems žurnalistams Laurai ir Šarūnui Mazalams. Rūpesčiai dėl laikinai duris turėjusio užverti šeimos restorano „Vaflių namai“ ir veikla su vaikais užpildė visą dienotvarkę, tad apsipirkimui laiko visai neliko. Tuomet Laura ir pradėjo naudotis e. parduotuvių paslaugomis. Ji sako nenorinti net prisiminti, koks iššūkis yra ėjimas į parduotuves su trimis vaikais. Dabar jų popiečio miego metu Laura spėja užsisakyti maisto gaminių, o važiuojant pasivaikščioti po vakarienės – atsiimti prekes nevaikštant po parduotuvę.