Sekmadienis, 12 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

P. Auštrevičius ragina Vyriausybę imtis skubių sprendimų dėl „Rail Baltica“

www.alkas.lt
2020-03-04 18:26:05
8
Petras Auštrevičius | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Petras Auštrevičius | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

       
Petras Auštrevičius | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Petras Auštrevičius | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Europos parlamento narys Petras Auštrevičius ragina Lietuvos Vyriausybę greičiau spręsti užsitęsusius europinės vėžės geležinkelio projekto „Rail Baltica“ valdymo klausimus – jei to nebus padaryta, rizikuojama netekti papildomos šimtamilijoninės Europos Sąjungos paramos. Jau kovo 5 dieną, Briuselyje vyks „Rail Baltica“ projektui skirtas forumas, kuriame dalyvaus už projektą atsakingi Baltijos šalių ir Europos Komisijos pareigūnai.

„Nesutarimų ir aštrių kampų tarp Baltijos šalių projekto vystytojų vis dar yra per daug, o pradelsti terminai ir bendrų sprendimų nebuvimas kelia grėsmę, kad bus prarasti keli šimtai milijonų eurų galimos papildomos ES paramos lėšų. Suprantama, kad skirtingus Baltijos šalių interesus ir poreikius reikia derinti, bet pažangos lygis kol kas netenkina Europos Komisijos. Dabartinėmis sąlygomis tikslas turėti modernią greitą europinę vėžę, kuri veiktų jau 2026 metų pabaigoje ir nusidriektų nuo Talino per Lietuvą iki pat Varšuvos bei sujungtų mus su visa Europa – šis siekis išlieka labai miglotas“, – sako P. Auštrevičius, einantis EP Transporto ir turizmo pakomitečio pavaduojančiojo nario pareigas.

P. Auštrevičius pabrėžia, kad dar 2019 m. gruodį Lietuvos, Latvijos ir Estijos premjerams trišaliame susitikime Rygoje sutarus asmeniškai kontroliuoti „Rail Baltica“ vystymą, sprendimai vis dėlto nebuvo rasti.

„Šiuo atveju kalbame ne vien tiktai apie bendrą projekto infrastruktūros valdymo modelį, dėl kurio Lietuvos ir likusių Baltijos šalių pozicijos išsiskiria. Yra ne vienas nesuderintas klausimas, yra tos pačios Europos Komisijos pastabos, bet nėra sprendimų. Todėl Lietuvos Vyriausybės ir premjero S. Skvernelio duoti pažadai, dabartinės Susisiekimo ministerijos neveiklumas yra grėsmė visam „Rail Baltica“ projektui, o kartu ir Lietuvos kaip partnerės patikimumui. Europos Komisija tikisi, kad Lietuva pasiūlys aiškius bendro projekto valdymo sprendimus, laikysis duotų įsipareigojimų. Premjero S. Skvernelio iniciatyva svarbi, kad Lietuva gautų maksimalią europinę paramą greitosios geležinkelio vėžės tiesimui mūsų šalies teritorijoje“, – sako P. Auštrevičius.

Europarlamentaro teigimu, nuo būsimų Lietuvos Vyriausybės ir projekto partnerių Baltijos šalių sprendimų priklausys ir projektui „Rail Baltica“ skirsiama paramos dalis iš ES daugiamečio biudžeto, apimanti laikotarpį nuo 2021 iki 2027 metų. Planuojama, kad projektas „Rail Baltica“ bus baigtas iki šio laikotarpio pabaigos.

Projekto sąmata siekia 5,8 mlrd. eurų, iki šiol „Rail Baltica“ projektui skirta 800 mln. eurų. „Rail Baltica“ europinio standarto elektrinė geležinkelio vėžė tiesiama nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos pasienio, geležinkelio ilgis sieks 870 kilometrų.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. „Rail Baltica“ projektas augins Baltijos šalių ekonomikas
  2. Baltijos šalių susisiekimo ministrai pasiekė susitarimą dėl „Rail Baltica“
  3. Vyriausybė raginama nenuvilti žemdirbių
  4. Baltijos šalių premjerai aptarė bendradarbiavimo ir saugumo klausimus
  5. Baltijos valstybių ir Lenkijos premjerų susitikimas Taline
  6. Lietuva išleis žaliąsias obligacijas
  7. Seimo Užsienio reikalų komiteto nariai piktinasi vyriausybės veiksmais atleidžiant ambasadorius
  8. Lietuva, Latvija ir Estija pasisako už atsakingą perėjimą prie žaliosios ekonomikos

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 8

  1. Kažin says:
    6 metai ago

    Skverneliui savo sprendimu šiuo atveju derėtų kirsti iš peties: 1) Kaune “Rail Baltica” išvedžiojimus, vedančus ‘į niekur” sustabdyti; 2) Pirmu etapu 250 km/val greičo geležinkelio linija sujungti Baltijos šalių sostines. Tuo tikslu už šiems metams ES skirtas lėšas tiesti atšaką į Vilnių ne per Kauną, o beveik dvigubai trumpesniu keliu – nuo Panevėžio tiesiai per Ukmergę ar Molėtus. Taip taptų pašalintas Baltijos šalių pozicijų skirtumas – gautos “Rail Baltica” finansavimui šiems metams skirtos 800 mln. eurų lėšos.

    Atsakyti
    • stasys says:
      6 metai ago

      kažin > o jei trumpai apie tuos nesutarimus ?

      Atsakyti
      • Kažin says:
        6 metai ago

        Bene trumpiausiai tuos nesutarimus apibūdino, dar Butkevičiui premjeraujant, po valdžių pasitarimo “Rail Baltica” klausimais Vilniuje Estijos regis Susisiekimo ministras, pasakydamas, kad „Lietuvos valdžioje yra kvailių“… Butkevičius įsižeidė ir Estijos ministras turėjo atsistatydinti.
        Tam, kad “Rail Baltica” valdyti galėtų buvo Rygoje įsteigta bendra įmonė “RB Rail”. Jos akcijos šalims priklauso po lygiai, vadinasi ir infrastruktų pajamos privalo priklausyti po lygiai. Tačiau Lietuvoje vėžės ilgis yra apie 1,5 karto didesnis negu bendrininkių teritorijose. Taigi tokiu atveju Latvijai ir Estijai kasmet atitektų dalis Lietuvai priklausančių infrastruktūros pajamų. Tas Lietuvai nepriimtina, žinoma … Lietuva dabar apsižiūrėjo, kad lygių akcijų principu steigiant “RB Rail”, galėjo būti “Lietuvos valdžioje kvailių”… Iš to gali būti ir tie pozicijų skirtumai, tas, kaip Auštrevičius sako, “ne vienas nesuderintas klausimas”. Kad juos visus panalizuotum – reikalingas traktas…

        Atsakyti
        • Žemyna says:
          6 metai ago

          O, teisingai, prisimenu!
          Labai stebėjausi, kodėl tokia racionali Estija sutiko su tokiu „pasidalinimu” – kaipgi toks nelygiavertis seserų „bendradarbiavimas” galėtų puoselėti tarpusavio pasitikėjimą… O juk tai kažkas tyčia pakišo, kad sukeltų nepasitikėjimą vienos kita ir nesutarimus?

          Atsakyti
  2. Žemyna says:
    6 metai ago

    Įdomu, kas slypi po „nesutarimais”? Tikiuosi, nebus, kaip visada – LT vėl skriaudžia strateginę…
    Gal tai visai ne eilinių derybininkų kompetencijos klausimas tie daugiamečiai nesutarimai? Gal kuo didesniais ir ilgesniais nesutarimais rūpinasi valstybė, kuriai nereikia to Railo, kuriai reikia, kad LT liktų jai patogi vežė, kad galėtų trijų sesių teritorijoje kaip savoje – be techninių keblumų važinėti? Taigi, kas konsultuoja derybininkus?
    O VSD, lyg tyčia, dabar kitkuo užsiėmusi? Baku?

    Atsakyti
  3. Kažin says:
    6 metai ago

    Auštrevičius sako, kad yra EK pastabos dėl “Rail Baltica”, bet Vyriausybė nepriima sprendimų.Tai, akivaizdu, kad šios vėžės tiesimas, pirmiausiai jos maršrutas per Lietuvą yra LRT tyrimų skyriaus nagrinėtinas klausimas. Bet LRT tyrėjai kaip nesidomėjo tuo nuo “Rail Baltica” tiesimo pradžios, taip tyli iki šiol… Nors tai didžiai strateginis Lietuvos politikos ir ekonomikos klausimas.
    Visų pirma tokiu atveju LRT privalėjo su minėtomis EK pastabomis operatyviai ir nuodugniai supažindinti visuomenę, kelti Valdžios asmenų teisinės atsakomybės klausimą dėl prieš 5 metus išleistų 365 mln. eurų tiesiant europinę vėžę nuo Kauno nežinia į kur vedančią, nežinia kam reikalingą bei kartu statant Palemone intermodalinį krovinių terminalą, kai su tos krypties tranzitiniais kroviniais puikiusiai susidorojo ir dabar prasiplėtus galėtų susidoroti Šeštokai.
    Beje, tokiu Valdžių sprendimu iš Šeštokų, viso šio pasienio regiono vystymosi galimybė buvo pasistverta Kauno didmiesčio naudai. Šis faktas rodytų, ką reiškia Valdžios skelbia regionų vystymo politika praktiškai. Lyg niekur nieko ir apie tai LRT programose, – tylu… Bet pirmiausiai atvirai apie “Rail Baltica” maršruto per Lietuvą peripetijas privalo prabilti Auštrevičius tiek Lietuvoje, tiek Briuselyje. Juk Briuselis – ne savo meto Maskva, nuo kurios Lietuvai buvo įprasta ir prasminga slėpti… Ar ne, Auštrevičiau?…

    Atsakyti
  4. Žemyna says:
    5 metai ago

    Aptikus istorinių gyvenviečių, būsimame „Rail Baltica“ ruože darbuosis archeologai
    – respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/verslas/aptikus_istoriniu_gyvenvieciu_busimame_rail_baltica_ruoze_darbuosis_archeologai/

    Keista – geležinkelis tiesiamas upės pakrante! Ir ką gamtos bei ŽT gynėjai? Ši tema jiems ne tokia svarbi, neefektinga? Kaip veiks upės pakrantę ir jos vagą traukinių keliama ištisinė vibracija? O ar nepažeistos ŽT, kai dėl geležinkelio sankasų, dėl traukinių judėjimo neįprasta sparta gyventojai atskiriami nuo upės, negalės saugiai pasiekti upę, maudytis? O gal tai ir apskritai bus draudžiama – nes nesaugu.
    O dar nemažiau svarbu: juk žinoma, jog senovėje gyvenvietės būtent šalia vandens kelių kūrėsi. Vadinasi, ARBA, paskubomis kasinėjant, artefaktai bus pražiūrėti, sunaikinti, bus rūšiuojami į daugiau ir ,,mažiau” svarbius, dėl kurių ,,neverta gaišti”… ARBA bus kasinėjama, kaip priklauso, ir tokiu būdu kelio tiesimas bus bent 10 metų užvilkintas… O gal to ir siekta – vilkinti, ir todėl tokia kryptimi jis planuotas? Tartum nebūtų galimybių kitaip tą kelią tiesti.

    Atsakyti
  5. Rail Baltica says:
    5 metai ago

    Vilius Nikitinas: EK incijuoja pažeidimo procedūrą Čekijos geležinkeliams. Kiti eilėje – LTG?
    – 15min.lt/naujiena/aktualu/nuomones/vilius-nikitinas-ek-incijuoja-pazeidimo-procedura-cekijos-gelezinkeliams-kiti-eileje-ltg-18-1403148?copied

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Kultūros ministerija kviečia teikti paraiškas Sausio 13-osios minėjimo projektams
Kultūra

Kultūros ministerija kviečia teikti paraiškas Sausio 13-osios minėjimo projektams

2025 10 11
Arūnas Gelūnas | Alkas.lt nuotr.
Lietuvoje

R. Žemaitaitis viešai pasišlykštėjęs A. Gelūno poelgiu – vėl sujudino koaliciją

2025 10 10
Išmaniosios programėlės gali išnykti – kas taps jų įpėdiniu?
Lietuvoje

Lietuva statys dirbtinio intelekto gamyklą

2025 10 10
Susitarimo pasirašymas
Lietuvoje

KAM ir LSA susitarė dėl naudų savivaldybėms su poligonais

2025 10 10
Elektros tinklai
Gamta ir žmogus

ESO ir Šiauliai suvienijo pastangas, kad apsaugotų apuokus

2025 10 10
Druskininkų autobusų stotis
Lietuvoje

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje – ir žinia ateities kartoms

2025 10 10
Žemės ūkis
Lietuvoje

Netrukus smulkūs ir vidutiniai ūkiai vėl galės kreiptis paramos

2025 10 10
Regionų forumas
Lietuvoje

Prezidentas atidarė septintąjį Regionų forumą

2025 10 10

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • >+++ apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
  • TRT World apie Rengiamas Prūsijos kunigaikštystės susikūrimo 500 metų minėjimas
  • +++ apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
  • Whitney Webb apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Ieškoti pagalbos dėl priklausomybės trukdo netikėjimas ir gėda
  • Ko nepamiršti paliekant sodybą prasidėjus šaltajam metui
  • Kas aštuntas vairuotojas yra patyręs avariją dėl laukinio gyvūno
  • 3 programėlės, padėsiančios vyresnio amžiaus žmonėms

Kiti Straipsniai

Pasirašyta Nacionalinė kolektyvinė sutartis

Pasirašyta Nacionalinė kolektyvinė sutartis

2025 10 08
Bėgių tiesimas Jonavos rajone

„Rail Baltica“ atkarpoje pradėta tiesti pirmuosius europinius bėgius

2025 10 07
I. Ruginiene lankosi VU

Ministrė Pirmininkė lankėsi Vilniaus universitete

2025 10 03
Pinigai, biudžetas | pixabay.com, Bru-nO nuotr.

Artėjama prie naujosios Nacionalinės kolektyvinės sutarties pasirašymo

2025 10 01
J. Jakaitis. „Baltijos aljanso“ konferencija „Okupacijos aukos be sienų“ Taline

J. Jakaitis. „Baltijos aljanso“ konferencija „Okupacijos aukos be sienų“ Taline

2025 09 30
Ažuolas, miškas

Gyventojams klimato kaita rūpi mažiau, nei ekonomika

2025 09 28
Automobilių statymas

Kiek kainuoja automobilių statymas Baltijos šalių sostinėse?

2025 09 27
Civilinė sauga

Vyriausybė pritarė gyventojų evakuacijos tvarkos aprašui

2025 09 26
XX-oji Vyriausybė

Darbą pradeda prisiekusi XX-oji Vyriausybė

2025 09 25
Seimas

Seimas pritarė dvidešimtosios Vyriausybės programai

2025 09 25

Skaitytojų nuomonės:

  • >+++ apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
  • TRT World apie Rengiamas Prūsijos kunigaikštystės susikūrimo 500 metų minėjimas
  • +++ apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
  • Whitney Webb apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
  • OI, nžn... - apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Studentai kviečiami stažuotis NASA mokslinių tyrimų centre

NASA stažuočių programa laukia gabių Lietuvos studentų

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai