Pirmadienis, 24 lapkričio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Mokslas

Lietuviui patikėta tobulinti Londono susisiekimo sistemą

www.alkas.lt
2020-02-03 15:00:45
1
Lietuviui patikėta tobulinti Londono susisiekimo sistemą

Vytautas Dumbliauskas | M. Mazaliauskaitės nuotr.

       
Vytautas Dumbliauskas | M. Mazaliauskaitės nuotr.
Vytautas Dumbliauskas | M. Mazaliauskaitės nuotr.

Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU), Aplinkos ir Transporto inžinerijos fakultetuose studijas baigęs ir daktaro laipsnį apsigynęs Vytautas Dumbliauskas šiandien dirba „Transport for London“ bendrovėje, kur rūpinasi kaip sukurti veiksmingą Londono susisiekimo sistemą. Pašnekovas įsitikinęs, kad transportas yra paklausi sritis, o kolegoms Lietuvoje siūlo neatmesti naujų darnaus transporto idėjų ir nesitikėti, kad viską išspręs naujų gatvių tiesimas. Svajojantiems apie tarptautinę karjerą V. Dumbliauskas pataria šalia specialybės dalyko siekti platesnių žinių – mokytis vadybos, psichologijos, ekonomikos. Taip pat ugdyti toleranciją kultūrinei ir tautinei įvairovei, kurios prireiks dirbant komandose su kolegomis iš viso pasaulio.

– Vytautai, gyveni ir dirbi Londone, „Transport for London“ bendrovėje. Papasakok, kaip ten atsidūrei ir kokios pagrindinės Tavo įmonės veiklos sritys?

– Istorija gana standartinė – šios organizacijos modeliavimo ir vizualizacijos komandoje doktorantūros studijų metais atlikau praktiką. Kad ji įvyktų, stipriai prisidėjo tuomet ten dirbęs kitas VGTU absolventas Domas Žemaitis. Po studijų sugrįžti ir prisijungti prie komandos nebuvo sudėtinga, nes praktikos metu įgytas pasitikėjimas ir parodyti įgūdžiai padėjo sėkmingai įveikti atranką.

„Transport for London“ yra vyriausybinė organizacija, atsakinga už Londono transporto politikos įgyvendinimą ir susisiekimo paslaugų teikimą, įskaitant transporto infrastruktūros vystymą, viešojo transporto (metro, tramvajų, autobusų ir pan.) tinklo formavimą ir keleivių vežimą.

– Kokios Tavo darbo užduotys? Kaip atrodo Tavo darbo diena?

– Bendrąja prasme esu konsultantas, mano specializacija – strateginio transporto tinklo modeliavimas ir planavimas. Modeliavimo ir vizualizacijos komandoje esame atsakingi už Londono strateginio gatvių tinklo plėtros sprendimų vystymą, modeliavimą ir vertinimą, modeliavimo būdų plėtojimą, naujovių diegimą ir t. t.

Projektai, į kuriuos esu įsitraukęs, yra gana įvairūs. Šiuo metu dirbu ties modeliavimo būdų atnaujinimu, gatvių tinklo būsenos prognozavimo sprendimo paieška ir atskirų gatvių tinklo sprendimų modeliavimu. Komandoje vadovaujamės matricine struktūra, tad skirtinguose projektuose tenka įvairūs vaidmenys: vadovaujančio specialisto, konsultanto, atliekančio modeliavimą ir analizę, ar eksperto, atsakingo už kokybės vertinimą.

Mano įprastinę dieną būtų sunku apibūdinti. Ko gero, tai standartinė, daugeliui įprasta diena, kurioje surasime porą pasitarimų, rengimo planavimo langą ir keletą valandų analitinio darbo. Kita vertus, neretai pasitaiko ir tokių dienų, kai praleidžiame kone septynias valandas diskutuodami su kolegomis, kuris sprendimas geresnis, arba bandydami sukalibruoti gana komplikuotą Londono modelį. Pastarasis darbas paprastai atitenka kaip bausmė nusižengusiems.

– Kokie pagrindiniai Londono transporto iššūkiai? Ko galėtume pasimokyti mes, o galbūt ir jie iš mūsų?

– Londonas yra gana tankus miestas, o tai reiškia didelius susisiekimo poreikius. Nepaisant gana gerai išvystyto viešojo transporto tinklo, susisiekimas automobiliu vis dar išlieka pagrindiniu pasirinkimu nemažai daliai gyventojų. Dėl to prastėja oro kokybė, ilgėja kelionių trukmė, kenčia miesto įvaizdis. Visgi miestas turi gana aiškią ir stiprią transporto politikos kryptį, siekiančią skatinti darnių susisiekimo būdų dominavimą (80 proc. tokių kelionių iki 2041 m.) ir technologijų diegimą.

Įgyvendinami dideli viešojo transporto plėtros projektai (Crossrail), statoma dviračių infrastruktūra (Cycle Superhigways), diegiamos ekonominės priemonės, skatinančios atsisakyti nedarnių susisiekimo būdų (Congestion Charging Zone, Ultra Low Emission Zone).

Tačiau tokie projektai yra tik gerai matoma ledkalnio viršūnė. Svarbu pabrėžti, kad sprendimų priėmimas čia dažnai grindžiamas ne tik ilgamete ekspertų patirtimi, bet ir analitiniais būdais, objektyviais duomenimis – to dažnai pasigesdavau dirbdamas Lietuvoje.

– Studijas baigei Lietuvoje, VGTU. Kaip atrodo mūsų studijų kokybė tarptautiniame kontekste?

– Daug kas galbūt nesutiks, tačiau drįsčiau teigti, kad mano studijų programa buvo gana praktiška. Pažvelgęs į savo studijas iš dabartinės perspektyvos, suprantu, kad daugiau laiko turėjo būti skiriama fundamentalioms tarpdisciplininėms žinioms: vadybai, psichologijai, ekonomikai, matematikai, algoritmams ir t. t. Visgi manau, kad mūsų universitetas tarptautinėje aplinkoje atrodo gana gerai.

– Tau teko padirbėti ir Lietuvoje. Ar galėtum palyginti darbo kultūrą Lietuvoje ir Didžiojoje Britanijoje?

– Išskirčiau du pagrindinius dalykus, kurių pasigedau lietuviškoje darbo kultūroje – tai tolerancija kitoniškumui ir struktūrizuotas karjeros planavimas. Tautinė ir identitetų įvairovė tokiose šalyse kaip Jungtinė Karalystė dominuoja ir vienintelis būdas užtikrinti veiksmingą ir darnų koegzistavimą yra tolerancija ir aktyvus bandymas suprasti kito žmogaus poreikius.

Struktūrizuotas karjeros planavimas, ko gero, pastaruoju metu atsiranda ir Lietuvoje, ypač, kai čia ėmė kurtis gerai žinomos tarptautinės kompanijos.

– Ką patartum studentams, galvojantiems apie sėkmingą karjerą transporto srityje?

– Transporto sritis yra gana plati, tad patarčiau pasirinkti asmenybei derančią kryptį. Tiesa, jeigu tai ne kelių projektavimas, tiesimas ar transporto politikos formavimas, bijau, kad gali tekti ieškoti sėkmingos karjeros galimybių užsienyje. Mūsų susisiekimo industrija yra gana archajiška, didžioji dalis resursų vis dar skiriama gatvėms ir keliams tiesti, manant, kad tai išspręs susisiekimo problemas. Tiesa ta, kad pačios problemos nėra gerai išanalizuotos ir suprastos – nuo to siūlyčiau ir pradėti.

– Kokie Tavo ateities planai? Ar juose yra Lietuva, Alma Mater?

– Ateitis gana nenuspėjama, toli neplanuoju, gyvuoja daug laisvės laipsnių. Tačiau kai kalba pakrypsta apie VGTU, niekada nenusisuku. Grįžęs į Lietuvą, visada užsuku į Kelių katedrą pasimatyti su kolegomis. Tad horizonte gali būti visko, taip pat ir VGTU.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Ryga ir Talinas pateko į 2018-ųjų išmaniausių miestų 50-tuką, Vilnius – ne
  2. M. Levickis: Iššūkiai man patinka! (video)
  3. Panevėžiečių prokurorų porai – netikėta sūnaus kalėdinė dovana (video)
  4. A. Šemeškevičius: Greitai visa pasaulio ekonomika bus paremta IT

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Žemyna says:
    6 metai ago

    Tyliu.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Žemė
Lietuvoje

Valstybinę žemę galima pirkti ir išsimokėtinai

2025 11 24
Dviračių takas
Lietuvoje

Seimo nariai ir žinovai teikia pasiūlymus dėl dviračių eismo saugumo

2025 11 24
Čiuožykla
Gamta ir žmogus

Sostinės Rotušės aikštė atvers kalėdinę čiuožyklą

2025 11 24
Kelias, žiema
Gamta ir žmogus

Pasirodžius snaigėms – prasideda avarijos keliuose

2025 11 24
Volodymyras Zelenskis
Lietuvoje

G. Nausėda su Ukrainos Prezidentu aptarė karo sprendimo paieškas

2025 11 24
Vandens telkinys
Lietuvoje

Klaipėda stiprina medžių apsaugą nuo bebrų daromos žalos

2025 11 24
Pašto ženklai Šv. Kalėdos ir Naujieji metai
Kultūra

Lietuvos paštas pristato karpinių meno įkvėptus šventinius ženklus

2025 11 24
Nemune vykdytų darbų žala aplinkai – milijoninė
Gamta ir ekologija

Nemune vykdytų darbų žala aplinkai – milijoninė

2025 11 24

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Urbai apie T. Baranauskas. Kultūrveibinai
  • juras apie Diskusija: Ar Lietuva paminėta dar 451 metais?
  • Kęstutis K.Urba apie T. Baranauskas. Kultūrveibinai
  • Rimgaudas apie T. Baranauskas. Kultūrveibinai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Valstybinę žemę galima pirkti ir išsimokėtinai
  • Su bankų vadovais I. Ruginienė aptarė sukčiavimo užkardymą, paslaugas regionuose
  • Seimo nariai ir žinovai teikia pasiūlymus dėl dviračių eismo saugumo
  • Sostinės Rotušės aikštė atvers kalėdinę čiuožyklą

Kiti Straipsniai

Marijampolės aplinkosaugininkai Žuvinto rezervate patikrino 171 žveją

Seimas sugriežtino atsakomybę brakonieriaujantiems žvejams

2025 11 20
Kelio darbai

Zujūnų seniūnijoje keisis eismo tvarka

2025 11 19
„Senio kelionės“

Juozas Budraitis apie tikrumo paieškas kine ir gyvenime

2025 11 15
Autobusai

Netaršių viešojo transporto priemonių įsigijimui – 60 mln. eurų

2025 11 12
Automobilis

Ką apie automobilį gali pasakyti ankstesni taisymo įrašai

2025 11 09
Nakties svečiai

„Sengirės kine“ dėmesys – nepaprasto grožio naktiniams drugeliams!

2025 11 07
2024 metų knyga vaikams „Kamandosė“ aut. Eglė Jasė

Metų knygos vaikams autorė Eglė Jasė: „Man rašymas – galimybė žaisti“

2025 11 03
Automobilis BMW

Ar automobilio stabdymas tikrai tik paprastas veiksmas?

2025 11 01
Milikonių įkalnė

Kaune atidaroma Linkuvos gatvės įkalnė

2025 10 30
Kelias Vilnius–Utena

Kelio Vilnius–Utena atnaujinimas įgauna pagreitį

2025 10 30

Skaitytojų nuomonės:

  • Urbai apie T. Baranauskas. Kultūrveibinai
  • juras apie Diskusija: Ar Lietuva paminėta dar 451 metais?
  • Kęstutis K.Urba apie T. Baranauskas. Kultūrveibinai
  • Rimgaudas apie T. Baranauskas. Kultūrveibinai
  • Naivus klausimas apie T. Baranauskas. Kultūrveibinai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Susitikimas su Kinijos ambasadoriumi | lrv.lt nuotr.

Su Kinijos ambasadoriumi aptartos priemonės dėl koronaviruso plitimo suvaldymo

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai