Baltarusijos meno rūmuose Lietuvos ambasada Baltarusijoje pristatė Lietuvos tapytojų Jono Čeponio ir Rimo Bičiūno tapybos darbų parodą „Spalva: fovizmo tradicija dailėje ir fotografijoje“, kuri buvo eksponuojama kartu su baltarusių fotomenininkės Alenos Adamčik fotografijomis.
Parodoje pristatoma 10 rinktinių J. Čeponio bei R. Bičiūno drobių. Pasak parodą atidariusio Lietuvos Respublikos ambasadoriaus Andriaus Puloko, J. Čeponio ir R. Bičiūno darbai alsuoja gyvenimo džiaugsmu, koloristika skamba šviesiausiomis pastarojo Lietuvos 100-mečio spalvomis.
Jonas Čeponis (1926–2003) yra vienas žymiausių lietuvių dailininkų modernistų, tapęs ryškaus, spalvingo kolorito dekoratyvius kūrinius, jo tapyboje dominuoja peizažo žanras, gimtojo kaimo apylinkių vaizdai, Vilniaus senamiesčio fragmentai. R. Bičiūnas kuria peizažus, natiurmortus, autoportretus, tačiau svarbiausią ir didžiausią tapybos kūrinių dalį užima kompozicijos. R. Bičiūno kūryba – inteligentiška, rafinuota, meistriška, paklūstantis improvizacijai, turinti daug individualaus originalumo požymių ir nesupaprastinanti meistriškumo, intelektualumo, laikmečio dvasios.
Fovizmas (pranc. les fauves ‘laukiniai žvėrys’) – tai modernaus meno srovė, atsiradusi XX a. pradžioje Prancūzijoje, kurios pradininkas – Anri Matisas. Lietuvoje fovizmo kryptis susiformavo A. Matiso mokinio Antano Gudaičio (1904-1989) dėka ir vėliau buvo išplėtota jo mokinių Jono Čeponio bei Rimo Bičiūno.
Šį paroda yra vienas iš Lietuvos Respublikos ambasados Baltarusijoje renginių, skirtų paminėti valstybės atkūrimo 100-mečiui.