Lietuvos vartotojų asociacija, atsižvelgdama į susidariusią situaciją dyzelino rinkoje, kreipiasi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą ir Ūkio ministeriją prašydama sudaryti komisiją, kuri ištirtų viešoje erdvėje pasirodžiusią informaciją dėl skirtingų dyzelino rūšių savybių palyginimo.
Tyrimo tikslas būtų išsiaiškinti ir pateikti vartotojams objektyvią, nešališką informaciją apie minėtus produktus bei ekonominę naudą naudojant vieną ar kitą produktą. Į komisiją prašoma įtraukti ir Lietuvos vartotojų asociacijos atstovą.
„Gavome ir pasipiktinusių vartotojų skundų, todėl manome, kad toks tyrimas būtų naudingas vartotojų ekonominiams interesams apsaugoti. Dyzelinu varomi du trečdaliai lengvųjų automobilių bei beveik visi komercinės paskirties automobiliai. Išlaidos degalams ypač veikia vartojamų prekių ir paslaugų kainas, todėl tiesiog būtina nešališkai ištirti, kokią įtaką šalies gyventojams ir ekonominiams valstybės interesams turi pokyčiai biodyzelino rinkoje”, – sako Lietuvos vartotojų asociacijos prezidentas Paulius Mereckas.
Viešoje erdvėje pasirodanti moksliniais tyrimais neparemta informacija apie geresnes vieno produkto savybes turėtų būti vertinama valstybiniu mastu.
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Automobilių inžinerijos katedros mokslininkai, vadovaujami doc. dr. Alfredo Rimkaus, ištyrė ir palygino keturiuose populiariausiuose Lietuvoje degalinių tinkluose parduodamų dyzelinių degalų savybes. Atlikę dyzelinio variklio energetinių ir ekologinių rodiklių tyrimus, varikliui veikiant įvairiais sūkiais ir apkrovomis bei naudojant „Ecto”, „Miles”, „Futura” ir „Pro Diesel” degalus, pateikė išvadą, jog tirtų degalų sąnaudų litrais skirtumas neviršija matavimo paklaidos (1,25 proc.), todėl negalima teigti, kad vienų ar kitų degalų sąnaudos yra didesnės ar mažesnės.
Oro aplink stovinčius automobilius vartotojų asociacija ragina ištirti orą aplink stovinčius automobilius ir patikrinti,
kokius degalus perka tie, katrų automobiliai skleidžia nepakenčiamą kuro dvoką, bei kas tokias nuodingas išgaras į aplinką skleidžiančiais degalais prekiauja.
Degalais prekiauja gerbiami ” verslinykai “. O “verslinykus” gerbia ir užstoja Lietuvos respublikos vyriausybė. Nes jie , “verslinykai” , į iždą suneša labai daug pinigėlių.
Tai va “Žemyna” , mums deginamas kuras dvokia, bet , kaip sakė kažkuris Romos valdovas , pinigai nesmirdi.
o kodėl nekeliamas klausimas dėl ekologiškiausio automobilinio kuro š.m.masiškai prieinamo Lietuvoje(elektriniai auto l.gerai,tačiau neįperkami,pakrovimo stotelių nėr) – pardavinėjamų suskystintų automobilinių dujų l.blogos kokybės(kodėl jos net tokioj lenkijoj kokybiškesnės) ir kainų “įvairovės” (nuo 0,47 iki 0,59 eur/litras). Tai jau visiškai apleistas klausimas,kurį ,ko gero,galėtų išjudint nebent privalomas ekologijos mokestis,kuris didžiausias būtų dyzeliams,benzinui-o dujomis varomiems auto iš vis jo turėtų nebūt – juk aplinką teršia tikrai mažiausiai(neskaitant keletos Lietuvoje esamų el.auto).